Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

T-Mobile vylepšil chytrou krabičku do auta. Nově vytvoří wi-fi síť

Necelý rok po uvedení služby Chytré auto představil T-Mobile inovovanou verzi. Nové zařízení podporuje LTE a kromě monitorování vozu zvládne vytvořit i wi-fi síť. S ohledem na tarif vyjde nové řešení na 249, nebo 499 korun měsíčně. Samotné zařízení lze do konce roku při splnění podmínek získat za zajímavou cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H37o69n40z46a 33K16r80e74n19s20t65e57t45t77e94r 1323749719

Napadlo někoho, že diagnostický konektor, je pro diagnostiku? Že třeba čtení parametrů ABS za jízdy, může způsobit výpadky tohoto systému?

Má tedy T-Mobile ověřeno u výrobců vozidel, že se jeho adaptér může živit z OBD zásuvky?

Nebo mi pojišťovna po nehodě odmítne plnění, protože mám ve vozidle neschválení příslušenství?

+7/−4
8.11.2017 17:32

V17l67a11d51i20m63í21r 64P55l12u31t89k32o 9649473875544

Správná otázka! Používal jsem toto zařízení měsíc a výsledek - nová řídící jednotka... Samozřejmě není způsob jak prokázat, že toto způsobilo skutečně zařízení od t-mobile, ale názor techniků, kteří mi auto dávali dohromady byl jasný, a proto krabička od března leží v šuplíku a k autu se už nikdy nepřiblíží. Samozřejmě netvrdím, že se technici nemůžou mýlit.

+6/0
8.11.2017 17:49

J42i44ř90í 92Z20ý28k50a 9739403981950

byla to jen taková malá krabička, co se zapojuje do OBD konektoru, nebo to bylo zařízení pro skrytou montáž? U té skryté montáže bych tomu odpálení i věřil, protože se na CAN připojuje proříznutím izolace originálních drátů - někdo to pájí, někdo má na to lisovací spojky. Ať tak či tak, pokud to udělá špatně, tak může dojít ke zkratu ...

+1/0
9.11.2017 0:13

L97i15b17o37r 80T16r25u79x77a 6856591769343

A to, co jste napsal, máte něčím podložené, anebo jen plácáte, co vás zrovna napadlo bez znalosti problematiky?

Krom toho, že v tom článku totiž není o ABS ani slovo, kdy byste chtěl sledovat parametry auta a případné chyby? Když stojí v garáži? ;-D

Diagnostická zásuvka je URČENÁ ke čtení diagnostických dat. Takže to asi nevadí, když je nějaký přístroj čte...

+5/−3
8.11.2017 17:51

H68o59n78z52a 28K87r10e19n56s33t61e87t82t77e95r 1483609769

Třeba legislativou?

Pokaždé když čtete parametry, tak je v pořádných diagnostikách varování o možných výpadcích systémů. Navíc, na jaký odběr je stavěna OBD 2 zásuvka? A diagnostka se ve většině případů dělá na servisu, ev. při zkušební jízdě, po varování.... ne permanentně, na to nebyla určena . ;-)

+4/0
8.11.2017 17:58

P78a63v25e65l 50T94r92ü19b26e49n67e20k67r 7811661652342

No to máte pravdu ale jenom částečně. Není diagnostika jako diagnostika. Tahle běžné diagnostiky nemají přístup ke všem datům, a v podstatě pouze odebírají (čtou) informace které mohou být tak jako tak zobrazovány na informačních panelech. Zápis do paměti řídící jednotky žádná a to opakuji žádná diagnostika neprovádí za jízdy (za chodu motoru). Jinak zásuvka je napájena z normální sítě vozidla stejně jako třeba autorádio.

+1/0
8.11.2017 19:30

J59a49r96o55m52í98r 86K50r80á54l 4490969374289

Ale také k ZÁPISU. Tedy pokud víte, jak. Nevidím nejmenší důvod, proč bych zrovna tohle měl potřebovat.

+1/0
8.11.2017 18:54

P40a27v18e80l 23T19r12ü19b82e58n18e71k60r 7501461652782

Zápis do řídící jednotky není tak jednoduchý jak si pravděpodobně představujete.

+1/0
8.11.2017 19:35

J30a27r53o46m98í62r 31K36r63á37l 4240689494539

Zápis do řídící jednotky je běžný u diagnostických přístrojů. Jinak by Vám totiž novější auto ani nemohlo fungovat. Vy si můžete koupit za pár stovek přístroj, co dokáže vymazat některé chyby, servisák s přístrojem za 50 tisíc toho dokáže o moc víc, no a hacker prakticky cokoliv. A pokud bodete vědět JAK, stačí Vám k tomu Arduino s CAN BUS modulem.

