Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

dTest žaluje O2 za změnu datových tarifů

Operátor O2 od pátku mění pravidla svých datových tarifů. Po překročení limitu datové připojení vypne nebo si zákazníci dokoupí další data. To se nelíbí zákazníkům ani spotřebitelské organizaci dTest, která podala na operátora žalobu. Neinformoval podle ní o změně včas.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i54r76i 70D96o16m89i42n87i15k 1301438521330

Když nedopijete v hospodě pivo a nebo nedojíte řízek, tak také chcete od pingla, aby vám to převedl do vaši příští návštěvy ? Data jsou zboží, jako každé jiné a nikdo z vás nepracuje zadarmo. :-)

0/−13
13.7.2016 13:25

O18t79o74m23a56r 80T39h73o67m30a 2315417966365

nejde o 1 pivo (1 MB) ale celou bečku, kterou musíte dopít do zavíračky neboli oni prodávají stejný objem dat na začátku měsíce tak i na konci a vůbec jim nevadí , že už je zákazník nestihne vyčerpat.

+10/0
13.7.2016 14:40

J64a80n 96Ž73á85r89o90v87s27k30ý 8768829684378

Já jsem u O2 velmi spokojen.

0/−8
13.7.2016 11:35

J52a92n 88P32o43l16a94n59s50k76ý 4722117223591

No vidíte.. Já jsem s O2 něco řešil pořád - a to právě z důvodů neustálého měnění smluv. Nyní jsem u Téčka a mám to vše za polovic.. ;) O2 bych nepřál ani svému největšímu nepříteli.. I u Vodafone se dá dostat na podobné tarifi jako mám u T. Ale hlavně, nemění pravidla za běhu tak jako O2 - A to jsem měl jak O2, tak i T-mobile shodně a ve stejném období tři roky. Po těch třech letech v tom mám jasno. Člověk, který má jen O2, a nekontroluje si pravidelně měsíční výpisy opravdu může být s O2 spokojen.. Ale já jsem hned od začátku sledoval, jak se mě snaží obrat - musel jsem dokonce raději zrušit automatické platby a každý měsíc jako hňup kontrolovat, zda se něco nezměnilo. Jejich řešení pak bylo, že se jejich chyba rozepsala do následujících měsíců. Ale k čemu to bylo, když po dalších 2-3 měsících udělali chybu další. Nakonec jsem raději odstoupil od smlouvy, zaplatil jim a s radostí odešel - scházel mi jeden rok, ale konkurenční nabídka byla tak výhodná, že 0 od 0 pošla, ale já mám opravdu konečně klid.

+1/0
13.7.2016 22:17

J86a55n 49Ž64á18r62o76v17s18k56ý 8578619424298

Takové šaškárny jsem v životě neřešil.

0/−2
14.7.2016 6:46

J62a54n 46K72ř22e12p31e73l41a 4989968906417

Ja je chapu, sam jako podnikatel bych taky nechtel aby lide vyuzivali moje sluzby zadarmo.

+1/−8
13.7.2016 4:59

P15e40t29r 10M84u76n40z10a70r 1795211749166

Nikdy žadny operátor nedával nic zadarmo. To vás za ty lži platí, nebo máte vymyto mezi ušima PR kecama?

+4/−2
13.7.2016 6:40

M59a44r84t41i73n81a 73K75l95a94b40e98č88k20o38v23á 2247495666278

Aha, takze data po vycerpani placenych jste platil? Jakou formou?

0/−4
13.7.2016 10:29

O31t70o76m87a55r 72T83h11o28m91a 2735347976155

platí se měsíční paušál za připojení k internetu, data jsou pouze regulovaná FUP. Operátor tak mění podmínky poskytování služby zcela zásadním způsobem..

+2/0
13.7.2016 10:38

J51i85r87i 98D34o25m27i64n19i44k 1881118951660

A vy jste nečetl smlouvu, že může ?

0/−3
13.7.2016 13:21

O12t86o55m40a53r 56T83h88o67m96a 2855107966715

může , ale pak musí nechat lidi odejít a to on nechce...

