Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Operátoři se razantně pustili do dTestu. Chce se podle nich jen obohatit

  18:18aktualizováno  18:18
Tři síťoví operátoři obvinili organizaci dTest, že se snaží obohatit vymáháním lepšího tarifu pro uživatele. Podle operátorů chce dTest provizi ve výši měsíčního paušálu a informace o zákaznících.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Organizace to odmítá, peníze, které by získala z vypsané aukce, chce využít na úhradu kampaně. Aukce vypsané dTestem se ani jeden z velkých operátorů nezúčastnil. Stejně dopadla loňská iniciativa radnice Brno-Střed. Ta se také snažila poptat u operátorů výhodný tarif pro obyvatele své městské části, ale žádný z operátorů nabídku nepodal.

dTest před časem vyzval uživatele, kteří chtějí volat z mobilu za nižší ceny, aby se u něj zaregistrovali, že se jim pokusí vymoci výhodnější tarif u některého z operátorů včetně virtuálních. Zároveň oslovil všechny operátory s nabídkou na obchodní spolupráci.

Volat a surfovat levně jako firmy? Sdružení verbuje do aukce tarifů

„Navržená pravidla spolupráce mají za cíl generovat zisk pro dTest, nikoli veřejně deklarovanou ochranu spotřebitelů. V praxi by uzavření smlouvy s dTestem znamenalo zásah do práv zákazníků, omezení hospodářské soutěže na trhu a dokonce povinnost operátora poskytovat soukromému subjektu čistě osobní údaje a informace o svých klientech,“ řekla ČTK mluvčí Vodafonu Markéta Kuklová. Podobný názor mají i ostatní operátoři. „V ochraně osobních dat nikdy nebudeme upřednostňovat obchodní zájmy před zájmy svých zákazníků. Z tohoto důvodu jsme navrženou obchodní spolupráci s dTestem striktně odmítli,“ dodala Kuklová.

Podle mluvčí dTestu Vandy Jarošové jde o snahu velkých operátorů poškodit dTest a jeho kampaň. „Vzhledem k tomu, že naše snaha zajistit touto cestou spotřebitelům lepší mobilní služby za méně peněz se u těchto operátorů nesetkává právě s pozitivní reakcí,“ podotkla. dTest podle ní negeneruje žádný zisk a provize od vítězných operátorů má posloužit k úhradě nákladů na kampaň. Případný přebytek peněz chce vložit do dalších aktivit dTestu, například do bezplatné spotřebitelsko-právní poradny, připomínkování důležitých zákonů nebo vydávání publikací.

V Brně chtěli otevřít obálky se supertarifem. Žádné nepřišly

Tarify navržené dTestem podle mluvčí O2 Lucie Pecháčkové pomíjejí aktuální stav na trhu a popírají i to, co tvrdil sám dTest ve své aktuální mediální kampani. „Koncoví zákazníci v dnešní době chtějí zejména datové služby jako automatickou složku tarifu. Tarify dTestu naopak základní objem dat vůbec neobsahují a mají pouze možnost dokoupení dat. Takováto nabídka by podle našeho názoru odpovídala stavu trhu před mnoha lety,“ dodala. dTest od začátku května, kdy spustil kampaň, zaregistroval na stránkách www.ChciVyhodnejsiTarif.cz přes 100 000 zájemců o levnější volání. Výsledky aukce došlých nabídek od operátorů chce dTest zveřejnit v úterý.

Autor:


Témata: radnice, dTest, Zisk


Nejčtenější

Řídící jednotka stojanu Huawei technologie LTE/UMTS
Zcela mění technologii sítě, a tak převedou zákazníky ke konkurenci

Operátor Nordic Telecom poskytuje mobilní internet na starší technologii CDMA a atypické frekvenci 420 MHz. Nyní bude síť měnit a využije moderní technologii...  celý článek

iPhone 8 Plus
Otestovali jsme nejvýkonnější smartphone. Recenze iPhone 8 Plus

iPhone 8 Plus se v našem testu ukázal jako špičkový smartphone, který může konkurovat těm nejlepším přístrojům na trhu. Zaostává na dnešní dobu už překonaným...  celý článek

iPhone 8 Plus v Drážďanech
Nový iPhone 8 má nejlepší foťák ze všech mobilů, ukazují testy

Že každá nová generace iPhonu patří mezi nejlepší fotomobily, to se tak nějak rozumí samo sebou. Soupeři ovšem dovedli v posledních letech Apple v různých...  celý článek

Huawei Mate 10 Lite
Nejlevnější Huawei Mate 10 dostane čtyři fotoaparáty a obří displej

Už za necelý měsíc, 16. října, představí Huawei své nové top modely Mate 10. Základem nabídky nové řady bude pro značku už tradiční verze s označením Lite.  celý článek

Lenovo Moto E4 a Lenovo Moto E4 Plus
Větší model zaujal obří baterií. Toto jsou nové levné motoroly

Do rukou se nám dostaly smartphony Lenovo Moto E4 a E4 Plus. Jedná se o modely nižší střední třídy, z nichž je zajímavý zejména ten větší svou vysokou...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
O2 opisuje od T-Mobilu. Přidává nový tarif s extra porcí dat

Operátor O2 s příchodem nového školního roku doplňuje nabídku o nový tarif určený pro datově náročné uživatele. Ten jako by z oka vypadl stejně zacílenému...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Nové logo UPC
UPC zvyšuje rychlost na 500 Mbit/s, mění i svou image

Kabelová firma UPC zvýší maximální rychlost připojení k internetu ve své síti na 500 Mbit/s. Dosud bylo maximum o 100 Mbit/s nižší. Průměrná rychlost v síti...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.