Diskuse k článku

Operátoři jednají ve shodě, domnívá se dTest. Požaduje prošetření

Sdružení dTest podalo podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Evropské komisi k prošetření možného jednání operátorů ve vzájemné shodě. Domnívá se totiž, že tuzemští operátoři porušují pravidla hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i67l97a46n 19Z18e60l94e25n33k60a 1676984358159

Tak jistě. Začala datová revoluce. Vodafone už mi po vyčerpání FUP nesníží rychlost ale rovnou mi ho vypne. Co na to, že to bylo ve smlouvě. Soudit se nebudu, přecházet jinam taky ne, jsou všichni 18 = (20-2)

0/0
28.7.2017 10:12

J56i22ř49í 55F92r98o55l97e61c 7825274552887

Spravne je to 22-2... ;-)

0/−1
28.7.2017 10:57

I33v87a46n 26D71í73t42ě 1226885964289

Není.

+1/0
28.7.2017 11:59

J38i27ř20í 81F42r52o48l16e54c 7445954732457

Chcete říct, že když X bez 2 je za 20, tak to X je 20? ;-)

0/−1
28.7.2017 12:31

R71a90d62i69m 69K45o63c90h 8612718719378

Neříká se snad, že je jeden za 18 a druhý (bez dvou za dvacet)?

+2/0
30.7.2017 6:31

J86i44ř94í 35F92r92o67l24e30c 7275754872737

Ano ale 22 je bez dvou za dvacet ;-)

0/−1
31.7.2017 6:54

M64a19r44t21i11n 54H36r23o10u53d80n21ý 5717522524437

Zásadní skutečností, která deformuje trh je, že operátoři chtějí průměrnou útratu na zákazníka (tzv. ARPU) zvedat. Dnes je na hodnotě cca 300 Kč. Jen u tarifních zákazníků je o něco vyšší.

Pod tuto cenu nikdo z nich zkrátka žádným tarifem dobrovolně "nevleze", to radši nabídnou 3x tolik dat nebo volných minut ale za mírně vyšší útratu. Zkrátka chtějí donutit zákazníka k vyšší útratě, a to za jakoukoliv cenu. je to stejný paradox jako jít koupit do obchodu 1 chleba za 30 Kč, který vám na víkend stačí - a obchodník vám v obchodě bude nutit 3 chleby za 70 Kč s tím, že po 1 chlebu vám to zkrátka neprodá.

Pokud zákazník je ochoten platit víc než je ARPU, tak je jim defacto už pak šumák jak a moc čerpá jejich služby (můžou to být klidně násobky).

+8/0
28.7.2017 8:38

K36a76r55e48l 53N55o17v52á79k 8614511370596

Tak ať si to užijí. Kdybych měl každé firmě platit nějakých pět stovek měsíčně, jak si to všechny, co ruší možnosti nákupu svých produktů a mění to na možnost pronájmu, malují (počínaje telefonními operátory přes platby za pevný net, netflixy, spotify, pronájmy kancelářských aplikací, pronájmy cloudových drajvů, pronájmy OS, pronájmy aut, pronájmy telefonů, notebooků, prostě pronájmy všeho namísto možnosti jednorázového nákupu), tak mi z výplaty nezbude lautr nic.

Opět to ale znamená, že jediná cesta, jak s nimi pohnout, je prostě tím zákazníkem nebýt vůbec, aby měli zájem i o toho zákazníka za dvě stovky na měsíc.

0/0
28.7.2017 10:25

A25l53o25i73s 95J14i36n29d78r59a 9260454237855

To je pekny postreh s temi pronajmy. S tim se opravdu roztrhl pytel, proste pravidelne platby, tj. staly platici zakaznik, se dnes chce.

