Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

T-Mobile vylepšil chytrou krabičku do auta. Nově vytvoří wi-fi síť

Necelý rok po uvedení služby Chytré auto představil T-Mobile inovovanou verzi. Nové zařízení podporuje LTE a kromě monitorování vozu zvládne vytvořit i wi-fi síť. S ohledem na tarif vyjde nové řešení na 249, nebo 499 korun měsíčně. Samotné zařízení lze do konce roku při splnění podmínek získat za zajímavou cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H20o91n71z46a 31K89r52e50n11s72t79e54t75t38e39r 1313759739

Napadlo někoho, že diagnostický konektor, je pro diagnostiku? Že třeba čtení parametrů ABS za jízdy, může způsobit výpadky tohoto systému?

Má tedy T-Mobile ověřeno u výrobců vozidel, že se jeho adaptér může živit z OBD zásuvky?

Nebo mi pojišťovna po nehodě odmítne plnění, protože mám ve vozidle neschválení příslušenství?

+7/−4
8.11.2017 17:32

V78l79a93d97i23m88í30r 59P54l15u15t61k34o 9669933825544

Správná otázka! Používal jsem toto zařízení měsíc a výsledek - nová řídící jednotka... Samozřejmě není způsob jak prokázat, že toto způsobilo skutečně zařízení od t-mobile, ale názor techniků, kteří mi auto dávali dohromady byl jasný, a proto krabička od března leží v šuplíku a k autu se už nikdy nepřiblíží. Samozřejmě netvrdím, že se technici nemůžou mýlit.

+6/0
8.11.2017 17:49

J10i77ř82í 78Z43ý57k69a 9799353431450

byla to jen taková malá krabička, co se zapojuje do OBD konektoru, nebo to bylo zařízení pro skrytou montáž? U té skryté montáže bych tomu odpálení i věřil, protože se na CAN připojuje proříznutím izolace originálních drátů - někdo to pájí, někdo má na to lisovací spojky. Ať tak či tak, pokud to udělá špatně, tak může dojít ke zkratu ...

+1/0
9.11.2017 0:13

L67i78b61o32r 58T46r19u56x35a 6216771819253

A to, co jste napsal, máte něčím podložené, anebo jen plácáte, co vás zrovna napadlo bez znalosti problematiky?

Krom toho, že v tom článku totiž není o ABS ani slovo, kdy byste chtěl sledovat parametry auta a případné chyby? Když stojí v garáži? ;-D

Diagnostická zásuvka je URČENÁ ke čtení diagnostických dat. Takže to asi nevadí, když je nějaký přístroj čte...

+5/−3
8.11.2017 17:51

H71o44n47z44a 48K48r22e60n91s82t39e52t92t93e44r 1313349279

Třeba legislativou?

Pokaždé když čtete parametry, tak je v pořádných diagnostikách varování o možných výpadcích systémů. Navíc, na jaký odběr je stavěna OBD 2 zásuvka? A diagnostka se ve většině případů dělá na servisu, ev. při zkušební jízdě, po varování.... ne permanentně, na to nebyla určena . ;-)

+4/0
8.11.2017 17:58

P87a55v84e90l 75T52r82ü13b86e57n46e57k43r 7311941662172

No to máte pravdu ale jenom částečně. Není diagnostika jako diagnostika. Tahle běžné diagnostiky nemají přístup ke všem datům, a v podstatě pouze odebírají (čtou) informace které mohou být tak jako tak zobrazovány na informačních panelech. Zápis do paměti řídící jednotky žádná a to opakuji žádná diagnostika neprovádí za jízdy (za chodu motoru). Jinak zásuvka je napájena z normální sítě vozidla stejně jako třeba autorádio.

+1/0
8.11.2017 19:30

J98a20r34o40m85í30r 84K74r95á32l 4790649514739

Ale také k ZÁPISU. Tedy pokud víte, jak. Nevidím nejmenší důvod, proč bych zrovna tohle měl potřebovat.

+1/0
8.11.2017 18:54

P34a11v92e89l 36T40r79ü68b93e61n44e61k63r 7231441482172

Zápis do řídící jednotky není tak jednoduchý jak si pravděpodobně představujete.

+1/0
8.11.2017 19:35

J56a35r85o45m21í98r 86K12r34á98l 4250789304129

Zápis do řídící jednotky je běžný u diagnostických přístrojů. Jinak by Vám totiž novější auto ani nemohlo fungovat. Vy si můžete koupit za pár stovek přístroj, co dokáže vymazat některé chyby, servisák s přístrojem za 50 tisíc toho dokáže o moc víc, no a hacker prakticky cokoliv. A pokud bodete vědět JAK, stačí Vám k tomu Arduino s CAN BUS modulem.

