Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Eurotarif: Češi nemají zájem, raději chtějí zvýhodněné tarify

aktualizováno 
Mělo to být největší zlevnění v historii mobilních komunikací; Evropská komise nařídila zavést jednotnou (a nižší) cenu za volání v rámci Evropské unie. Nakonec se ale žádná velká revoluce nekoná.

Od září musí operátoři nabízet Eurotarif. Je opravdu výhodnější? | foto: Profimedia.cz

Eurotarif určující nižší ceny roamingu při používání mobilního telefonu v rámci Evropské unie byl jedním z hlavních cílů evropské komisařky Viviane Redingové.

K její cti je nutno přičíst, že už samotná diskuse o možnosti regulace přinutila operátory výrazně snížit ceny za roaming. Jenže právě tento tlak vedl nakonec k tomu, že v řadě případů je regulovaný tarif pouze střelou do prázdna.

Operátoři totiž představili zvýhodněné nabídky, které jsou v řadě případů mnohem výhodnější, než je Evropskou komisí nadiktovaná cena.

Zvýhodnění EU snižuje ceny volání uskutečněné v rámci 27 států Evropské unie. Za minutu odchozího hovoru zákazník zaplatí 16,54 Kč, minuta příchozího volání přijde na 8,09 Kč. Ceny ostatních roamingových služeb (SMS, MMS, datové přenosy, hovory mimo EU) jsou účtovány sazbami základního roamingového ceníku.

Zákazníci proto o regulovaný tarif nejeví příliš velký zájem a volí tarifní zvýhodnění operátorů. Ti postupně převádí na Eurotarif všechny zákazníky, kteří si nezvolí jiné zvýhodnění. Automaticky budou také na Eurotarif převedeni všichni majitelé předplacených karet.

O Eurotarif se zákazníci neperou

Operátoři v Evropské unii musí začít nabízet Eurotarif nejpozději od začátku září letošního roku. V Česku ho Telefónica O2 a T-Mobile aktivují již od srpna, ode dneška ho aktivuje svým zákazníkům i Vodafone. Zatímco T-Mobile nabízí Eurotarif jako jedno ze zvýhodnění ke svému standardnímu Happy Roamingu, Vodafone jej integroval přímo na svou základní nabídku World Roaming.

Na druhou stranu T-Mobile dává poměrně férovou možnost kdykoli si změnit roamingový tarif. A to dokonce, alespoň podle tvrzení představitelů T-Mobile na tiskové konferenci, i několikrát za měsíc. Zákazníci tak mohou před odjezdem do zemí, kde není Cestovatel k dispozici, přejít na Eurotarif a obráceně. Je ovšem nutné počítat s tím, že změna tarifu může trvat i celý den, takže změnu je dobré udělat s dostatečným předstihem.

U T-Mobile si musíte předem vybrat: buď Cestovatel nebo Eurotarif. Cestovatel umožňuje volat v 11 zemích, kde má T-Mobile partnerské sítě, za sestavovací poplatek 34,51 Kč plus 4,76 Kč za minutu. U příchozího hovoru pak platíte jen sestavovací poplatek. To znamená, že při porovnání s Eurotarifem je Cestovatel výhodnější už při hovoru trvajícím čtyři minuty, totéž platí u příchozího hovoru. Cestovatel navíc obsahuje i zvýhodněnou cenu na datové přenosy a SMS, na které Viviane Reding jaksi pozapomněla. Ještě výhodněji vychází v porovnání s Eurotarifem Vodafone Passport.

Podle statistik operátorů to ale vypadá, že zákazníci na populismus Evropské komise neskočili. Za první měsíc si u T-Mobile aktivovalo Eurotarif zhruba 30 tisíc zákazníků, přičemž Cestovatele si za stejnou dobu aktivovalo více než 20 tisíc zákazníků. Také podle informací z Vodafone se na Eurotarif informovalo jen několik desítek zákazníků. Na druhou stranu, majitelé předplacených karet na výběr nemají a operátoři jim Eurotarif aktivují automaticky. Vzhledem k tomu, že pro ně nejsou obvykle žádné roamingové balíčky k dispozici, díky Eurotarifu opravdu ušetří.

V roamingu jako doma

Statistiky operátorů ukazují, že letos zavedená tarifní zvýhodnění zákazníci oceňují. Je totiž mnohem pohodlnější u příchozího hovoru zaplatit sestavovací poplatek a pak se už nestarat o délku hovoru. Používání telefonu při roamingu se tak přiblíží používání v domácí síti. Například podle T-Mobile odeslali zákazníci z roamingu po zavedení zvýhodnění Cestovatel dvojnásobek SMS, provolali třikrát více minut, a u příchozích hovorů se počet minut dokonce zvýšil sedmkrát. Podobné statistiky potvrzují i zkušenosti Vodafone s Passportem..

Autor:




Nejčtenější

iPhone 8 Plus
iPhony 8 nejdou na odbyt. Lépe se prodávají i loňské modely

O nové iPhony 8 není ve Spojených státech velký zájem. Dokonce se lépe prodává rok starý iPhone, který výrobce s nástupem modelu 8 zlevnil.  celý článek

Nokia 9
Skvělý start, hodnotí analytici návrat Nokie na trh

Návrat značky Nokia na trh byl doprovázen řadou analýz, které předpovídaly úspěch, nebo naopak krach. Nakonec to vypadá, že se návrat legendární značky může...  celý článek

Fotografické čipy Samsung ISOCELL
Už nebudou vykukovat. Samsung představil mobilní foťáky Isocell

Špičkové chytré telefony mnohým nahradí digitální kompakt. Z fotografických čipů pro smartphony se tak stává zajímavý segment a Samsung patří i v tomto směru...  celý článek

Za nový iPhone 8 si nechal na ruku vytetovat logo T-Mobilu
Chtěl iPhone zdarma a tak si nechal vytetoval logo T-Mobilu

Neobvyklý způsob, jak si pořídit nový mobil, zvolil muž z USA. Domluvil se s ředitelem T-Mobilu, že si nechá vytetovat logo tohoto operátora na ruku výměnou za...  celý článek

TrueDepth fotoaparát u iPhonu X
Čelní foťák iPhonu X doženou ostatní nejdřív za dva roky, tvrdí analytik

Příchod iPhonu X očekávají nejspíše desítky milionů applistů z celého světa. Po třech letech okoukaného designu totiž přijde zcela nový přístroj s obřím...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Blíží se další regulace. Volání do zahraničí je moc drahé

Chcete-li v současnosti ušetřit za volání po EU, pak musíte vycestovat za hranice. Z telefonu přihlášeného do sítě operátora sousedního státu totiž oproti...  celý článek

T- Mobile.
Pevný internet od T-Mobilu zlevnil. Zvýhodnění platí nově pro všechny

Možnost zřízení pevného internetového připojení za nižší měsíční paušál doposud T-Mobile podmiňoval nutností využívání či zřízení hlasového tarifu. Nyní...  celý článek

Vodafone nové logo
Vodafone spouští neomezené balíčky dat. Má k tomu nové logo

Mobilní operátor Vodafone mění na celoevropské úrovni svou tvář, má nové logo i slogan. Aby to česká pobočka řádně oslavila, připravila pro zákazníky i novou...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.