Diskuse k článku

T-Mobile vylepšil chytrou krabičku do auta. Nově vytvoří wi-fi síť

Necelý rok po uvedení služby Chytré auto představil T-Mobile inovovanou verzi. Nové zařízení podporuje LTE a kromě monitorování vozu zvládne vytvořit i wi-fi síť. S ohledem na tarif vyjde nové řešení na 249, nebo 499 korun měsíčně. Samotné zařízení lze do konce roku při splnění podmínek získat za zajímavou cenu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H20o16n19z64a 97K75r29e13n22s53t37e24t44t33e43r 1663229389

Napadlo někoho, že diagnostický konektor, je pro diagnostiku? Že třeba čtení parametrů ABS za jízdy, může způsobit výpadky tohoto systému?

Má tedy T-Mobile ověřeno u výrobců vozidel, že se jeho adaptér může živit z OBD zásuvky?

Nebo mi pojišťovna po nehodě odmítne plnění, protože mám ve vozidle neschválení příslušenství?

+7/−4
8.11.2017 17:32

V81l40a83d93i91m75í93r 28P89l55u58t96k90o 9219753615124

Správná otázka! Používal jsem toto zařízení měsíc a výsledek - nová řídící jednotka... Samozřejmě není způsob jak prokázat, že toto způsobilo skutečně zařízení od t-mobile, ale názor techniků, kteří mi auto dávali dohromady byl jasný, a proto krabička od března leží v šuplíku a k autu se už nikdy nepřiblíží. Samozřejmě netvrdím, že se technici nemůžou mýlit.

+6/0
8.11.2017 17:49

J10i10ř56í 32Z73ý24k90a 9249973311970

byla to jen taková malá krabička, co se zapojuje do OBD konektoru, nebo to bylo zařízení pro skrytou montáž? U té skryté montáže bych tomu odpálení i věřil, protože se na CAN připojuje proříznutím izolace originálních drátů - někdo to pájí, někdo má na to lisovací spojky. Ať tak či tak, pokud to udělá špatně, tak může dojít ke zkratu ...

+1/0
9.11.2017 0:13

L46i36b83o38r 47T62r77u17x58a 6256241429693

A to, co jste napsal, máte něčím podložené, anebo jen plácáte, co vás zrovna napadlo bez znalosti problematiky?

Krom toho, že v tom článku totiž není o ABS ani slovo, kdy byste chtěl sledovat parametry auta a případné chyby? Když stojí v garáži? ;-D

Diagnostická zásuvka je URČENÁ ke čtení diagnostických dat. Takže to asi nevadí, když je nějaký přístroj čte...

+5/−3
8.11.2017 17:51

H85o72n53z25a 62K25r47e82n31s42t65e64t15t17e26r 1923799929

Třeba legislativou?

Pokaždé když čtete parametry, tak je v pořádných diagnostikách varování o možných výpadcích systémů. Navíc, na jaký odběr je stavěna OBD 2 zásuvka? A diagnostka se ve většině případů dělá na servisu, ev. při zkušební jízdě, po varování.... ne permanentně, na to nebyla určena . ;-)

+4/0
8.11.2017 17:58

P53a95v80e62l 70T29r58ü37b43e67n13e86k85r 7671851522872

No to máte pravdu ale jenom částečně. Není diagnostika jako diagnostika. Tahle běžné diagnostiky nemají přístup ke všem datům, a v podstatě pouze odebírají (čtou) informace které mohou být tak jako tak zobrazovány na informačních panelech. Zápis do paměti řídící jednotky žádná a to opakuji žádná diagnostika neprovádí za jízdy (za chodu motoru). Jinak zásuvka je napájena z normální sítě vozidla stejně jako třeba autorádio.

+1/0
8.11.2017 19:30

J50a46r97o44m15í59r 63K15r51á72l 4820569694909

Ale také k ZÁPISU. Tedy pokud víte, jak. Nevidím nejmenší důvod, proč bych zrovna tohle měl potřebovat.

+1/0
8.11.2017 18:54

P64a44v30e87l 72T97r33ü12b33e66n34e80k78r 7781441562962

Zápis do řídící jednotky není tak jednoduchý jak si pravděpodobně představujete.

+1/0
8.11.2017 19:35

J77a61r29o74m55í81r 57K48r46á26l 4560299554759

Zápis do řídící jednotky je běžný u diagnostických přístrojů. Jinak by Vám totiž novější auto ani nemohlo fungovat. Vy si můžete koupit za pár stovek přístroj, co dokáže vymazat některé chyby, servisák s přístrojem za 50 tisíc toho dokáže o moc víc, no a hacker prakticky cokoliv. A pokud bodete vědět JAK, stačí Vám k tomu Arduino s CAN BUS modulem.