+5/0
13.7.2016 14:43
Foto

D56a14v31i16d 11K82o68p51a34l 5253252514989

ale no tak Martino, po vyčerpání FUP je ve všech civilizovaných telekomunikačních společnostech nastavena restrikce snížení rychlosti, to jen u nás je telekomunikační trh jedna velká oligopolní žumpa... CZ operátoři styďte se!

+2/−1
13.7.2016 20:04

D61a41v98i54d 76H27i98l41l45e 9432794504318

A ha, v jistych statech je ted popularni dekapitace tupym nozem s online prenosem do sveta, taky to chcete? Kazdy si muze nastavit sva pravidla, nelibi se vam, tak bezte jinam. O co vam jde?

0/−4
13.7.2016 21:54
Foto

D61a28v90i23d 33K28o54p18a15l 5233812984229

Demagogu!

+1/0
14.7.2016 2:47

J97a59n 61E40n24t12e56r 5274375354967

Chápu rozhořčení zákazníků (včetně bývalých) O2, ale nechápu jejich silácké řeči: dobře že jsem odešel, už nikdy a pod. Zbylí dva operátoři působící v Česku na tom nejsou se solidností lépe.

+1/−2
13.7.2016 0:14

J40a33n 78K71ř25e67p87e35l60a 4609168336437

Asi odešli do zahraničí ;-)

+1/0
13.7.2016 5:06

O12n90d33r54a 57K55ř28i26v55s63k29ý 2493783141

To je individuální, konkrétně já jsem využil firemního tarifu, který nám fabrika zajišťuje jako benefit, neomezený tarif s FUP 3 GB za 320 Kč, včetně dph, ovšem ne každý má takovou možnost.

+1/0
13.7.2016 12:55

J28a77n 92L13i34b91i92c81h 9102488825923

O2 se pustilo do velkého okrádání zákazníků, nevrací kredity propadlé o pár minut, mění datové tarify, prostě z lidí co nejvíce vytřískat. Mrzí mne to, bývala doba, kdy O2 mělo docela výhodné věci, ale ty časy jsou dávno pryč.

+5/0
12.7.2016 20:02

O46n34d56ř48e60j 91Š35i28n38d33l78e12r 2697808166805

Jakoby nestačilo, že když chcete od českých operátorů jakékoli normální, použitelné množství dat, tak vám k tomu cpou v tarifech nějaké hlasové služby v naprosto nesmyslnné kvantitě. RvRv

největší ironií, je to. že se v ČR reguluje ke chcípnutí úplně všechno kromě věcí, které by potřebovaly regulovat jak prase drbání.

+4/0
12.7.2016 18:59

B84r68o59n31i45s62l68a56v 66H57a80k40e49n 2298895846706

dTest zahrazuje akce neschopny CTU!?;-D jooo kdo maze, ten jede... ;-D

+3/0
12.7.2016 15:48

P64e18t92r 69Š16t12ě37p 2233603750936

Lidi jsou fakt srandovní, soudit se proto, že už nemůžou zadarmo dostat něco, na co vlastně ani nemají nárok a dostávali to jen z dobré vůle provozovatele. Nehledě na to, že užitečnost toho 16kb nouzového připojení je mizivá.

+2/−16
12.7.2016 15:31

B98o89h43u52m84i22l 95M40i87c60h56a83l 3655984815131

Kvůli tomu se nesoudí, ale kvůli tomu, že tuto změnu O2 nepovažuje za zhoršení a proto neumožňuje ukončení smlouvy bez sankcí.

A v případě O2 to nebylo 16kbit, ale snad 200 - to je vlastně omezení na rychlost EDGE.

+7/0
12.7.2016 15:41

M20a93r77t18i42n92a 41K15l71a23b20e78č65k32o18v84á 2867745576758

Takže Vám i dalším jde vlastně jen o to, abyste mohli využít toho, co se stalo a odejít jinam bez postihu. Protože tato změna nemá dopad na službu, kterou si platíte.

