Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google se přiznal. Špehuje vás i bez vašeho souhlasu a vědomí

Google sleduje váš pohyb i bez aktivní GPS a navíc bez vašeho souhlasu. Podle serveru Quartz totiž androidí zařízení připojené k internetu odesílá základní data o nejbližších vysílačích. Google tuto praktiku potvrdil, data prý shromažďoval kvůli zrychlení push notifikací a zpráv na androidy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B23ě58l44a 50H24o46r71á15k20o17v46á 1258242929610

V ochraně svědků se zapnutým mobilem může být akorát nesvéprávný jedinec nebo návnada. (např. Pokoš);-)

0/0
1.12.2017 14:20

P56a46v23e68l 31Š10a43š66i48n25k16a 3256478446198

Máte zkreslené a naivní představy.

0/0
1.12.2017 8:11

M45i50c84h58a68l 25J83u65r47s34a 1446871276791

To není možný, to by božský Google neudělal.. ;-D;-D;-D Je mi hluboce ukradené, jestli Google ví, kdy jsem na záchodě a kdy v hospodě, ani jedno není trestné..:-P

+1/0
29.11.2017 17:51

M31a25r71e45k 96N71e66t65o67l19i27c78k91ý 6954350178

Jsem překvapen, kolik lidí je tímto článkem překvapeno :) Až se podobné věci profláknou na Microsoft, Apple a další společnosti, tak budete taky překvapení? ;-D Svatá prostoto.

+6/0
26.11.2017 18:49

J31a34n 69P11á70n94e40k 1652349455729

Moje řeč. To bylo keců, když se řešil Insider od Win10 a odesílání analytických dat. Už tehdy jsem zde psal o tom, jestli si lidi uvědomují, že v míře špehování lidí je MS oproti Googlu "těžkej amatér".:-(

Ale protože to Google "prostě musí dělat, aby to dokázal poradit", tak to nikomu nevadí.

0/0
28.11.2017 8:13

S79i75l44v85e22s25t86r 27K98a43d79e50ř71á51b78e81k 8740403885330

Naštěstí jsem natolik bezvýznamný člověk, že mi může být úplně jedno, jestli nějaký Google zná moji polohu. Spíš mi vadí, že veřejná správa dodnes používá naprosto primitivní technologie jak za krále Klacka.

+3/−3
25.11.2017 19:01

M86a39r39c12e20l 27Š25e18v35č83í16k 9205603981850

Nechcem sa chváliť, ale myslel som si to.

Nemal som na to dôkazy, teraz to mám potvrdené.

0/0
25.11.2017 18:44

S89i33l32v15e63s14t77r 35K72a51d82e96ř59á90b22e64k 8340453225840

To už tak nějak vyplývá z principu mobilního telefonu, že o vás minimálně operátor ví, kde jste. Že to ví navíc i Google, to už není takový rozdíl.

+1/0
25.11.2017 19:03

M50a45r41c74e93l 98Š78e90v24č37í68k 9895723641880

Je to rozdiel.

Operátorovi som podpísal vyhlásenie, v ktorom súhlasím so zhromažďovaním a spracovaním osobných údajov, s googlom takú dohodu nemám.

Ale ináč si nerobím ilúzie, že moje údaje majú len tí, ktorým som to dovolil.

0/0
26.11.2017 10:43

R57o52m34a34n 28L19a14n65g60e37r 9304654262232

Tomu Googlu taky, jenom jste si toho nevšiml... ;-D

+1/0
27.11.2017 10:33

P29e80t74r 48V24l45a53d91i57m21í63r 35Č86e20r45m81á92k 8343947115634

Prasata;-O

0/0
25.11.2017 18:31

P22e98t20r 92N75o45v79á80k 8475739430

každá menší firma by šla po takových praktikách okamžitě min. do bankrotu

-

Korporace si ale mohou dovolit cokoliv a často naprosto beztrestně

a

to nemluvím o

1) tvorbě zákonů dle jejich zadání

2) neplacení daní

3) zneužívání dominantního postavení ... ;-€

+13/−3
24.11.2017 14:45

P61e77t94r 55N93o50v58á28k 8455659940

+

4) manipulativní nebo lživá reklama je další kapitola ...

