Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tehdy jsme si z iPhonu sedli na zadek, podaří se mu to i letos?

Známe ho deset let a zcela změnil nejen mobilní svět. iPhone vzbudil zájem okamžitě a v podstatě se mu to daří dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V73á74c84l61a66v 68Z53a18j75í36č40e56k 1661752932

Na iPhonech mi vadí jejich podprůměrná výdrž, výjimka SE. Myslím, že v tomto případě je co zlepšovat. Rozlišení displeje už by mělo být u mobilu za více než 20 000 také někde jinde.

0/0
12.1.2017 9:09
Foto

M59a95r58t49i13n 80B44u92s65e60k 8806183681930

A proc to rozliseni displeje? To co tam je uplne staci a na VR pouziva iPhone tak 0.01% lidi.

+1/0
12.1.2017 15:13

M30a96r45e29k 54H46r76u70b22y 6147102931878

první iPhone nebyl až tak odlišný od PDA s WinCE. Co ale Apple přinesl především - a to je především Stevova zásluha - skvěle odladěný ekosystém a promyšleně snadnou použitelnost. Samozřejmě v tom hrál obrovskou roli i marketing, kdy si tento smartphone pořizovali i lidé které by to do té doby nenapadlo. Těm pak bylo snadné vysvětlit, že chybějící funkce nepotřebují. Zajímavé srovnání s nástupem androidu, který na to šel v podstatě obráceně ;-)

0/0
12.1.2017 8:17
Foto

M26a20r36t65i74n 41B25u49s81e65k 8126623521390

Jaky ekosystem a marketing? ;-D;-D;-D

iPhone se prodaval sam a zadny marketing nepotreboval.

0/0
12.1.2017 15:18

M80a28r11e85k 60H84r23u55b38y 6937372211398

Stevova řeč se připomíná dodnes, Apple Stores a masivní mediální kampaň ve Státech, protěžování u operátorů... to všechno hrálo roli.

Ekosystém - iTunes, AppStore s nákupy a obsahem, motivace vývojářů, zákaznická báze zvyklá na AppStore utrácet.

Tohle všechno start dost usnadnilo.

0/0
12.1.2017 19:03

J27i88r82i 53D49o18m91i28n82i39k 1941168751520

V té době žádný appstore neexistoval a iTunes byl oproti dnešku maličký

0/0
12.1.2017 22:18

J54a47n 40D43u65b12e17n 5950510

nejvic se mi na debatach k temto clankum libi to povestni broukopytlikovstvi ;-D - Apple nic neprinesl, vsichni to meli jiz davno, zadny inovace, obstarozni hardver, hloupy softver, nekomu chybi dira, nekomu prebyva, ditko marketingu, Apple pada, hruza, procenta jen tak litaji

panove, smirte se s tim, ze revoluci v mobilni telefonii mohli udelat vsichni, ale v realu v masovem meritku ji udelal Apple

a jeste - Apple je poskytovatel sluzeb a reseni, neni primarne vyrobce mobilnich telefonu, a proto ho srovnavat s klasickymi vyrobci mobilu nema valnej smysl

+4/−3
11.1.2017 20:06

V21l28a49d18i74m69i80r 41S37o62u12k97a59l 4970221621546

Nějak si myslím, že by ten mobilní svět vypadal dnes dost podobně i bez toho iPhonu. Všechno k takovému konceptu v té době už spělo a pamatuju, že nijak jsem si z toho tenkrát na zadek nesednul, nepamatuju si ani, že to bylo něco co bych chtěl mít. Spíš mi to přišlo ještě další 2 generace jako přístroj plný kompromisů a nedodělků. Applu bych snad přiznal nejvíc to, že přišel obecně s minimalismem. Ten teď vidím všude okolo a nebylo ho dříve moc vidět...

+5/−3
11.1.2017 15:56
Foto

M59a20r97t88i15n 79B83u41s67e17k 8966603701190

A tady jeste moje predpoved na tento rok:

iPhone 8 nebo X? - amoled displej pres celou predni stranu, (opravdu) bezdratove nabijeni, uplna vodotesnost, novy design - sklo a ocel, opet o neco lepsi fotak, procesor, ulozny prostor.

iPhone 7s a 7s Plus - Stejne jako dnes, ale lepsi procesor, graficky cip, pamet, fotak. Nova barva - mozna jet white? A mozna i stejna technologie bezdratoveho nabijeni jako iPhone 8/X.

