Diskuse k článku

Nové iPhony budou ještě rychlejší. Jenže konkurence je může dohnat

Nová generace iPhonů vždy znamená i premiéru nové generace čipsetu Apple Ax. Letošní řadu tak bude pohánět čip A12, jehož produkci opět zaštiťuje tchajwanské TSMC. Víme, o kolik bude výkonnější než loňská edice A11 Bionic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e61t18r 74P13a12v59l47a73t12a 7476890417901

Nemůže. Android a Javou nikdy nebude rychlejší než nativně běžící aplikace.

+2/−2
12.7.2018 10:55
Foto

D10a83n 46R31u26b98í74n 4743123509

Apple nemá konkurenci. To androidi mezi sebou válčí.

+4/−5
12.7.2018 9:03
Foto

T81o93m27á85š 12D47v44o98ř94á12k 1447782218132

Proč podle Vás není Android pro iOS konkurencí? Co to potom je, když se stejně jako v případě iOS jedná o operační systém pro mobilní telefony?

0/0
12.7.2018 13:00
Foto

D34a51n 73R76u50b98í36n 4953273349

Je pro Audi Kia konkurence? Není.

0/−1
14.7.2018 8:50
Foto

T65o59m75á33š 60D96v58o66ř91á19k 1837722448352

Vy snad chcete říci, že iOS je nějaký prémiový operační systém, či snad že vlajkové smartphony s Androidem nejsou prémiové?

0/0
14.7.2018 9:00

L81a83d32i71s50l47a30v 54J21a25r67o10š 6414249410877

Srovnávat výkon dvou různých systémů, kde jeden je programovaný pouze pro jeden typ HW, je jako srovnávat zda jeden dostihový kůň běží rychleji než celé stádo. Je rozdíl naprogramovat benchmark pro jeden procesor na jedné architektuře a pro třicet procesorů několika architektur. Logicky bude vždy "rychlejší" ten procesor, který má na sebe optimalizovaný benchmark. Rychlost je tedy značně relativní pojem.

+10/−2
12.7.2018 6:38
Foto

T11o87m78á75š 53D31v63o11ř97á62k 1727552528162

Souhlasím.

0/0
12.7.2018 7:13

J41a90n 83K58r52a83l 8253325873184

I pres to se androidu/výrobcům daří optimalizovat systém lépe a lépe, kdy dnes zařízení za +5k fungují bez chyby a "jediný" viditelny rozdíl je velikost úložiště či výstup z fotoaparátu...

+2/0
12.7.2018 16:47
Foto

T10o26m31á80š 16D33v64o19ř70á36k 1837882238222

Nechápu, co lidé na těch iPhonech stále vidí? Předražené jsou a stále stejný design...

+4/−13
12.7.2018 5:28

J41a59k30u31b 72J87e73m73e12l15k83a 8759267824704

iOS.

+4/−2
12.7.2018 7:01
Foto

T57o71m78á98š 69D74v37o10ř81á93k 1737972638832

Tak tím to opravdu vylepšili. :P Operační systém úplně nanic.

+1/−8
12.7.2018 7:12

O26d32s52t76r70a26n92ě62n92ý 58U98ž44i35v24a26t96e39l

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
12.7.2018 8:06
Foto

T17o81m47á23š 63D15v88o52ř47á14k 1597472378982

Ano, v tomto s Vámi souhlasím, to by měli výrobci telefonů s Androidem zlepšit, nicméně toto je pro mne asi jediná výhoda iOS oproti Androidu.

Ohledně vaší zkušenosti s Huaweiem, problém je zde v tom, že Huawei jednak nevyvíjí Android a za druhé má svoji vlastní grafickou nadstavbu, toto samozřejmě brzdí vydání aktualizací, kdyby všechny mobily s Androidem měly čistou verzi Androidu, tak jak ho Google vyvíjí, aktualizace by byly daleko rychlejší. ;-) Vím, o čem mluvím, jako majitel dvou telefonů z řady Nexus.

+1/0
12.7.2018 8:47

J89a19k88u85b 82J41e98m54e65l77k93a 8779297984354

To tvrdíte vy.

Ale miliony lidi jsou opačného názoru.

+2/−1
12.7.2018 8:07
Foto

T49o22m83á84š 63D66v26o26ř70á61k 1267622338332

Mnohdy to není o názoru, ale o módě a hlavně o tom být „in“. :-P

+1/−1
12.7.2018 12:25

J22a42k25u65b 59J19e34m45e37l43k65a 8409627254684

To hodně naivní si tohle myslet. ;)

Někdo to tak má,ale jestli si myslíte ,že být in s telefonem co má kde kdo tak to potom ano.

+1/−1
12.7.2018 12:34
Foto

T28o84m84á88š 27D96v90o75ř61á72k 1427732918282

To je právě o tom, že to má tolik lidí, to už je holt takový kult, má ho mnoho celebrit, tak holt lidé chtějí být jako celebrity a koupí si ho také, neříkám, že to tak má každý, ale řekl bych, že je to poměrně časté. ;-)

+1/−1
12.7.2018 12:47
Foto

D33a65n 77R74u30b53í44n 4783213689

Vy tomu rozumíte jako můj pes letu na Měsíc.

