Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigace poradí, jak se ve městě na kole nenadřít. Vymýšlejí ji na ČVUT

Na poli Centra agentních technologií Fakulty elektrotechnické ČVUT vzniká zajímavá navigační aplikace pro cyklisty. Díky ní si mohou naplánovat cestu na kole po jednom z 25 českých měst nebo po Bratislavě. Aplikace jim poradí vhodnou trasu a zároveň odesílá nasbíraná data k analýze. Města tak mohou lépe pracovat na optimalizaci dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M24a50r92t98i35n 56H29a97v20l83í96k 9799335979535

v čem to jiné než http://mapa.prahounakole.cz/ ?

0/0
24.8.2015 14:38

E68d61a 41D58r36á57b41e51k 7129512223667

Tak zrovna v Jablonci bude nalezení ploché trasy docela oříšek :))

0/0
24.8.2015 14:24

M41a57r62t44i66n 27P49o74s41p17í93š92i61l 8205401456337

po městě k ničemu, své město každý zná, když přijede zdaleka tak už ho nějaký kopeček nemůže zničit a plánovat delší výlety, kde bych tak viděl snad použití, to aplikace neumí. Tak k čemu je?

0/−1
24.8.2015 14:13

J77a25n 15R73a18k 9947363624635

Jezdím asi okolo 20 km do práce, tak jsem na to juknul. Myslím si, že ta aplikace má smysl, našla pro mě zajímavý alternativy, i když já cestu do práce měním, abych se nenudil. Mě se líbilo, kdyby ta aplikace našla trasu s minimem křižovatek, nebo s nepomalejší povolenou rychlostí, což by mohlo být nejbezpečnější.

+4/0
24.8.2015 9:37

J24a81n 98D89l57o23u89h86ý 7504579480409

Kolo v praze = pozerstvi o ekologii. Z praktickeho hlediska je to blbost. Teren je prilis kopcovity na klidnou neupocenou jizdu...

+4/−5
24.8.2015 9:17

M61a82r32t22i61n 67P47a95v26e27l94e27k 5380737965605

To je o tom odkud kam jedete a jak město znáte.A pozérství - to je zase o individuálním pohledu.Kolega jeden čas do kanceláře jezdil,protože to byl jediný pohyb který v celodenním shonu zvládal - dal si sprchu,byl jako nový a připravený k vysokým výkonům.

+6/0
24.8.2015 9:29

P67a49v67e18l 13O63b34d91r41ž27á46l79e71k 6326884878842

Nevím, ale dobu kdy jsem se ráno v práci ještě nasnídal, oholil a pak začal pracovat ... si pamatuju jen před rokem 1989.

Dneska se snažím do práce dorazit ve stavu, že jsem schopný pracovní výkon podávat od první munity. Za to mne ostatně i zaměstnavatel platí.

A vstávat o půl hodinu dřív, abych tohle všechno stihl místo pohodlí domova v nepohodlí práce, ještě před začátkem pracovní doby - na to jsem asi už moc starý.

+3/−1
24.8.2015 10:26

E42d25a 41D81r61á55b36e87k 7669472953867

využitím pracovní koupelny ale ušetříte čas na úklid vlastní ;)

+2/0
24.8.2015 14:23

P81e60t82r 25N38e29c10h88a39n37i97c58k40ý 7793436318670

Ne všude, Praha je obrovská, je to vlastně kraj. Povltavská cyklostezka pro dopravu vhodná je. Z Nuslí do Bohnic na kole asi málokdo pojede. Na druhou stranu i v kopcovité Barceloně cyklodoprava funguje.

0/0
24.8.2015 9:30

J34a92n 37R17a41k 9957573644775

Praha je malinkatá

0/−1
24.8.2015 9:46

M16a92r40t30i46n 26P37a15v59e65l62e63k 5420127885975

Opět úhel pohledu - proti Moskvě,Londýnu,Pekingu opravdu je.Ovšem když ji chcete přejít nebo přejet na kole získáte jiný pohled na slovo "malinkatá".;-)

+4/0
24.8.2015 10:05
Foto

P54ř15e27m82y51s80l 21Č15e29j41p 8538677798496

A já bych si troufl říci, že bude přes den ten cyklista z městské povrchové dopravy nejrychlejší ... A že je v Praze kopcovitý terén? Ale no tak ... zajeďte si k nám na sever, abyste zažil co je to kopcovitý terén :o)

+1/−1
24.8.2015 11:11

J64a35n 60D60l23o17u57h19ý 7904809300359

Prave ze to nechapete, stejne jako vetsina cyklo-fasistu. Pokud chcete aby obycejni lide ( co to kolo proste nezerou ) jezdili do prace, na nakup atd na kole, pak to budou delat jenom tehdy, pokud se z A do B dostanu bez kapky potu a naprosto bez namahy klidne v sacku, v kterem chodim cely den. Zajedte si nekdy do Uherskeho Hradiste nebo Stareho Mesta, popripade pokud chcete videt extrem v podani pretizene cyklo-dopravy navstivte dansku Copenhagen. Z meho pohledu pretizena cyklo-doprava je pro chodce horsi nez auta ( ta dodrzuji aspon nejake predpisy). Vsechny mesta ale maji spolecne to, ze to jsou totalni placky!