0/0
11.1.2017 15:24

P31e30t47r 71H35o98c98h27m57a11n 2970666525731

Proč dělat verzi 8 a 7s? To nedává smysl.

0/0
11.1.2017 16:24
Foto

M54a93r49t28i79n 21B51u95s97e61k 8156473641760

Protoze iPhone 7 pravdepodobne dostane ruzna vylepseni a logicky tak dostane k nazvu pismeno S, jako skoro vsechny iPhony predtim. iPhone 8/X bude vyrocni, luxusni novinka.

0/0
12.1.2017 15:24
Foto

M17a61r82t79i66n 53B79u76s22e35k 8856623541420

Ja myslim, ze podari. Vypada to, ze iPhone 8 bude mit bezdratove nabijeni. A tim nemyslim to pseudo "bezdratove" nabijeni jak ho mnozi prezentuji dnes. Podlozka s kabelem, na ktere musi byt pristroj polozeny. Ja mluvim o opravdu bezdratove technologii ve stylu wi-fi. Prijdete domu a zacne se vam nabijet telefon. Prijdete do kavarny a dostanete heslo na elektrickou bezdratovou sit, bud zadara, ci za poplatek. To bude pecka! Pak uz nebudete moc resit velikost baterie a jeji vydrz...

0/−2
11.1.2017 15:15

P62e95t90r 48M37i19k86e72s 9678782800588

Pokud se nepletu, psalo se o účiném dosahu DO 15 stop (a v té vzdálenosti už to asi nebude žádná hitparáda). Je to sice obrovské zlepšení oproti nabíjecí podložce (hlavně v tom, že telefon můžete stále normálně používat), ale maximálně tak v rámci jedné místnosti běžné velikosti...

0/0
11.1.2017 15:28

Z67d35e32n84ě66k 87W44e32r19n94h28a27r98t 6987925772818

No, fyzika je poměrně nekompromisní obor, fyzikální zákony jsou skutečné zákony, nikoliv doporučení, ty platí. Takže si to moc nedovedu představit, jaké množství energie by se muselo vyzářit, aby se v rozumné vzdálenosti dokázal nabíjet telefon.

+1/0
11.1.2017 16:41

R23a42d27i66m 18Z42a11t70o66p20e54k 9882435932147

A než se vám nabije mobil, tak se uvaříte do měkka :)

+1/0
11.1.2017 20:08

J98o18s84e54f 53P37o68k97o28r31n32ý 6672779724481

Co jste měl z fyziky na základce? Ony ty Newtonovy zákony fakt fungují, to že si nevzpomenete na pána jménem Faraday by se dalo omluvit ale základní kameny fyziky......

0/0
12.1.2017 9:55
Foto

M37a26r19t90i54n 46B63u90s58e91k 8306243981770

Myslim, ze dvojku. A pana Faradaye samozrejme znam. Nevim co povazujete za zakladni kameny fyziky a je mi to celkem jedno, ale firma Energous, se kterou Apple uz nekolik let spolupracuje by vam potvrdila, ze to o cem pisi vyse, neni vubec nemozne, ba naopak. Tady je jedno z jejich videi.

https://www.youtube.com/watch?v=6INH8o6GLec

0/0
12.1.2017 15:32

Z88d43e75n10ě23k 28W90e23r48n33h54a53r43t 6977445842748

Kdo chvíli stál, už stojí opodál. Firma musí neustále tlačit nové a nové věci, výhody a novinky, jinak zakrní. Postihlo to Nokii, která zaspala a Apple to předvádí zrovna teď - žijí ze základů, které jsou sice ohromně silné a padají hodně zvysoka, takže to vypadá, že jsou pořád na vrcholu, ale fakticky už dlouho nic nového nepředvedli. A hejna číňanů čekají na každou skulinku, aby si ukousli.

+4/0
11.1.2017 13:43

T33o96m27á81š 38K78u52b49a67l45á26k 3356629326239

Proto zrejme bude muset letos predvest neco poradneho. iP 7s s minimem zmen a se stejnym designem - to by uz se mohlo prestat libit i tem nejvetsim ovcim. Proto verim, ze na podzim prijde velka zmena. Designova i funkcni.