+4/−1
12.7.2018 9:02
Foto

T88o10m13á83š 49D29v33o14ř10á56k 1517752418722

O čem teď přesně mluvíte?

0/−4
12.7.2018 9:14
Foto

T16o35m30á66š 62D92v27o45ř42á27k 1147772868652

Nechápu, proč můj předchozí komentář má 2 mínusy...

0/0
12.7.2018 12:17

J41a70k33u49b 73J26e98m26e93l16k35a 8419497384724

V čem je na nic?

Nejdou poslat písničky co?

Nebo nemůžu dat kartu ,abych tam film a mohl koukat na malej displej?

Co dále ?

0/−1
12.7.2018 12:36
Foto

T44o75m56á33š 15D67v94o32ř77á25k 1277502538672

> Téměř nemožnost individuálního nastavení systému ze strany uživatele;

> nastavení aplikací v hlavním nastavení systému;

> prakticky nepoužitelné Bluetooth pro spárování s Android mobily;

> propojení s počítači s OS Windows (správa a přenos souborů v telefonu);

> atypický nabíjecí konektor;

> mnoho dalších nesmyslností v systému, vždy když mě někdo požádá, abych mu s něčím v iOS pomohl, tak to je skutečný očistec.

Závěrem, čistý Android, tak jak ho navrhl Google bez žádných grafických nadstaveb výrobců mobilních telefonů, je prostě lepší i přes své nedostatky.

0/−1
12.7.2018 12:58

J85a79k71u42b 66J72e38m32e11l12k24a 8729887414244

Nechápu v čem je problém na nastavení aplikaci v menu?

Opravdu za 6 let sem nepotřeboval sem se připojit k telefonu s androidem.

Nevidím proč by nešel připojit k windows?

Přenos souboru co pak tam chcete přenášet?

Nabíjecí konektor je ,ale má svou logiku už několik let., tím že je jednoduché ho zapojit je totiž jedno jak přijde.

Jj u androidu se mluví u USB-C ale jak dlouho se o tom jen mluví?

Nesmyslnost vidím právě v androidu v nastavení.

V iOS to zvládnou i moji rodiče,kteří mají první chytrý telefon a je jim 55let,takže to bude spis vámi ;)

Holt nesouhlasím,že je nejlepší. Když by to tak bylo byl na hodně telefonech což není.

+1/0
12.7.2018 13:28
Foto

T40o30m53á88š 72D96v50o56ř53á81k 1967452488552

Je to nelogické, když mám otevřenou nějakou aplikaci, proč musím chodit do hlavního nastavení a není to nastavení přímo v aplikaci, což mi přijde mnohem smysluplnější.

To že vy jste se nepotřeboval, neznamená, že ostatní neměli tento problém, já se s tímto problémem nejednou setkal.

Já neřekl, že to nejde... Myslel jsem to tak, že po připojení iPhonu k počítači s Windows se iPhone nechová jako telefon s Androidem – tedy, že jej lze používat téměř stejně jako běžný vyměnitelný disk a snadno tak přesouvat různé soubory z počítače do telefonu a naopak.

USB-C je už docela běžné, byť je pravda, že ještě zdaleka není tak rozšířené, například já mám mobil, který disponuje USB-C a byl uveden do prodeje v roce 2015.

Co je na něm nesmyslného? Že si mohu nastavit to, co na iPhonu nastavit nelze? Já neříkám, že to nedokážu, jen je to zbytečně složité a mnohdy absolutně nelogické, například, takový posuvník jasu obrazovky – musíte tapnout na ukazatel aktuální úrovně jasu a pak, lze teprve pohybem do stran jas upravit, zatímco na Androidu stačí tapnout kdekoliv na osu, po níž se posouvá ukazatel jasu a úroveň jasu máte nastavenou, za mě je například v tomto Android mnohonásobně intuitivnější a takových případů je mnohem více, bohužel nemám po ruce iPhone, abych Vám tu mohl všechny tyto pro mě a jistě i pro mnohé další nelogičnosti vypsat.

Víte, proč čistý Android je jen velmi málo rozšířený? Protože se jednotlivé společnosti od sebe chtějí odlišit víc než jen designem svých telefonů, případně chtějí svým zákazníkům nabídnout něco, co Android ve své základní verzi neumí, ovšem mnohdy je to na úkor v lepším případě pomalých, či žádných aktualizací operačního systému.

+1/−1
12.7.2018 14:44

P33a55v74e55l 58K17a35m62í98n81e64k 9436228734544

Appky: zalezi na developerovi jak tu appku napise, za to fakt apple nemuze. napr. Facebook se nastavuje v aplikaci, v settings jsou jen systemove veci. Ostatne na androidu je to uplne stejne. Nebo vy snad muzete odebirat opravneni primo z appek?