+1/−1
24.11.2017 14:47

D23a69n92i31e92l 29J77a43n94k70o 9249589170812

Na tohle odpovídám vtipem : "Chci znát předpověď počasí na svém místě a neřeknu Vám kde jsem".

Paranoik nepochopí ....

+6/−2
24.11.2017 6:52

P63a54v47e98l 73Z20a19j47í30č72e19k 8254890876510

naprosto hloupy primer protoze zamerne nepoustite aplikaci ktera vycte udaje o poloze s bts a nasledne vam je zobrazi a zapise na vase medium. Jen jste si koupil OS ktery baz vas rozhoduje o vas ;)

+3/−4
24.11.2017 7:04

D75a75n65i97e27l 85J50a98n53k52o 9599129130772

Kdyby jste alespoň TROCHU rozuměl mobilu a jeho principu tak pochopíte že ze své PODSTATY musí znát vaši polohu ...

+4/−1
24.11.2017 10:55

M72a47r29t86i72n 40R95ů20ž28i71č54k84a 9744481308229

to on zná, ale proč ji posílá jinam? proč teprve rok to dělá jinak než to dělal? proč to zveřejňuje někdo jiný než google? ...

+2/−2
24.11.2017 10:58

O39n88d91ř28e93j 58Z59e89m95a23n 5550924568239

A jak si asi tak myslíte, že BTS fungují, aby to připojení plynule přecházelo mezi nimi a nepřerušilo vám to hovor?

+3/0
24.11.2017 11:07

M17a15r68t57i35n 89R37ů26ž57i55č65k56a 9934521418209

myslím, že oba mluvíme o něčem jiném

když to sbírá operátor, aby mohl přístroj telefonovat a posílat zprávy, tak to potřebuje teď a nepotřebuje to jindy

google to sbírá i po čase ... i bez simky ... i při připojení přes wifi ... proč to sbírá

já zakázal zjišťování polohy .... tam mi nefungují některé věci, ale jak je vidět, tak on si polohu stahuje i jinak a ne jen pro účely telefonování nebo posílání zpráv/dat

+4/−1
24.11.2017 11:17

J11o77s41e74f 29P23o21k59o77r88n68ý 6962769274491

Jak může sbírat data o buňce bez simky? Trochu mozku prosím.

0/−3
25.11.2017 13:07

M26a71r57t46i78n 16R90ů94ž31i49č23k41a 9454621478639

a jak se ten telefon dovolá na tísňovou linku bez simky?

simku nepotřebuji a ten telefon funguje aspoň na toto

to nevím kde ho seženete, ale přeju hodně štěstí v hledání :)

+3/0
25.11.2017 20:51

G17a57b84r21i76e60l 80H93o93r93t19e79n 9461319393484

Google dělal jen to, co napsal do EULA. Že to lidé nečtou není jeho problém. Dále Google na dotaz sdělil, že údaje analyzoval kvůli lepší distribuci push zpráv, nikoliv kvůli zjišťování polohy telefonu. Tento typ zpráv se u nás nepoužívá, čili jen pro informaci - jde o zprávy LOKÁLNÍHO charakteru, například o dopravních problémech ve vašem okolí.

Jak už jsem vám napsal, přečtěte si původní zprávu a zamyslete se nad ní. Pak vám určitě dojde, že tady obsáhle a ohnivě argumentujete na základě informací od klasického diletanta.

