Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špehovací aplikace útočí, možná je máte v mobilu

Google v minulých dnech z nabídky portálu Play odstranil přes 500 aplikací. Reagoval tak na varování bezpečnostní společnosti Lookout, podle níž tituly obsahovaly škodlivý kód.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59i26ř81í 69J68i68ř62í 2809711491721

Nejdem blbej, rootnutej android phone a natvrdo via. xprivacy odstrihnout appkam ruzny prava - poloha, kontakty, sms, vsechno. Plus upravenej /system/etc/hosts kde jsou blokovany vsechny reklamni servery, analyticky nastroje, merici pixely, apod. sra..ky. Plus identicke blokovani mam nastaveny na routeru, takze me nejaky reklamni ho..a, smirovani, apod. netrapi. Zejm. i v pripade tohoto serveru je samozrejme na blacklistu c*imedia, gemius,...

+2/0
25.8.2017 20:04

L54u81k11á67š 58N77o12v55á73k 1390255130645

Nejlepší je nestahovat si aplikace. Nehrozí pak nákaza mobilního telefonu.

0/−5
25.8.2017 12:24

M46a20r41e10k 19G55a36j41d35a 4513144386592

Toto u win10mobile nehrozí. 

+3/−3
25.8.2017 11:35
Foto

V89l42a70d32a 12V76a38n48e21k 9563406134518

Windows opravdu už nehrozí.....zaplať pánbůh....mobilní hrůza...s bídnými app....;-D

+3/−1
25.8.2017 16:59

Z40b69y76n12ě82k 43P23o27p33o57v37s61k71ý 9266238407293

Největším šmírákem je samotný Google play, který chce přístup úplně ke všemu...

+3/0
25.8.2017 10:42

J39a96k39u97b 87K69o84s 3516372480744

Základ je nemít přes mobil přístup k penězům. Pak je mi šmírování relativně jedno.

+1/−1
25.8.2017 10:16

K25a35r63e10l 96H66u25m65l 7645321684

Jedu na Windows Phone 10, na ten se nevyplatí viry dělat :-)

+4/0
25.8.2017 9:32
Foto

N69i24k42o65l84a 43K69a40r59a24f18i90á26t 1435730531512

No, teď se možná projevím jako sýčkující lama, ale potom, co MS oznámil vývoj mobilních zařízení, na nichž půjdou spustit plnohodnotné windowsí aplikace, si troufnu tvrdit, že bude hůř...

+1/0
25.8.2017 9:35

R10o91m60a55n 94L48a12n96g92e37r 9644144112562

Mobilní zařízení, na nichž půjdou spustit plnohodnotné windowsí aplikace? Myslíte notebooky? ;-)

+3/0
25.8.2017 9:43
Foto

N75i95k70o36l25a 65K31a83r50a80f96i88á59t 1165430461652

Chápete někdo ten závěr článku? Jak mohli ti australští vývojáři tím, že neměli licence, vystavit finanční újmě uživatele? Pochopil bych, pokud by si tak škodili sami (např. by jim hrozila pokuta), ale škodit uživatelům? Leda snad, kdyby i tito byli pokutováni, že stahují obsah od nelicencovaných vývojářů...

0/0
25.8.2017 9:23

J33i23ř72í 65J71u71ř23i73c74a 2408683901

Pochopil jsem tak, že nebyli lustrováni a klidně mezi nimi mohli být zloději co si udělali svou appku.

+1/0
25.8.2017 10:00
Foto

V15r15a36t57i67s42l94a55v 16J57i86n29d25r51a 3789587163889

To snad ani nemá smysl komentovat. Všechno je to o lidech. Už dva roky je v systému zabudovaný systém pro udělování oprávnění přímo za běhu aplikace - každá aplikace si teď udělení různých oprávnění vyžaduje až ve chvíli kdy ta oprávnění opravdu potřebuje použít. Stačí použít selský rozum a všechno neodkliknout.

A argument, že na starších verzích Androidu se systém na oprávnění neptá za běhu, ale už při instalaci aplikace, takže "pokud uživatel aplikaci chce, musí všechno potvrdit" (jak tu někdo napsal), je s prominutím směšný a hloupý. Systém se zeptá, a uživatel to potvrdí, to je alfa a omega celého problému. Snad když se mi nechce udělovat oprávnění nějaké aplikaci, tak si ji ani nenainstaluji!