BT: realne je pro mne rychlejsi poslat neco mailem nebo pres cloud nez posilat pres BT. Vyuziti BT pro neco jineho nez komunikaci s periferiemi je zbytecne.

Mass media: nerikam, ze to obcas neni uzitecne, ale radeji budu mit cisty externi disk bez Androidiho nebo jakehokoli jineho balastu, nez abych hledal svoji slozku mezi 15 automatickymi systemovymi slozkami, ktere nevyuziju.

USB-C: Take mam jeden telefon s USB-C, uz jste si nekdy zapomnel nabijecku? Kolikrat vam nekde v restauraci/kavarne byli schopni nabidnout USB-C? Mne ani jednou za ty dva roky. Lightning temer kdekoli.

Nelogicnost: to je otazka nazoru, mne prijde napriklad Android nelogictejsi nez iOS.

Aktualizace: Vetsina, i rychle updatujich vyrobcu jeste ani pomalu nestihla update na Oreo a uz vychazi Pie (a velke mnozstvi jede jeste na Nougatu) a u dva roky stareho modelu, jste rad za aktualizaci na posledni verzi OS (a ani Android One negarantuje vic).

iOS 12 dostanou i zarizeni z roku 2013 (napr. iPhone 5S), tohle u zadneho Androidiho vyrobce nedostanete.

Na iOS mi par veci vadi (udelat si ringtone je zlo, kvuli systemovym omezenim nefunguji overlaye (napr. messenger bubliny) a nejake dalsi drobnosti, ktere proste Android ma a snadno se na ne zvyka). Na druhou stranu, iOS mi nabizi i hromadu funkcnosti, kterou zadny jiny telefon nabidnout neumi (Continuum, synchronizace zprav, certifikatu a dalsich nastaveni mezi vsemi zarizenimi (pracuji na Mac Pro, k nemu MBP13 (2018), iPad a iPhone 7), kdyz k tomu prictu vyrazne vyssi zustatkove hodnoty, tak cena najednou prestane byt tim nejzasadnejsim parametrem a pohodlnosti prace v Applim ekosystemu se proste nic nemuze rovnat.

Telefon sam o sobe neni top, ale ten ekosystem je to, co je nejvetsi hodnota Applu.

+1/0
9.8.2018 11:17
Foto

T19o41m78á63š 17D46v94o73ř61á79k 1697452338282

Ano, chápu, proč je pro vás ekosystém Apple lepší, avšak já jakožto uživatel Windows tyto výhody mít zřejmě nemohu a propojení telefonu s počítačem mi vyhovuje i v mém případě, byť je ekosystém Applu zřejmě lepší. Máte pravdu, že nemohu odebírat oprávnění v nastavení aplikací, já neznám systém iOS příliš dobré na to, abych se s Vámi přel o nějakých podrobnostech, jen je v jistých ohledech dosti odlišný systém od Androidu. Co se týče aktualizací, je jedině problém výrobců, že nedokáží zajistit včasné aktualizace na novější verzi systému, to není problém Googlu jakožto tvůrce Androidu a ano i já bych si přál, aby podpora aktualizací byla delší než dva roky, na druhou stranu, existuje možnost neoficiální aktualizace systém, což není pro většinu uživatelů cestou, kterou by se vydali, nicméně ta možnost tu existuje, předpokládám, že toto u iOS není možné, čímž nechci říci, že byste to potřebovali.

Patrně se shodneme, že se neshodneme. :-)

0/0
9.8.2018 11:33

J60a68k36u89b 76R77o56u49s 3263400334872

To je úplně jedno. Rychlost čipsetu fakt není selling point Applu.

+5/0
12.7.2018 5:23

P38e53t44r 95N96o68v25ý 2486390299680

Konkurence není. Takže se nemůže ani přiblížit.

+6/−4
12.7.2018 5:12
Foto

T12o37m50á84š 69D30v83o21ř49á53k 1587672488742

A Android je co? :P

0/0
12.7.2018 12:19

O36n49d51ř61e84j 42Z82e57m94a84n 5490784148749

Jakého litografického výrobního procesu? Je to fotolitografický výrobní proces, nehledě na to že samotnou fotolitografií ten čip vyrobit nejde.

Ale chápu, proč by ten kdo píše tyto články měl o tom něco vědět, klidně může psát pitomosti, že?

+2/−3
12.7.2018 2:47

O34n79d52ř21e49j 65Z78e84m35a12n 5110804598369

A mimochodem, kolik typů fotolitografického výrobního procesu autor tohoto článku zná? Fotorezist může být buť pozitivní či negativní, podle toho jak reaguje na světlo, nicméně výsledek je stejný a to odhalené plochy které se dalšími procesy zpracují, buď se tam něco implantuje, napaří, vyleptá apod. Samotnou fotolitografií se jen určí velikost té plochy, nic víc.

0/0
12.7.2018 3:14

Najdete na iDNES.cz