+4/−1
24.11.2017 11:14

M40a16r48t83i45n 15R62ů14ž20i82č20k34a 9164811748959

já to udělám - večer až bude čas se na ten původní článek podívám ... reaguji na něco jiného ne - že operátor polohu potřebuje, ale proč google? podle mne jsou to jiná data - lépe: data jinam přenášená

vy máte zdroj EULA pro android (to co si mám přečíst), fakt jste to četl celé (já jen jednou tu od MS k Windows a dost děs) ... já hledal ("google android eula") a vše je to snad jen ke google app a ne pro použití telefonu jako základu ... poradíte

já to našel jen jako popis v nastavení u Historie polohy ... a podle popisu by to mělo být spolu se zákazem zjišťování polohy vypnuté (a cokoliv se odkazuje na to abych zjišťování zapnul)... a je tam tlačítko Smazat historii polohy, ale to jde jen když jsem online = je to uložené mimo přístroj

0/−2
24.11.2017 11:44

G40a34b60r49i91e15l 71H64o89r63t52e84n 9951219583104

Končím s vámi diskuzi, pane Růžičko. Strávil jste odhadem hodinu čtením této diskuze a psaním svých rozlobených příspěvků místo toho, abyste v článku klikl na odkaz a přečetl si, jak to ve skutečnosti je. Včetně citace z EULA, která tam je uvedena a která v článku pojišťováka Hrona, který sem snad ještě nikdy nenapsal objektivní článek, samozřejmě chybí.

+3/0
24.11.2017 11:57

M19a73r10t39i23n 62R28ů11ž94i80č11k93a 9504551868229

chtěl jsem si to přečíst doma, ale když jinak nedáte (tak teď je to asi hodina času nad tím)

************

When you use Google services, we may collect and process information about your actual location. We use various technologies to determine location, including IP address, GPS, and other sensors that may, for example, provide Google with information on nearby devices, Wi-Fi access points and cell towers.

************

...tohle myslíte? to není EULA! to jste si spletl to jsou zásady ochrany ... zde tedy spíš informace co vše sbírají :)

které služby to tedy využívají? když mám vypnutou polohu, tak to zakážu a nebudou to sbírat? vypadá to, že ne ... co jim tedy povoluji přesně ... to tam není, člověk by musel projít všechny aplikace jednotlivě a doufat, že napsali pravdu

takže to neodpovídá GDPR ... to se na mne nezlobte ... IP je osobní údaj, pokud něco zpracováváají za účelem profilování, tak už jsou to citlivé údaje

* Pokud jsou osobní údaje získávány od subjektu údajů, měl by subjekt údajů být rovněž informován, zda je povinen tyto údaje poskytnout, a o důsledcích jejich případného neposkytnutí. a dále třeba čl. 22 ...

:) ale aspoň jsem si prošel zase nastavení a většinu mám povypínáno ... něco mají přeloženo, něco je jen v angličtině ... něco jsem promazal a nechal si vytvořit archiv - tak ten článek aspoň něco pozitivního přinesl

0/−2
24.11.2017 12:55

O28n22d48ř22e69j 89Z56e35m43a82n 5920814628769

Ach můj bože, je toto možné?

Naštěstí toho mám dost na práci a tak s vámi nebudu trávit čas, to by bylo na dlouho.

0/0
24.11.2017 12:58

M18a98r34t19i25n 41R80ů45ž82i76č15k58a 9534211148779

co je na tom špatného?

citace z článku nebo co?

máte dost práce a sedíte tu ... :)

0/0
24.11.2017 13:14

O24n44d75ř39e66j 82Z71e46m39a28n 5270744958399

Tak třeba vaše představa o IP adrese je úplně zscestná...

A přestávku, přestávku mohou mít? Nejenže mohu, musím ji mít že zákona. A mohu si o přestávce brouzdat po internetu? Mohu!