0/0
11.1.2017 21:44

M69a30r38t87i56n 66V63i54t 8574243761850

Uspech iphonu byl kapacitni display (tenkrat nikdo nedokazal stlacit vyrobni naklady teto technologie - apple investoval 3 miliardy dolaru do vyrobni linky) a jednoduchost ovladani, kdy i naprosty laik je schopny jednim tlacitkem a dotykama ovladat cely telefon. Navic, zoomovani fotky pomoci dvou prstu bylo naprosto nevidane a ojedinele. Kazdy to chtel.

+4/−1
11.1.2017 13:18

G10a12b64r56i73e26l 96H26o80r94t59e63n 9331609543824

Zoomování dvěma prsty demonstroval Microsoft na svém řešení pěkných pár let před Apple. Jen technická poznámka.

+3/0
11.1.2017 14:22

M74a86r84t10i41n 83V22i68t 8554383181680

Nechapu vasi pointu.

0/−1
11.1.2017 14:26

G51a69b66r60i92e16l 48H65o79r69t61e45n 9351959873344

Reagoval jsem na "zoomovani fotky pomoci dvou prstu bylo naprosto nevidane".

http://www.theregister.co.uk/2012/12/20/apple_pinch_to_zoom_patent_rejected/

0/0
11.1.2017 14:34

M78a34r33t15i19n 71V81i36t 8914843141260

ano, ale na spotrebnim telefonu. To muzete rovnou napsat, ze koncept ipadu byl spatren jiz ve startreku z roku 198X

0/−3
11.1.2017 14:43

G88a94b10r45i18e37l 73H20o37r98t69e26n 9221889123154

Čili to nebyla do té doby nevídaná, nýbrž první masová implementace.

0/0
11.1.2017 14:53

M35a48r74t44i94n 87V89i31t 8144123591790

Byla to do te doby nevidana funkce v telefonu pro temer vetsinu populace, ktera nema prehled o tom, co kdo kde kdy predstavil za prototyp :)

0/−2
11.1.2017 14:55

G86a40b68r18i11e31l 75H84o68r26t37e97n 9311769953794

Dobře.:-)

0/0
11.1.2017 15:22

M64a16r91t29i68n 76K11r52u20t69ý 1308111149775

co je téměř většina populace? 10%?

+1/0
11.1.2017 18:40

J40o15s76e93f 32P96o39k61o24r89n22ý 6272459194201

On apple toho opravdu moc nevymyslel to je moc dobře vidět na jeho patentech. Slide to unlock a pinch to zoom jsou mu připisovány neprávem. Apple jen dobře vybral a spojil to na co spousta geeků čekala a udělal to tak jednoduché že vzbudil nadšení i u masy. Velmi podobné ovládání prsty měli již dávno uživatelé pda s microsoftím systémem a nadstavbou sbp mobile shell. Jen se nepoužíval kapacitní display takže naprostá většina přístrojů snímala pouze jeden dotyk.

0/0
12.1.2017 10:07

P75e23t28r 90B20o66x97a19n 1401203200394

Taky si myslim, ze kapacitni display byl rozhodujici pro realne pouziti dotyku

0/0
11.1.2017 20:45

M26a96r41t11i74n 79K89r84u32t31ý 1368531989495

Jediná věc, kterou měl první iphone opravdu novou, byl kapacitní displej a ovládání prsty. To byla jediná zásadní novinka, kterou přinesl. V té době existovalo několik dalších operačních systémů (symbian v mutacích Nokie a UIQ, PalmOs, Windows mobile 6) a pro všechny existovalo více aplikací ve směs také lepších. V čem byly tyto systémy "pozadu" bylo buď ovládání dotykovým perem nebo absence dotykového displeje (Nokia) oproti prstům. Matlání rozhodlo o úspěchu.

+3/−1
11.1.2017 12:36

P13e90t12r 16Ž51á41k 1907413438553

Nikoli matlání, ale jednoduchost systému a ovládání obecně. Pro běžného, mainstreamového uživatele byly Symbian a WM komunikátory komplikované a přeplácané funkcemi, které nikdy nevyužil.

+2/−2
11.1.2017 12:44

O12n19d93ř21e42j 94N45o83v22á67k 9237634829889

Hmm, že Apple pak ty chybějící funkce do systému doplnil ...

