Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

T-Mobile postihl výpadek připojení k internetu přes pevné linky

Uživatele pevného připojení k internetu xDSL operátora T-Mobile postihl ve středu odpoledne celostátní výpadek. Jak dlouho ještě potrvá, nedokázala zatím mluvčí Martina Kemrová říct. T-Mobile měl na začátku roku přes 150 tisíc přípojek xDSL.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A92l40e42x24a11n72d83e73r 91P16r29o95c26h13a40z41k91a 2351836366143

xDSL T-Mobilu není nic jineho, nez preprodana sluzba Telefoniky. Jako kdyz firma A poskytuje za provizi sluzbu firmy B a nazyva to svoji sluzbou. A pak je treba se ptat, jestli slo v miste xDSL Telefoniky, pokud ne, je to spis problem Telefoniky, pokud ano, T-mobil neco neplni Telefonice (treba neplati). Myslim, ze kdybyste nepsali takove clanky z kavarny, jen aby neco bylo, tak byste byli zajimavejsi ...

0/0
18.8.2016 8:07

B30o51h28u21m59i14l 82M69i54c82h45a74l 3515454465591

To ovšem naprosto není pravda. ADSL je / může být přes LLU (uvolnění místní smyčky), kdy fyzický drát končí v zařízení T-mobile v prostoru ústředny (kolokace) - to je ta část, kterou odkoupili od Radiokomunikací. K tomu lze mít i hlasové služby od T-mobile. O2 pak má na starosti pouze ten "drát". Tam, kde kolokace není, to skutečně může být v podstatě přeprodaná služba, ale i tam má T-mobile na starosti IP provoz, jen hlasové služby už k dispozici nejsou (resp. od O2). A nakonec, VDSL je k dispozici přes bitstream, tj. data od modemu projdou do DSLAMu O2 a "surová" data dále má k dispozici T-mobile (hlasové služby jsou možné od O2).

V každém případě IP provoz jde strukturami T-mobile a tam někde byl ten výpadek. Moje VDSL mělo signál (modem hlásil rychlost 4mbit/40mbit), ale neprošlo ověření (PPPoE).

Takový výpadek postihne samozřejmě všechny xDSL zákazníky T-mobile a O2 s tím nemá nic společného.

Ostatně, můj modem se přihlásil ve 21:58, takže výpadek trval přibližně 5 hodin. To je sice nepříjemné, ale za několik let jediný výpadek, který byl natolik velký, že jsme si ho doma všimli.

Ke cti O2 nutno podotknout, že za cca 10 let xDSL (5 let O2, pak Radiokomunikace a následně T-mobile) jsem měl jediný větší výpadek (ještě v době AnnexA někdo omylem přepojil moji přípojku v ústředně na DSLAM AnnexB, to trvalo týden a dostal jsem příslušnou slevu).

0/0
18.8.2016 8:52

T94o45m36á82š 70V45a67n61č24u80r90a 4408845790128

Sice mají stejné dráty, ale síť mají každý jiný. Kdyby to bylo jen naoko, tak by uživatelé T-Mobilu měli i IP adresu O2. Jenže mají IP adresu T-Mobilu, takže nevyužívají služeb O2.

Problém s výpadkem je na straně T-Mobile na úrovni sítě. Na straně O2, přesněji Cetin, by to byl problém jen tehdy, kdyby někdo přestřihl kabel, pak by to nefungovalo všem.

0/0
18.8.2016 11:29
Foto

V34o26j97t71ě87c24h 12R50y68b11á14k 6470325832303

Věřím, že po zjištění důvodu budou přijata opatření, aby se to již neopakovalo a zodpovědní pracovníci budou na hodinu propuštěni. Co obecně tahle firma předvádí je děs, jako bývalý zákazník GTS jsem například řešil 1/4 roku proces migrace, protože nebyli ťulpasové schopni nastavit správný tarif, pak nebyli schopni vše zavést do systému, spárovat nové datové služby již s existujícími hlasovými, takže jsem se nepřihlásil do Můj T-Mobile, který do té doby fungoval roky. Zmizely mi veškeré faktury, prostě vše co dosud bylo v zákaznickém účtu. Firma sice německá, ale kvalita na úrovni banánové republiky. Kdyby T-Mobile fungoval za války, tak ji Německo věřím prohrálo o pár roků dřív, což by byl asi jediný kladný vklad T-Mobilu do dějin lidstva. Dnešní výpadek byl poslední kapkou a od T-Mobile odcházím. Jsem u nich od dob Paegasu, takže nazrál čas jim zamávat. Stejně je to v naší oligopol, kdy se v rámci xDSL prodává internet v podobných parametrech za podobnou cenu. Takže sbohem T-Mobile a věřím, že nebudu sám, že pár zákazníků odejde. Protože nelze krom účelové omluvy čekat smysluplnou kompenzaci, odchod se jeví být jediným rozumným řešením, aby se ta banda neschopů probrala a začala svou práci dělat pořádně.