0/−6
13.7.2016 10:06

P24e37t55r 36P33a59v95l20í17k 4340379692342

Já platím měsíční paušál na připojení k internetu, Na tomto paušálu je nastaveno FUP 2GB. Pokud mi někdo po vyčerpání 2GB úplně zařízne připojení k internetu, tak je to pro mě velmi citelná změna tarifu.

Paradoxem je, že je ani nenapadne převádět nevyčerpaná data do dalších období (proč taky, vždyť se jedná pouze o FUP a ne o koupený datový balík).

+1/0
14.7.2016 16:57

O98t26o29m81a66r 60T15h58o37m80a 2715117276735

Srandovní jsou spis lide co veri operatorovi, ze dostávají něco zadarmo

+8/0
12.7.2016 15:47

M64i52c71h95a90e50l 15P88r81i48n50c 7835825960305

Srandovní jste Vy, protože jste skočil na argumentaci operátora. Tedy, že nemáte nárok na něco, co jste si nezaplatil. Jenže historie FUP je jiná, dříve šlo o ochranu sítě, protože by kapacitně nestačila pro uspokojení zákazníků. Jenže s příchodem LTE se dostáváme do doby, kdy by mohl operátor nabídnout každému zdarma 1GB dat a nijak by to síť nezatížilo. Vodafone již zvládl 100GB balíčky o vánocích. Platíte především za poskytování dat po účtované období!!!

+5/−1
12.7.2016 16:01

P96e46t84r 49Š53t66ě15p 2873133290236

Máme flat tarify, tak operátoři logicky hledají jiné způsoby, jak z lidí ty peníze dostat - aktuálně jsou to data. Někde se ten výpadek příjmů nahradit musí, protože nic není zadarmo, jenom se ty ceny musí teď schovat někde jinde.

+1/−6
12.7.2016 16:52

O51t26o85m56a82r 34T16h84o40m67a 2455387466295

porozhlédněte se prosím jak to funguje jinde v EU a pak třeba zjistíte, že startovací balíček 50 MB na měsíc nabízí jen ČR, o cenách nemluvě ..

+2/0
13.7.2016 14:57

M29a20r44t79i40n 81K76o18l38á39ř 1435864619725

pokud podepíšete smlouvu na např. 1,5 GB dat a ta data vyčerpáte, tak je jen na dobré vůli operátora, jestli vám poskytne víc nebo ne....je fakt, že O2 to udělala špatně - pozdě oznámila změnu a neumožnuje ukončit smlouvu pro změnu podmínek....

+3/−1
12.7.2016 17:32

M17i58c63h67a76e76l 98P88r12i35n64c 7265775970655

Pro otáčíte původní logiku Fair User Policy do toho patvaru, co teď prosazují operátoři? Omezení dat je kvůli zatížení sítě, platíte za připojení k internetu na jeden měsíc, to je ta poskytovaná služba. Jenže ČTÚ tuhle zvrácenou změnu nezastavil.

+2/0
12.7.2016 19:32

O62t61o18m47a30r 34T55h70o18m71a 2465457436875

přesně tak a největší zlost na tom je, že LTE sítě s podporou 3G/EDGE už FUP nepotřebují a mělo to skončit jako rušení FUP v r. 2008 na ADSL tzn. neomezenými daty , ale opak je pravdou - vypínají internet a zavádí povinné balíčkování dat ještě s těma nehoráznýma podmínkama nepřevádění nebo aspoň nesnížení objemu dokoupených dat.

0/0
13.7.2016 15:04

O56d22s95t72r42a76n81ě13n76ý 60U69ž29i40v18a19t24e24l 0

Uživatel požádal o vymazání
0/0
13.7.2016 18:40

K14a77r51e74l 77M34o48r40a48v60e87c 3551956398401

Velká omluva (mělo být +)

0/0
14.7.2016 9:59

R64a10d55e22k 68T52o44č31i83l 8592841569773

Klidně jsem pro, ale ať převádí nevyčerpané data do dalšího měsíce jako to dělají u neprovolaných minut

+5/0
12.7.2016 15:12

R10o93m47a61n 92K57o41n66e90č23n77ý 4874578423

Když začali tihle rádoby neomezené tarify,tak vedlejší Polsko je melo za třetinové ceny

+3/0
12.7.2016 15:11

F93i25l92i57p 80T30ř38e64b39a 6613950558706

Škoda že jsem se musel prokiikat souvisejícími články, abych zjistil o jakou změnu jde, a škoda že o žádnou změnu nejde, protože s 16kbit připojením po vyčerpání FUP stejně drtivá většina mobilních aplikací prostě nefunguje.