Pokud si někdo necení svého soukromí a nebo je mu jedno jaká aplikace má kam přístup, tak potvrzuje všechno. A pak mu může být jedno, že někdo sbírá jeho data. Pokud si někdo svoje soukromí hlídá a má pocit že je někdo permanentně sleduje jako drtivá většina komentujících tady, tak pak je jen a jen jeho hloupost že aplikacím uděluje všelijaká oprávnění - ať už při instalaci, nebo za běhu. Spíš mi přijde, že tady všichni měli potřebu si zanadávat a plivnout si na Android, ale aby si uvědomili, že je to v první řadě vždy uživatel, kdo ty aplikace instaluje a bezhlavě jim povolí přístup ke všemu, to už ne.

+6/0
25.8.2017 9:11

J94i63ř56í 71J40u89ř37i90c14a 2348573611

A co když je ten virus pribalen v aplikaci, která by dané potřebovala rovněž?

+2/0
25.8.2017 10:02
Foto

M50i35l62a92n 44S74t69r40n90a73d48e90l 4581746369530

Problém je, když se aplikace/ hra nepustí bez onoho oprávnění, v takovém případě většina uživatelů přístup povolí :)

0/0
26.8.2017 15:13

D49a29v92i63d 67D84l44o14u44h43ý 5734457297761

Za všechno se platí. U Apple penězi a u androidu informacemi...

+11/−1
25.8.2017 8:28

J37a70n 97P54a17v61e65l32k16a 3137871754971

U MS obojím.

+7/0
25.8.2017 8:39

R30u25d65o22l65f 63C83h50a83l40o92u93p64k89a 7580585109118

NJ hlavne ze google smirovat muze. To co o uzivately si google uklada to by se jeden divil(polohu nastevovanou stranku co si na stranky napises). Stejne tak i facebook, kde vse co se dela pres FB je pak majetkem FB a muze si s tym nakladat dle libosti.

+6/−1
25.8.2017 8:10

M34i20c24h45a77l 92W14e66n73g86e27r 5230881752

Proto jsem nikdy moc nepochopil uživatele a zastánce (do krve) androidu... platforma je to sice fajn, otevřená, člověk sežene telefon za pár korun, ale tu cenu, kterou za to platí poté si už v podstatě nikdo neuvědomuje... záplava reklam, zneužívání dat, téměř žádná bezpečnost (s ohledem na aktualizace) atd....

+6/−4
25.8.2017 8:23

M91a86r23t88i78n 31J18u81r45e35č53k39a 2143594521701

Vzhledem k tomu, že facebook, google, mapy a další aplikace čerpající z dat účastníků používají stejně skoro všichni, tak používání android os není až tak zarážející. Lidé sdílení dat neřeší, nanejvýš na něj nadávají.

0/0
25.8.2017 9:02

R17o72m15a12n 63L64a83n84g47e72r 9184974882952

Co furt máte s tou bezpečností? S jakou nebezpečností na Androidu jste se sám osobně potkal?

0/0
25.8.2017 9:45

M33i69c51h26a11l 77W76e69n79g78e91r 5510741872

Tak zařízení, které nemá poslední aktualizaci = nebezpečné zařízení, což je u androidu většina telefonů, s ohledem na rychlost aktualizací.

To je nebezpečnost androidu se kterou se setkává každý ale nejspíš si ji ani neuvědomuje - pro pracovní účely nepoužitelné, pro osobní, s ohledem třeba na mé použití také ne... Ale to je to stejné co níže, vy budete typ uživatele co na telefonu bastlí clash of clans a podobné, takže ani nemůžete vědět, o čem mluvím a vám to stačí, mě ne, vy nebezpečnost akceptujete, já ne... sto lidí sto chutí, android nebezpečný je a, na tom nic nezměníte, pak už jen záleží na tom, zda to pro vás podstatné je, nebo není...

+1/−2
25.8.2017 10:08

R90o48m87a53n 24L12a79n53g17e86r 9224364132382

Co je "poslední aktualizace"? A jak víte, že není nebezpečná zrovna ta poslední aktualizace? Mě zajímají konkrétní problémy, nikoliv hypotetická ohrožení paranoidních uživatelů. A pracovně mi moje telefony s Androidem vyhovují více než dobře, ale to víte, 007 nejsem, to je fakt. A je úplně jedno, co na tom telefonu bastlím. ;-)

0/0
25.8.2017 10:31

M51i16c22h20a91l 48W12e83n87g86e58r 5730931462

Poslední aktualizace je aktualizace, kterou vydá výrobce, tedy Google.

Google vydá update Androidu, ve kterém oficiálně zveřejní chyby, které opravil. Tímto se stává každý telefon s předchozí verzí děravým. Máte řekněme Samsung, ten s aktualizací přijde v rádech někola měsíců, do té doby máte děravý telefon.

