Aktualizace 1. listopadu: Firma Google oznámila, že kupuje výrobce Fitbit za 2,1 miliardy dolarů (asi 48 miliard korun). Viceprezident divize pro zařízení a služby Googlu, Rick Osterloh, prohlásil, že je to příležitost, jak se ještě víc zaměřit na systém Wear OS a také na trh dostat víc nositelných zařízení pod značkou Google.
Původní článek 30. října: Akcie Fitbitu v reakci na oznámení zájmu ze strany Alphabetu (mateřská společnost Googlu) vzrostly o 27 procent. Mateřská firma Googlu přidala dvě procenta. Cena zveřejněna nebyla.
Google v odvětví nositelné elektroniky (wearables) zatím zaostává. Má sice vlastní operační systém Wear OS pro chytré hodinky, ale vlastní hardware nikoliv. To by se nyní mohlo změnit.
Fitbit je v oblasti fitness náramků relativně silným hráčem. Chytré hodinky se prosazují zejména u více sportovně založených zákazníků, kterým zobrazují například informace o srdečním tepu a spálených kaloriích. Lze je pochopitelně synchronizovat s chytrým mobilním telefonem a nechat si posílat notifikace.
Sama požírala konkurenci
Firma Fitbit svým agresivním postupem před časem rozesmutnila řadu majitelů a příznivců značky Pebble, kterou koupila a doslova pohřbila. Nic z kvalit tohoto průkopnického výrobce (například e-ink displej) do svého portfolia bohužel nepřevzala. A jak byla firma při chuti, pohltila i značku luxusních hodinek Vector.
V té době, v lednu 2017, měl Fitbit tržní podíl 23 procent a byl lídrem trhu nositelných technologií. To už dnes přestává platit a otěže přebírá Apple a jeho Apple Watch. Fitbit se mu snaží konkurovat například novou řadou hodinek s podobnou funkčností a nižší cenou. Konkurencí jsou však pro Fitbit i další firmy, především z Číny v čele s Xiaomi.
Pokud jde o dražší fitness hodinky, nedaří se Fitbitu držet krok s Apple Watch. V letošním druhém čtvrtletí tak společnost vykázala při tržbách 313,6 milionu dolarů (7,2 miliardy Kč) ztrátu téměř 36 milionů dolarů (827 milionů korun).