Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Operátoři se razantně pustili do dTestu. Chce se podle nich jen obohatit

  18:18aktualizováno  18:18
Tři síťoví operátoři obvinili organizaci dTest, že se snaží obohatit vymáháním lepšího tarifu pro uživatele. Podle operátorů chce dTest provizi ve výši měsíčního paušálu a informace o zákaznících.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Organizace to odmítá, peníze, které by získala z vypsané aukce, chce využít na úhradu kampaně. Aukce vypsané dTestem se ani jeden z velkých operátorů nezúčastnil. Stejně dopadla loňská iniciativa radnice Brno-Střed. Ta se také snažila poptat u operátorů výhodný tarif pro obyvatele své městské části, ale žádný z operátorů nabídku nepodal.

dTest před časem vyzval uživatele, kteří chtějí volat z mobilu za nižší ceny, aby se u něj zaregistrovali, že se jim pokusí vymoci výhodnější tarif u některého z operátorů včetně virtuálních. Zároveň oslovil všechny operátory s nabídkou na obchodní spolupráci.

Volat a surfovat levně jako firmy? Sdružení verbuje do aukce tarifů

„Navržená pravidla spolupráce mají za cíl generovat zisk pro dTest, nikoli veřejně deklarovanou ochranu spotřebitelů. V praxi by uzavření smlouvy s dTestem znamenalo zásah do práv zákazníků, omezení hospodářské soutěže na trhu a dokonce povinnost operátora poskytovat soukromému subjektu čistě osobní údaje a informace o svých klientech,“ řekla ČTK mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová. Podobný názor mají i ostatní operátoři. „V ochraně osobních dat nikdy nebudeme upřednostňovat obchodní zájmy před zájmy svých zákazníků. Z tohoto důvodu jsme navrženou obchodní spolupráci s dTestem striktně odmítli,“ dodala Kuklová.

Podle mluvčí dTestu Vandy Jarošové jde o snahu velkých operátorů poškodit dTest a jeho kampaň. „Vzhledem k tomu, že naše snaha zajistit touto cestou spotřebitelům lepší mobilní služby za méně peněz se u těchto operátorů nesetkává právě s pozitivní reakcí,“ podotkla. dTest podle ní negeneruje žádný zisk a provize od vítězných operátorů má posloužit k úhradě nákladů na kampaň. Případný přebytek peněz chce vložit do dalších aktivit dTestu, například do bezplatné spotřebitelsko-právní poradny, připomínkování důležitých zákonů nebo vydávání publikací.

V Brně chtěli otevřít obálky se supertarifem. Žádné nepřišly

Tarify navržené dTestem podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové pomíjejí aktuální stav na trhu a popírají i to, co tvrdil sám dTest ve své aktuální mediální kampani. „Koncoví zákazníci v dnešní době chtějí zejména datové služby jako automatickou složku tarifu. Tarify dTestu naopak základní objem dat vůbec neobsahují a mají pouze možnost dokoupení dat. Takováto nabídka by podle našeho názoru odpovídala stavu trhu před mnoha lety,“ dodala. dTest od začátku května, kdy spustil kampaň, zaregistroval na stránkách www.ChciVyhodnejsiTarif.cz přes 100 000 zájemců o levnější volání. Výsledky aukce došlých nabídek od operátorů chce dTest zveřejnit v úterý.

Autor:


Témata: radnice, dTest, Zisk

Nejčtenější

Levné máslo za 15 korun bude i příští týden. Platba mobilem nutná

Máslo na pražském Masarykově nádraží za 15 korun

Čtvrtku másla, tedy tradiční 250g balení, si mohou v Praze pořídit zákazníci ze speciálního automatu za 15 korun. Má to...

Největší sleva letošního roku. Smartphone zlevnil z 15 tisíc na 3 400 Kč

Kodak Ektra

Výrazné slevy drahých mobilů nejsou dnes ničím neobvyklým, ale aby nějaký model zlevnil za 11 měsíců o 11 tisíc korun,...



Xiaomi představilo „celodisplejové“ novinky za bezkonkurenční ceny

Xiaomi Redmi 5 a Redmi 5 Plus

Xiaomi má našlápnuto. Analytici dokonce uvádějí, že by se zanedlouho mohlo stát největším výrobcem smartphonů. Pomoci...

Rozhodněte: bude nejlepším smartphonem iPhone X, Samsung S8 nebo jiný?

Mobil roku

Hlasujte v jubilejním 20. ročníku ankety Mobil roku. Vyberte nejlepší letošní smartphone a vyhrajte jednu z...

To nás dostalo. Úplně první smartphone má nečekané funkce

Funkce prvního smartphonu IBM Simon

Do redakce se nám dostal skutečný unikát: první smartphone na světě. Tím je IBM Simon, přístroj, který coby prototyp...



Další z rubriky

T-Mobile vylepšil chytrou krabičku do auta. Nově vytvoří wi-fi síť

Chytré auto od T-Mobilu vytvoří v autě wi-fi síť

Necelý rok po uvedení služby Chytré auto představil T-Mobile inovovanou verzi. Nové zařízení podporuje LTE a kromě...

Pozor státní hranice! O2 připomíná svobodu cestovat a komunikovat

Operátor O2 připomíná výročí 17. listopadu

Operátor O2 dnes připomíná svým zákazníkům výročí 17. listopadu. Upozorňuje, že svoboda není samozřejmost a že před...

Češi se polepšili, přesto jsou v mobilních datech na chvostu Evropy

Ilustrační snímek

Podle agentury GlobalData je průměrná evropská spotřeba mobilních dat měsíčně na zákazníka 6 GB. Jenže v Česku to je...



Najdete na iDNES.cz