Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte tolik paměti v počítači? Vivo je první smartphone se 6 GB RAM

Není to zase tak dlouho, kdy byl gigabyte operační paměti nadstandardní výbavou stolního PC. Dnes takovou výbavu mají i ty nejlevnější smartphony a špička je už na čtyřnásobku. Čínská společnost vivo představila telefon Xplay 5, jehož nejvyšší verze dostala do vínku dokonce 6 GB operační paměti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61u72k54á15š 80B26l77a80ž82e64k 1720272499147

Čtu tady tuto zajímavou diskusi a během čtení mě napadlo, že se musím podívat na nápis článku, protože jsem zapomněl o čem vlastně tato diskuse měla být :-)

Ten telefon evidentně nikoho nezajímá :-)

+2/0
4.3.2016 9:24

R45o45m97a21n 49L17a41n18g87e73r 9154254582912

No, je tu přece diskuse o tom, že mít v telefonu 6GB paměti je obrovská nevýhoda, nikdo to na nic nepotřebuje, protože má super optimalizované aplikace a navíc to zrychluje vybíjení akumulátoru neuvěřitelným tempem. A tvrdí to tady skoro samí programátoři aplikací na Android, prý jim moc paměti škodí, a ti se přece vyznají! A hlavně sem pod článek o telefonu s Androidem vůbec nikdo nechodí na Android nadávat, to by přece zdejší slušní diskutéři konkurenčních OS nikdy neudělali, jako to naopak dělají ti hnusní uživatelé zelené popelnice. Prostě - normálka, jako vždycky... ;-D

+3/−1
4.3.2016 12:15

M78i14r42o15s85l62a84v 59Š56e87v60č59í24k 8968941912

celkem vtipně i trefně popsáno :-)

Za mě si nemají žádné "tábory" co vyčítat. jednou prudí jedni podruhé druzí... a tak pořád dokola :-)

+2/0
4.3.2016 17:20

J56a85n 83D32u34b92e92n 5430900

neni tomu tak davno, co se i tady na idnesu vedla vasniva debata, nac vubec 64bitovy chip

nu, treba na tohle...

+2/0
3.3.2016 19:32
Foto

J63a59n 53N84o80v98á65k 4678859114775

No většina nových PC má 8GB a více, takže zase super nadpis a naprd článek?

+3/−2
3.3.2016 16:15

G31a66b40r85i28e85l 88H19o60r89t91e43n 9231949263284

Tzv. úřednické počítače mají stále běžně 2 - 4 GB.;-)

+13/−1
3.3.2016 16:18

R40o35m66a84n 21L97a24n32g12e41r 9734744882932

Nejenom úřednické...

+2/0
3.3.2016 22:13

M91i38r94o26s70l89a55v 96Š13e47v14č83í82k 8108711262

V tom máte bohužel pravdu :)

0/0
3.3.2016 23:44
Foto

J40a89n 63N79o35v41á28k 4258669334525

Doporučuji vyměnit ajťáka ;-D

0/0
4.3.2016 13:06

G18a83b85r22i23e30l 65H96o62r47t95e34n 9361719423324

Důvod? Klasické miniPC (nízká cena a spotřeba), které si přišroubujete zezadu na LCD, na klasickou úředničinu obvykle bohatě stačí a má samozřejmě 2 GB RAM.:-)

0/0
4.3.2016 14:36

M29i80r36o25s23l59a85v 11Š83e21v18č68í60k 8208791592

záleží na programech. měl jsem co dočinění s krámy s 2-3 GB a to byla síla... a to člověk používal jen MS office, SAP a chrome.

Nejsem přehnaně náročný na pracovní stroj, ale chtěl bych min. 4GB, i3 a SSD disk. Bude to o něco málo dražší, ale effektivita práce ten malý příplatek rychle vyváží.

