Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Samsung možná vyřeší úskalí chytrých zařízení. Testuje převratné baterie

Samsung vyvíjí nový typ baterií, které by mohly zajistit delší výdrž vlastně libovolné přenosné elektroniky. Baterie totiž budou ohebné a díky tomu půjdou snadno připnout třeba na chytré hodinky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V91o16j72t26ě10c86h 80K16o54m19á72r12e97k 7954864619226

*Ebonitovou pane Novák ;-)

0/0
2.11.2015 19:31

T20o90m64á37š 35K55u48c32h88a45ř 3787571758391

Už pěkně dlouho čteme o různých vynalezených superbateriích (nemám na mysli ohebnost), které vyřeší problém mobilních zařízení i elektroaut, ale v praxi jaxi zatím furt nic. ;-)

+4/0
2.11.2015 12:33

J13a92n 55V90e60s14e72l92ý 5334633242301

V praxi je to nárůst kapacity asi o 7% za rok a samotné li-ion baterie jsou někde na 10% teoretického maxima. Jenže výrobci přenosné elektroniky tenhle nárůst kapacity zatím vždy eliminovali změnšením velikosti baterky a nárůstem rozežranosti přístroje.

0/0
2.11.2015 13:27

R62o83m23a84n 53L11a54n46g84e89r 9754294522822

Myslím si, že bez nové technologie jsme už na hranicích technologií současných. Žádná nová revoluční technologie se ale zatím bohužel neobjevila. Ty reklamní články, co se tady občas objevují, nemají s realitou zhola nic společného. :-(

+1/0
2.11.2015 13:34

J82a79n 30V38e14s76e50l25ý 5274203472911

Já nemluvím o žádných převratných technologiích. Já jen vidím, jak u stejného Nissanu Leaf se do bateriového prostoru se každý rok vejde větší a větší a levnější baterka (už mají o polovinu vyšší dojezd než před 4 lety). koupit jsem si teď nový notebook a baterka se stejnou kapacitou je poloviční oproti 4 roky starému.

0/0
2.11.2015 13:46

R23o67m88a56n 75L44a73n51g42e63r 9784874902422

Ale to jedině proto, že se šetří, jak se dá, a o životnosti té baterie oproti té větší, původní, osobně velice pochybuji.

0/0
2.11.2015 15:54

P71a85v62e82l 49S72o18b79o83t43k87a 5550224

U Lithia jsme spíš už přes 50% teoretického maxima chemické reakce, takže nějaké další zlepšování bude velice pomalé:

www.nexeon.co.uk

a další výpočty z možných reakcí versus hmotnosti nejlepších dnes vyráběných článků

industrial.panasonic.com

0/0
2.11.2015 15:44

R97o12m52a45n 30L70a84n21g97e69r 9504254342862

Je nutné si přiznat, že s akumulací el. energie jsme prostě zatím úplně vedle a žádné zázraky se nekonají, a ani se konat nebudou. A žádní Zelení na tom nic nezmění.

+2/0
2.11.2015 15:57

J88a14n 94V88e87s66e28l23ý 5664753542121

Žádné zázraky, jen tvrdá práce tisíců elektrotechniků a materiálových inženýrů a postupný vývoj, kdy ty baterky jsou rok od roku o kus lepší.

0/0
2.11.2015 19:48

R66o18m78a78n 42L43a77n41g31e15r 9214914922752

Nic převratného to není.

0/0
3.11.2015 10:52

J91a71n 31V69e38s95e60l67ý 5224903942761

50% teoretického maxima s uhlíkovou katodou a tekutým elektrolytem. Proto asi teď jsou do výroby Li-ion baterie s gelovým elektrolytem (SAKTI3) a křemíkovými katodami (Panasonic) s násobně vyšším potenciálem dalšího růstu.

0/0
2.11.2015 19:46

P69a42v54e31l 57S50o78b22o90t16k78a 5630914

O gelu se psalo už v roce 1999.