0/0
25.8.2015 9:01
Foto

P30ř77e68m14y90s89l 48Č18e85j89p 8408817368346

Tak podle Vás jsou všichni cyklo-fašisty. "Auta" dodržují předpisy? A dle všeho neuděláte pěšky krok, protože byste v tom sáčku mohl dojít k újmě zpoceného podpaží. Ano, tací jsou pak na cyklisty nejnaštvanější, protože cyklista jede, a "auto" stojí v zácpě se sáčkem v koloně na Elišce Krásnohorské ...

0/0
25.8.2015 11:08

P80e35t10r 14N71e68c35h19a11n37i13c81k88ý 7813496458240

To je zase vášní v diskuzi. Ale co jezdím na kole po městě (Olomouc), tak to docela chápu. Výstavba cyklotras a celková koncepce dopravy na kole po městě je v ČR naprosto neexistující. Staví se jak přijde dotace nebo jak si to nějaká neziskovka vymůže, pak je výsledek, že se pletou všichni všem. V Olomouci je to často nemožný dlážděný povrch cyklostezky, který se časem vlní, nelogické vedení tras, které mnohdy vyžene cyklistu na chodník, aby tam stezka náhle zmizela. Dokonce tu je stezka co nažene cyklistu na chodník, tam zmizí, cyklista jede po chodníku a pak se objeví 10 metrů cyklostezky, ta pak zase zmizí, zas se jede po chodníku ve strašném stavu a pak se objeví dalších 10 metrů nové dlážděné cyklostezky. Občas stezka dokonce zažene cyklistu do protisměru silnice, vytváří nebezpečná a podivná křížení všeho se vším a vedení cyklostras je jen pro směry Město->ven a ven->Město. Prakticky se nepočítá s dopravou po městě, takže cyklistovi nezbude nic jiného než vjet do šíleného provozu nebo jet po leč širokém, ale mizerně dlážděném chodníku. To samé se značením, kromě "Centrum" a "Nádraží" není jediný ukazatel v rámci města. Cyklostezky jsou mnohdy tak úzké, že se tam dva cyklisté ani nevyhnou a občas kličkují z jedné strany silnice na druhou. Přechody pro chodce a cyklisty mají dlouhatánské intervaly a spíše preferují silniční dopravu (zkuste se podívat jak takové semafory fungují v Dánsku a Švédsku). No a pak samotní cyklisté. Někteří nepochopili smysl jezdění na kole po městě, ženou se na svých top kolech jak kdyby byli na Tour de France,  nesmí je nikdo předjet a oni musí předjet každého koho vidí. To vše na té úzké stezce se špatným povrchem, kde vedle chodí lidé a stezka křižuje několik silnic se semafory s dlouhým intervalem, takže se závodník stejně s ostatními u přechodu zase potká. Prostě ČR městskou cyklistiku neumí a vlastně ji podporuje jen kvůli penězovodům z EU, ke zkvalitnění života ve městech (aspoň kde to terénem jde) to má většinou dost daleko.

+4/0
24.8.2015 8:34
Foto

M45i61r25o59s43l46a25v 50S62t29e70i63n73e93r 4770342870356

Operační výzkum byl aktuální už v šedesátých letech. Třeba McNamarra, US stratég, vypočítával efektivitu opatření proti Vietcongu. V podstatě se jím zabývá současná logistika- jak co nejlevněji a nejrychleji dopravit zboží z A do B. U běžné navigace s typicky maďarským softwarem iGo  by přibyla jenom nová metoda výpočtu trasy- ta energeticky nejvýhodnější, pro cyklisty. Výška je v datech navigace stejně už udána, takže jde pouze o rozšíření aplikace.

Pro průjezd trasou A do B je sice výškový rozdíl daný terénem, ale sjet to na kole znamená vyhledávat pokud možno mírné stoupání, třeba i trochu dále. Jaký je stav kolejiště a vozovky ovšem navigace neví.

0/0
24.8.2015 8:22

M32a18r86t18i60n 10Š21t75ě41p11á19n11e66k 3677503753941

Takze to zase fizluje. A aplikaci, ktera vam najde cestu z kopce a pod kopcem doporuci nastoupi do MHD a vyjet nahoru zvladne kde kdo.