0/0
9.11.2017 9:38

K22a87r30e36l 92N58o11v53á55k 4311501657486

Presne, neni to nic jineho nez vec s gps modulem a sim. Muze to mit kazdy kdo ma data a mobil. OBD zasuvka je napajena uplne stejne jak radio. Kdyz nebude pan hracicka a nezacne se vrtat do ridici jednotky, nic ctenim neudela.

+1/0
8.11.2017 20:25

H46o79n48z45a 14K25r75e29n79s82t81e40t63t86e54r 1583809879

no OBD bývá napájená trvale, jaký je odběr modulu ve stand-by?

A čte z CAN sběrnice informace, ale v tom množství jednotek pověšených na sběrnici, je sběrnice připravena na trvalý odběr?

A nebude ovlivňovat komunikaci?Nebo zpomalovat komunikaci?

Zvlášť když už míváme v autech optiku a několik různých sítí?

A komu vlastně patří data která tečou po sběrnici, abych je analyzoval?

Prostě si myslím, že OBD není to správné na připojení něčeho podobného. Zapojil bych to na zapalovač, bez údajů z palubní sítě.

+1/−1
8.11.2017 21:23

J49i42ř15í 95Z82ý40k23a 9539163771750

tahle škatule bude těžko nějak ovlivňovat komunikaci. Vždyť jen odposlouchává, co se tam děje. Je to stejné jako když sedíte mezi dvěma lidmi, kteří si povídají ... také se jim neztrácí slova při "přenosu vzduchem" jen kvůli tomu, že tam sedíte. Optika a podobné věci na to nemají vliv.

Něco jiného by bylo, kdyby se to zařízení chovalo jako další řídící jednotka a těm ostatním říkala "hej já jsem tady, zopakujte mi poslední větu, nějak jsem to nepobrala". A to je prakticky nemožné udělat jako univerzální zařízení.

+1/0
9.11.2017 0:10

J70a32r94o43m24í83r 55K25r91á20l 4530739344429

Jenomže právě o toto jde. Ta wifi síť je snadno prolomitelná a pokud jste připojen na CAN BUS, je malér jen otázkou času.

0/0
9.11.2017 10:20

K15a47r95e38l 70N55o94v74á43k 4111321427496

Uplne se bojim, az mi auto precte v realnem case z ridici jednotky ze ABS je v haji, radsi si necham kontrolku ABS odpojit.

+1/0
8.11.2017 20:41

J95i18ř31í 60Z19ý96k52a 9189593861960

na tyto zařízení existují homologace, pár let jsem dělal pro konkurenci a každá naše jednotka tu homologaci měla. Uměli jsme i číst data z CAN a nestalo se, že by odešla nějaká ŘJ v autě. To by byl celkem průšvih, když se to běžně montuje do nákladních aut za miliony korun.

A co se týče toho neustálého čtení z OBD resp. CAN ... vždyť to musí být těm ŘJ jedno jestli ta data čte nějaká jednotka v autě, nebo to odposloucháváte nějakou diagnostikou. Vždyť se běžně dělá diagnostika i během jízdy. K restartu nějaké ŘJ za jízdy není důvod.

+1/0
8.11.2017 21:21

H49o12n97z42a 88K77r94e68n80s63t77e91t27t24e44r 1313809959

Tak do dobře víte že není homologace, jako homologace... ;-)

0/0
8.11.2017 21:24

J88i92ř21í 80Z43ý58k17a 9699593441760

bylo zapotřebí minimálně homologace elektromagnetické kompatibility a ověření rádiových parametrů. Tím zařízení dostane značku CE a identifikační číslo. A protože naše zařízení bylo pevně montovanou součástí auta, tak mělo i homologaci jako díl auta, tj. na výrobku byla E8 v kroužku. Získat vše potřebné nebylo zrovna nejjednodušší a ani nejlevnější. Zařízení bylo resp. nejspíše stále je vyráběné v ČR.

Ale jak je tomu u T-Mobile samozřejmě netuším.

0/0
8.11.2017 23:58

J80o33s54e60f 97P87o68k57o61r84n65ý 6152639614851

čtení údajů z ABS za provozu je poměrně standardní záležitost. WW takhle měří tlak v pneumatikách.

0/0
9.11.2017 17:38

P28e25t13r 45K73o75l70o22m70a92z85n68í67k 8494353290276

Takže k internetu si musím pořídit i auto ?

+1/0
8.11.2017 16:32

P60e90t98r 40M32a41r28š36o75u73n 5295208336866

A pak v něm ještě musíte sedět. Takže večer, při brouzdání po jistých stránkách, budete mit pravou autoerotiku.

+1/0
8.11.2017 19:41







Najdete na iDNES.cz