Podle dřívějších informací se úřad začal zajímat na podzim loňského roku o případ, kdy operátoři EuroTel a RadioMobil účtovali svým zákazníkům vyšší ceny do sítě Oskar Českého Mobilu než sobě navzájem. Mimo jiné tehdy operátoři vysvětlovali cenovou politiku vznikem dodatečných nákladů.
"Dokud ÚOHS nerozhodne, nemá smysl celou věc komentovat," řekl mluvčí EuroTelu Jan Kučmáš. V žádném případě to však podle jeho slov neznamená, že diskriminace Oskara je pravdou. "Zákazník má svobodnou volbu a Eurotel nemá monopolní postavení," upozornil mluvčí. Dodal, že celá kauza může naopak poškodit EuroTel.
V případě prokázaného zneužití dominantního postavení může ÚOHS ze zákona udělit až desetimiliónovou pokutu. Správní řízení trvá zpravidla měsíc, ve složitějších případech až 60 dní.
Mobil.cz se případnou diskriminací Oskara zabýval již30.1.2001. Podání Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, o němž jsme tehdy psali, tedy zřejmě mělo reálný základ. Jinak by Úřad nezahajoval správní řízení.Pokud se záměrné znevýhodnění Oskara prokáže a ÚOHS udělí EuroTelu a RadioMobilu pokuty, bude to jeden z potřebných signálů o tom, že éra monopolních praktik v České republice již skončila. Alespoň v mobilních telekomunikacích. Případ budeme samozřejmě dále sledovat.