Neuškodil by trochu kritický odstup a trocha kritického myšlení ...

WM byl na ovládání stejně logický a uzpůsobený, jako byly stolní PC ... nic komplikovaného a přeplácaného funkcemi nebylo ...

0/0
11.1.2017 12:52

P47e46t54r 33Ž87á54k 1857733918703

Myslím si, že jakožto člověk, který postupně nebo zároveň vlastnil a používal zařízení se Symbianem, Windows Mobile, Windows Phone, Androidem i iOS, mám odstup dostatečný a jsem schopen objektivní kritiky. Apple funkčnost postupně doplnil, ale zároveň si zachoval jednoduché ovládání, přívětivé i pro obyčejné uživatele. To tenkrát nebyl samozřejmost, ovládání systému ekvivalentního stolnímu PC pomocí stylusu nebo hw klávesnice prostě bylo pro běžného uživatele příliš složité.

+1/0
11.1.2017 13:04

O63n16d17ř33e68j 77N47o83v62á84k 9977644859789

No, z Vašich příspěvků je zřejmé, že jste se zamiloval do Apple a ztratil potřebný odstup ....

+1/−2
11.1.2017 13:11

P52e37t84r 52Ž40á40k 1357483188223

"Podle sebe soudím tebe." Očividně jste odpůrcem Applu a protože se neshodneme, tak automaticky nesprávně předpokládáte, že já musím zastávat opačně extrémní postoj. Ano, z objektivních důvodů (podpora, bezpečnost, rychlost, stabilita...) upřednostňuji iOS před Androidem. Ano, v současné době používám i Macbook, který má též řadu (často podobných/stejných) výhod, ale vážně uvažuji o tom, že OSX pro jeho nevýhody zase opustím. Za svůj život jsem vlastnil všehovšudy jedno a používal všehovšudy dvě zařízení od Applu.

+1/0
11.1.2017 13:20

O68n14d85ř67e53j 88N69o38v27á32k 9577354869229

Nejsem odpůrcem Apple ... jestli, tak jsem odpůrce MS ... protože jsem do MS napcal mraky peněz a MS mne - stejně jako miliny dalších - kopnul do sedací části těla .... jen se snažím na věci dívat nekriticky ... zatím si ještě pamatuji ... a považuji za vhodné opravovat evidentní nepravdy anebo nekritická vynášení do nebes ...

A to, co tvrdíte, o stabilitě, bezpečnosti apod. - taky není pravda ... stačí jedna malá aktualizace a máte v ruce bricka i z iPhonu ... a v poslední době se to děje častěji, než by Applu bylo milé ....

Bezpečnost - je lepší uzavřený systém, u kterého nevíte, co se děje, nebo otevřený systém, který je kontrolovatelný? I s tím rizikem, že vlastních chováním si ho mohu zničit? Já raději ten otevřený systém ... nemám rád, když výrobce rozhoduje za mne, co se mi líbí ...

0/0
11.1.2017 13:25

P24e43t29r 39Ž10á96k 1907823608753

Stabilita a bezpečnost nejsou o bezchybnosti, ale o podpoře. Neexistuje bezchybný software, neexistuje systém, který by se nikdy nerozbil, ve kterém vývojáři nikdy neudělají žádnou chybu, ve kterém by se nikdy neobjevila žádná zranitelnost...ve finále je i jedno, jestli ten který systém měl za rok chyb sto nebo pětset...zásadní je, jak se výrobce/dodavatel staví k situaci, kdy něco takového nastane. U Applu má člověk docela slušnou jistotu, že pokud se něco poskáče, bude to rychle vyřešeno a opraveno, a to i u několik generací starých zařízení. Drtivá většina konkurence má podporu mizernou až nulovou, záplaty nevycházejí, problémy se neřeší, prostě zařízení jsme prodali a teď se starej, uživateli. Pokud vám "otevřený" systém vyhovuje, já vám to neberu, ale je potřeba si uvědomovat i jeho nevýhody.

+1/0
11.1.2017 13:45

J79o59s69e42f 42P60o44k24o97r94n64ý 6632919794401

Když jste měl windows tak jste mohl mít SBP mobile shell na matlání prstem roky před iphonem.