0/0
24.11.2017 15:10

M68a45r48t27i71n 12R68ů40ž40i55č41k81a 9394701168219

v čem je zscestná? že je to osobní údaj - to nevíte?

https://www.gdpr.cz/gdpr/osobni-udaje/

- - -

vždyť je to dobře :) ... mějte ji a brouzdejte si ... to byla reakce na váš komentář - vy jste to zmínil

0/0
25.11.2017 20:55

G45a44b31r64i68e58l 15H33o20r34t36e87n 9791959233154

Vy jste fakt zoufalec.:-/

0/0
24.11.2017 13:16

M48a52r18t68i20n 36R48ů11ž19i82č13k30a 9974831528109

tak mi odpovězte na otázky ... když nemám pravdu,tak to bude snadné ne

vy jste uvedl, že je to EULA - chyba u vás

jedno jestli vy nebo pan Zeman

0/0
24.11.2017 13:19

G39a28b82r81i53e41l 69H19o40r24t17e47n 9741809603434

Je to dokument,který musíte odsouhlasit předtím, než můžete telefon používat. Jestli se jmenuje tak či onak není podstatné, navíc je z EULA Google na ochranu soukromí přímý odkaz. Dále stále ignorujete skutečnosti, že Google data nesbíral kvůli poloze. Dále by mě zajímalo, jak byste chtěl realizovat právo člověka na to, aby mohl zakázat sběr IP adres při používání webových služeb, které v případě zákazu prostě nemohou fungovat. Případně jak byste si představoval informování každého uživatele internetu o tom, že vzdálená strana zná jeho IP adresu a další data PŘEDTÍM, než jsou tyto informace vzdálené straně předány.

A to je skutečně moje poslední reakce na vás, pane Růžičko, protože mi vaše argumentace připomíná jednoho "poškozeného", který u soudu požadoval obrovské odškodné za amputaci nohy bez jeho souhlasu a odmítal akceptovat, že byl po nehodě v bezvědomí a bez amputace by zemřel. Tak jako vy se neustále odvolával na informovaný souhlas, naštěstí ho soud poslal do háje.

+3/0
24.11.2017 13:31

M41a35r42t85i62n 46R10ů19ž95i29č54k85a 9554841358369

já GDPR nevymyslel ... já se jím jen (a všechny firmy .. i maličké) budu muset řídit nebo pokuta ... bohužel je to nařízení a paltí v celé EU

podle GDPR nesmí být nesouhlas s poskytnutím informací podmínkou pro používání ... takže EU tu něco vymýšlí a nejde to pořádně splnit - je jasné, že něco je potřebné pro používání - účet,

ale sběr něčeho dalšího už je trochu přes čáru ... zvlášť když je to pro lepší cílení reklamy, takže i kvůli poloze, aby mohl lépe reklamu cílit

já argumentuji a vy ne ... neumíte odpovědět na otázky, takže konec ok :)

0/0
25.11.2017 21:05

J81o36s57e61f 23P40o61k17o81r97n38ý 6952289114361

Neznalost a paranoia jdou často ruku v ruce.

+1/0
25.11.2017 13:09

M37a32r68t87i71n 50R65ů46ž91i28č72k85a 9344851838639

tak mne zkuste poučit, pokud to umíte

ale vzhledem k jiným komentářům asi nepoučíte

0/−1
25.11.2017 21:06

M54a88r79t64i47n 32R98ů30ž10i73č35k14a 9634181148899

to sis ale pustil aplikaci, která při instalaci říká k čemu bude přistupovat a co potřebuje mít zapnuté

já vypínám informaci o poloze, protože znát počasí z místa kde jsem nepotřebuju - to vidím :)

tohle je blackbox a nevíme proč to sbírají a co s tím dělají, zneužít se to dá

+1/−2
24.11.2017 8:11

K94a91r26e62l 85M96i62k85l25í88k 6644426507

A největší srandu mám vždy z lidí, kteří když jim řeknu něco podobného, tak se na mě dívají jak na blázna a říkají, že jsem paranoidní.

+6/0
24.11.2017 6:44

D54a36n31i97e43l 83J16a47n45k88o 9159339480872

A jste ?