0/0
9.11.2017 9:38

K80a73r76e47l 51N64o78v23á53k 4631481227416

Presne, neni to nic jineho nez vec s gps modulem a sim. Muze to mit kazdy kdo ma data a mobil. OBD zasuvka je napajena uplne stejne jak radio. Kdyz nebude pan hracicka a nezacne se vrtat do ridici jednotky, nic ctenim neudela.

+1/0
8.11.2017 20:25

H20o33n79z84a 70K94r74e14n94s49t26e19t62t72e49r 1363819769

no OBD bývá napájená trvale, jaký je odběr modulu ve stand-by?

A čte z CAN sběrnice informace, ale v tom množství jednotek pověšených na sběrnici, je sběrnice připravena na trvalý odběr?

A nebude ovlivňovat komunikaci?Nebo zpomalovat komunikaci?

Zvlášť když už míváme v autech optiku a několik různých sítí?

A komu vlastně patří data která tečou po sběrnici, abych je analyzoval?

Prostě si myslím, že OBD není to správné na připojení něčeho podobného. Zapojil bych to na zapalovač, bez údajů z palubní sítě.

+1/−1
8.11.2017 21:23

J82i77ř89í 53Z17ý12k40a 9919903281640

tahle škatule bude těžko nějak ovlivňovat komunikaci. Vždyť jen odposlouchává, co se tam děje. Je to stejné jako když sedíte mezi dvěma lidmi, kteří si povídají ... také se jim neztrácí slova při "přenosu vzduchem" jen kvůli tomu, že tam sedíte. Optika a podobné věci na to nemají vliv.

Něco jiného by bylo, kdyby se to zařízení chovalo jako další řídící jednotka a těm ostatním říkala "hej já jsem tady, zopakujte mi poslední větu, nějak jsem to nepobrala". A to je prakticky nemožné udělat jako univerzální zařízení.

+1/0
9.11.2017 0:10

J18a65r35o42m49í47r 24K65r41á84l 4330809714859

Jenomže právě o toto jde. Ta wifi síť je snadno prolomitelná a pokud jste připojen na CAN BUS, je malér jen otázkou času.

0/0
9.11.2017 10:20

K34a59r38e87l 91N39o85v71á86k 4651441507656

Uplne se bojim, az mi auto precte v realnem case z ridici jednotky ze ABS je v haji, radsi si necham kontrolku ABS odpojit.

+1/0
8.11.2017 20:41

J26i77ř54í 78Z13ý56k48a 9859833891750

na tyto zařízení existují homologace, pár let jsem dělal pro konkurenci a každá naše jednotka tu homologaci měla. Uměli jsme i číst data z CAN a nestalo se, že by odešla nějaká ŘJ v autě. To by byl celkem průšvih, když se to běžně montuje do nákladních aut za miliony korun.

A co se týče toho neustálého čtení z OBD resp. CAN ... vždyť to musí být těm ŘJ jedno jestli ta data čte nějaká jednotka v autě, nebo to odposloucháváte nějakou diagnostikou. Vždyť se běžně dělá diagnostika i během jízdy. K restartu nějaké ŘJ za jízdy není důvod.

+1/0
8.11.2017 21:21

H22o35n35z69a 49K90r58e95n28s67t82e51t11t13e97r 1873779459

Tak do dobře víte že není homologace, jako homologace... ;-)

0/0
8.11.2017 21:24

J69i97ř98í 81Z96ý86k85a 9169293331320

bylo zapotřebí minimálně homologace elektromagnetické kompatibility a ověření rádiových parametrů. Tím zařízení dostane značku CE a identifikační číslo. A protože naše zařízení bylo pevně montovanou součástí auta, tak mělo i homologaci jako díl auta, tj. na výrobku byla E8 v kroužku. Získat vše potřebné nebylo zrovna nejjednodušší a ani nejlevnější. Zařízení bylo resp. nejspíše stále je vyráběné v ČR.

Ale jak je tomu u T-Mobile samozřejmě netuším.

0/0
8.11.2017 23:58

J98o49s69e62f 75P66o13k26o31r94n17ý 6472319964431

čtení údajů z ABS za provozu je poměrně standardní záležitost. WW takhle měří tlak v pneumatikách.

0/0
9.11.2017 17:38

P36e52t74r 15K67o70l50o15m30a77z23n52í37k 8814633840386

Takže k internetu si musím pořídit i auto ?

+1/0
8.11.2017 16:32

P72e95t68r 42M81a48r37š41o84u61n 5245828626596

A pak v něm ještě musíte sedět. Takže večer, při brouzdání po jistých stránkách, budete mit pravou autoerotiku.

+1/0
8.11.2017 19:41

Najdete na iDNES.cz