+1/0
4.3.2016 17:29
Foto

T46o46m47á23š 26S35m90o63l26í12k 3191772436643

v PC 24 GB :-)

+1/−3
3.3.2016 15:31

P37e18t91r 18Z98a44s39k17o39č57i97l 2845372118219

64 GB :-P

+3/−1
3.3.2016 19:28
Foto

T96o46m51á67š 46S86m89o34l29í15k 3921892726973

;-DR^

0/0
3.3.2016 19:55

M20a50r17t66i28n 83S10v75o51b21o44d29a 4395165896242

njn, ja jenom 16GB ;-( ale staci :-)

0/0
4.3.2016 12:28
Foto

T41o97m88á51š 29S65m66o19l96í77k 3471832726133

Jo to jde :-)

0/0
4.3.2016 19:07

E15n54r65i18c29o 17V89a27n 18S27a21m30o94n40e 2337267568825

Verze jednotlivých operačních systémů se neustále datově zvětšují, verze jednotlivých aplikací se neustále datově zvětšují. Proč chcete, aby RAM zůstala stejná? Je to logický vývoj stejně jako u počítačů. Pokud chcete pracovat se 4K videi a zároveň spoléhat na plnohodnotný multitasking napříč několika desítek spuštěných aplikací, tak 2GB RAM vám stačit nebudou...

+3/−1
3.3.2016 15:25

R72o93m10a31n 77L54a82n97g68e50r 9464264132472

512MB musí stačit každému! Bill Gates o Windows Phone 10, 2016. ;-D

Jo, jsem zvědavý, jak budou uživatelé konkurenčních platforem nadávat, až jim také přidají na velikosti RAM. To bude samé: "To je hrozné, tolik RAM, ani ji nemám čím naplnit, a ještě to žere proud, proč mi dělají takové věci! Vždyť mít malou RAM je přece výhoda, moje aplikace jsou přece tak optimalizované!".

;-D ;-D ;-D

Je úsměvné jak se to pořád dokola opakuje, jeden by řekl, že to ty šašky už přestane bavit, ale asi jsou za to placení, nebo prostě nevím... :-/

+2/−3
3.3.2016 15:43

M15i89r62o30s86l81a34v 24Š88e70v39č98í69k 8368851802

to řekl kde? Přijde mi to jako blbost, když i 550 má 1GB a 950 mají 3... :-)

Jinak máte jistě pravdu. Taky nechápu proč lidem vadí, že dostanou silnější HW za stejné prachy. To je jako se zlobit, že mi do auta dali 1,9 TDI místo 1.2 TSI... taky bych byl strašně naštvaný :-D

0/0
3.3.2016 15:56

P30e63t49r 66J40a20n53d44a 9393747344911

Bylo to 640kB. A údajně to řekl Bill Gates, že 640kB paměti musí stačit každému PC. Bylo to někdy kolem roku 1980. Sám Gates toto popírá. Prý to nikdy neřekl.

Takže p.Langer volně parafrázoval a vtipkoval.

+2/−1
3.3.2016 17:04

J57a67n 80B94á26r56t34a 3420626358

Nikoliv. To prohlásil v dobách DOSu a jednalo se o 640 kB.

0/0
4.3.2016 20:29

I94v60a80n 58M15o39r90a78v83c55i21k 3874290815752

Čím viac RAM, tým viac ANDROID :-)

+7/−3
3.3.2016 15:17

R45o17m93a46n 28L90a22n57g41e66r 9304884442812

Čím víc RAM, tím víc jakýkoliv OS!

+4/−1
3.3.2016 22:06

L23u12k52á27š 93B67l87a85ž80e15k 1230522609897

Děláte špatnou reklamu slovenskému národu.

0/0
4.3.2016 9:15

R77o79b68e48r98t 28H79o48m40o95l44k44a 2820132482911

U telefonu jsou dnes 2GB slušné minimum, 4GB optimální hodnota. U notebooku jsou pak 4GB existenční minimum, 8GB rozumná volba a 12-16GB pro někoho, kdo chce fungovat bez omezení. Na provoz služebního NTB se mi ukázalo že cokoliv pod 16GB je nesmysl... Je to jen o požadavcích uživatele.

+2/−9
3.3.2016 13:47

M83i50l56a95n 69P53o67k70o34r23n87y 3580355878326

U notebooku nevím, ale u telefonu mi přijde 4 gb až zbytečných. Ty 2gb považuju za nutnost, ale zároveň i za dostačující (pro většinu uživatelů).

