Eurotel - výsledky za první čtvrtletí 2004

  • 3
Eurotel - výsledky za první čtvrtletí 2004

Tisková zpráva: Společnost Eurotel Praha, spol. s r.o. dnes oznámila finanční výsledky za první čtvrtletí roku 2004. Eurotel vykazuje nárůst ve všech důležitých ekonomických ukazatelích i přes lednové zvýšení DPH o 17 %. Tržby meziročně vzrostly o 4 %, Eurotel dosáhl i dalšího nárůstu EBITDA na 3, 56 miliard a čistý zisk oproti prvnímu čtvrtletí 2003 stoupl o 22 %. Počet zákazníků meziročně stoupl o 8 % a mírně se snížila míra fluktuace zákazníků.

Celkové tržby se zvýšily o 4 % na 7,09 miliard Kč

EBITDA se zvýšila o 1 % na 3,56 miliard Kč

Čistý zisk vzrostl na 22 % na 2,00 miliardy Kč

Počet zákazníků meziročně vzrostl o 8 %

„V prvním čtvrtletí pokračoval skvělý nárůst v oblasti datových služeb. Byl podmíněn nejen stoupajícím zájmem o službu Data Nonstop a další datové služby, ale i uvedením inovativních multimediálních služeb – především integrovaného portálu Eurotel Live! a  Eurotel Jukebox. Za důležitý ale pokládáme i neustávající nárůst v oblasti tradičních hlasových služeb a uvedení inovativních tarifů,“ řekl Terrence Valeski, CEO a generální ředitel společnosti Eurotel Praha, spol. s r.o.

V souladu se svou dlouhodobou strategií pokračuje Eurotel i v roce 2004 v uvádění nových typů služeb a inovativních technologií. V lednu byla rozšířena nabídka Eurotel Top balíčků, které u zákazníků vzbudily velký zájem. V únoru ve světové premiéře uvedl službu Eurotel Jukebox, která umožňuje stahování celých hudebních skladeb do mobilních telefonů a jejich přehrávání, a přibližuje tak využití mobilního telefonu jako multimediálního zařízení. V březnu Eurotel představil ojedinělý koncept spojení webového a wapového portálu Eurotel Live!, který zjednodušuje a zpřehledňuje nabídku multimediálních a kontentových služeb.

„Český trh mobilních komunikací patří k nejrozvinutějším nejen v Evropě, ale i v celosvětovém měřítku, proto jsme hrdí na to, že dlouhodobě zastáváme pozici lídra. Považujeme za velmi důležité, abychom i nadále přicházeli s inovativními službami a působili jako hybná síla trhu. Úspěchy, kterých od loňského dubna dosahuje mobilní přístup na internet dokazují, že se tato strategie vyplácí,“ dodal dále Terrence Valeski.

Eurotel tradičně dosahuje úspěchů se svou nabídkou služeb s přidanou hodnotou, zejména datových služeb; meziroční nárůst v této oblasti dosáhl 77 %. V březnu 2004 překročil počet zákazníků služby Eurotel Data Nonstop 50 000, objem GPRS přenosu vzrostl v porovnání se čtvrtým čtvrtletím loňského roku na 122 %. Eurotel se navíc v letošním roce zařadil mezi 10 největších poskytovatelů připojení na internet v České republice. Nový integovaný portál Eurotel Live!, který byl představen 15. března 2004, už v prvním týdnu v dubnu získal téměř 25 000 zákazníků. Stabilitu společnosti dokládá to, že meziroční nárůst vykazují i tradiční oblasti mobilních služeb. Počet SMS zpráv narostl o 6 %; v březnu byl při hlasování v rámci soutěže „Česko hledá SuperStar“ zaznamenán dokonce nový rekord v počtu odeslaných SMS zpráv. Mezi důležité výsledky prvního čtvrtletí patří i 8 % nárůst počtu zákazníků a snížení koeficientu fluktuace zákazníků.

Zdroj: Eurotel