Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

FBI je opět v koncích. Nemůže prolomit šifrovaný mobil střelce z Texasu

Vyšetřovatelé amerického Federálního úřadu pro vyšetřování se dostali opět do svízelné situace, a to ze stejného důvodu jako před téměř dvěma roky. Nemohou totiž prolomit šifrovaný mobil střelce z texaského Sutherland Springs. Úřad navíc z taktických důvodů tají, o jakou značku telefonu jde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e18t90r 16P29e35t98r 6363292258143

Možná by nemuseli prolamovat šifrované telefony, kdyby bezpečnostní složky vždycky nečekaly až začne podezřelý střílet. Skoro u všech atentátů vyšlo najevo, že dotyčného měla policie už nějakou dobu v hledáčku ale zatím jen "monitorovala" situaci. Pak se stane neštěstí a kopou všude kolem sebe a hází vinu na ostatní.

0/0
10.11.2017 11:26

J85i67ř19í 52P58a41j86k 8133515400217

Asi to bude mít něco do činění s množstvím pošuků a množstvím policistů.

0/0
10.11.2017 13:45
Foto

L20u36k89á11š 92N14o78v96o75t51n71ý 6366867168188

A jak byste si to tak asi představoval? Víte kolik lidí je v nějaké databázi jako potencionální hrozba? To bude řádově vyšší číslo než kolik je policistů. A třeba jen kvůli tomu, že napsali na FB že Trump je na pěst.

Tím tedy neobhajuji policii jako takovou, nicméně to, co navrhujete je prostě nemožné.

0/0
14.11.2017 10:20

A36l71e66š 49R90y26s 8222288397208

Zadní vrátka jsou nesmysl....nicméně deblock jednohoho konkrétního telefonu je OK v takovémto případě ...

+1/0
9.11.2017 23:51

P40e17t23r 89P30e31t89r 6483382978633

A jak to chcete udělat? buď má systém zadní vrátka a lze odemnknout jeden konkrétní telefon nebo ty vrátka nemá a neodemknete nic.

0/0
10.11.2017 11:25
Foto

J25i27ř42í 94K57r32á48k61o23r41a 9329453

Doufám, že tyhle případy nechce establishment zneužívat k nabourání práva na soukromí. Takové ty povinné backdoory od výrobce, zákazy silných šifer apod. Co si budeme povídat. FBI vede spolu s NSA proti šifrování válku už od sedmdesátých let.

+4/0
9.11.2017 18:32

O50n15d25ř45e11j 48Z93e97m17a60n 5900614958649

Vždy to musí být soudně povolené.

0/0
9.11.2017 23:22

J16a55n 29K81o86m58r18s53k20a 8532342548432

V dnešní době se odvolávat práva na soukromý je totální úlet, hlavně pakliže se jedná o masovou vraždu.

Ochrana jednotlivce a společnosti musí být vždy nadřazena právům jednotlivců zvlášť kteří porušují zákon.

Nicméně toto nikdo nepochopí do té doby dokud sám nebo někdo z jeho blízkých nebude mezi poškozenými a nebo zrovna jeho případ nebude být moci vyřešen z těchto důvodů.

+1/−2
10.11.2017 1:29

R93o72m65a25n 77L18a70n72g84e14r 9844884102432

Tak si na to vzpomeňte, až vás takhle budou vyšetřovat, když jste nic neudělal. :-P

+2/0
10.11.2017 7:21

M10a55r64t36i79n 97V91a25n92ě42k 6411543722379

pěkně jste se odkopal soudruhu.

0/0
11.11.2017 0:33

M96a93t71o20u55š 15Z98o34u51b44e22k 5532351910304

Ještě doplním, že útočníka zastavil civilista, který měl AR-15 s kolimátorem a na 20 metrů to pro něj byla celkem snadná trefa, protože útočník měl taktickou vestu s nosičem balistických plátů, ale ta kreje pouze zepředu a zezadu, kdežto on ho trefil právě z nechráněného boku, což potvrdila i pitva.

