Holiday Inn

Holiday Inn | foto: InterContinental Hotels Group

Do hotelového pokoje jedině se smartphonem, poslouží jako klíč

  • 8
Skupina InterContinental Hotels Group (IHG) bude ve dvou hotelech Holiday Inn testovat technologii, která umožní použít chytrý mobil jako klíč od pokoje. Pokud budou testy úspěšné, technologie se pravděpodobně rychle rozšíří.

Řada návštěvníků hotelů skupiny InterContinental již běžně používá chytré telefony a tak se vedení domnívá, že část z nich by ráda využila novou službu. Chytrý mobil by měl posloužit jako klíč a zákazník by se tak mohl vyhnout kontaktu s recepcí. Motivace IHG je ale i jiná – chce tím zefektivnit proces přihlašování zákazníků do hotelu, jejich následného ubytování a nakonec opuštění hotelu.

"Nepotřebujeme lidi zatěžovat dalšími věcmi, jen to komplikuje jejich život. Krása smartphonu je v tom, že už jej prostě mají," řekl pro USA Today Bryson Koehler z vedení IHG. Z tohoto důvodu tak IHG nesází tolik na použití RFID přístupových karet, které v USA testuje konkurenční skupina Starwood. Jako klíč k pokoji půjde využít většinu současných smartphonů včetně iPhonu, BlackBerry a přístrojů s operačním systémem Android.

Testy budou probíhat ve dvou lokalitách – v Holiday Inn Chicago O' Hare Rosemont a Holiday Inn Express Houston Downtown Convention Center. Budou trvat nejméně šedesát až devadesát dní, mohou se však i protáhnout. Technické řešení včetně speciální aplikace má dodávat společnost Open Ways. Hosté, kteří se budou chtít testů zúčastnit se budou muset nejprve zaregistrovat na speciálních stránkách a pak si stáhnou aplikaci do mobilu.

V hotelu bude vše fungovat poměrně jednoduše. Ve speciální aplikaci otevřou potvrzovací e-mail, který jim přijde po registraci a ten ukáží senzoru na dveřích. Pokud se technologie osvědčí, mohla by se rychle rozšířit po dalších hotelech skupiny. V každém z nich by takovýmto přístupovým systémem mělo být osazeno asi 20 % pokojů. Vybavení všech pokojů podobným systémem by totiž bylo příliš nákladné a ne zdaleka všichni zákazníci budou chtít tuto službu využívat. Obejitím kontaktu s recepcí sice mohou hotelům klesnout náklady na zaměstnance, na druhou stranu se jim budou hůře prodávat doplňkové služby. Je tedy potřeba najít tu správnou rovnováhu.

Omezení kontaktu s recepčními by také mohlo způsobit, že se někteří hosté nebudou cítit tak pohodlně. Proto budou při testech a rozhodnutí o případném širším nasazení hrát velmi důležitou roli reakce uživatelů. Kdo ví, třeba budeme za pár let v hotelech používat telefony místo klíčů naprosto běžně.