Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Navigace poradí, jak se ve městě na kole nenadřít. Vymýšlejí ji na ČVUT

Na poli Centra agentních technologií Fakulty elektrotechnické ČVUT vzniká zajímavá navigační aplikace pro cyklisty. Díky ní si mohou naplánovat cestu na kole po jednom z 25 českých měst nebo po Bratislavě. Aplikace jim poradí vhodnou trasu a zároveň odesílá nasbíraná data k analýze. Města tak mohou lépe pracovat na optimalizaci dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M68a18r28t42i83n 14H20a85v89l12í64k 9689835219765

v čem to jiné než http://mapa.prahounakole.cz/ ?

0/0
24.8.2015 14:38

E26d58a 18D24r38á11b44e46k 7449192503447

Tak zrovna v Jablonci bude nalezení ploché trasy docela oříšek :))

0/0
24.8.2015 14:24

M89a81r46t91i93n 60P14o80s92p91í14š60i23l 8575281406617

po městě k ničemu, své město každý zná, když přijede zdaleka tak už ho nějaký kopeček nemůže zničit a plánovat delší výlety, kde bych tak viděl snad použití, to aplikace neumí. Tak k čemu je?

0/−1
24.8.2015 14:13

J66a65n 28R69a84k 9697463104825

Jezdím asi okolo 20 km do práce, tak jsem na to juknul. Myslím si, že ta aplikace má smysl, našla pro mě zajímavý alternativy, i když já cestu do práce měním, abych se nenudil. Mě se líbilo, kdyby ta aplikace našla trasu s minimem křižovatek, nebo s nepomalejší povolenou rychlostí, což by mohlo být nejbezpečnější.

+4/0
24.8.2015 9:37

J87a37n 67D73l80o97u73h63ý 7754959180659

Kolo v praze = pozerstvi o ekologii. Z praktickeho hlediska je to blbost. Teren je prilis kopcovity na klidnou neupocenou jizdu...

+4/−5
24.8.2015 9:17

M72a73r33t17i94n 33P65a14v63e24l52e25k 5160827525845

To je o tom odkud kam jedete a jak město znáte.A pozérství - to je zase o individuálním pohledu.Kolega jeden čas do kanceláře jezdil,protože to byl jediný pohyb který v celodenním shonu zvládal - dal si sprchu,byl jako nový a připravený k vysokým výkonům.

+6/0
24.8.2015 9:29

P25a29v96e75l 54O93b76d25r52ž35á28l32e62k 6496934528442

Nevím, ale dobu kdy jsem se ráno v práci ještě nasnídal, oholil a pak začal pracovat ... si pamatuju jen před rokem 1989.

Dneska se snažím do práce dorazit ve stavu, že jsem schopný pracovní výkon podávat od první munity. Za to mne ostatně i zaměstnavatel platí.

A vstávat o půl hodinu dřív, abych tohle všechno stihl místo pohodlí domova v nepohodlí práce, ještě před začátkem pracovní doby - na to jsem asi už moc starý.

+3/−1
24.8.2015 10:26

E53d10a 92D53r46á77b73e23k 7439782343237

využitím pracovní koupelny ale ušetříte čas na úklid vlastní ;)

+2/0
24.8.2015 14:23

P24e58t74r 24N31e78c59h75a20n88i27c79k55ý 7913516978470

Ne všude, Praha je obrovská, je to vlastně kraj. Povltavská cyklostezka pro dopravu vhodná je. Z Nuslí do Bohnic na kole asi málokdo pojede. Na druhou stranu i v kopcovité Barceloně cyklodoprava funguje.

0/0
24.8.2015 9:30

J80a10n 73R58a71k 9717393514905

Praha je malinkatá

0/−1
24.8.2015 9:46

M70a81r28t12i41n 59P97a89v39e20l68e57k 5470287255915

Opět úhel pohledu - proti Moskvě,Londýnu,Pekingu opravdu je.Ovšem když ji chcete přejít nebo přejet na kole získáte jiný pohled na slovo "malinkatá".;-)

+4/0
24.8.2015 10:05
Foto

P67ř42e20m74y72s89l 84Č31e24j94p 8968337488656

A já bych si troufl říci, že bude přes den ten cyklista z městské povrchové dopravy nejrychlejší ... A že je v Praze kopcovitý terén? Ale no tak ... zajeďte si k nám na sever, abyste zažil co je to kopcovitý terén :o)

+1/−1
24.8.2015 11:11

J85a12n 84D78l86o88u93h91ý 7864859290579

Prave ze to nechapete, stejne jako vetsina cyklo-fasistu. Pokud chcete aby obycejni lide ( co to kolo proste nezerou ) jezdili do prace, na nakup atd na kole, pak to budou delat jenom tehdy, pokud se z A do B dostanu bez kapky potu a naprosto bez namahy klidne v sacku, v kterem chodim cely den. Zajedte si nekdy do Uherskeho Hradiste nebo Stareho Mesta, popripade pokud chcete videt extrem v podani pretizene cyklo-dopravy navstivte dansku Copenhagen. Z meho pohledu pretizena cyklo-doprava je pro chodce horsi nez auta ( ta dodrzuji aspon nejake predpisy). Vsechny mesta ale maji spolecne to, ze to jsou totalni placky!