0/0
12.1.2017 10:14

P73e24t69r 46P62e30t27r 8501718378952

No zrovna multitasking, vlastní vyzvánění,mass storage a offline navigace,(u dnešních smartphonů samozřejmost) jsou zrovna klíčové funkce, které by běžný uživatel určitě využil.

+1/0
11.1.2017 13:04

P21e95t48r 20Ž31á84k 1537193868923

Jasně, neříkám, že iPhonu nechyběly i funkce, které by se běžnému uživateli hodily, ale to byla daň za jednoduchost a ovládání a mraky lidí ji prostě rády zaplatily...

0/0
11.1.2017 13:24
Foto

M29a37r94t66i87n 42B37u90s56e60k 8516493971360

Kapacitni displej - jedina vec? ;-D Vy jste slusne mimo. Mam pro vas radu dalsich veci, ve kterych byl prvni iPhone nejmin deset let pred konkurenci.

2. Accelerometer

3. Proximity sensor

4. Light sensor for screen brightness

5. iPod (diky technologii z iPodu byla kvalita audio vystupu nejlepsi)

No a pak samozrejme OS, ktery nabizel spoustu fuknci o kterym se konkurenci ani nezdalo... Napr. prohlizeni webu - safari, skvely emailovy klient, Youtube client, Google maps aplikace...atd atd

0/−2
11.1.2017 14:58

M81a31r45t96i55n 62K19r96u14t45ý 1498471759875

Děláte si srandu? Akcelerometr měl už HTC Wizzard dávno před nějakým iPhonem, stejně tak proximity senzor. Těmi funkcemi o OS, kterých se konkurenci ani nezdálo myslíte například absenci funkcí copy paste, absenci vyzváněcích profilů nepodporu flashe a tak podobně? Jinak mailové klienty, web browsery a další měly starší operační systémy už v době, kdy nikdo o iphone neměl ani šajn. Vám v té době byly ale asi tak 2 roky, takže to nejspíš nepamatujete.

+2/0
11.1.2017 18:47
Foto

M73a78r20t81i91n 47B53u86s73e79k 8746863891580

;-D;-D Tak mi ty senzory na HTC wizard ukazte. Vetsi blbost jsem uz dlouho necetl. Ano, konkurence mela email a web, ale ve srovnani s prvnim iPhonem to bylo nepouzitelne. A vim o cem mluvim. Sam jsem nekolik Pocket PC zarizeni vlastnil a na iPhone presel a z v dobe vydani 3gs, protoze jsem cekal na GPS a dalsi veci, ktere mi u prvniho iPhonu opravdu chybely.

0/0
12.1.2017 15:41

P24e76t54r 70M97i22n37a98ř49í55k 3633344821328

Apple jede úspornou strategii?? Prodeje iPhonů jsou v posledních letech vyšší než dřív. Furt nechápu proč od letos všichni potřebujou revoluci :D proč? Podle hesla: když něco funguje, tak to celý předělej??

0/0
11.1.2017 12:31

O32n59d26ř49e66j 49N27o77v50á69k 9577604819949

Vždyť to není pravda.

Prodeje iPhonů klesají ... a dokonce výrazně ... o 20 % za čtvrtletí ... letos poprvé po asi 7 letech měl Apple propad v prodejích .... a kdyby Samsung nezkazil Note, tak by prodeje iPhonů klesly ještě více ...

0/0
11.1.2017 12:56

V56i65k32t67o71r 60V81e37s90e78l49ý 5635593734395

Ten kvartál ještě není oznamený tak nevím, kde info berete.

+1/0
11.1.2017 13:07

O63n27d66ř64e31j 64N24o62v34á30k 9507404469359

Li jste líný si projít články na tomto webu pouhý půl rok dozadu ... li jste líný zagůglit ... já to za vás dělat nebudu ... dělal jsem to u minulého komentáře na téma Apple (včera) a to stačilo ...

0/0
11.1.2017 13:16

V83i23k47t40o42r 52V83e32s95e61l31ý 5495943674475

Kvartál říjen až prosinec 2016 Apple ještě neoznámil, takže se neví, jak se skandál Note 7 projevil v tržbách. Tečka.

0/0
11.1.2017 13:17

O10n13d88ř52e47j 86N51o89v94á59k 9397424129979

A dokonce jste líný si přečíst včerejší článek a komentáře k němu ...

0/0
11.1.2017 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.