Takže pokud někdo chce argument, že zlé hochy se zbraní zastaví jenom dobrý hoch se zbraní, tak tady má nádherný ukázkový případ. S pistolí by to na 20 metrů měl mnohem horší.

+12/−1
9.11.2017 16:46

O51n43d92ř86e24j 18N96o55v26á54k 9557504789799

Těmi hodnými hochy myslíte policisty?

Tak zrovna v případě střelců je naše policie úplně na nic ....

+2/0
9.11.2017 16:51

M33a83t33o44u43š 75Z90o42u73b42e94k 5442741140294

Ne, myslím počestné střelce, co mají legální zbrojní průkaz, legální zbraně a umí je používat. Zkrátka ozbrojené civilisty. V tomto případě ho zastavil civilista.

+5/0
9.11.2017 16:52

O23n36d72ř10e94j 51N97o48v67á58k 9287984479549

jj ... pochopil jsem to jinak ...

0/0
9.11.2017 16:53

M65a10r63t30i54n 27B60e88r18a90n 6269385196681

Ano, až budou všichni civilisté "počestní", pak budu pro ozbrojování civilistů. Jinak...

0/−2
10.11.2017 8:02

J60o91s78e43f 91K36l13i28m82e50n82t 6383358457

Proč všichni počestní? Nikdo neříká že mají všichni civilisté mít zbraň, zbrojní průkaz ja u nás nastaven velmi dobře.

0/0
10.11.2017 8:15

M64a84t25o75u52š 86Z18o41u40b24e29k 5862681340274

Ano, úplně vás slyším:

Až budou všichni civilisti počestní, tak budu pro vydávání řidičských průkazů.

Až budou všichni civilisti počestní, tak budu pro volný prodej kuchyňských nožů.

...

Až Vy vymýtíte zlo ze světa, tak já budu první, kdo nechá přetavit svoje zbraně do krumpáče a lopaty.

+1/0
10.11.2017 9:53

P81e83t65r 41U38l86l75m79a84n17n 2217518477272

Vzhledem k tomu, že tají značku, bych řekl, že mohlo jít o nějaký model s pokročilejším zabezpečením, než běžné telefony s Androidem, IOS, atd.

+2/0
9.11.2017 16:00

O23n46d26ř91e24j 33N32o75v49á85k 9317604289609

nebo naopak ... o iPhonech už se to ví ... a FBI nechce, aby se tato "znalost" rozšířila třebas o poslední modely Androidu ....

0/0
9.11.2017 16:41

J63i23ř15í 66J78e10z10d66i27n95s95k57ý 8888152393679

A to je jako co? Snad ne WIN nebo Blackberry?

0/0
9.11.2017 18:16

D41a44v70i24d 27K76ř13i93k53a10v94a 2150438795202

Podle Washington Post to byl iPhone. FBI prý (9to5mac,com) udělala chybu, že nezkusila do 48 hodin odemknout telefon pomocí prstu (mrtvého) majitele. Je možné, že by to prý šlo - tahle oblast je poměrně nezmapovaná. Po 48 hodinách je nutné zadat PIN, a to je už jiná liga. Taky po vypnutí (vybití) prst nestačí.

Apple nicméně na soudní příkaz zpřístupňuje iCloud data. Pokud ten pachatel zálohoval do iCloudu, tak by to mohlo vyšetřování pomoct. Pokud nezálohoval, budou muset ten telefon odemknout hrubou silou, jako ten ze San Bernadina.

0/0
9.11.2017 19:43

M77a68t24o25u70š 11Z53o72u46b26e55k 5292301950654

A už se může říkat, že ten střelec patřil k Antifě? A už se může psát o tom, že díky Demokratům neprošel zákon, který by znemožnil (nebo aspoň ztížil) tomuto konkrétnímu střelci se dostat k legální zbrani? A už se může psát o tom, že v případě výše jmenovaného zákona šli Demokraté při hlasování i proti doporučení střelecké asociace? To já jen, aby tady zase někdo nezačal šílet z "volného přístupu ke zbraním".