0/0
24.8.2015 8:17

P29a20v73e47l 88O84b62d19r49ž63á55l37e42k 6346574108552

A vymyslí a způsob, jak obejít fyzikální zákony? Pokud je mezi A a B nějaký výškový rozdíl, tak ať pojede kdekoliv, někde ten kopec vyjet musí. A Praha je postavená na kopcích kolem Vltavy ... tras "po rovině" tu moc nenajde sebelepší navigace.

No a sdílet kancelář s takovým cyklistou, který si ráno dal kopeček na Žižkov, to je chuťovka.

+1/−1
24.8.2015 8:06

P27e37t37r 36N10e25c48h67a14n24i41c61k61ý 7123226968980

Tak záleží taky na délce stoupání, na prudkosti kopce, na kvalitě povrchu při tom stoupání. Aneb od Národního divadla na Petřín sice můžete jet nejkratší a nejprudší trasou okolo lanovky nebo si to můžete dávkově vyjet někde kolem Hradu

+1/0
24.8.2015 8:18

P57a23v24e87l 42O32b33d98r21ž45á64l48e97k 6756604108202

Výměna intenzity za čas je sice možná, ovšem za předpokladu, že ten čas máte. Normální člověk se potřebuje ve městě (zvlášť cestou do práce) dostat z A do B v co nejkratším čase.

Na rekreační vyhlídkové jízdy je víkend a mimo Prahu.

0/0
24.8.2015 8:41

P50e22t48r 68N29e94c34h79a83n70i31c56k87ý 7603426398420

Samozřejmě záleží na vhodném kompromisu náročnosti a času

0/0
24.8.2015 8:53

P75a43v85e67l 83O14b13d36r88ž78á83l28e16k 6476794608502

Kompromis vyžaduje nějaké stupně volnosti ... v roce 2015 má normální pracující člověk stran času jedinou rozumnou volbu - co nejdřív/hned. Opravdu nerad trávím nadbytečný čas na cestách do/ze zaměstnání, raději ten ušetřený věnuji rodině a koníčkům (třeba to ježdění na kole v přírodě).

0/0
24.8.2015 10:29

P61e98t57r 40N38e28c88h18a58n61i12c51k32ý 7843326188640

V tom případě v 85% případů by měl každý vytáhnout / pořídit auto

0/0
24.8.2015 10:31

P98a26v24e52l 65O18b45d41r39ž26á50l60e77k 6326504958462

A je to snad jinak? Vždyť na to cykloaktivisté neustále upozorňují a snaží se proti tomu bojovat ... bohužel se neuvedomují, že je to zcela logické a racionální chování.

Až mi u baráku bude v 7 ráno stát cykloaktivista, který se nabídne, že mně za 40 minut doveze na dvojkole do práce a odpoledne zase domů - tak auto milerád nechám v garáži.

0/−1
24.8.2015 11:12

J98a42n 81K12u47p25e96c59k35ý 2521114839650

Umi ta aplikace pro cykloteroristy planovat jak zdrzovat dopravu na magistrale a ohrozovat chodce na chodniku?

+3/−7
24.8.2015 7:45

M92a60r20t50i48n 63P46a97v94e90l22e97k 5970117475565

Tím zdržováním na magistrále myslíte zasílání upozornění na cyklojízdy,aby bylo cyklistů co nejvíc?

 Přiznávám,že loňská cyklojízda mi přišla docela drastická,když ochromila provoz na magistrále a v celém centru Prahy.Ale co,je to jednou za rok a Češi jsou tolerantní a pohodový národ.;-D

0/−1
24.8.2015 8:27

P80e39t60r 55V84e84s88e36l62ý 7614105274918

Tak nějak nechápu co chtějí plánovat u nás v Otrokovicích, když dva nejvyšší body jsou nadjezdy nad železnicí.

+1/0
24.8.2015 7:35

J40i65ř43í 56J73u32ř89i50c37a 2828863591

Cítím Tučný grant.

+3/−4
24.8.2015 7:13

O48n13d51ř68e13j 48M23a58r13e53k 9222500387799

Optimalizace trasy podle profilu? To tak nějak umí cyklo navigace běžně. A hledat cestu do práce? Proč? Dám si to jednou, dvakrát do nějakého plánovače a nemusím s sebou tahat navigaci. Na navigaci jsou důležitá data - aktualizace - to pochybuji že budou mít vlastní. Pokud jsou něčím zvláštní taj se to nějak ve článku neobjevilo.

0/−2
24.8.2015 6:46

J18i70ř82í 86V86o62s29e16č63e34k 8770519340781

Objevilo, optimální trasa z bodu A do bodu B se průběžně mění podle dat, která automaticky odesílají uživatelé (a odesílali v rámci akce Do práce na kole). Nejkratší != nejrychlejší (vždy), navigace zohledňuje skutečnou dobu jízdy reálných lidí a ne pouze algoritmus se vstupními daty jako povrch, cyklostezka, intenzita provozu ...

