"Pojď si k tanci stoupnout, brouky v zádech mít, jméno z placky sloupnout, modrý šampus pít. Dámy jsou tu, páni jsou tu," znělo pod taktovkou Beatles Revival v polovině ledna vysočanskou O2 Arenou, kde mobilní operátor Telefónica O2 oslavoval pětileté působení pod touto značkou na českém trhu.
Firemních popěvků v tuzemsku přibývá. Své zaměstnance se skladbou Síla skupiny "motivoval" už před sedmi lety energetický kolos ČEZ. Časem se ale přidaly i další společnosti jako KPMG či RWE. Jmenujme také například České aerolinie s hymnou Dřou fest.
Ačkoliv se firemní hymny často stávají terčem posměchu z řad samotných zaměstnanců, management to od jejich tvorby neodrazuje. Ba naopak, rozpočet v mnoha případech umožní najmout i populární zpěváky či hudební skupiny.
K japonským poměrům však mají firmy působící v Česku ještě daleko. Hymny zde povětšinou slouží jako humorný doprovodný program k výročním setkáním a večírkům. Firemní rozcvičky se tedy zatím obávat nemusíte.