+5/−2
9.11.2017 15:46

V43l26a45d81i53s85l88a13v 43Ž86i20d20e22k 3778140940

Nějaký důkaz pro vaše tvrzení. (Toto je normální věc v případě kritického tvrzení, že člověk dodá zdroj.)

0/−1
9.11.2017 16:25

M32a46t85o27u88š 73Z89o68u65b87e71k 5332971700574

https://www.grassley.senate.gov/sites/default/files/about/upload/Summary-of-Grassley-Cruz-Gun-Substitute.pdf

+1/0
9.11.2017 16:27

V81l97a86d65i77s68l61a35v 33Ž87i64d80e38k 3608900400

A tento návrh má dokazovat co? Nevidím tam důkaz ničeho (možná by stížil získat zbraň střelci, ale ten stejně neměl tu zbraň získat ze dvou dalších důvodů, z nichž jeden byl jasně opomenut armádou.i)

+1/0
9.11.2017 16:33

M93a41t31o33u81š 43Z77o76u68b36e76k 5252651240654

Jaký důkaz potřebujete? Buď o problematice něco víte nebo si o tom něco zjistíte. Ale vysvětlovat do detailů vám to nebudu. Ve zkratce: Byl souzen armádou a ta neměla povinnost zanést jeho trest do centrální databáze, takže při nákupu zbraně nebylo vidět, že byl trestaný. Toto Republikáni chtěli napravit, střelecká asociace stála za nima, ale Demokraté to smetli ze stolu. Takže ano, můžou za to Demokraté, díky kterým neprošel zákon, který by mu jinak zabránil v nákupu zbraně.

A dle vaší věty o opomenutí armádou je vidět, že o tom víte opravdu málo. Armáda tu povinnost právě nemá - ze zákona k tomu není donucená.

0/0
9.11.2017 16:35

J15i71ř38í 37J22u34ř22i36c35a 2708203611

No, tak by si opatřil nelegální. To dokážu u nás tak předpokládám, že tam by to bylo mnohem jednodušší. Nepředpokládám, že člověk co chce zabít pár lidí bude mít odpor k nelegálně držené zbrani.

0/0
9.11.2017 16:47

M39a33t92o60u17š 74Z56o76u91b76e47k 5742471300204

To nijak nerozporuji. Jen jsem chtěl upozornit předem případné pacifisty, kteří by nejraději zakazovali všechno a všem, že v tomto případě je to složitější.

A chtěl jsem upozornit, že právě ti pacifisti - Demokraté - kteří tak vehementně vystupují proti držení zbraní v USA, v tomto případě de iure nezabránili útočníkovi v získání legální zbraně.

Stejně tak je důležité zmínit, že ho zastavil legální držitel svojí legálně drženou samonabíjecí puškou AR-15. Takže díky za legální držitele zbraní.

0/0
9.11.2017 16:51

O95n51d91ř45e69j 19N32o59v18á98k 9327774159819

Jenomže euro-úředníci se bojí toho, že by si lidi mohli "jen tak" koupit zbraň ... to by taky někdo mohl vystřílet brusel ...

0/0
9.11.2017 16:53

V15l94a61d71i81s48l53a75v 74Ž68i49d18e46k 3728380340

Ještě jste nedokázal to hlavní, to hlasování.

0/0
9.11.2017 16:54

M63a88t91o24u25š 83Z43o34u50b52e16k 5732831610844

Ano, nedokázal. A představte si, že Vám to ani dokazovat nehodlám. Pokud o to opravdu máte zájem, tak si ty obstrukce Demokratů dohledáte sám, stejně jako finální hlasování. Jak jsem psal shora - buď o tom něco víte nebo si o tom něco zjistíte. Ale nejsem tu od toho, abych vám tu servíroval data na zlatém podnose. To ani nebylo smyslem mého původního komentáře. Kdyby ano, tak dělám novinařinu profesionálně. Já chtěl pouze upozornit na pozadí celého případu, než zase někdo přijde s jednoduchými návrhy řešení, jako třeba zabavit zbraně všem.

