Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Máte tolik paměti v počítači? Vivo je první smartphone se 6 GB RAM

Není to zase tak dlouho, kdy byl gigabyte operační paměti nadstandardní výbavou stolního PC. Dnes takovou výbavu mají i ty nejlevnější smartphony a špička je už na čtyřnásobku. Čínská společnost vivo představila telefon Xplay 5, jehož nejvyšší verze dostala do vínku dokonce 6 GB operační paměti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L95u56k26á23š 97B93l62a71ž58e53k 1490382989977

Čtu tady tuto zajímavou diskusi a během čtení mě napadlo, že se musím podívat na nápis článku, protože jsem zapomněl o čem vlastně tato diskuse měla být :-)

Ten telefon evidentně nikoho nezajímá :-)

+2/0
4.3.2016 9:24

R87o96m11a10n 56L88a76n29g87e18r 9734434952542

No, je tu přece diskuse o tom, že mít v telefonu 6GB paměti je obrovská nevýhoda, nikdo to na nic nepotřebuje, protože má super optimalizované aplikace a navíc to zrychluje vybíjení akumulátoru neuvěřitelným tempem. A tvrdí to tady skoro samí programátoři aplikací na Android, prý jim moc paměti škodí, a ti se přece vyznají! A hlavně sem pod článek o telefonu s Androidem vůbec nikdo nechodí na Android nadávat, to by přece zdejší slušní diskutéři konkurenčních OS nikdy neudělali, jako to naopak dělají ti hnusní uživatelé zelené popelnice. Prostě - normálka, jako vždycky... ;-D

+3/−1
4.3.2016 12:15

M50i84r96o20s81l76a43v 48Š66e23v27č81í32k 8228651772

celkem vtipně i trefně popsáno :-)

Za mě si nemají žádné "tábory" co vyčítat. jednou prudí jedni podruhé druzí... a tak pořád dokola :-)

+2/0
4.3.2016 17:20

J54a58n 44D85u39b17e53n 5160310

neni tomu tak davno, co se i tady na idnesu vedla vasniva debata, nac vubec 64bitovy chip

nu, treba na tohle...

+2/0
3.3.2016 19:32
Foto

J52a60n 75N69o53v98á55k 4318609454285

No většina nových PC má 8GB a více, takže zase super nadpis a naprd článek?

+3/−2
3.3.2016 16:15

G29a39b84r22i56e71l 55H48o69r61t40e11n 9671759403924

Tzv. úřednické počítače mají stále běžně 2 - 4 GB.;-)

+13/−1
3.3.2016 16:18

R54o44m11a17n 74L30a16n73g81e98r 9894574642682

Nejenom úřednické...

+2/0
3.3.2016 22:13

M95i95r65o84s36l38a14v 10Š27e60v80č60í82k 8708901292

V tom máte bohužel pravdu :)

0/0
3.3.2016 23:44
Foto

J12a76n 68N61o76v26á44k 4208539194785

Doporučuji vyměnit ajťáka ;-D

0/0
4.3.2016 13:06

G47a73b72r64i90e14l 91H43o15r11t89e13n 9631499433834

Důvod? Klasické miniPC (nízká cena a spotřeba), které si přišroubujete zezadu na LCD, na klasickou úředničinu obvykle bohatě stačí a má samozřejmě 2 GB RAM.:-)

0/0
4.3.2016 14:36

M55i93r68o33s13l90a79v 25Š54e86v98č44í29k 8498501252

záleží na programech. měl jsem co dočinění s krámy s 2-3 GB a to byla síla... a to člověk používal jen MS office, SAP a chrome.

Nejsem přehnaně náročný na pracovní stroj, ale chtěl bych min. 4GB, i3 a SSD disk. Bude to o něco málo dražší, ale effektivita práce ten malý příplatek rychle vyváží.