+1/0
3.3.2016 14:25

G75a39b31r79i61e96l 81H88o26r11t74e70n 9561819583844

Kdyby uživatelům stačilo uniformní UI (bez textur a podpory témat), nebylo by potřeba tolik RAM.;-)

+1/0
3.3.2016 14:53

M84i47r88o30s72l94a63v 30Š34e21v96č23í84k 8408311222

Jo pod 16 je to nesmysl... je vidět, že se v tom vyznáte ;-D

http://lifehacker.com/performance-tests-show-that-16gb-of-ram-is-overkill-1724827429

Ten rozdíl mezi 8 a 16 je fakt tak brutální, že hned poběžím dokoupit dalších 8 GB ;-D

0/0
3.3.2016 16:01

R51o72b67e14r60t 32H85o93m12o60l40k93a 2940812212871

Chce to pořádně číst. Porovnávat výkon u 8GB a 16GB kdy se využívají jen necelé 4GB je nesmysl. A zároveň i číst na co reagujete...

0/0
3.3.2016 16:16

R74a38d12o21m45í67r 59K79r75u11p55i49č98k67a 9144842790615

Realne vyuzije 16GB pameti tak mozna 1% uzivatelu PC a to jsem nejspise jeste hodne prehnal. Vzdyt je porad opravdove mraky lidi s 32bitovym systemem, ktery nevyuzije ani ty 4. 8GB je dnes naprosto dostacujici i s rezervou uplne pro cokoliv, mimo ruznych fakt specializovanych cinnosti. Normalni uzivatel si fakt neotevre na kompu 3 virtualky soucasne. A kdyby Google a Adobe naucili sve produkty pracovat normalne s pameti, tak by porad stacily ty 4 skoro vsem. Neni normalni aby 4GB pameti zabiralo par oken Chromu a Flash.

+3/0
3.3.2016 18:38

G29a82b23r54i33e61l 60H94o28r22t64e68n 9341519983194

Reálně využijí 16 GB paměti v PC lidé, kteří:

1) rádi hrají špičkové hry

2) pracují s grafikou

3) aktivně programují v moderních systémech

4) používají aktivně virtuální počítače

5) se nechtějí omezovat rychlostí disku (nebo si ho v případě SSD ničit) a vypínají swapfile.

Bude to o něco víc, než 1 %, můj odhad je tak 20 %.

+2/−2
3.3.2016 20:23

R48a56d37o20m75í83r 23K87r38u59p76i45č94k43a 9564542240435

20%? Tolik neni ani tech PC, ktere tech 16GB a vice vubec maji. :) A opravdu bych rad znal alespon jednu spickovou hru, ktera tech 16GB vyuzije. S tim zbytkem se da souhlasit, jenze takovych lidi je proste naprosto zanedbatelne mnozstvi.

+2/−2
3.3.2016 20:47

G62a38b73r30i15e50l 59H50o48r47t25e16n 9751139503894

Divil byste se. Co se týče her, čím realističtější je, tím víc paměti potřebuje a s příchodem VR (v2) to bude ještě výraznější. Stále častěji se objevuje požadavek na 64bitový OS a minimálně 8 GB - což je ale opravdu minimální požadavek, protože třeba AC:S má po spuštění necelých 6 GB - zkuste to provozovat na 8 GB RAM s vypnutým swapem.

Jinak kvalitní notebooky už na 8GB paměti začínají a ani 16 GB není žádnou výjimkou - u výkonných desktopů je pak vzhledem k ceně moc nemá smysl osazovat méně, než 2x8.

20 % je odhad, protože asi tak vidím podíl lidí, kteří požadují slušný výkon. Je fakt, že moje nejčastější rada některým z nich je "dokupte si víc paměti".:-)

+2/0
3.3.2016 22:07

M29i56r57o69s84l45a68v 35Š25e72v84č25í10k 8848641202

ACS jedu na single channel 8GB, ultra detaily a pod 30 fps nejdu a ramkou to fakt není. Co tam máte dál? :)

0/0
3.3.2016 23:11

G54a90b88r70i44e27l 51H86o59r35t44e75n 9721319833734

Ono vám to půjde spustit i na sestavě s 6 GB RAM, pane Ševčíku. Jen když to pak uvidíte na sestavě s výrazně lepšími parametry, budete poněkud překvapen.:-)