+1/0
17.8.2016 23:44

B74o66h92u81m95i89l 57M52i42c84h83a65l 3955774225511

V xDSL má zatím ohledně výpadků T-mobile lepší skóre, než Google Apps i Microsoft Office 365 (loni výpadek celý den). Vychází mi 5 hodin výpadku za 5 let na dostupnost 99,99%, to nedostanete garantované od nikoho s uzavřeným SLA. Počítáno na rok (jak to u SLA bývá) je to letos dostupnost 99,97%. Hodně štěstí při hledání něčeho s lepší zárukou dostupnosti.

Binec ve fakturaci je zcela jiná kapitola, a tam spíš záleží na tom, jestli někdo něco chybně udělá - internet je plný strašných příběhů na toto téma od všech operátorů. Tak si to užijte jinde.

Jděte příkladem a navrhněte svému zaměstnavateli doplněk smlouvy, že za chybu je hodinová výpověď. Ovšem je otázka, kdo do takové firmy potom půjde dělat.

0/0
18.8.2016 9:06

J83a74k79u21b 57B53o73h58o45n92ě93k 5670805660972

Děsím se chvíle, kdy se internetový diskutéři dají na podnikání, protože to tu už pak nezůstane nikdo, kdo by pracoval a všichni budeme na hodinu vyhození radši už preventivně

+1/0
18.8.2016 10:33

O45n77d92ř16e34j 46L13o82š22o76t73h 1645855145571

Výpadek občas postihne každého, i mně na optice už to potkalo. Uvědomte si, že to jsou stovky/tisíce zařízení, elektroniky a prostě se může něco podělat.

To vyhazování na hodinu je směšné, osobně neznám člověka, který by v práci občas něco nepokazil a že si desítky tisíc lidí nemohli pustit porno, to je toho.

0/0
19.8.2016 0:18

S15t72a55n 58N29o71v51á71k 5727305925444

Výpadek nebyl 100% celostátní, celý den až do teď vesele internetuju...

0/0
17.8.2016 22:16

M13i94l88a70n 75Š85e47l86i12g71a 7871154803903

Je to neprijemny, ale kazdy, kdo dela v podobnem oboru vi, ze i pres vsechny pojistky se neco takoveho muze stat, proste "shit happens".

+11/0
17.8.2016 20:58

P67e44t83r88a 86M54a86l87a31k22o31v47a 1358920160304

no hlavně by se to nemělo stávat moc často, operátor by měl mít záložní systém, být na výpadky připravený a klienty odškodnit aspoň symbolicky....

+1/0
17.8.2016 21:15

P85a41v11e66l 79J26i86ř12í88k 9108657709

Obrovsky vypadek letos jiz podruhe u T-Mobilu. Jako firma jsme na pripojeni zavisli, je to neomluvitelne a kompenzace zadna. Jsem zvedav co se stane az pres to pojede EET.

+1/0
17.8.2016 21:39

P12e11t66r 53T47l80o83u37k88a41l 7154895582255

Pokud je pro vás nepostradatelné připojení k internetu je nepochopitelné proč nemáte záložní linku v ceně pár stokorun. Zřejmě na tom vaše firma nijak nestojí jinak už byste měli dávno vyřešeno.

+9/−1
17.8.2016 22:05

M73i76l48a38n 59Š54e80l81i84g56a 7131234213503

Minusko jsem se uklikl, melo byt +

0/0
18.8.2016 9:41

O56n81d10ř86e87j 26L84o30š55o77t98h 1545195775411

Firma je závislá na internetu a pořídí si tam negarantovaný, nejištěný připojení za 500 Kč nebo kolik za to chtěj.

My jsme taky na připojení závislí a nepamatuji si, že by nám připojení někdy vypadlo, vyjma plánované údržby sítě a nebo systémů u nás nebo u matky v Německu.

0/0
19.8.2016 0:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.