Máte nějaký odkaz že to SAKTI3 budou opravdu dodávat na trh?

0/0
3.11.2015 0:32

J18a93n 28V74e95s20e28l96ý 5254443572841

Jistota není nikdo, je hodně povolaných a málo vyvolených.

0/0
3.11.2015 22:56

P70a25v85e88l 75S22o12b18o10t87k55a 5830804

Energie = hmotnost

Takže díky za další pokus o ohebnou baterii (kolikrát se tu už o něčem podobném psalo??) ale realita bude buď lehká s malou výdrží nebo těžká....

0/0
2.11.2015 11:48

J35a98n 11N86o95v38á79k 4239759196300

Když kleknou baterie, je třeba třít lišce ocas ebenovou tyčí. Bys viděl, jak se jí z té šaliny naježí chlupiska!

+2/−1
2.11.2015 10:41

P63e57t92r 93Z79á42m22e56č83n16í71k 2608132989889

Ohebné baterie? O tom už se tu psalo cca před půl rokem viz.  mobil.idnes.cz

Jejich nevýhoda byla v nízkém napětí respektive v kapacitě. Ale uznávám, že lepší trocha energie navíc než žádná.

0/0
2.11.2015 9:21

J96a78n 74B45l34a22ž91e75k 1942321328676

Mohl by mi někdo vysvětlit první odstavec? Jak souvisí ohebnost baterie s jejich výdrží??? Mně to případně spíš jako jeden o voze, druhý o koze...

+2/0
2.11.2015 7:34

R45o30m80a74n 49L60a37n94g80e42r 9684954522142

Souvisí to pouze s tím, že jako baterie půjde použít i řemínek, takže bude moct být větší. Ale o nic nového ani převratného se nejedná.

0/0
2.11.2015 8:50

O48l21g29a 32S98v21o88b26o62d43o88v62á 1274537687

Hodně. Když ji bude možný ohnout, může být prostorově větší a tím zvýšit kapacitu. Právě u těch hodinek je to dobře použitelný. Baterie pouze v hodinkách, nebo v hodinkách i kolem celýho zápěstí?

0/0
2.11.2015 11:22
Foto

P34e70t35r 43Š22r40a81i44e54r 9433652312667

No půjdou nacpat i do prostorů, kam se normální článek blbě skládá, takže se lépe využije prostor a může být vyšší kapacita. Anebo viz ten řemínek....

0/0
2.11.2015 12:47

M29i11c35h70a95l 22K92r69e76j82č42a 5158156116413

Ze by cca 125 ohlaseni vyvoje prevratnych baterii za poslednich 15 let?

+11/−1
2.11.2015 0:48

R28o56m94a91n 13L33a55n97g56e65r 9704684932772

Žádné takové neexistují. :-(

0/0
2.11.2015 8:50

K62a10r41e90l 87K90r91p46a75t69a 5574756848905

Bez miniaturního rádioizotopového článku to prostě nepůjde ;-)

0/0
2.11.2015 0:24

R65o29m41a79n 22L34a48n62g40e41r 9754684722442

To by ale Zelení asi vyhlásili džihád... ;-D

+2/0
2.11.2015 8:59

J64i12ř12í 44J39u68ř45i91c54a 2248233641

Viz: Cesta krve-Dobrák (Jiří Kulhánek)

+3/0
2.11.2015 10:09

R64o57m98a28n 16L21a67n35g65e75r 9534464292402

Á, pán je zřejmě znalec! R^

0/0
2.11.2015 11:41

F46i31l34i71p 28T52ř35e89b43a 6413400878406

Nebojte, oni ekofašos nejsou příliš chytří, stačí dobře zvolený marketing. ;-)

0/0
2.11.2015 11:50

J92i46ř50í 16J76u25ř63i34c30a 2558293731

Což samozřejmě ocení jen jiný znalec. Takže vy také.

0/0
2.11.2015 11:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.