0/0
28.7.2017 10:43

P89e24t23r 30T49y25č80k92a 6505302499292

Samozřejmě. Ale odpárá to zákazníky, kteří na tento obchodní model nepřistoupí. Já platil Vodafonu před pěti lety 800-1000,-Kč měsíčně. A kdyby mi tenkrát nabídli odpovídající služby (které nenabízí dodnes) tak bych to platil dodnes. Místo toho jsem přešel k virtuálovi. Volám neomezeně, data používám podle svých potřeb, omezuji pouze videa na mobilní síti a vlezu se do 200,-Kč. A teď ať mě operátor přesvědčuje abych mu platil víc. Myslím, že se mu to povede jen velmi těžko. Tu šanci propásl.

+1/0
28.7.2017 11:54

J19a11n 91B41á49r13t97a 3630846108

Právě vůbec nemám dojem, že by tu průměrnou útratu chtěli zvyšovat nabídnutím víc služeb. Spíš naopak. Snaží se to zvedat cenou.

Osobně bych vůbec neměl problém platit měsíčně třeba 1000 Kč ale chci za to taky něco dostat. A to, co operátoři nabízejí je ubohost. Tudíž nebudou ani peníze.

Kašlu jim na neomezené volání (natož pouze v rámci sítě). Chci data, hodně dat. A volání chci po celé EU. Je mi jedno jestli bude za rozumný paušál neomezené nebo za rozumnou minutovou sazbu.

0/0
30.7.2017 12:52

T64o47m75á48š 25F24i57l26a 7382123406682

Stejně jako máme rádi nekvalitní potraviny, prací prášky a jsme vděčný odpadkový koš, tak s otevřenou náručí rádi zaplatíme za přepálené kartelové ceny našich operátorů - český zákazník si to totiž mooooc přeje ;-)

+11/0
28.7.2017 8:29

A26l37o65i40s 11J21i77n31d13r93a 9330754937345

Nechapu proc tak jeci. Prihlasil se Mobil od ČEZ. Takze nabidku dostali. Nikdo nema povinnost se hlasit do nejake aukce......

+1/−6
28.7.2017 8:11

M36a47r20t23i46n 59M11a89n58e75k 3534115988653

Teda Alois ty se cinis. Kolik si dostal?

+2/−1
28.7.2017 8:15

A45l33o90i46s 87J50i84n63d74r18a 9110854847625

Urcite hodne ;-D .... dostanu

0/0
28.7.2017 8:15

A95l69o23i98s 54J89i86n19d15r24a 9650804667355

Me to pripada dost usmevne, ze se tady nekdo dozaduje nejakych nabidek. Ja jsem mnohokrat rozeslal ruzne poptavky a stalo se vicekrat, ze reagoval jen jeden nebo zadny dodavatel. Tak to proste je. To je ta volna soutez, muzes, ale nemusis :-)

0/−5
28.7.2017 8:18

K77a89r86e98l 21N22o84v78á12k 8864871520496

Jop. Volná soutěž. Ve státem garantovaném oligopolu. To určitě.

+3/0
28.7.2017 8:19

A71l72o12i22s 59J73i47n92d87r62a 9530564197785

No vidis, sam sis odpovedel. Stat po nich chce majlant za frekvence a pak se divi, ze jsou drahe tarify. Mozna jadro pudla je jinde....

0/−8
28.7.2017 8:22

P35e27t76r 80T17y82č58k85a 6845312129742

Žádný majlant po nic nechce. Jinak be neměli takové zisky. Buď jsi zaměstnanec operátorů nebo jsi jim pěkně skočil na špek.

+4/0
28.7.2017 8:29

M72a77r27t67i35n 21M11a50n24e46k 3134125168163

Ja to hadam na takoveho toho neschopne ....., kteremu nezbylo nic jineho nez se takhle prodat.

0/0
28.7.2017 8:33

J29a41k88u36b 42J52e12m43e58l60k35a 7169794698906

Jakej majlant kolik se drazí jinde?

Rakousko hornatá země pokryti lepší tarify levnější.

