Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

H87o54n54z90a 13K87r27e60n64s14t57e77t71t35e96r 1693449219

Napadlo někoho, že diagnostický konektor, je pro diagnostiku? Že třeba čtení parametrů ABS za jízdy, může způsobit výpadky tohoto systému?

Má tedy T-Mobile ověřeno u výrobců vozidel, že se jeho adaptér může živit z OBD zásuvky?

Nebo mi pojišťovna po nehodě odmítne plnění, protože mám ve vozidle neschválení příslušenství?

+7/−4
doporučit
8.11.2017 17:32

V54l80a82d43i73m85í49r 32P71l52u24t70k65o 9389553575974

Správná otázka! Používal jsem toto zařízení měsíc a výsledek - nová řídící jednotka... Samozřejmě není způsob jak prokázat, že toto způsobilo skutečně zařízení od t-mobile, ale názor techniků, kteří mi auto dávali dohromady byl jasný, a proto krabička od března leží v šuplíku a k autu se už nikdy nepřiblíží. Samozřejmě netvrdím, že se technici nemůžou mýlit.

+6/0
doporučit
8.11.2017 17:49

J63i94ř90í 91Z95ý40k20a 9939943841820

byla to jen taková malá krabička, co se zapojuje do OBD konektoru, nebo to bylo zařízení pro skrytou montáž? U té skryté montáže bych tomu odpálení i věřil, protože se na CAN připojuje proříznutím izolace originálních drátů - někdo to pájí, někdo má na to lisovací spojky. Ať tak či tak, pokud to udělá špatně, tak může dojít ke zkratu ...

+1/0
doporučit
9.11.2017 0:13

L34i17b11o66r 10T43r51u44x71a 6536801689503

A to, co jste napsal, máte něčím podložené, anebo jen plácáte, co vás zrovna napadlo bez znalosti problematiky?

Krom toho, že v tom článku totiž není o ABS ani slovo, kdy byste chtěl sledovat parametry auta a případné chyby? Když stojí v garáži? ;-D

Diagnostická zásuvka je URČENÁ ke čtení diagnostických dat. Takže to asi nevadí, když je nějaký přístroj čte...

+5/−3
doporučit
8.11.2017 17:51

H79o25n74z46a 93K48r28e32n23s36t42e73t53t28e57r 1503719499

Třeba legislativou?

Pokaždé když čtete parametry, tak je v pořádných diagnostikách varování o možných výpadcích systémů. Navíc, na jaký odběr je stavěna OBD 2 zásuvka? A diagnostka se ve většině případů dělá na servisu, ev. při zkušební jízdě, po varování.... ne permanentně, na to nebyla určena . ;-)

+4/0
doporučit
8.11.2017 17:58

P77a10v66e97l 63T51r56ü69b31e86n21e85k54r 7821361502222

No to máte pravdu ale jenom částečně. Není diagnostika jako diagnostika. Tahle běžné diagnostiky nemají přístup ke všem datům, a v podstatě pouze odebírají (čtou) informace které mohou být tak jako tak zobrazovány na informačních panelech. Zápis do paměti řídící jednotky žádná a to opakuji žádná diagnostika neprovádí za jízdy (za chodu motoru). Jinak zásuvka je napájena z normální sítě vozidla stejně jako třeba autorádio.

+1/0
doporučit
8.11.2017 19:30

J79a65r72o98m56í65r 60K21r80á68l 4920569254939

Ale také k ZÁPISU. Tedy pokud víte, jak. Nevidím nejmenší důvod, proč bych zrovna tohle měl potřebovat.

+1/0
doporučit
8.11.2017 18:54

P92a98v13e13l 67T83r80ü61b33e89n33e26k41r 7201361812592

Zápis do řídící jednotky není tak jednoduchý jak si pravděpodobně představujete.

+1/0
doporučit
8.11.2017 19:35

J47a12r15o76m84í98r 49K31r43á16l 4860829824629

Zápis do řídící jednotky je běžný u diagnostických přístrojů. Jinak by Vám totiž novější auto ani nemohlo fungovat. Vy si můžete koupit za pár stovek přístroj, co dokáže vymazat některé chyby, servisák s přístrojem za 50 tisíc toho dokáže o moc víc, no a hacker prakticky cokoliv. A pokud bodete vědět JAK, stačí Vám k tomu Arduino s CAN BUS modulem.

0/0
doporučit
9.11.2017 9:38

K23a16r91e27l 85N50o79v68á65k 4401281417816

Presne, neni to nic jineho nez vec s gps modulem a sim. Muze to mit kazdy kdo ma data a mobil. OBD zasuvka je napajena uplne stejne jak radio. Kdyz nebude pan hracicka a nezacne se vrtat do ridici jednotky, nic ctenim neudela.