+2/0
3.3.2016 23:27

M94i14r23o98s95l53a57v 26Š68e48v14č41í65k 8448501622

Jo Fakt? i7 s R290 Vapor-X OC edition je fakt máslo... :-D A jestli si myslíte pane Hortene, že dalších 8GB mi zvedne FPS tak to pak jóóó ;-D

0/0
4.3.2016 0:10

G81a15b61r83i24e78l 55H12o15r70t19e59n 9101929623934

Já o FPS nic nepsal, jde o to, kolik objektů s animacemi a texturami se vám do RAM vejde. Konkrétně AC:S má poměrně sofistikovaný benchmark sestavy, který má dost výrazný efekt na to, kolik různých lidí či zvířat pak potkáváte v ulicích. Je to vylepšení proti AC:U, kde jedním ze zásadních problémů bylo, že hra řešila jen papírové parametry a pak se to spoustě lidí sekalo, protože fakticky měli výkonu a/nebo kapacity paměti málo - jistě chápete, že může být velký rozdíl i na dvou stejných sestavách, pokud na jedné vypnete swapfile. Čili chcete-li realističnost, musíte počítat s velkými nároky.

Jinak samozřejmě nevylučuji, že můžete mít perfektně odladěnou sestavu, takže se vás to netýká. Spíš ale ano a jen o tom nevíte.:-)

0/0
4.3.2016 7:59

R88a20d29o94m71í65r 23K10r43u71p12i94č22k20a 9314252830815

99% her jsou porty z konzoli, ktere maji 8GB RAM a to vcetne pameti graficke, ktera je na PC oddelena. A temer zadny vyvojar to nebude pro PC natolik vylepsovat, aby to potrebovalo vyrazne vice RAM. Jsem si naprosto jist, ze kazdy i narocnejsi PC hrac bude naprosto v pohode s 8GB RAM az do predstaveni PS5 nebo XBOX TWO.

0/0
4.3.2016 8:19

G93a67b69r98i58e26l 58H21o93r35t44e96n 9261759853204

Na konzoli budete mít před spuštěním hry v paměti jen to, co vám konzole dovolí, pane Krupičko. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
4.3.2016 8:23

R51a54d24o55m90í26r 90K60r50u51p76i59č88k94a 9494922750285

A on je nejaky rozumny duvod proc pri hrani Assassins creed mit v pameti neco jineho nez OS?

0/0
4.3.2016 8:34

G98a94b34r89i61e12l 46H60o70r86t65e45n 9551359193114

Ano, třeba prohlížeč s návodem a s videi. Nebo jak už jsem 3x uvedl, můžete mít zakázaný swapfile.:-)

Na PC se prostě na konstantně dostupnou paměť nemůžete nikdy spolehnout, proto se na to vývojáři současných her nespoléhají.

+1/0
4.3.2016 8:47

M67i75r10o38s89l76a75v 18Š57e17v49č97í31k 8988841502

Aha.. Ale vy si asi plete VRAM grafiky operační pamětí, ale to je v poho...

0/0
4.3.2016 9:09

M31i97r76o89s85l60a91v 22Š19e40v54č14í94k 8158951502

Krom toho samotné doporučené nároky na ACU jsou top grafiky a 8 GB RAM proč asi? Protože s 16 GB by to asi jelo podle výrobce lépe ne? ;)

0/0
4.3.2016 9:11

G50a86b36r72i91e46l 37H31o28r25t42e54n 9621479383714

Nepletu si to s VRAM. Rozlišujte prosím mezi statickým objektem, který se nahraje do VRAM, a animovaným objektem, který se připravuje v RAM a teprve výsledek se pošle do VRAM k vyrenderování. A přemrštěné doporučené parametry sestavy prokazatelně snižují prodejnost titulu.

0/0
4.3.2016 9:20

M11i24r23o57s58l28a25v 16Š83e87v29č58í32k 8718221512

Ok... Tak si to myslete dál :) přeji hezký den.

0/−1
4.3.2016 9:45

G20a98b57r43i71e22l 57H84o69r55t70e69n 9281479593704

Dobrá. Vy si myslete, že 3D animace připravuje grafická karta, já si ponechám svoji zkušenost ze spolupráce na vývoji AAA hry a popřeji vám rovněž hezký den.