+1/0
4.3.2016 17:29
Foto

T84o94m31á78š 85S18m95o91l65í97k 3841692106863

v PC 24 GB :-)

+1/−3
3.3.2016 15:31

P64e97t36r 81Z59a64s59k49o55č44i82l 2915492458279

64 GB :-P

+3/−1
3.3.2016 19:28
Foto

T92o98m84á61š 48S87m78o54l21í14k 3691842726403

;-DR^

0/0
3.3.2016 19:55

M46a91r93t55i53n 10S43v46o91b66o90d60a 4345545756442

njn, ja jenom 16GB ;-( ale staci :-)

0/0
4.3.2016 12:28
Foto

T13o25m55á55š 48S14m85o83l48í47k 3761282816693

Jo to jde :-)

0/0
4.3.2016 19:07

E54n93r73i75c24o 96V89a97n 93S90a27m58o61n92e 2947577378535

Verze jednotlivých operačních systémů se neustále datově zvětšují, verze jednotlivých aplikací se neustále datově zvětšují. Proč chcete, aby RAM zůstala stejná? Je to logický vývoj stejně jako u počítačů. Pokud chcete pracovat se 4K videi a zároveň spoléhat na plnohodnotný multitasking napříč několika desítek spuštěných aplikací, tak 2GB RAM vám stačit nebudou...

+3/−1
3.3.2016 15:25

R98o44m69a65n 68L26a84n97g86e18r 9704154612662

512MB musí stačit každému! Bill Gates o Windows Phone 10, 2016. ;-D

Jo, jsem zvědavý, jak budou uživatelé konkurenčních platforem nadávat, až jim také přidají na velikosti RAM. To bude samé: "To je hrozné, tolik RAM, ani ji nemám čím naplnit, a ještě to žere proud, proč mi dělají takové věci! Vždyť mít malou RAM je přece výhoda, moje aplikace jsou přece tak optimalizované!".

;-D ;-D ;-D

Je úsměvné jak se to pořád dokola opakuje, jeden by řekl, že to ty šašky už přestane bavit, ale asi jsou za to placení, nebo prostě nevím... :-/

+2/−3
3.3.2016 15:43

M27i20r95o45s65l59a77v 61Š47e22v27č61í63k 8318551332

to řekl kde? Přijde mi to jako blbost, když i 550 má 1GB a 950 mají 3... :-)

Jinak máte jistě pravdu. Taky nechápu proč lidem vadí, že dostanou silnější HW za stejné prachy. To je jako se zlobit, že mi do auta dali 1,9 TDI místo 1.2 TSI... taky bych byl strašně naštvaný :-D

0/0
3.3.2016 15:56

P90e52t88r 48J74a81n34d84a 9383157594381

Bylo to 640kB. A údajně to řekl Bill Gates, že 640kB paměti musí stačit každému PC. Bylo to někdy kolem roku 1980. Sám Gates toto popírá. Prý to nikdy neřekl.

Takže p.Langer volně parafrázoval a vtipkoval.

+2/−1
3.3.2016 17:04

J97a12n 88B32á84r64t90a 3440816978

Nikoliv. To prohlásil v dobách DOSu a jednalo se o 640 kB.

0/0
4.3.2016 20:29

I22v71a92n 31M82o32r53a50v64c30i75k 3414830795612

Čím viac RAM, tým viac ANDROID :-)

+7/−3
3.3.2016 15:17

R71o28m52a38n 70L59a37n54g28e32r 9484194372392

Čím víc RAM, tím víc jakýkoliv OS!

+4/−1
3.3.2016 22:06

L78u65k64á88š 18B54l76a76ž81e59k 1510622839637

Děláte špatnou reklamu slovenskému národu.

0/0
4.3.2016 9:15

R94o18b31e70r15t 51H32o91m72o91l53k36a 2610442472131

U telefonu jsou dnes 2GB slušné minimum, 4GB optimální hodnota. U notebooku jsou pak 4GB existenční minimum, 8GB rozumná volba a 12-16GB pro někoho, kdo chce fungovat bez omezení. Na provoz služebního NTB se mi ukázalo že cokoliv pod 16GB je nesmysl... Je to jen o požadavcích uživatele.

+2/−9
3.3.2016 13:47

M59i82l43a22n 34P51o20k75o94r70n17y 3940505698776

U notebooku nevím, ale u telefonu mi přijde 4 gb až zbytečných. Ty 2gb považuju za nutnost, ale zároveň i za dostačující (pro většinu uživatelů).