+1/0
doporučit
8.11.2017 20:25

H75o39n34z49a 83K98r18e54n53s20t26e18t10t62e80r 1333779939

no OBD bývá napájená trvale, jaký je odběr modulu ve stand-by?

A čte z CAN sběrnice informace, ale v tom množství jednotek pověšených na sběrnici, je sběrnice připravena na trvalý odběr?

A nebude ovlivňovat komunikaci?Nebo zpomalovat komunikaci?

Zvlášť když už míváme v autech optiku a několik různých sítí?

A komu vlastně patří data která tečou po sběrnici, abych je analyzoval?

Prostě si myslím, že OBD není to správné na připojení něčeho podobného. Zapojil bych to na zapalovač, bez údajů z palubní sítě.

+1/−1
doporučit
8.11.2017 21:23

J77i49ř36í 20Z20ý48k91a 9509403791780

tahle škatule bude těžko nějak ovlivňovat komunikaci. Vždyť jen odposlouchává, co se tam děje. Je to stejné jako když sedíte mezi dvěma lidmi, kteří si povídají ... také se jim neztrácí slova při "přenosu vzduchem" jen kvůli tomu, že tam sedíte. Optika a podobné věci na to nemají vliv.

Něco jiného by bylo, kdyby se to zařízení chovalo jako další řídící jednotka a těm ostatním říkala "hej já jsem tady, zopakujte mi poslední větu, nějak jsem to nepobrala". A to je prakticky nemožné udělat jako univerzální zařízení.

+1/0
doporučit
9.11.2017 0:10

J46a73r58o52m26í73r 90K19r65á13l 4830739184689

Jenomže právě o toto jde. Ta wifi síť je snadno prolomitelná a pokud jste připojen na CAN BUS, je malér jen otázkou času.

0/0
doporučit
9.11.2017 10:20

K94a75r19e84l 86N97o44v87á46k 4491901547656

Uplne se bojim, az mi auto precte v realnem case z ridici jednotky ze ABS je v haji, radsi si necham kontrolku ABS odpojit.

+1/0
doporučit
8.11.2017 20:41

J29i84ř56í 42Z67ý38k75a 9179453671650

na tyto zařízení existují homologace, pár let jsem dělal pro konkurenci a každá naše jednotka tu homologaci měla. Uměli jsme i číst data z CAN a nestalo se, že by odešla nějaká ŘJ v autě. To by byl celkem průšvih, když se to běžně montuje do nákladních aut za miliony korun.

A co se týče toho neustálého čtení z OBD resp. CAN ... vždyť to musí být těm ŘJ jedno jestli ta data čte nějaká jednotka v autě, nebo to odposloucháváte nějakou diagnostikou. Vždyť se běžně dělá diagnostika i během jízdy. K restartu nějaké ŘJ za jízdy není důvod.

+1/0
doporučit
8.11.2017 21:21

H83o88n89z23a 21K89r93e75n28s51t24e72t82t64e53r 1803439579

Tak do dobře víte že není homologace, jako homologace... ;-)

0/0
doporučit
8.11.2017 21:24

J37i18ř60í 70Z18ý70k34a 9189693261440

bylo zapotřebí minimálně homologace elektromagnetické kompatibility a ověření rádiových parametrů. Tím zařízení dostane značku CE a identifikační číslo. A protože naše zařízení bylo pevně montovanou součástí auta, tak mělo i homologaci jako díl auta, tj. na výrobku byla E8 v kroužku. Získat vše potřebné nebylo zrovna nejjednodušší a ani nejlevnější. Zařízení bylo resp. nejspíše stále je vyráběné v ČR.

Ale jak je tomu u T-Mobile samozřejmě netuším.

0/0
doporučit
8.11.2017 23:58

J41o60s59e17f 53P11o97k18o31r75n55ý 6552259354241

čtení údajů z ABS za provozu je poměrně standardní záležitost. WW takhle měří tlak v pneumatikách.

0/0
doporučit
9.11.2017 17:38

P15e22t73r 76K24o56l41o58m18a59z14n22í79k 8284883120306

Takže k internetu si musím pořídit i auto ?

+1/0
doporučit
8.11.2017 16:32

P76e41t86r 89M63a64r39š63o54u72n 5225808806616

A pak v něm ještě musíte sedět. Takže večer, při brouzdání po jistých stránkách, budete mit pravou autoerotiku.

+1/0
doporučit
8.11.2017 19:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.