+3/0
24.8.2015 7:14

O57n16d52ř55e72j 95M46a81r47e66k 9582220857679

Ale tohle tu přeci už je. Ale u kola, kde jede každý jinak rychle, je to navíc nesmysl.

0/0
24.8.2015 7:22
Foto

O88t86a52k92a28r 92K24i28n66d49l 2951343393423

Doufám že také radí kudy nejlépe v protisměru, po chodníku a po přechodu.!!!!!!

+4/−3
24.8.2015 6:33

O49n26d89ř61e23j 44M11a95r10e66k 9762410437359

V civilizovaných městech se v protisměru - jednosměrce jezdí běžně. A přechod - komu to vadí?

+3/−4
24.8.2015 6:47
Foto

O33t25a37k73a75r 60K27i76n81d84l 2321413643383

Tak zcela civilizovaně vezmu cyklistu klackem po držce.

+4/−7
24.8.2015 6:51

O48n13d58ř48e65j 13Š41v31e75j96d98a 4511659917850

Hlavně by měli na cyklostezkách přestat chodit čoklaří s čoklem bez vodítka, který se pak motá všude...

+1/0
24.8.2015 8:38

V84á26c85l59a87v 94P50o21u32s57t77k25a 3710431152

Hrdinů je plný internet.

+1/0
24.8.2015 9:13

M38i81c78h72a56l 96P18r37o75k39š 6921114482402

Tak ten prechod vetsinou vadi lidem, co se snazi prechazet a cyklista mezi nimi klickuje. Stejne tak z pohledu ridice nebyva uplne nejlepsi, kdyz se mu najednou pres prechod proriti cyklista, ktereho si predtim nemel poradne moznost vsimnout.

+7/0
24.8.2015 6:52

E74l34i94š34k90a 95K68u45č81e76r43o96v91á 7369902863873

je to přechod, ne přejezd, takže předpokládám, že před přechodem cyklista sesedne a změní se v chodce vedoucího kolo.

0/0
24.8.2015 7:19

O69n86d70ř67e27j 71M92a44r87e76k 9872200297939

A auto udělá co? Zopákněte si pravidla.

0/−3
24.8.2015 7:23

M92a11r79t56i33n 82K89o80l47á46ř 3919982122383

Začněte s těmi pravidly u sebe.

+1/0
24.8.2015 7:26

O58n14d80ř46e87j 51M33a23r77e71k 9562610127889

A konkrétně s jakým? :-)

0/0
24.8.2015 7:28

E12v28a 79D35r61o81z50d95o21v78á 7669147965885

Základním? Cyklista po přechodu kolo vede.

+1/0
24.8.2015 7:41

M49i33c75h27a68l 63P85r83o95k51š 6321774692782

Ten predpoklad je bohuzel ve vetsine pripadu naprosto mylny. Ostatne on ten cyklista ani nema pred prechodem co sesedavat. On by na chodinku na tom kole nemel sedet vubec a chodcem vedoucim kolo by mel byt po celou dobu, kdy zrovna neni na silnici nebo cyklostezce.

+2/0
24.8.2015 7:32

M33a18r10t71i79n 11K77o28l66á66ř 3479302872623

V civilizovaných zemích se po přechodu nejezdí. Krom jiného je to i proti předpisům a především zdravému rozumu.

+4/0
24.8.2015 7:26

F91i11l78i83p 53T44ř73e53b95a 6393910488136

Proti zdravemu rozume je vydat se na kole na silnici. Cyklista, který trochu používá mozek (a oči) mi na chodníku nevadí. Když ho ale vidím kličkovat mezi kamiony, ježí se mi vlasy na zátylku...

0/0
24.8.2015 8:06

V28l32a37d13i82m21í70r 71H13o78l94ý 8334951206317

Třeba v Praze by mohla navigace nabízet dvě možnosti. MHD a taxi.

+1/−1
24.8.2015 1:06

O66n18d79ř48e74j 32M90a93r72e47k 9342350157789

Cyklista nemá na přechodu přednost - takže zastaví a počká, až auto projede, v čem je problém, v řidiči co takhle jednoduchou situaci nezvládne?

0/−2
24.8.2015 7:04

J22i69ř78í 41J96u59ř94i38c63a 2638183271

Hlavně ma slezt z kola.

+3/0
24.8.2015 7:14

O89n88d32ř82e59j 56M33a51r86e86k 9582530727809

Proč? Když nikomu nepřekáží, ať si jede kde chce.

0/−4
24.8.2015 7:20

J37a38n 64K64u58p85e64c92k90ý 2181264919980

Po chodniku?

+2/0
24.8.2015 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.