Každopáně lidské životy to nevrátí a je to pouze rozumování po bitvě. Je ale nutné se poučit do budoucna, aby se to neopakovalo.

0/0
9.11.2017 16:58

V95l51a94d85i80s84l13a65v 81Ž66i29d75e32k 3958600710

Když já dávám takové tvrzení, tak se snažím je dodat i se zdrojem, protože to beru za správně, když tím argumentuji.

A nikdo tady nemluví o zabavování zbraní všem, nebo tu někoho takkového vidíte? Já jsem pro to, aby se v USA zavedl podobný systém jako je u nás s zbrojními průkazy. S takovým souhlasíte, že?

PS: A ani tu Antifu, když jsme u toho.

0/0
9.11.2017 17:03

M58a30t83o45u42š 85Z89o65u30b61e36k 5302381410784

Já ale nikde netvrdil, že útočník je sympatizantem Antify. Já se pouze ptal, zda už je možné o tom diskutovat. Sám mám o tom pouze kusé informace a navíc z neověřeného zdroje. A zajímalo mě, zda někdo o tom ví víc. Vy to zjevně nejste.

Stejně tak jsem netvrdil, že tu jsou zástupy lidí, co chtějí zakázat zbraně. Ale ze zkušenosti vím, že takoví lidé se dříve či později objeví. A chtěl jsem pouze dopředu upozornit, že Demokraté, což jsou typičtí zbraňoví zakazovači, v tomto případě možná mají i svůj díl viny na smrti nevinných lidí. Chtěl jsem tyto zakazovače dopředu varovat, že nic není tak černobílé, jak oni rádi tvrdí. S Vámi na toto téma diskutovat nebudu, protože máte dost jasno v tom, že armáda udělala něco špatně, aniž jste právě právně znalý pozadí této problematiky. Tím jste se již dopředu vyčlenil z případné diskuze. Děkuji a přeji vám příjemný den/večer.

0/0
9.11.2017 18:15

M91i23c83h52a66l 51M86o56t48y60č32k20a 4573940181209

To je dobry, zadny slapani na kureci oka se nedeje, jen vychazim z informaci, ze v tomhle pripade slo o urednickou chybu. Kelley mel zaznam v rejstriku za domaci nasili, takze mel byt automaticky vyloucen z prav k drzeni strelne zbrane, coz se nestalo...Tot vse

0/0
9.11.2017 22:15

M38a88t80o56u52š 98Z25o51u20b60e38k 5652291570814

A to je právě to, kde píšu, že Demokraté něco zvorali. Jestliže byl odsouzen před vojenským soudem a nejednalo se o vážný trestný čin, tak není povinnost takový záznam uvádět i do veřejné (civilní) databáze. Republikáni s podporou střelecké asociace chtěli toto napravit a přišli s návrhem zákona, který by takovou povinnost vojenskému soudci ukládal, protože do té doby to nebylo povinné, ale pouze dobrovolné. Demokraté nejdřív dělali velké obstrukce, až nakonec ten zákon Demokraté shodili ze stolu. Republikáni chtěli napravit díru v zákoně, Demokraté byli proti. Zde je výsledek jedné takové díry v zákoně.

Nedělám si iluze, že by si nesehnal zbraň nelegálně. Pouze poukazuji na to, že sami Demokraté, jako odpůrci zbraní, by si měli občas zamést před vlastním prahem. Toť vše. Je to malý střípek do velké diskuze a do velkého tématu o zbraních a zbrojních zákonech. Neházím špínu jenom na Demokraty, jenom se snažím dopředu upozornit, že to všechno není tak černobílé, jak by to někteří rádi měli.