0/0
25.8.2015 9:01
Foto

P11ř22e86m77y33s62l 55Č42e79j14p 8968407258966

Tak podle Vás jsou všichni cyklo-fašisty. "Auta" dodržují předpisy? A dle všeho neuděláte pěšky krok, protože byste v tom sáčku mohl dojít k újmě zpoceného podpaží. Ano, tací jsou pak na cyklisty nejnaštvanější, protože cyklista jede, a "auto" stojí v zácpě se sáčkem v koloně na Elišce Krásnohorské ...

0/0
25.8.2015 11:08

P90e43t79r 26N64e10c65h89a54n82i54c62k49ý 7383136738500

To je zase vášní v diskuzi. Ale co jezdím na kole po městě (Olomouc), tak to docela chápu. Výstavba cyklotras a celková koncepce dopravy na kole po městě je v ČR naprosto neexistující. Staví se jak přijde dotace nebo jak si to nějaká neziskovka vymůže, pak je výsledek, že se pletou všichni všem. V Olomouci je to často nemožný dlážděný povrch cyklostezky, který se časem vlní, nelogické vedení tras, které mnohdy vyžene cyklistu na chodník, aby tam stezka náhle zmizela. Dokonce tu je stezka co nažene cyklistu na chodník, tam zmizí, cyklista jede po chodníku a pak se objeví 10 metrů cyklostezky, ta pak zase zmizí, zas se jede po chodníku ve strašném stavu a pak se objeví dalších 10 metrů nové dlážděné cyklostezky. Občas stezka dokonce zažene cyklistu do protisměru silnice, vytváří nebezpečná a podivná křížení všeho se vším a vedení cyklostras je jen pro směry Město->ven a ven->Město. Prakticky se nepočítá s dopravou po městě, takže cyklistovi nezbude nic jiného než vjet do šíleného provozu nebo jet po leč širokém, ale mizerně dlážděném chodníku. To samé se značením, kromě "Centrum" a "Nádraží" není jediný ukazatel v rámci města. Cyklostezky jsou mnohdy tak úzké, že se tam dva cyklisté ani nevyhnou a občas kličkují z jedné strany silnice na druhou. Přechody pro chodce a cyklisty mají dlouhatánské intervaly a spíše preferují silniční dopravu (zkuste se podívat jak takové semafory fungují v Dánsku a Švédsku). No a pak samotní cyklisté. Někteří nepochopili smysl jezdění na kole po městě, ženou se na svých top kolech jak kdyby byli na Tour de France,  nesmí je nikdo předjet a oni musí předjet každého koho vidí. To vše na té úzké stezce se špatným povrchem, kde vedle chodí lidé a stezka křižuje několik silnic se semafory s dlouhým intervalem, takže se závodník stejně s ostatními u přechodu zase potká. Prostě ČR městskou cyklistiku neumí a vlastně ji podporuje jen kvůli penězovodům z EU, ke zkvalitnění života ve městech (aspoň kde to terénem jde) to má většinou dost daleko.

+4/0
24.8.2015 8:34
Foto

M33i87r53o42s83l19a36v 26S73t70e92i32n15e97r 6868474703905

Operační výzkum byl aktuální už v šedesátých letech. Třeba McNamarra, US stratég, vypočítával efektivitu opatření proti Vietcongu. V podstatě se jím zabývá současná logistika- jak co nejlevněji a nejrychleji dopravit zboží z A do B. U běžné navigace s typicky maďarským softwarem iGo  by přibyla jenom nová metoda výpočtu trasy- ta energeticky nejvýhodnější, pro cyklisty. Výška je v datech navigace stejně už udána, takže jde pouze o rozšíření aplikace.

Pro průjezd trasou A do B je sice výškový rozdíl daný terénem, ale sjet to na kole znamená vyhledávat pokud možno mírné stoupání, třeba i trochu dále. Jaký je stav kolejiště a vozovky ovšem navigace neví.

0/0
24.8.2015 8:22

M12a57r17t68i64n 56Š44t31ě42p94á77n98e16k 3147763393561

Takze to zase fizluje. A aplikaci, ktera vam najde cestu z kopce a pod kopcem doporuci nastoupi do MHD a vyjet nahoru zvladne kde kdo.