Nová aktualizace samozřejmě chyby obsahuje také, ale logicky jednodušší je zaměřit se na známé díry a takto taky k útokům dochází...

Pracovně evidentně nepotřebujete bezpečí, proto Vám telefony s droidem stačí... Řeknu to jednoduše - snažíte se být chytrákem v oblasti, které příliš nerozumíte, jste běžný uživatel, krvelačný zastánce androidu a fanaticky přehlížíte fakta, tak ze sebe nedělejte IT experta...

+1/0
25.8.2017 11:15

R92o35m19a21n 89L94a92n97g83e63r 9824854262782

A toho "děravého telefonu" už někdo využil takovým způsobem, že to obecně ohrozilo uživatele telefonů s Androidem? Vy se zase snažíte být papežštější než papež, a ve skutečnosti se nějaká bezpečnostní zneužitelná díra může objevit kdykoliv u jakéhokoliv OS se zcela stejnou pravděpodobností, a to obzvláště, když budete aktualizovat 7x do týdne. Ale tak když jste ten "expert", tak to holt nepoužívejte a bojte se. Ale mě nevystrašíte, já vyhodnocuji REÁLNÁ fakta a nesnažím se být chytrákem stylu "co by bylo kdyby"... ;-)

0/0
25.8.2017 11:26

M61i63c14h73a74l 47W28e72n65g81e58r 5360841172

Ano, to víte, že využil... Vám se to nestalo, tak se to neděje nikde a nikomu. To je Vaše logika... Já se ničeho nebojím, já android nepoužívám, ale když zmíním jeho chyby tak se vždy najde nějaký fanatik, co bagatelizuje a kope za něj i přes mrtvoly :) tou vaší pravděpodobností jste to zabil úplně a jen dokazujete, že nevíte o čem mluvíte...

+1/0
25.8.2017 11:59

R60o10m94a50n 18L42a59n80g76e10r 9464174452522

No, a já ho používám a nebojím se taky. A říkám vám, že nebezpečí zneužití je u všech OS stejné. Pokud to nevíte, tak nevíte vy, o čem mluvíte.

0/0
26.8.2017 11:15

P31e57t36r 16H31o33c31h33m82a83n 2980566285301

Jaká záplava reklam? 8-o

Reklama je akorát u neplacených aplikací a to je stejné i u iOS.

Jinak v systému, systémových aplikacích a těch placených žádná reklama není.

0/0
26.8.2017 20:18

O68n37d62r62e20j 84P47a83t68e42k 5770820299801

jsem šmírován na ulici kamerami

doma manželkou

v práci nadřízenými

svým lékařem

tak mně už snad to šmírování komu volám snad ani nevadí...

+18/−1
25.8.2017 8:07

M85a14r37t66i12n 74J51u18r54e52č14k61a 2853364271211

Určitě nemám, mobil s logem tohoto robotka nepoužívám

+5/−3
25.8.2017 8:05

J50o60s23e39f 21K49a46r82f96í59k 7142475886930

Tak hlavně, že u jiných systému se NIKDY nic takového stát nemůže;-D;-)

+7/0
25.8.2017 8:50

M37a48r14t49i46n 77J55u41r54e52č77k60a 2813204581571

Samozřejmě může, ale nemá si cenu nalhávat, že android z dílny googlu je založen především na komerci z reklam, což už v samé podstatě je bezpečností riziko, protože podstatou je sdílení nejrůznějších dat účastníka a kdo to má pak uhlídat, jestli jde do světa jen to, co člověk je ochoten ještě akceptovat.

+1/−1
25.8.2017 8:56

R97o21m65a56n 90L27a68n88g68e46r 9664534692512

To je ovšem váš názor. Můj ne.

0/0
25.8.2017 9:47

J70i14ř28í 60J24u65ř57i45c88a 2488643181

Ale je to velmi rozumný názor, to zase ano.

+2/0
25.8.2017 10:04

R16o69m60a60n 66L36a34n48g61e92r 9804414122202

Já si to nemyslím, a to riziko klidně podstoupím, protože si myslím, že je zcela srovnatelné s konkurencí.

+1/0
25.8.2017 10:06

M78i24c80h10a21l 12W71e12n81g73e42r 5310941922

Myslet si můžete co chcete, ale to, co píše pan Jurečka je fakt, to není žádný názor ale holá pravda a realita...