+1/0
3.3.2016 14:25

G29a96b52r90i33e23l 26H48o32r86t55e73n 9911959643284

Kdyby uživatelům stačilo uniformní UI (bez textur a podpory témat), nebylo by potřeba tolik RAM.;-)

+1/0
3.3.2016 14:53

M24i42r43o56s91l78a50v 50Š69e66v21č93í19k 8798251962

Jo pod 16 je to nesmysl... je vidět, že se v tom vyznáte ;-D

http://lifehacker.com/performance-tests-show-that-16gb-of-ram-is-overkill-1724827429

Ten rozdíl mezi 8 a 16 je fakt tak brutální, že hned poběžím dokoupit dalších 8 GB ;-D

0/0
3.3.2016 16:01

R31o31b74e16r64t 90H56o79m45o66l94k89a 2470942462831

Chce to pořádně číst. Porovnávat výkon u 8GB a 16GB kdy se využívají jen necelé 4GB je nesmysl. A zároveň i číst na co reagujete...

0/0
3.3.2016 16:16

R97a16d87o80m18í36r 31K37r27u11p49i62č56k14a 9534222160395

Realne vyuzije 16GB pameti tak mozna 1% uzivatelu PC a to jsem nejspise jeste hodne prehnal. Vzdyt je porad opravdove mraky lidi s 32bitovym systemem, ktery nevyuzije ani ty 4. 8GB je dnes naprosto dostacujici i s rezervou uplne pro cokoliv, mimo ruznych fakt specializovanych cinnosti. Normalni uzivatel si fakt neotevre na kompu 3 virtualky soucasne. A kdyby Google a Adobe naucili sve produkty pracovat normalne s pameti, tak by porad stacily ty 4 skoro vsem. Neni normalni aby 4GB pameti zabiralo par oken Chromu a Flash.

+3/0
3.3.2016 18:38

G75a69b74r88i21e58l 50H86o76r55t22e55n 9601319703744

Reálně využijí 16 GB paměti v PC lidé, kteří:

1) rádi hrají špičkové hry

2) pracují s grafikou

3) aktivně programují v moderních systémech

4) používají aktivně virtuální počítače

5) se nechtějí omezovat rychlostí disku (nebo si ho v případě SSD ničit) a vypínají swapfile.

Bude to o něco víc, než 1 %, můj odhad je tak 20 %.

+2/−2
3.3.2016 20:23

R19a21d73o37m26í23r 93K53r78u46p88i16č26k88a 9614502760415

20%? Tolik neni ani tech PC, ktere tech 16GB a vice vubec maji. :) A opravdu bych rad znal alespon jednu spickovou hru, ktera tech 16GB vyuzije. S tim zbytkem se da souhlasit, jenze takovych lidi je proste naprosto zanedbatelne mnozstvi.

+2/−2
3.3.2016 20:47

G65a69b24r33i26e76l 31H66o48r53t80e15n 9551889413844

Divil byste se. Co se týče her, čím realističtější je, tím víc paměti potřebuje a s příchodem VR (v2) to bude ještě výraznější. Stále častěji se objevuje požadavek na 64bitový OS a minimálně 8 GB - což je ale opravdu minimální požadavek, protože třeba AC:S má po spuštění necelých 6 GB - zkuste to provozovat na 8 GB RAM s vypnutým swapem.

Jinak kvalitní notebooky už na 8GB paměti začínají a ani 16 GB není žádnou výjimkou - u výkonných desktopů je pak vzhledem k ceně moc nemá smysl osazovat méně, než 2x8.

20 % je odhad, protože asi tak vidím podíl lidí, kteří požadují slušný výkon. Je fakt, že moje nejčastější rada některým z nich je "dokupte si víc paměti".:-)

+2/0
3.3.2016 22:07

M38i43r11o41s12l59a56v 79Š45e41v21č60í80k 8608651592

ACS jedu na single channel 8GB, ultra detaily a pod 30 fps nejdu a ramkou to fakt není. Co tam máte dál? :)

0/0
3.3.2016 23:11

G14a82b89r15i15e94l 87H56o60r93t55e55n 9981969413434

Ono vám to půjde spustit i na sestavě s 6 GB RAM, pane Ševčíku. Jen když to pak uvidíte na sestavě s výrazně lepšími parametry, budete poněkud překvapen.:-)