0/0
28.7.2017 9:02

M85a87r79t19i84n 11M69a75n30e36k 3414555678633

No on se totiz bere cely pohled na chovani operatoru. Viz skoro na chlup stejna cenova nabidka. Ceny a chovani stejnych firem v zahranici. Jak se chovaji kdyz podobny pozadavek vzejde od firem s mnohem mensim poctem uzivatelu. Vsem je jasne co se tu deje. Oligopol.

+5/0
28.7.2017 8:23

T88o24m74á73š 10K63u26c95h57a87ř 3597711398281

Spolupráce je přece vždy lepší než soutěž/boj.:-) Spoléhat se na hospodářskou soutěž šlo možná v neglobalizovaném světě a světě bez internetu. A nutit do soutěže někoho násilím prakticky nejde.

0/0
28.7.2017 8:10

R65u41d29o41l40f 59K38o58m32á91r31e15k 7598659672109

mobily a televize - dve oblasti kde cesi chteji vse zadarmo.

0/−11
28.7.2017 7:54

A95l44o78i69s 46J60i41n79d16r73a 9880394917595

ano, a mnozi to taky maji :-)

0/0
28.7.2017 7:58

M23a71r51t20i88n 16M10a24n18e34k 3404905818523

To preci neni pravda. U mobilu to proste chteji aby se ceny a sluzby alespon priblizovali okolnim zemim. U televize je to tak, ze televize ma velke prijmy z reklam ktere sledujeme. Ale vy mi uz neodpovite, co?:)

+6/0
28.7.2017 8:00

K94a14r60e38l 56N86o62v36á59k 8584281800876

Češi nechtějí vše zadarmo. Češi jen nechtějí platit pětinu služeb za dvojnásobek ceny oproti spoustě jiných států.

+11/0
28.7.2017 8:00

M61i34c84h48a28l 40P41e17t42e17r54k78a 5923102819352

Pokod je to na UOHS, tak muzou byt operatori v klidu :)

+6/0
28.7.2017 7:54

L77u87b83o12m23í60r 82L15o96u85c22k92ý 3901175286481

Nic se nestane. Vláda zaujme stanovisko mrtvého brouka, protože si je sama vědoma, že poplatky za pronájem frekvencí mají operátoři nejvyšší v Evropě. Ceny se na tom samozřejmě odráží, protože každý chce vydělat. Neříkám tím ovšem, že kdyby byly poplatky nižší, snížili by se i ceny... Je to krásný kruh, který nemá nikdo odvahu přetnout.

0/0
28.7.2017 7:52

P88e33t84r 22T60y49č44k61a 6955152599632

Cena za frekvence rozhodně neodráží koncovou cenu. To je naprostý nesmysl.

+1/0
28.7.2017 8:02

A85l79o11i14s 29J72i12n98d76r32a 9700874457345

dTest posbíral registrace více než 100 000 lidí, kteří měli zájem o přechod na levnější tarif. Poté vyzval operátory, aby předložili co nejnižší nabídku, kterou registrovaným uživatelům zprostředkuje.

;-D;-D;-D A co cekali?????

+2/−6
28.7.2017 7:45

P30e24t62r 70T74y61č92k12a 6685262949372

Že se o ty zákazníky v rámci konkurenčního boje poperou?

+9/0
28.7.2017 7:46

P53e32t15r 18T11y29č28k26a 6835172729282

Místo toho začali vymyslet zástupné duvody proč se nezúčastní a dali dTestu dukazy o nefunkčním tržním prostředí. Bohužel ÚOHS je u nás ještě horší úřad než CTU.

+9/−1
28.7.2017 7:47

A29l71o65i61s 95J76i35n15d22r40a 9800514877875

A proc by to delali?

+1/−6
28.7.2017 7:48

P34e86t98r 45T12y76č74k55a 6535262629862

Otázka zní proč to neudělali?

+5/−1
28.7.2017 7:50

A16l27o47i23s 50J44i65n55d89r36a 9490714497695

Asi jim to nepripadalo nijak atraktivni z obchodniho hlediska. Viz co pisu nize.

