Mezi operačními systémy iOS a Android zuří boj o každého zákazníka. Ilustrační snímek

Mezi operačními systémy iOS a Android zuří boj o každého zákazníka. Ilustrační snímek

Evropané přebíhají od Androidu k iPhonům, Apple si mne ruce

  • 425
Když se loni v září krátce po představení osmé generace iPhonů nechal Tim Cook slyšet, že nové iPhony donutí uživatele Androidu přejít na iOS, tak se příliš nemýlil. Minimálně v Evropě se totiž Applu skutečně daří přesvědčit uživatele konkurenčních zařízení, aby zvolili jeho.

Vyplývá to z údajů o prodeji smartphonů za první čtvrtletí 2015 na evropských trzích, které zveřejnila společnost Kantar Worldpanel. Podle analytiků totiž popularita telefonů Applu na pěti největších trzích, tedy ve Velké Británii, v Německu, Francii, Itálii a Španělsku, vykazuje rostoucí trend. Podíl iOS v těchto zemích dosáhl 20,3 %, meziročně tak vzrostl o 1,8 procentního bodu.

„V prvním čtvrtletí roku 2015 iPhony 6 a 6 Plus nadále přitahovaly spotřebitele v celé Evropě, a to včetně těch, kteří dříve vlastnili androidí smartphone,“ uvedla vedoucí výzkumu Carolina Milanesiová. Dodala, že napříč pěti největšími evropskými trhy se v průměru 32,4 % nových zákazníků Applu rekrutovalo přímo z řad uživatelů Androidu.

V souvislosti s tím tak podíl operačního systému Googlu v Evropě meziročně poklesl o 3,1 procentního bodu na 68,4 %. Spotřebitele ke koupi androidích smartphonů přesvědčila zejména jejich příznivější cena, tou se nechalo zlákat celých 35 procent nových uživatelů.

Proti výrazné tržní přesile smartphonů s Androidem (prodává se 18 000 různých modelů) bojuje Apple třeba i tím, že jejich uživatele vábí na slevu na nový iPhone. Pro její získání však musejí přímo ve značkové prodejně společnosti odprodat stávající smartphone s Androidem anebo telefon BlackBerry. Až poté získají dárkové poukazy použitelné výhradně na nákup nového iPhonu (více se dočtete zde).