Redakce amerického PCMagu si od kolegů vyžádala telefon na rozšíření původní recenze. Při posílání podobných zásilek se do formuláře vyplňuje i sériové číslo zařízení, takže tak odesílatel i učinil. Jenže podle sériového čísla dopravce rozpoznal, že jde o smartphone značky Huawei a ještě ten samý den zásilku poslal zpět do Velké Británie.
„V tuto chvíli nepřijímáme žádné zboží značky Huawei,“ znělo vysvětlení dopravce FedEx, který měl zásilku na starost. Odvolával se také na seznam výrobců, se kterými mají v současnosti Spojené státy omezené obchodní styky. Ve skutečnosti ale na zásilky telefonů této značky, navíc použitých a s jiným účelem než k obchodu, se tato omezení nemají vztahovat. Na to si na sociální sítí Twitter postěžovala i americká mluvčí Huaweie.
Balíček se vrátil s prostým nápisem: „Vráceno kvůli konfliktu americké vlády s Huaweiem a Čínou“.
Ve skutečnosti tak byla na vině spíše lhostejnost ze strany dopravce, který si nechtěl přidělávat práci dohledáváním toho, zda takovou zásilku může či nemůže doručit. Britský PCMag se proto obrátil s prosbou o vyjádření na konkurenční UPS, které redakci sdělilo, že by takovou zásilku mohlo bez problémů doručit.
O den později svou chybu přiznal i samotný FedEx a vydal omluvné prohlášení: „Balíček byl omylem zaslán zpět odesilateli, za což se omlouváme. Jakožto firma, která denně přepraví 15 milionů zásilek, jsme zavázání řídít se pravidly a regulacemi tak, aby se našich zákazníků dotkly co nejméně a zároveň abychom vyhověli proměnlivé situaci ve Spojených státech.“
Huawei jako takový má zakázané obchodní styky s americkými firmami a zejména operátory, což se ovšem nevztahuje na zahraniční zásilky jednotlivých kusů: ty jsou podle stávajících regulací v pořádku a není důvod je vracet zpět odesilateli.