+1/0
24.11.2017 6:53

M97a24r61t82i83n 23B81e89r41a68n 6319775576351

A neni to spíš tim, že je jim to uplně u p...le?

+4/0
24.11.2017 7:39

M93a49r57t67i65n 79U55l46e14h15l30a 4331964528

Bu, bu, bu.....Google tohle dela v anonymnim statistickem balicku kvuli zlepseni sluzeb. Zajimave, ze pisalkum z iDnes nevadi ze to same delaji vsichni operatori, vsechny fotoradary, GPS v automobilech....... Dobre rano redakce iDnes. Svet se zmenil :-P

+3/−2
24.11.2017 6:12

P59a13v21e38l 47Z18a64j70í62č16e79k 8284670636940

a ve vsech pripadech by se o tom melo mluvit aby byl tlak na to odstranit tyhle features. Protoze par nadanych to zvldne mozna jeste pod hrozbou trestu a zbytek je nahrany... ano nahrany... a nekteri jedinici jeste delaji ze je to v poradku... protoze nemaji ani v bujnych snech predstavu co se s daty deje a jak se daji vyuzit a zneuzit... prijit 50 leta tak by jste se divil...

+2/−1
24.11.2017 6:46

O61n75d65ř36e80j 53Z94e40m47a67n 5680424608209

A že to všechno díky tomuto funguje lépe, to vás nezajímá...

+3/0
24.11.2017 7:35

M55a61r60t26i39n 40R38ů57ž91i40č48k69a 9334851518869

co funguje lépe?

MS to také tvrdí - že telemetrická data potřebuje

proč se na to musí přicházet z druhé strany a nezveřejní to obecně ... sbírám to a to, a používám to pro to a to

0/0
24.11.2017 8:08

O46n21d90ř51e52j 39Z63e96m25a97n 5630714738709

Vy si vážně myslíte, že to sbírají tím způsobem, že jim to umožňuje zjistit, kde to zařízení bylo před měsícem, týdnem, nebo včera?

0/0
24.11.2017 10:43

M77a75r13t59i17n 53R29ů12ž38i33č65k14a 9834351868209

netuším co a jak sbírají a jak to využívají

a to je podle mne špatné ... protože pak se nedá hlídat co kam šlo a proč

a netuším zda autor dobře přeložil informace z cizího webu ;)

0/−1
24.11.2017 10:45

O29n19d87ř60e31j 57Z50e19m67a26n 5970624108409

Ale tady víte naprosto přesně co, o jaké informace jde, že jde o info na kterém BTS teď je a když víte tohle, tak k čemu to je dobré, k to se dá lehce domyslet. Třeba tohoto mobilní operátoři využívají pro přebírání toho zařízení mezi těmi BTS a tak vám to třeba nepřeruší hovor. To samé platí i u datových služeb.

+1/0
24.11.2017 11:04

M76a65r82t30i61n 71R65ů72ž78i96č66k43a 9814661848489

operátor to použije pro tot ... proč to sbírá google - to není můj operátor

proč to sbírá i bez simky ...

0/−1
24.11.2017 11:14

O54n38d19ř15e77j 53Z83e23m49a30n 5350934918899

Protože bez toho některé služby vůbec nemohou fungovat...

Ale to vám tu už napsali už i jiní.

0/0
24.11.2017 12:55

M55a65r11t97i56n 98R30ů62ž72i25č53k56a 9404901928869

pokud si přečtete článek - originál, tak se nad tím "proč" pozastavují odborníci ... proč to tedy Google vypnul, když to tak potřebuje? protože ho chytli? ;)

jak ty služby fungovali před rokem 2017?

které služby bez toho nefungují?

když telefon nemá SIM, tak vysílač napotřebuje a může být připojen k wi-fi

+1/−1
24.11.2017 13:13

O74n82d33ř29e70j 69Z53e94m61a32n 5810694808409

Ne, to opravdu nemá cenu, je to jen ztráta času.

+1/0
24.11.2017 15:02







Najdete na iDNES.cz