Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodáno. Německé automobilky koupily mapy Nokie za 68 miliard

Německá skupina automobilek Daimler, Audi a BMW potvrdila odkup mapové služby HERE. Tuto informaci dnes zveřejnilo konsorcium automobilek, které tak potvrdilo dřívější zprávy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F50i38l50i67p 31V57a31š90í95č36e22k 4525572857238

Abychom si to ujasnili, tak Nokia prodala mobilní divizi asi za 7 miliard, 2,5 miliardy za mapovou divizi mi potom připadá trochu moc, ale asi ví, co dělají.., vždyť Microsoft taky věděl, co dělá a potom zjistil, že tak trochu prodělal ;-)

0/0
3.8.2015 18:04

P21a24v23e37l 21S57o54b46o63t26k60a 5320974

Neuvěřitelné. Takže MS prodá svou mapovou divizi a nyní následuje i Nokia HERE.

VÝPRODEJ ZAČAL - pozor na křižovatkách (Smrtonosná past 4.0)

0/0
3.8.2015 16:23

T34o37m46á83š 88M45a68t32ě42j 9845558413792

Mě by spíše zajímalo, co to bude znamenat pro mě jako pro uživatele: 

Mapy HERE +navazující hlasová navigace Drive (a Lens) - mám v telefonu zdarma - a ty aplikace fungují opravdu výborně. 

Zůstane to tak i nadále ? Nebo si budu muset hledat nějakou náhradu ?

+3/0
3.8.2015 13:56

R56o65b51e61r49t 56Š44ť19a57s69t30n25ý 2804371144

Tak HERE+ jsem používal na navigaci také - ovšem jen do té doby, kdy mne párkrát protáhla po okreskách, které byly vhodné tak akorát na traktor .... Nelze si určit vlastní průjezdní body, tak aby trasa vedla po lepších silnicích. Momentálně používám MapFactor (také zdarma) a naprostá spokojenost. Takže bych pro HERE+ zase tolik nebrečel :-)

0/0
3.8.2015 19:44

O74n33d16ř97e58j 96L63o59š51o33t17h 1885635795361

Já taky nejsem z HERE nějak nadšený, používám mapy od Googlu, i když tam to taky s nastavením není moc dobré, ale naviguje slušně.

0/0
12.8.2015 20:36

J67o81s57e63f 90R13i84c23h69t25e23r 9506645177303

68 miliard korun za mapy?? asi tomu nerozumím.

+1/−7
3.8.2015 13:25

P12a61v40e93l 97V36e85t95e43š26n95í23k 7275538605927

Tam budou mapy, infrastruktura, know-how, patenty - tyhle automobilky vědí co chtějí. To není magistrát hl. města Prahy.

+15/0
3.8.2015 13:32

J63o82s88e87f 72R61i88c33h29t60e63r 9906845187423

já vím že to není jako práce s buzolou, děti. ale přecejen 68 miliard? :-)

0/0
3.8.2015 13:42

J55o39s48e71f 76K93r64a53l 3497713474407

Kupují hotovou firmu s kvalitním produktem rozšířeným po celém světě, všude kde jezdí hodně aut. Je to zcela logický krok, když prodávají nejlepší auta tak hold si musí připlatit za kvalitu, samozřejmě, že se jim ta investice nejspíš brzy vrátí. Další příklady Ebay koupil Skype v roce 2005 za 2,6 mld. USD, pak ho v roce 2011 prodal Microsoftu za 8,5 mld. USD to je přes 140 mld. korun. Mnohem větší nákupy se dělali v energetice a tam lítaly cifry s násobky ročního rozpočtu naší republiky. :-)

+1/0
3.8.2015 14:02

J66a76c85h40y62m 75K61a39v60a76n 1440689238385

Ja myslim ze Skype prodal za mensi cenu puvodnim vlastnikum. A ti az Microsoftu, ktery ho (jako Nokii a WP) casem pohrbi.