0/−6
12.7.2016 14:57

M69i56c67h25a91e76l 69P39r54i23n35c 7615475970735

Jde o 200kbit/s, s tím funguje web bez problémů.

+4/0
12.7.2016 16:03
Foto

J72a86k76u33b 20K20r50i15s89t11e14k 4369493452630

200kbit/s to bylo kdysi dávno. Pak to v tichosti zpomalili na současných 32kbit/s...

0/0
13.7.2016 18:34

M84i64l46o85š 71H20o33t96o85v20ý 1877125495123

Pro mne by to byl jasný signál k bezsankčnímu ukončení smlouvy s operátorem. Jasně jednostranně porušili uzavřenou platnou smlouvu s účastníkem.

+4/0
12.7.2016 14:57

M67i94c42h32a64l 91W51e84n71g45e60r 5280501762

A to se vám bez sankce povedlo? Jestli ano, jak jste argumentoval? Mne bohužel jasně odmítli.

0/−2
12.7.2016 15:15

M23a87r50t29i93n89a 37K69l25a61b35e62č48k88o90v23á 2327175116138

Psal že by to byl jasný signál, ne že díky tomu smlouvu zrušil :)

0/−1
13.7.2016 10:08

M31i16r70o13s84l53a21v 10Z91i10k34m53u68n55d 6828962687678

Zkrátka není nad papírovou smlouvu psanou v jazyce lidském nikoli v právní hatmatilce, k jejímuž pochopení je třeba pětileté studium na příslušném vzdělávacím ústavu ...

+3/0
12.7.2016 14:44

D18a58n74i97e78l 79K96r11a52u62s 4931583232534

Jo a ještě mě napadlo, že u předplacenek si klidně uzmou bez náhrady peníze, které jste neprovolali, ačkoliv si znovu kartu dobijete. Chápal bych omezení volání při včasném nedobití a následnou prekluzní dobu, než peníze definitivně propadnou společnosti, ale abych dítěti dobil dva dny po vypršení termínu, o němž mimochodem přestali informovat jinak než zavoláním na jejich infolinku a oni si předchozí neprovolanou částku ponechali, to je v podstatě zlodějina.

+2/−1
12.7.2016 14:15

P27e47t54r 17V26i46n43a50ř 6773363763247

O2 mi za poslední roky:

1. posílalo poslední fakturu za ukončený internet několik měsíců na adresu, kterou jsem třikrát jako korespondenční rušil

2. zrušilo samovolně telefonní číslo

3. při přechodu na nový tarif s provolávkou od 1300 Kč výše nastavilo limit na 500 Kč, což je základní platba tarifu - tedy ihned od začátku měsíce jsem měl telefon zablokovaný

4. neustále tvrdí, že to, že na jedno telefonní číslo nelze posílat několikrát do měsíce sms je vada telefonu (již třetího po sobě během roku)

Akce s FUP je konečná a ideální příležitost zdarma ukončit smlouvu.

Děkuji O2 za tuto vstřícnost.