0/0
9.11.2017 22:47

M37i49c86h37a61l 48M52o92t29y71č72k44a 4843190751429

Nevim, proc sem pletete Demokraty, kdyz zakon normalne plati a strelec se dostal ke zbranim diky urednicke chybe? Co treba podpora Republikanu NRA, kteri bojovali proti digitalizovanemu narodnimu registru?

0/0
9.11.2017 21:51

M70a21t50o97u40š 56Z83o35u91b96e41k 5422161230314

Neboť Demokraté shodili ze stolu změnu zákona, která by zabránila útočníkovi získat zbraň. Neházím vinu pouze na Demokraty a omlouvám se, pokud jsem vám šlápl na kuří oko a pohaněl vaši modlu. Pouze jsem uváděl jeden z příkladů, který na to má také vliv. Ale jsem si jistý, že vy určitě budete schopen vyjmenovat dostatek jiných argumentů, abyste mohl očernit Republikány. Takže to nechám na vás. Přeji příjemný večer.

0/0
9.11.2017 22:11

T37o90m77á94š 69H69e67r55t71i85g 4950606845795

Já tedy nechápu co tak zásadního očekávají v tom telefonu...

0/0
9.11.2017 15:19

P64a40v41e44l 27H66o53u78s59k50a 3791645610458

Motiv?

+1/0
9.11.2017 15:39

P63e16t20r 85P16e50t45r 6533162248153

A ten nějak změní jeho vinu? Policie tu je od toho, aby těmto případům zabránili, zjišťování důvodu po tom, co postřílí tolik lidí je sice hezké ale tak nějak s křížkem po funuse.

0/0
10.11.2017 11:29

M72i13l65o77š 21B44r95a98d55í37k 3666989967888

Tomu se říká odborníci. Dobrý hacker se vláme kamkoliv, ale ti jsou asi spíš na druhé straně než v FBI.

0/−9
9.11.2017 15:14

L55u76k58á40š 37M24a14l18v31i90n65s75k19y 2538434433208

kamkoliv se nevláme, to leda ve filmech

+7/0
9.11.2017 15:38

M33i27l38o54š 63B86r10a47d15í83k 3656159187968

Záleží jak je šikovný a jak moc se chce někam vlámat.

0/−5
9.11.2017 15:41

V16l22a96d60i72s86l22a78v 10Ž10i63d80e73k 3218450350

Na některé šifry byste potřeboval několik dnů, neli více, superpočítače.

0/0
9.11.2017 16:26

M51i64l22o26š 42B81r68a44d90í88k 3576929317398

No, já bych potřeboval asi těch dnů podstatně víc než nějaký specialista, který má k dispozici techniku, kterou má určitě FBI.

0/0
9.11.2017 16:40

P48e12t23r 93T58y63č21k92a 6705562979532

Myslíš, že technologičtí lídři jako Apple nebo Google mají horší techniku než FBI? Ve kterém světě žiješ?

+1/0
9.11.2017 19:26

M26i38l89o82š 23B87r11a79d42í11k 3926919637338

Nic takového jsem nenapsal.

0/0
10.11.2017 9:03

M52a62r68e82k 38R29u57s69s 7619612675794

Pokud je osoba, která znala heslo mrtvá a data jsou správným způsobem zašifrovaná, tak to asi dost těžko.

+4/0
9.11.2017 15:40

M62i81l23o57š 93B64r27a87d65í39k 3546189757698

Neexistuje šifra, která by nešla prolomit. To by ji musel dělat větší génius, než je ten kdo ji chce prolomit a ten šílený střelec asi génius na šifrování nebyl.

0/−4
9.11.2017 16:11

O90n50d96ř46e18j 30N39o35v20á58k 9347864289789

Opravdu si myslíte, že ten střelec si programoval vlastní OS do svého telefonu? Nebo že si tam naprogramoval vlastní šifrování?

+1/0
9.11.2017 16:24







Najdete na iDNES.cz