+1/−4
28.7.2017 7:53

P31e40t90r 34T65y22č40k93a 6385842709702

Ty důvody co zveřejnili byly úplně jiné.

+4/0
28.7.2017 7:55

V50á39c72l27a48v 98P19o60u28s87t74k27a 3390171322

To je celkem irelevantní. Pochopte že těch 100 tisíc duší tak či onak stejně jsou zákazníky jednotlivých operátorů. Nejsou to nějací noví lidé... I kdyby se operátoři nedohodli )a oni se nejspíš dohodli) neměli by žádný reálný důvod na nabídku dTestu adekvátně reagovat, fakticky by si mohli jen snížit zisky.

0/0
28.7.2017 7:58

P42e44t60r 59T72y62č17k52a 6255622919962

Ale oni se nesmí dohodnout.

+1/0
28.7.2017 8:03

V51á79c92l35a81v 71P86o49u62s87t50k43a 3640731932

Já vím.

0/0
28.7.2017 8:07

K58a89r96e58l 77N34o97v17á42k 8864571630566

Nejsou. Někteří jsou v podstatě i noví lidé. Já mám třeba jen předplacenou kartu, do které investuju dvě stovky za půl roku. Takže z tohoto pohledu bych byl něco jako nový zákazník, který u nich nechá za měsíc šestkrát víc než dosud.

Ale získat zákazníka, který by se byl ochotný zavázat za rozumných podmínek k nějakému dvoustovkovému paušálu, je méně zajímavé než ztratit kvůli takovému tarifu zákazníka, který už je teď za obdobné služby ochotný vypláznout šest stovek.

+1/0
28.7.2017 8:06

V12á44c74l16a98v 22P74o59u23s95t60k71a 3730191202

Asi tak nějak jsem to myslel.

0/0
28.7.2017 8:07

V66á18c59l87a96v 48P83o87u62s20t37k53a 3720591482

No tak to je snad jasné, neměli k tomu žádný důvod.

+1/0
28.7.2017 7:53

M33a17r39t47i28n 23M43a44n51e97k 3444445938453

Neco podobneho jako kdyz vypise vyberove rizeni na operatora firma s 2k zamestnancu..

0/0
28.7.2017 8:07

J86i14ř25í 86F42r75o77l97e75c 7585634592867

A co jste pro zlepseni nabidek operatoru udelal vy?

0/0
28.7.2017 10:54

A53l88o84i31s 86J63i56n37d63r43a 9700904607325

hahaha, a proc by se musel nejaky operator hlasit do souteze o tarify????

Ja mam pocit, ze nekteri nechapou jak funguje business. Pokud to pro firmu nema zadnou cenu tak do toho nejdu.

+3/−4
28.7.2017 7:43

P73e18t88r 62T13y89č51k75a 6155212659392

100 tis. klientů nemá žádnou cenu? Tak byznys opravdu nefunguje. Tak funguje oligopol.

+4/−1
28.7.2017 7:48

A83l70o35i41s 80J83i68n36d89r54a 9650764577805

Zadnych 100k klientu nenabizeli. Nabizeli nejake predregistrovane duse bez zavazku si neco koupit. Navic by zrejme svou operatori resili s kazdym zvlast. To je uplne mimo toho proc davaji operatori slevu napr. podnikovym zakaznikum, protoze tam se to resi jednou smlouvou.

+1/−1
28.7.2017 7:52

A46l18o32i70s 54J95i81n52d14r89a 9850944597685

oprava: Navic by zrejme smlouvu operatori resili ....

0/0
28.7.2017 7:54

M44a76r82t73i64n 57M78a85n11e32k 3614865328343

Proc to tak tedy delaji v ramci vyberovych rizeni firem? Jeden s argumentu kdyz se operatoru na tohle zeptali, bylo ze firma prijde s jiz s urcitym mnozstvim lidi a operatori tedy nemaji naklady na to aby je samy sehnali. Stejne jako v tomto pripade.

+1/0
28.7.2017 8:09

Najdete na iDNES.cz