0/0
24.8.2015 8:17

P17a37v53e58l 59O69b89d47r36ž94á96l32e76k 6566744118662

A vymyslí a způsob, jak obejít fyzikální zákony? Pokud je mezi A a B nějaký výškový rozdíl, tak ať pojede kdekoliv, někde ten kopec vyjet musí. A Praha je postavená na kopcích kolem Vltavy ... tras "po rovině" tu moc nenajde sebelepší navigace.

No a sdílet kancelář s takovým cyklistou, který si ráno dal kopeček na Žižkov, to je chuťovka.

+1/−1
24.8.2015 8:06

P22e70t91r 26N29e87c85h48a87n92i31c94k71ý 7863276388670

Tak záleží taky na délce stoupání, na prudkosti kopce, na kvalitě povrchu při tom stoupání. Aneb od Národního divadla na Petřín sice můžete jet nejkratší a nejprudší trasou okolo lanovky nebo si to můžete dávkově vyjet někde kolem Hradu

+1/0
24.8.2015 8:18

P40a40v43e46l 53O97b46d78r26ž29á49l33e20k 6286314338142

Výměna intenzity za čas je sice možná, ovšem za předpokladu, že ten čas máte. Normální člověk se potřebuje ve městě (zvlášť cestou do práce) dostat z A do B v co nejkratším čase.

Na rekreační vyhlídkové jízdy je víkend a mimo Prahu.

0/0
24.8.2015 8:41

P47e64t68r 63N90e18c64h72a20n81i95c26k41ý 7333206148480

Samozřejmě záleží na vhodném kompromisu náročnosti a času

0/0
24.8.2015 8:53

P87a43v70e33l 74O27b92d79r49ž71á65l97e63k 6826134728472

Kompromis vyžaduje nějaké stupně volnosti ... v roce 2015 má normální pracující člověk stran času jedinou rozumnou volbu - co nejdřív/hned. Opravdu nerad trávím nadbytečný čas na cestách do/ze zaměstnání, raději ten ušetřený věnuji rodině a koníčkům (třeba to ježdění na kole v přírodě).

0/0
24.8.2015 10:29

P81e79t73r 98N75e48c35h80a80n86i63c81k10ý 7873266238160

V tom případě v 85% případů by měl každý vytáhnout / pořídit auto

0/0
24.8.2015 10:31

P78a43v88e43l 24O88b50d70r21ž67á92l16e22k 6286224238672

A je to snad jinak? Vždyť na to cykloaktivisté neustále upozorňují a snaží se proti tomu bojovat ... bohužel se neuvedomují, že je to zcela logické a racionální chování.

Až mi u baráku bude v 7 ráno stát cykloaktivista, který se nabídne, že mně za 40 minut doveze na dvojkole do práce a odpoledne zase domů - tak auto milerád nechám v garáži.

0/−1
24.8.2015 11:12

J84a37n 33K74u87p66e31c96k93ý 2461154259660

Umi ta aplikace pro cykloteroristy planovat jak zdrzovat dopravu na magistrale a ohrozovat chodce na chodniku?

+3/−7
24.8.2015 7:45

M71a77r81t49i76n 33P38a57v48e65l83e58k 5150377675865

Tím zdržováním na magistrále myslíte zasílání upozornění na cyklojízdy,aby bylo cyklistů co nejvíc?

 Přiznávám,že loňská cyklojízda mi přišla docela drastická,když ochromila provoz na magistrále a v celém centru Prahy.Ale co,je to jednou za rok a Češi jsou tolerantní a pohodový národ.;-D

0/−1
24.8.2015 8:27

P73e74t45r 68V85e29s40e85l82ý 7144555324218

Tak nějak nechápu co chtějí plánovat u nás v Otrokovicích, když dva nejvyšší body jsou nadjezdy nad železnicí.

+1/0
24.8.2015 7:35

J26i93ř14í 64J94u10ř31i38c39a 2778453891

Cítím Tučný grant.

+3/−4
24.8.2015 7:13

O38n37d88ř66e89j 38M61a93r39e16k 9712400797979

Optimalizace trasy podle profilu? To tak nějak umí cyklo navigace běžně. A hledat cestu do práce? Proč? Dám si to jednou, dvakrát do nějakého plánovače a nemusím s sebou tahat navigaci. Na navigaci jsou důležitá data - aktualizace - to pochybuji že budou mít vlastní. Pokud jsou něčím zvláštní taj se to nějak ve článku neobjevilo.

0/−2
24.8.2015 6:46

J84i58ř51í 63V93o28s82e35č36e49k 8880549500411

Objevilo, optimální trasa z bodu A do bodu B se průběžně mění podle dat, která automaticky odesílají uživatelé (a odesílali v rámci akce Do práce na kole). Nejkratší != nejrychlejší (vždy), navigace zohledňuje skutečnou dobu jízdy reálných lidí a ne pouze algoritmus se vstupními daty jako povrch, cyklostezka, intenzita provozu ...