+2/0
3.3.2016 23:27

M26i84r13o33s16l74a98v 62Š20e67v52č79í44k 8198161672

Jo Fakt? i7 s R290 Vapor-X OC edition je fakt máslo... :-D A jestli si myslíte pane Hortene, že dalších 8GB mi zvedne FPS tak to pak jóóó ;-D

0/0
4.3.2016 0:10

G92a24b55r50i15e50l 78H33o48r23t84e51n 9641109343464

Já o FPS nic nepsal, jde o to, kolik objektů s animacemi a texturami se vám do RAM vejde. Konkrétně AC:S má poměrně sofistikovaný benchmark sestavy, který má dost výrazný efekt na to, kolik různých lidí či zvířat pak potkáváte v ulicích. Je to vylepšení proti AC:U, kde jedním ze zásadních problémů bylo, že hra řešila jen papírové parametry a pak se to spoustě lidí sekalo, protože fakticky měli výkonu a/nebo kapacity paměti málo - jistě chápete, že může být velký rozdíl i na dvou stejných sestavách, pokud na jedné vypnete swapfile. Čili chcete-li realističnost, musíte počítat s velkými nároky.

Jinak samozřejmě nevylučuji, že můžete mít perfektně odladěnou sestavu, takže se vás to netýká. Spíš ale ano a jen o tom nevíte.:-)

0/0
4.3.2016 7:59

R44a79d27o63m75í62r 35K97r18u89p51i94č37k44a 9754262830495

99% her jsou porty z konzoli, ktere maji 8GB RAM a to vcetne pameti graficke, ktera je na PC oddelena. A temer zadny vyvojar to nebude pro PC natolik vylepsovat, aby to potrebovalo vyrazne vice RAM. Jsem si naprosto jist, ze kazdy i narocnejsi PC hrac bude naprosto v pohode s 8GB RAM az do predstaveni PS5 nebo XBOX TWO.

0/0
4.3.2016 8:19

G86a16b81r84i91e20l 43H33o10r67t61e24n 9211549663284

Na konzoli budete mít před spuštěním hry v paměti jen to, co vám konzole dovolí, pane Krupičko. Zkuste se nad tím zamyslet.

0/0
4.3.2016 8:23

R43a10d39o87m13í26r 61K29r52u96p59i36č37k21a 9784182350805

A on je nejaky rozumny duvod proc pri hrani Assassins creed mit v pameti neco jineho nez OS?

0/0
4.3.2016 8:34

G60a46b40r61i93e35l 53H42o38r35t39e56n 9751409503694

Ano, třeba prohlížeč s návodem a s videi. Nebo jak už jsem 3x uvedl, můžete mít zakázaný swapfile.:-)

Na PC se prostě na konstantně dostupnou paměť nemůžete nikdy spolehnout, proto se na to vývojáři současných her nespoléhají.

+1/0
4.3.2016 8:47

M26i42r25o54s60l82a88v 30Š65e48v23č82í96k 8718561812

Aha.. Ale vy si asi plete VRAM grafiky operační pamětí, ale to je v poho...

0/0
4.3.2016 9:09

M15i85r73o16s80l13a47v 44Š62e59v83č33í92k 8228501832

Krom toho samotné doporučené nároky na ACU jsou top grafiky a 8 GB RAM proč asi? Protože s 16 GB by to asi jelo podle výrobce lépe ne? ;)

0/0
4.3.2016 9:11

G95a86b50r62i74e19l 35H98o63r50t40e38n 9851399583414

Nepletu si to s VRAM. Rozlišujte prosím mezi statickým objektem, který se nahraje do VRAM, a animovaným objektem, který se připravuje v RAM a teprve výsledek se pošle do VRAM k vyrenderování. A přemrštěné doporučené parametry sestavy prokazatelně snižují prodejnost titulu.

0/0
4.3.2016 9:20

M63i82r73o69s54l75a63v 44Š38e76v19č97í33k 8148951712

Ok... Tak si to myslete dál :) přeji hezký den.

0/−1
4.3.2016 9:45

G35a72b98r10i83e15l 29H40o75r47t16e27n 9611169163754

Dobrá. Vy si myslete, že 3D animace připravuje grafická karta, já si ponechám svoji zkušenost ze spolupráce na vývoji AAA hry a popřeji vám rovněž hezký den.

