- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ono těch, kteří jsou ochotní dát nesmyslně vysokou cenu jaksi ubývá. A to kdyby nebylo vysoce dotovaných cen od operátorů hlavně v USA, to bych byl na počty prodaných iPhonů docela zvědavý.
Prodeje se zadrhly, propad, katastrofa...
Za kvartál Apple prodal meziročně o 30 % přístrojů méně.
Takový Samsung je přitom rád, když prodá za kvartál aspoň pětinu toho co Apple po "úpadku" a považuje to za velký úspěch.
Jak jsou věci relativní a jak se dá slovy hezky manipulovat s lidmi...
Celý segment mobilních telefonů je ve spirále inovací, které se svojí rychlostí, ale i laxností ocitly na konci a předběhly tak zákazníky a jejich možnosti. Dle mého názoru je tento model neudržitelný, buď se to omezí, nebo budou společnosti krachovat. Jediné je jisté, pokud je trh přesycen, omezí se výroba ;) miluji naivní ekonomické žvásty, proč nekupují, když je to levné??? Když o to holt není zájem... ;)
Tak ať tam Apple instaluje kurvítka a lidi přinutí měnit
trzby jsou v predpokladanem intervalu, ktery Apple zverejnil jiz v lednu pri prezentaci vysledku I. kvartalu fiskalniho roku, takze zadne prekvapeni - ani pro firmu, ani pro analytiky, kteri pouzivaji zdravy rozum
ctvrtletni cisty zisk 10 miliard USD zustava impozantni
Jednou se vždycky trh nasytí... pak musíte překopat buď výrobní strategii a nebo cenovou...
Anebo se smířit s tím, že žádný strom neroste do nebes a snažit se najít dobrou udržitelnou hladinu, kde je optimální poměr zisku a prodejů. Ovšem to nemají akcionáři rádi, chtějí neustálý růst zisku, což nejednu firmu dovedlo k nerozumným rozhodnutím.
Jo jo, to co všichni věděli, už se naplňuje .... vyprchává efekt Steva Jobse a Apple půjde pomalu - stále rychleji ke dnu ...
Přání otcem myšlenky. I kdyby byly tržby na polovině, tak stále budou vysoce nad tržbami všech ostatních značek.
Ta nasycenost je ale zřejmá už velmi dlouho. Apple byl snad poslední z velkých, komu zatím prodeje neklesaly ve prospěch čínských značek. Navíc není zrovna moc funkcí, které by se daly ke smartphonům přidávat a dávaly by přitom smysl, takže se výrazně zvyšuje morální životnost. Pokud tedy vezmeme cca. 6 - 7 miliard lidí na celém světě a k tomu morální životnost někde mezi 4 - 5 lety, dá se celkem dobře stanovit maximum pro následující roky někde kolem 1.2 - 1.5 miliardy přístrojů ročně. Reálně to bude o něco míň, stále je zde nezanedbatelné množství lidí, kteří si smartphone nekoupí. Takže současné roční prodeje kolem miliardy přístrojů napovídají, že reálně prodeje díky naprostému nasycení trhu spíš klesnou někde k 800 milionů ročně. A jelikož není ani výhledově prostor pro nějakou revoluci v této oblasti, bude to muset všem stačit a menší noví výrobci budou moct brát prodeje jenom tam, kde dosud prodávali jiní. Jak to který výrobce ustojí ukáže jen čas. Apple má v tomto ohledu oproti ostatním výhodu toho, že díky vlastnímu systému a souvisejícím možnostem příjmů z prodeje obsahu si v krajním případě může dovolit jít s cenou tak nízko, jako žádná jiná firma. Snad s výjimkou těch, které si to uvědomují a postupně si budují podobnou pozici (např. Amazon, Xiaomi)
Dividenda stoupla bezmála o 10%.U mě 3% čistá po zdanění.
Tak to je paráda. Jistě máte akcie nejméně za 10 mio USD, takže ty 3% budou stačit na obživu celý rok.
Tak po letech nafouknute bubliny se Apple pomalu ale jiste zacina vracet tam, kam patri.
po 13 letech první "čtvrtletní" pokles a pro vás je to splasknutí bubliny ?