0/0
9.11.2017 9:38

K48a44r82e22l 56N49o41v68á36k 4361391257726

Presne, neni to nic jineho nez vec s gps modulem a sim. Muze to mit kazdy kdo ma data a mobil. OBD zasuvka je napajena uplne stejne jak radio. Kdyz nebude pan hracicka a nezacne se vrtat do ridici jednotky, nic ctenim neudela.

+1/0
8.11.2017 20:25

H94o33n66z70a 40K56r24e32n39s65t38e23t12t16e86r 1113409639

no OBD bývá napájená trvale, jaký je odběr modulu ve stand-by?

A čte z CAN sběrnice informace, ale v tom množství jednotek pověšených na sběrnici, je sběrnice připravena na trvalý odběr?

A nebude ovlivňovat komunikaci?Nebo zpomalovat komunikaci?

Zvlášť když už míváme v autech optiku a několik různých sítí?

A komu vlastně patří data která tečou po sběrnici, abych je analyzoval?

Prostě si myslím, že OBD není to správné na připojení něčeho podobného. Zapojil bych to na zapalovač, bez údajů z palubní sítě.

+1/−1
8.11.2017 21:23

J88i73ř58í 95Z26ý80k10a 9879983751860

tahle škatule bude těžko nějak ovlivňovat komunikaci. Vždyť jen odposlouchává, co se tam děje. Je to stejné jako když sedíte mezi dvěma lidmi, kteří si povídají ... také se jim neztrácí slova při "přenosu vzduchem" jen kvůli tomu, že tam sedíte. Optika a podobné věci na to nemají vliv.

Něco jiného by bylo, kdyby se to zařízení chovalo jako další řídící jednotka a těm ostatním říkala "hej já jsem tady, zopakujte mi poslední větu, nějak jsem to nepobrala". A to je prakticky nemožné udělat jako univerzální zařízení.

+1/0
9.11.2017 0:10

J98a58r15o94m35í90r 77K67r38á84l 4310159794189

Jenomže právě o toto jde. Ta wifi síť je snadno prolomitelná a pokud jste připojen na CAN BUS, je malér jen otázkou času.

0/0
9.11.2017 10:20

K78a53r97e54l 43N53o67v94á72k 4491511237986

Uplne se bojim, az mi auto precte v realnem case z ridici jednotky ze ABS je v haji, radsi si necham kontrolku ABS odpojit.

+1/0
8.11.2017 20:41

J17i84ř69í 52Z57ý48k44a 9409163331280

na tyto zařízení existují homologace, pár let jsem dělal pro konkurenci a každá naše jednotka tu homologaci měla. Uměli jsme i číst data z CAN a nestalo se, že by odešla nějaká ŘJ v autě. To by byl celkem průšvih, když se to běžně montuje do nákladních aut za miliony korun.

A co se týče toho neustálého čtení z OBD resp. CAN ... vždyť to musí být těm ŘJ jedno jestli ta data čte nějaká jednotka v autě, nebo to odposloucháváte nějakou diagnostikou. Vždyť se běžně dělá diagnostika i během jízdy. K restartu nějaké ŘJ za jízdy není důvod.

+1/0
8.11.2017 21:21

H75o25n19z42a 12K78r67e67n78s87t47e36t12t42e65r 1313299149

Tak do dobře víte že není homologace, jako homologace... ;-)

0/0
8.11.2017 21:24

J64i52ř22í 90Z70ý81k67a 9419733661440

bylo zapotřebí minimálně homologace elektromagnetické kompatibility a ověření rádiových parametrů. Tím zařízení dostane značku CE a identifikační číslo. A protože naše zařízení bylo pevně montovanou součástí auta, tak mělo i homologaci jako díl auta, tj. na výrobku byla E8 v kroužku. Získat vše potřebné nebylo zrovna nejjednodušší a ani nejlevnější. Zařízení bylo resp. nejspíše stále je vyráběné v ČR.

Ale jak je tomu u T-Mobile samozřejmě netuším.

0/0
8.11.2017 23:58

J76o72s30e79f 77P27o44k34o91r92n81ý 6832439204691

čtení údajů z ABS za provozu je poměrně standardní záležitost. WW takhle měří tlak v pneumatikách.

0/0
9.11.2017 17:38

P58e67t19r 91K27o25l36o29m67a74z62n33í47k 8594443470926

Takže k internetu si musím pořídit i auto ?

+1/0
8.11.2017 16:32

P11e43t20r 73M15a31r64š47o86u93n 5215928826686

A pak v něm ještě musíte sedět. Takže večer, při brouzdání po jistých stránkách, budete mit pravou autoerotiku.

+1/0
8.11.2017 19:41







Najdete na iDNES.cz