Jeden z billboardů konkurence, na který Vodafone nasadil parohy. Nyní se za tento žert musí omluvit | foto: Michal Hron, Mobil.iDNES.cz

Falešní sobi se Vodafonu prodraží. Soud nařídil omluvu konkurenci

  • 59
Až teď začíná Vodafone pykat za vtípek, při kterém před čtyřmi lety v rámci své kampaně s "falešnými soby" nasadil parohy na billboardy konkurence. Vrchní soud v Praze rozhodl, že se za tento žert musí konkurenci omluvit. Za omluvu vydá firma statisíce.

Podle rozhodnutí soudu musí Vodafone omluvu během dvou měsíců umístit dvakrát ve dvou celostátních denících. Zároveň by se měla objevit i na třech velkých billboardech v hlavním městě a třech reklamních poutačích v Praze na Václavském náměstí nebo na Národní třídě po dobu minimálně 14 dnů.

Vrchní soud tak potvrdil a ještě zpřísnil verdikt městského soudu v Praze z dubna loňského roku. Tehdy se měl Vodafone omluvit ve třech celostátních denících po tři po sobě jdoucí vydání, a to na minimálně půlstránkových inzerátech. Firma se tehdy odvolala. - čtěte Vodafone se musí omluvit za nasazení parohů konkurenci, rozhodl soud

"Vítáme to jako skvělou příležitost pokračovat v debatě o neférových praktikách, kterou jsme před lety iniciovali," řekla Alžběta Weinfurtová z tiskového oddělení operátora Vodafone. Podle ní je paradoxní, že zatímco Vodafone se omlouvá za stejnou věc už podruhé, konkurence se za své nekalé praktiky zákazníkům neomluvila ještě ani jednou. - čtěte Vodafone shazuje parohy, konkurenci se za žertík omlouvá

Soudy se táhnou už čtyři roky

Vodafone nasazoval parohy na konkurenční reklamy ve své vánoční kampani s "falešnými soby" v roce 2006. Kromě reklamních poutačů se objevily také na telefonních budkách, které provozuje O2. - čtěte Vodafone nasazuje konkurenci parohy - už i na telefonní budky

Tuto reklamní kampaň Vodafonu odsoudila již dříve i arbitrážní komise Rady pro reklamu. Podle ní porušila etický kodex reklamy. "Dle mého názoru je tato věc porušením zákona ve smyslu nekalé soutěže," uvedl krátce po odhalení kauzy Radek Pokorný z advokátní kanceláře Pokorný, Wagner & spol.

"Věříme, že podobná kampaň, která nemá na kultivovaném trhu své místo, se nebude opakovat a soudy jasně deklarovaly, že takové jednání tolerovatelné není," uvedl mluvčí Telefóniky Martin Žabka.

Vodafone prý rozhodnutí soudu respektuje a konkurenci se omluví. Zároveň ale slibuje, že tato omluva rozhodně nebude nudná.

,