+3/0
24.8.2015 7:14

O66n65d45ř45e66j 33M95a89r13e96k 9252240267699

Ale tohle tu přeci už je. Ale u kola, kde jede každý jinak rychle, je to navíc nesmysl.

0/0
24.8.2015 7:22
Foto

O27t85a87k41a34r 25K12i45n79d87l 2241513703553

Doufám že také radí kudy nejlépe v protisměru, po chodníku a po přechodu.!!!!!!

+4/−3
24.8.2015 6:33

O12n61d26ř10e83j 21M61a71r49e36k 9932230737879

V civilizovaných městech se v protisměru - jednosměrce jezdí běžně. A přechod - komu to vadí?

+3/−4
24.8.2015 6:47
Foto

O67t47a66k77a14r 66K64i19n62d11l 2221253263643

Tak zcela civilizovaně vezmu cyklistu klackem po držce.

+4/−7
24.8.2015 6:51

O29n65d56ř51e80j 34Š43v11e44j97d23a 4411589647240

Hlavně by měli na cyklostezkách přestat chodit čoklaří s čoklem bez vodítka, který se pak motá všude...

+1/0
24.8.2015 8:38

V47á15c39l12a37v 56P21o49u57s72t65k88a 3460511632

Hrdinů je plný internet.

+1/0
24.8.2015 9:13

M98i71c94h45a17l 30P69r47o70k92š 6631344462312

Tak ten prechod vetsinou vadi lidem, co se snazi prechazet a cyklista mezi nimi klickuje. Stejne tak z pohledu ridice nebyva uplne nejlepsi, kdyz se mu najednou pres prechod proriti cyklista, ktereho si predtim nemel poradne moznost vsimnout.

+7/0
24.8.2015 6:52

E78l90i34š15k54a 48K62u16č85e24r37o71v54á 7179922183673

je to přechod, ne přejezd, takže předpokládám, že před přechodem cyklista sesedne a změní se v chodce vedoucího kolo.

0/0
24.8.2015 7:19

O54n63d91ř44e23j 69M63a29r17e27k 9442910407449

A auto udělá co? Zopákněte si pravidla.

0/−3
24.8.2015 7:23

M92a86r12t36i92n 74K64o41l96á25ř 3459642192303

Začněte s těmi pravidly u sebe.

+1/0
24.8.2015 7:26

O78n57d25ř39e76j 83M94a78r82e38k 9442760637509

A konkrétně s jakým? :-)

0/0
24.8.2015 7:28

E34v40a 45D71r92o82z92d77o66v14á 7669247925895

Základním? Cyklista po přechodu kolo vede.

+1/0
24.8.2015 7:41

M32i93c28h76a15l 54P97r37o68k28š 6621624592972

Ten predpoklad je bohuzel ve vetsine pripadu naprosto mylny. Ostatne on ten cyklista ani nema pred prechodem co sesedavat. On by na chodinku na tom kole nemel sedet vubec a chodcem vedoucim kolo by mel byt po celou dobu, kdy zrovna neni na silnici nebo cyklostezce.

+2/0
24.8.2015 7:32

M17a29r96t57i96n 11K89o72l83á10ř 3919262472853

V civilizovaných zemích se po přechodu nejezdí. Krom jiného je to i proti předpisům a především zdravému rozumu.

+4/0
24.8.2015 7:26

F78i58l34i19p 69T11ř88e60b44a 6263100578956

Proti zdravemu rozume je vydat se na kole na silnici. Cyklista, který trochu používá mozek (a oči) mi na chodníku nevadí. Když ho ale vidím kličkovat mezi kamiony, ježí se mi vlasy na zátylku...

0/0
24.8.2015 8:06

V35l13a76d52i40m29í42r 79H59o84l69ý 8654941876417

Třeba v Praze by mohla navigace nabízet dvě možnosti. MHD a taxi.

+1/−1
24.8.2015 1:06

O31n43d76ř23e38j 60M50a88r69e37k 9532890957289

Cyklista nemá na přechodu přednost - takže zastaví a počká, až auto projede, v čem je problém, v řidiči co takhle jednoduchou situaci nezvládne?

0/−2
24.8.2015 7:04

J67i62ř41í 96J52u92ř46i80c33a 2498843271

Hlavně ma slezt z kola.

+3/0
24.8.2015 7:14

O53n98d97ř48e49j 13M16a10r28e22k 9812320447679

Proč? Když nikomu nepřekáží, ať si jede kde chce.

0/−4
24.8.2015 7:20

J74a61n 86K81u12p75e52c82k40ý 2261174339960

Po chodniku?

+2/0
24.8.2015 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.