+8/0
12.7.2016 13:52

M36a81r93t92i16n92a 54K63l98a51b37e33č36k90o16v83á 2117585156438

Já nikdy s něčím takovým problém neměla

0/−1
12.7.2016 14:09

R86o80m35a31n 10L74a79n31g33e67r 9794474302632

Fakt? 8-o

+1/0
12.7.2016 14:53

M53a25r16t58i55n10a 14K58l53a74b19e31č80k35o40v59á 2487285306438

Jj fakt :) Jsem u O2 zhruba 5 let a nikdy zadny problem :) Faktury chodi na meil, sluzby menim pres meil a do 24 hodin mam zmeny provedene. Vyuctovani je v poradku, o zmenach tarifu me informuji v zakonne lhute a s poznamkou, ze pokud nesouhlasim muzu smlouvu ukoncit. Ja opravdu jsem spokojena, jen by bylo fajn posilit na severu cech signal. Protoze kdyz tam chci volat, musim jit ven jak za krale klacka :) Dotklo se mne to omezeni dat a bude me to stat o 100,- mesicne vic. Zanadavala jsem si, ale jelikoz neziju ani v Polsku ani Finsku atd., tak z toho co mi trh nabizi v CR mam asi jedny z nejlepsich podminek. Reknu to takhle, za 4 lidi mesicne platim zhruba 600,-, a to vcetne dat :)

0/−1
13.7.2016 10:16

P37a54v55e72l 91N40e23d32ě39l41a 5706880134711

V pořádku. Za mě palec nahoru.

+4/0
12.7.2016 13:31

M47a90r76t51i12n15a 39K37l37a59b21e78č93k53o90v73á 2287615266868

Chápu rozčílení lidí s ohledem na krok O2. Také se mi to nelíbí, musela jsem změnit datový balíček a vyjde mě to o 100,- Kč měsíčně dráž. Na druhou stranu já nikde ve smlouvě nemám uvedeno, že mi garantují užívání služby, po vyčerpání objemu dat v balíčku, s nižší rychlostí. Upřímně jsem tuto možnost vždy brala pouze jako bonus od O2. Pamatuji datové vytáčení u internetu, kde jsem měla FUP 10Gb a musela si denně počítat data, abych vyšla :) Kdo má doma PC tak na telefonu data potřebuje, ale stačí mu 1Gb. Na veřejných místech jsou často dustupné wifi, doma mám počítač. Takže nemám potřebu stahovat něco do telefonu přes mobilního operátora. Data v telefonu využívám jen když potřebuji něco vyhledat, FB apod. Měsíčně vyčerpám 500-600Mb. Vím, že tady všem jde o princip, že si s námi O2 dělá bez trestu co chce. Souhlasím. Na druhou stranu kam mám jít? Na jihu Čech Vodafone není a T-mobile nebo O2 je z bláta do louže. Ale ono je to vlastně jedno. Když člověk porovnává nabídky všech těchto společností, tak rozdíly jsou minimální. A všechny velké společnosti mají cíl zisk a ne oblíbenost u zákazníků. Kdysi jsem byla u T-mobile, takže vím o čem mluvím. Jak tu někdo křičí O2 nikdy, tak nebude trvat dlouho a bude křičet T-mobil apod. už nikdy. Dokud budeme ovce, budou se k nám všichni také tak chovat. Je to pár let, kdy Skyline udělal podraz na své klienty. Era a halo trvalo pár měsíců a dnes na to málokdo vzpomene. Najde se pár lidí, co opravdu smlouvu ukončí, ale ne tolik, aby to někým v O2 otřáslo. Max. to odnese pár operátorů s nervama, když jim tam budou volat vytočený zákazníci. Ještě pořád si myslíte, že někdo z nás něco změní?

+1/−7
12.7.2016 13:26

O36n97d68r43a 66K25ř85i80v29s22k14ý 2293273191

Víte ono nejde ani tak o to (Teda aspoň mně ne), že O2 vypne data zdarma, na to má nárok, nemá důvod poskytovat nic "zdarma" ovšem v jakémsi protipólu musí být to, že tedy pokud nevyčerpám data, která si předplatím, tak ny mi je O2 mělo přenést do dalšího měsíce (tedy aspoň ty, které si dokoupím nad rámec paušálu) a ne, že mě o ně okrade. Doteď jsme si byli tak nějak fifty fifty, teď už mě O2 okrádá a nechce mě nechat bez sankce ukončit smlouvu

+5/0
12.7.2016 13:56







Najdete na iDNES.cz