Mimochodem, kdybyste si chtěl doplnit vzdělání, tak se poptejte strýčka google, proč třeba v Mass Effectu chyběly tak často ženské protějšky zástupců mimozemských ras, k tomu se vývojáři Bioware vyjadřovali několikrát. A tady to máte hezky stručně vysvětleno (třetí post).

http://forum.bioware.com/topic/494739-some-thoughts-on-why-most-species-dont-have-female-characters/

+1/0
4.3.2016 10:03

R29a35d91o38m39í75r 23K51r20u85p27i45č41k26a 9114392460445

Ano, ale tam se mluvi o omezene pameti na konzolich. Mimo jine Mass Effect jel na PS3 s 256MB RAM. Ano 256MB RAM stacilo na vetsinu AAA titulu jeste pred 2ma lety. A nekdo tu bude vykladat ze pitomy mobil se neobejde bez 6GB.

0/0
4.3.2016 11:41

G60a66b59r40i79e76l 53H39o77r38t57e27n 9761709123314

To byl příklad, který demonstroval to, že se 3D objekty připravují v RAM a teprve poté se sypou do VRAM.

0/0
4.3.2016 12:33

M13i78r14o42s95l95a84v 58Š72e28v12č93í44k 8308151862

ne já myslel to, že si myslete dál, že 16GB RAM má na hry vliv.

Protože prostě do dnešního dne stále nemá. Není ani jedna jediná hra, který by se v benchmarcích objevila a byl tam prokazatelný rozdíl oproti použití 8GB.

Nejsem expert, VRAM jsem vytáhl protože ACS je hra která dokáže spapat víc než 4VRAM. Tak jsem se domníval zdali jste si to nespletl. Takže pokud máte pravdu ve vašem tvrzení mezi RAM a VRAM tak klidně uznám, že máte pravdu. Já tomu funkčně nerozumím.

Tady máte jeden z mála testů 8GB vs 16GB u her:

http://www.techspot.com/article/1043-8gb-vs-16gb-ram/page4.html

je toho plný internet a kupodivu naprosto všechny došly ke stejnému závěru, tak nějak nechápu kde vy berete rozdílný výsledek oproti PC webům. Ale chce to používat toho strýčka google.

BTW k tomu MassEffectu... proč jedou MMOs plynule a vykreslují stejně rychle na 8GB i na 16GB, když jsou na obrazovce desítky / stovky charakterů, různých variant, ras, brnění, barev atd...

např ESO, které je silně bohaté na variace charakterů?

0/0
4.3.2016 20:45

G25a71b49r24i62e74l 60H58o61r32t82e72n 9811389103684

Ono je to asi takhle - u současných realistických AAA her už většinou existují optimalizační schémata, která poměrně chytře redukují méně viditelné (doslova) věci, pokud se blíží nedostatek paměti. V AC:S to mám ověřeno empiricky, hra prostě v tomto případě omezuje detaily animací postav v dálce a/nebo generuje více z hlediska 3D animací stejných postav v blízkosti hráče. Nepoznáte to na FPS, obvykle to nepoznáte ani během hry, pokud to nehledáte, protože vývojáři se samozřejmě velmi snaží, aby jste to nepoznal - poznáte to jen pokud si stejnou hru nezahrajete důkladně na obou sestavách jako já, když jsem kolegovi půjčil jeden 8GB modul a hrál pár hodin s prohlížečem s dvaceti záložkami na pozadí.

Samozřejmě nic nepoznáte ve hře, která je dělaná na 2 GB (32bitový proces standardně víc nedokáže adresovat), což jsou až na výjimky všechny současné RPG a MMO, čili jsou tam jsou pohybové modely většinou silně unifikované, aby se do toho limitu vešly.

Co se týče benchmarků, měření jakéhokoliv výkonu je v tomto případě logicky k ničemu.

Mimochodem, proces Cities: Skylines mi aktuálně ukazuje 11 GB, doporučená kapacita je 6 GB... Prostě mám moc velké město. A tady máte celkem typickou otázku člověka, který u špičkového titulu během hraní doplnil paměť:

https://steamcommunity.com/app/292030/discussions/0/594820656479049359/

0/0
4.3.2016 21:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.