+1/−1
25.8.2017 10:11

R10o61m31a27n 91L82a20n98g37e18r 9784394292302

Vaše pravda, Vaše realita. ;-)

+1/0
25.8.2017 10:12

M89i77c33h85a58l 14W85e43n64g88e37r 5620461132

To je obecná pravda a realita, žádná moje ;-)

0/−1
25.8.2017 10:15

R87o86m27a45n 41L40a48n98g70e62r 9494294982792

Hm, tak jestli myslíte, že máte patent na obecnou pravdu a realitu, tak vám gratuluji. ;-D

+1/0
25.8.2017 10:34

M85i72c31h80a81l 50W22e14n49g55e71r 5890161662

Vy musíte být troll, jinak nevím... Já žádný patent nemám, čísla Googlu mluví jasně, není to jen technologická či IT firma, oni jsou především firma, která prodává reklamu a data... Tuto realitu a obecnou pravdu jsem si nevymyslel ani já ani nikdo jiný, to je prostě fakt ;-)

+2/−1
25.8.2017 11:17

R96o42m89a38n 45L16a20n49g89e42r 9964874812902

Ano, čísla Googlu hovoří jasně, jenom vy si je vykládáte zcela jiným způsobem než já a nedokážete to pochopit a považujete to za obecnou pravdu. Já ne. ;-)

+1/0
25.8.2017 11:28

M16i69c46h39a14l 16W56e90n66g55e79r 5950901822

Jasně, předně je to problém uživatelů, kteří u používání nepřemýšlejí, viz přidání tel. čísla na facebook jako "zabezpečení" profilu, kde ho facebooku věnoval každý druhý... Ale on je problém už s platformou, celý android byl v podstatě založen kvůli šmírování a získávání dat, o bezpečí uživatelů nikdy nešlo...

+3/−3
25.8.2017 7:55

R46o71m73a51n 33L81a11n38g72e20r 9824924682452

Co vidíte na přidání svého telefonního čísla ke svému (libovolnému) účtu za problém, mohl byste mi to ozřejmit? Myslíte že vám potom jako budou víc volat podomní prodejci? Nebo máte svoje telefonní číslo za tak tajné, jako že ho nikdo nezná? ;-D

+1/0
25.8.2017 9:50

M82i87c83h92a68l 31W96e79n18g42e84r 5100191162

Co vidím já jako problém, vy jistě neuvidíte, to jde vidět už ze stylu vaší reakce, tzn je to zbytečné s vámi diskutovat. Všeobecně poskytování údajů FB, který s nimi nadále nakládá po svém, kombinuje s reklamou a jinými daty atd. není úplně rozumné jednání...

0/−4
25.8.2017 10:03

R74o44m57a49n 24L37a13n28g68e55r 9634984882762

Hm, víte, a proto třeba já na FB vůbec žádný účet nemám, ale vysvětlete mi, jaký vám konkrétně vznikne problém, když k tomu účtu to svoje číslo přidáte. U svého Google účtu svoje telefonní číslo samozřejmě zadané mám a považuji to za VÝHODU. Takže prosím odpovězte konkrétně.

+3/0
25.8.2017 10:10

M96i36c55h21a47l 20W18e78n70g85e37r 5690851662

Vidíte, vy se bavíte o LIBOVOLNÝCH účtech, já o FB. Přidání čísla k mail účtu má své opodstatnění a důvod a je mimochodem vázáno také jinými podmínkami než přidání čísla na FB. Taky své číslo poskytnu službám, ale jen těm, které jej použijí pro mou potřebu. Ne jako v případě FB pro své obohacení a poskytnutí třetím stranám ;-)

+1/−2
25.8.2017 10:25

R62o40m65a33n 71L93a62n37g61e43r 9774414422632

A vy si fakt myslíte, že to vaše číslo už třetí strany dávno nemají? 8-o

+2/0
25.8.2017 10:35

M29i37c39h68a41l 29W81e81n85g73e61r 5970971952

To samozřejmě nemůžu vědět, ale dle mé praxe a zkušeností si myslím, že nemají :)

0/−1
25.8.2017 11:05

R72o71m21a54n 51L45a64n37g89e40r 9364934242682

Tak si to klidně myslete dál. :-)

0/0
25.8.2017 11:29

L73u21k43á16š 76Č53e58r43n56ý 2677388658831

Zklamu Vás, operátoři ty čísla prodávají, před časem se mě to potvrdilo.

0/0
25.8.2017 15:48

M79i53r90o71s72l95a66v 64H89ý31l 5335897969979

operátoři prodají balík anonymních čísel, ale FB prodá ta čísla i s konkrétními účty

0/0
28.8.2017 7:27







Najdete na iDNES.cz