Mimochodem, kdybyste si chtěl doplnit vzdělání, tak se poptejte strýčka google, proč třeba v Mass Effectu chyběly tak často ženské protějšky zástupců mimozemských ras, k tomu se vývojáři Bioware vyjadřovali několikrát. A tady to máte hezky stručně vysvětleno (třetí post).

http://forum.bioware.com/topic/494739-some-thoughts-on-why-most-species-dont-have-female-characters/

+1/0
4.3.2016 10:03

R11a82d12o79m91í48r 90K31r71u29p88i14č27k77a 9974562130905

Ano, ale tam se mluvi o omezene pameti na konzolich. Mimo jine Mass Effect jel na PS3 s 256MB RAM. Ano 256MB RAM stacilo na vetsinu AAA titulu jeste pred 2ma lety. A nekdo tu bude vykladat ze pitomy mobil se neobejde bez 6GB.

0/0
4.3.2016 11:41

G43a62b89r94i98e88l 65H38o86r13t56e54n 9871459383574

To byl příklad, který demonstroval to, že se 3D objekty připravují v RAM a teprve poté se sypou do VRAM.

0/0
4.3.2016 12:33

M57i49r68o41s58l71a18v 35Š70e51v33č53í66k 8908561242

ne já myslel to, že si myslete dál, že 16GB RAM má na hry vliv.

Protože prostě do dnešního dne stále nemá. Není ani jedna jediná hra, který by se v benchmarcích objevila a byl tam prokazatelný rozdíl oproti použití 8GB.

Nejsem expert, VRAM jsem vytáhl protože ACS je hra která dokáže spapat víc než 4VRAM. Tak jsem se domníval zdali jste si to nespletl. Takže pokud máte pravdu ve vašem tvrzení mezi RAM a VRAM tak klidně uznám, že máte pravdu. Já tomu funkčně nerozumím.

Tady máte jeden z mála testů 8GB vs 16GB u her:

http://www.techspot.com/article/1043-8gb-vs-16gb-ram/page4.html

je toho plný internet a kupodivu naprosto všechny došly ke stejnému závěru, tak nějak nechápu kde vy berete rozdílný výsledek oproti PC webům. Ale chce to používat toho strýčka google.

BTW k tomu MassEffectu... proč jedou MMOs plynule a vykreslují stejně rychle na 8GB i na 16GB, když jsou na obrazovce desítky / stovky charakterů, různých variant, ras, brnění, barev atd...

např ESO, které je silně bohaté na variace charakterů?

0/0
4.3.2016 20:45

G66a37b14r95i80e16l 82H22o23r63t60e86n 9731279413534

Ono je to asi takhle - u současných realistických AAA her už většinou existují optimalizační schémata, která poměrně chytře redukují méně viditelné (doslova) věci, pokud se blíží nedostatek paměti. V AC:S to mám ověřeno empiricky, hra prostě v tomto případě omezuje detaily animací postav v dálce a/nebo generuje více z hlediska 3D animací stejných postav v blízkosti hráče. Nepoznáte to na FPS, obvykle to nepoznáte ani během hry, pokud to nehledáte, protože vývojáři se samozřejmě velmi snaží, aby jste to nepoznal - poznáte to jen pokud si stejnou hru nezahrajete důkladně na obou sestavách jako já, když jsem kolegovi půjčil jeden 8GB modul a hrál pár hodin s prohlížečem s dvaceti záložkami na pozadí.

Samozřejmě nic nepoznáte ve hře, která je dělaná na 2 GB (32bitový proces standardně víc nedokáže adresovat), což jsou až na výjimky všechny současné RPG a MMO, čili jsou tam jsou pohybové modely většinou silně unifikované, aby se do toho limitu vešly.

Co se týče benchmarků, měření jakéhokoliv výkonu je v tomto případě logicky k ničemu.

Mimochodem, proces Cities: Skylines mi aktuálně ukazuje 11 GB, doporučená kapacita je 6 GB... Prostě mám moc velké město. A tady máte celkem typickou otázku člověka, který u špičkového titulu během hraní doplnil paměť:

https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/594820656479049359/

0/0
4.3.2016 21:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.