0/0
3.8.2015 14:07

O21n43d43ř45e11j 86L11o69š66o74t55h 1755655375191

Musím říct, že v poslední době šel Skype, především ten mobilní, dost nahoru.

0/0
12.8.2015 20:37

D43a27n49i41e93l 22S47v87o96b86o38d54a 6575652211709

Tahle divize je težce ztrátová. Podle mě není šance, že automobilky zvýší obrat ani, že výrazně sníží náklady. Koupě dává smysl snad jen jako obrana proti závislosti na Google a Apple v budoucnosti, kdy jsou mapové podklady nutností pro prodej auta.

0/0
3.8.2015 19:22

M35a43r65t60i31n 18P47o84s45p70í10š12i39l 8645961486517

uvaž, že třeba jen škodovka měla za 2014 zisk cca 22 mld, tak co tito giganti. Audi provozní zisk za I.Q. 2045 39 mld Kč. Jistě vědí co dělají

0/0
3.8.2015 15:09

P95a43v36e12l 74S10o89b32o46t55k16a 5550394

Jestli má něco budoucnost a jisté zhodnocení, jsou to práva na mapové podklady a jejich vektory.

Takže to vypadá už na naprosté zoufalství a rozprodej všeho co má nějakou cenu.

0/0
3.8.2015 16:25

D45a57n95i48e22l 20S15v16o10b94o42d13a 6695922191179

Spousta peněz. Navíc provoz téhle divize stojí $2 miliardy ročně. Takže máme 3 hlavní vlastníky mapových podkladů se třemi různými způsoby generování zisku z nich: Google - výměnou za osobní data uživatelů, Apple za peníze uživatelům, D3 - budoucí životaschopnost a nezávislost v době automnoních dopravních prostředků.

0/0
3.8.2015 19:19

P33a98v48e86l 58S24o38b19o95t34k52a 5420234

Nevím jestli se něco nezměnilo, ale pro Apple dodává podklady TomTom (?).

0/0
3.8.2015 21:23

M74a12r90t54i10n22a 14L63e26v53á 6916428509

Nějak jsem si vzpomněla na ty hackery, jak dokázali na dálku ovládat Jeep.

+4/0
3.8.2015 13:20

D11a10n32i41e80l 90H81l98o46u17š28e96k 7253162486109

Upřímně se děsím, až se jednou auta budou řídit úplně sama a poslanci se shodnou na zákoně s omezením, že je daleko bezpečnější, když se auto řídí samo. Ne pro to, že bych tomu nedůvěřoval, ale protože je řízení auta super věc.

+8/−3
3.8.2015 13:10

J23a69n 76B90u40r97i13a86n 2133579884540

Já se na to naopak docela těším. Mě sice taky baví řídit, ale bude to prostě jen koníček. Pokud jste chtěl cestovat před 150 lety sám, tak jste musel umět ovládat koně.

Dnes už je to jen koníček.

+3/0
3.8.2015 13:47

P89e79t17r 16N46e56c23h16a76n24i43c69k43ý 7763676838930

Já se toho děsím, protože poslanci taky můžou rozhodnout, že někde nesmíte, že vaše auto může zastavit polciajt dálkovým ovladačem, že nesmíte přejet hranice, že musíte z ekologických důvodů mít každé 2 roky nové auto a staré se softwarově "zamkne", o různých diktátorech nemluvě... A teď krizové případy, stojíte na červené, provoz slabý, ale najednou se vám začne pobuda vlámávat do auta, vypukne za vámi požár apod. Co uděláte vy? A co udělá chytré auto? Nemluvě o nějaké existenční nutnosti se někam rychle přemístit ať už do jiné země nebo do nemocnice.

+4/0
3.8.2015 14:59

A39n92t73o14n49í56n 75L10e11j52s97e23k 1293839917455

Spousta lidí auto nemá a překvapivě jsou naživu.

+1/−1
4.8.2015 2:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.