Do servisu s Nokií - jak ušetřit čas a peníze.

První část našeho seriálu se věnuje značce Nokia, která je podle všech průzkumů na našem trhu nejrozšířenější. Otázky a odpovědi odpovědných pracovníků společnosti Nokia a Celadon by vám měly dát jasné odpovědi, jak to bude při návštěvě servisu s vaším mobilem.
Dnes začneme s Nokií, na otázky odpovídala Zuzana Predigerová z autorizovaného servisu značky Nokia, společnosti Celadon. Odpovědi, které Celadon poskytl, jsou podle pana Hoška z českého zastoupení společnosti Nokia závazné i pro další autorizované servisy, takže až na detaily byste s Nokií měli v servisu dopadnout tak, jak se dočtete v dnešním článku. Budete-li číst pozorně, můžete ušetřit peníze a především čas.

Úvodní článek k celému seriálu najdete zde

Autorizované servisy Nokia v ČR

www.celadon.cz

Celadon Group s.r.o.
Hlubinská 20
Ostrava 70200
Tel: +420 69 6663884

Celadon Group s.r.o.
V Mezihoří 2
Praha 8 180 00
Tel: +420 2 66310350-2

www.britex.cz

Britex CZ s.r.o.
J.Hory 1521
Kladno 27201
Tel: +420 312 622416-9

Britex CZ s.r.o.
Vožická 2582
Tábor 390 02
Tel: +420 361 482409

www.cellnet.cz

Cell Net s.r.o.
Rubensova 2241
Praha 10 101 00
Tel: +420 2 74811360

www.ebmservis.cz

EBM s.r.o.
Jeseniova 47
Praha 3 130 00
Tel: +420 2 71090500

EBM s.r.o.
Hybesova 42
Brno 602 00
Tel:+420 5 43128219

Otázky a odpovědi Nokia:

1. Jaké záruční doklady uznáváte?

A, Paegas/Eurotel/Oskar: Ano

B, Nezávislý prodejce – záruční list z ČR:

Autorizovaný distributor Nokia Ano

Neautorizovaný distributor Nokia Ne

C, Záruční list ze zahraničí – individuální dovoz:

Ano – zákazník musí prokázat legální koupi MT v zahraničí. Originální kupní doklad, popřípadě originální záruční list.

2. Kontrolujete původ telefonů podle IMEI?

Ano – Například pokud zjistíme, že mobilní telefon byl zakoupen v zahraničí a je k němu přiložen záruční list z ČR, mobilní telefon v rámci záruky neopravíme.

3. Za jakých podmínek přehrajete FW u mobilních telefonů Nokia, popřípadě kolik to bude stát?

A, V rámci záruky

Pokud se přehráním FW odstraňuje vada mobilního telefonu v záruční době, je přehrání FW pro zákazníka zdarma. Pokud zákazník požaduje přehrání FW z jiného důvodu než odstranění vady, bude zákazník přehrání FW hradit. To platí pro telefony s originálním záručním listem z ČR a pro telefony z individuálního dovozu. Jinak bude zákazník přehrání FW platit.

B, Po záruce

Ve všech případech bude zákazník přehrání FW hradit.

4. V případě bezplatného přehrání: v jaké situaci toto nastává? Platí pravidlo, že z prvních verzí ano, z novějších už ne, popřípadě jestli majitel musí udat nějaký opodstatněný důvod (například zamrzání telefonu)? Jaká pravidla platí pro dohrání FW s českou T9?

Bezplatné přehrání FW se provádí vždy, pokud jsou splněny záruční podmínky a pokud přehrání FW odstraní vadu mobilního telefonu. Bezplatné přehrání FW je dále prováděno jako součást každé záruční opravy v rámci standardního servisního postupu. Pouze dohrání české T9 je placená služba.

5. Opravíte za poplatek telefon bez záručního listu, který pochází ze zahraničí a to vše bez ohledu na stáří?

Ano. Ale musí to být typ mobilního telefonu Nokia běžně prodávaný v ČR.

6. Jaké jsou nejčastější příčiny závad způsobených nešetrným používáním a takové, na které se nevztahuje záruka?

Mechanická poškození přístroje – například pádem nebo poškození vniknutím kapaliny.

7. Kolik stojí oprava nejběžnějších takových závad způsobených nešetrným používáním? Například v pořadí pro 3310, 6210, 8210

Displej – 1200,1000,1100.

Vytopení (co vše to obnáší) - 800-4800, 800-8500, 800-9600.

Signál (kolísá, není) – 1500-2000, 1500-2000, 1500-2000.

Konektory (napájecí,systémové,anténní) – 800-1000, 800-1000, 800-1000.

Ceny jsou za práci a materiál v Kč - včetně DPH.

Opravu mobilního telefonu poškozeného vniknutím kapaliny je možné řešit postupem od prostého vyčištění až po výměnu celé základní desky. Vždy záleží na stupni poškození.

8. Účtujete si manipulační poplatek za zjištění závady, ač samotnou opravu si zákazník žádat nebude?

Oprava v Záruční době – Ne.

Nezáruční oprava – Ano.

9. Jak závažné opravy můžete provádět? (Level 1,2,3,4,5) Popřípadě, kam je telefon posílán dále?

Provádíme opravy všech úrovní.

10. Jak rychle dokážete provést jednotlivé opravy, v pořadí od přehrání FW po výměnu RF modulu, či základní desky?

Jednoduché opravy (například výměna krytu, klávesnice, systémového konektoru, napájecího konektoru apod.) provádíme za cca 30 – 60 min. Složitější opravy za 2 – 3 dny. Záleží na druhu závady, potřebě testování a podobně.

11. Za jakých podmínek zapůjčujete náhradní přístroj a jaké to jsou (například v porovnání s opravovaným telefonem).

Zápůjční mobilní telefon zpravidla poskytujeme za vratnou zálohu:

N5110 – 5000Kč.

N3210 – 7000Kč.

12. Zachová se telefonní seznam při přehrání FW (platí pro modely s vnitřním tel. Seznamem)? Umíte zálohovat telefonní seznam? Lze jej pak opět nahrát do telefonu?

Při opravě mobilního telefonu se snažíme data zákazníkům zálohovat, pokud technologický postup opravy provedené závady takové zálohy umožňuje. Proto doporučujeme zákazníkům, aby si sami prováděli průběžné zálohy dat, během používání mobilního telefonu.

13. Opravíte za poplatek individuálně dovezený telefon, který se v ČR oficiálně neprodává? (např. N8250, 5130 a pod.)

Ano, ale u těchto typů mobilních telefonů Nokia jsme schopni provést pouze jednodušší opravy.

14. Již existuje česká verze komunikátoru N9210. Lze tuto verzi dohrát do starších verzí? (německá a anglická) Za jakých podmínek a kdy to je bezplatně?

Česká verze SW do komunikátoru N9210 existuje. Změnu jazykové verze komunikátoru N9210 zatím – podle rozhodnutí společnosti Nokia – neprovádíme. 


Témata: Nokia, Testování, tipy