Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodávají vás a vy to nevidíte, varuje šéf Applu

Osobní údaje o uživatelích mobilních zařízení mají cenu zlata. Pro mnohé společnosti působící v mobilním průmyslu totiž představují významný přísun financí. Tyto informace jim totiž umožňují lépe zacílit reklamu. Šéf Applu takové praktiky tvrdě odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C86y64r15i57l 45P98a52v80e58l60k14a 4946632718765

To, že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou!

0/0
6.6.2015 22:07

M63i72k52u87l77á51š 37L73é70v81y 5742525114271

Po přečtení diskusních příspěvků bych to viděl takhle:

Jsou tací, kterým nevadí shromažďování jejich osobních údajů, protože nemají pocit že je ohrožuje. Případně jim nevadí cílená reklyma. To je jejich věc. Je ale nemístné pokud opovrhují těmi, kterým to vadí. Každý jsme jiní.

Na druhou stranu právě kvůli těm, kterým na jejich soukromí záleží, je velmi dobré, že se takové zprávy objevují. Jistě je dobré vzít je na vědomí, i kdyby někomu nezáleželo tolik na soukromí.

Závěrem známý vtípek na odlehčení: Že jste paranoik, ještě neznamená že po vás skutečně nejdou. ;-)

+1/0
5.6.2015 7:37
Foto

V98r95a46t10i51s38l53a17v 82J72i98n60d71r98a 3719457663279

Co konkrétně vám vadí na cílené reklamě? Já, když si reklamu neblokuji, tak jsem naopak celkem rád, že mi nabídne něco, o co bych mohl mít zájem - místo toho, aby se zobrazovala zcela náhodně.

Příklad: už nějakou dobu pokukuji po nových sluchátkách. No a samozřejmě už si toho Google všiml, a zobrazuje mi na ně reklamy. A klidně se mi smějte, ale mně se líbí, že se mi teď v reklamách zobrazují samá sluchátka - nové modely, slevy,... Proč bych měl chtít koukat na reklamu třeba na novou střechu, auto, koupelnu, nebo třeba nové vložky, když takové věci jsou pro mě úplně irelevantní? Ta sluchátka jsem zatím pustil k vodě, a čekám, že to za mě ty reklamy vyřeší - někdy mi prostě nabídnou něco, co mě zaujme. Nepotřebuji je nějak akutně, stará zatím slouží - ale mají krátký kabel. Když mě nějaká v reklamě zaujmou, nemám problém si je koupit. Když ne, počkám, až ta stará doslouží, a pak si koupím nová, reklama nereklama.

Podle mě dělá spousta lidí z komára velblouda. Ano, různé firmy o vás sbírají nejrůznější informace. A ano, tyto informace pak používají pro lepší cílení reklamy. Co je na tom špatného? To jste všichni nějak duševně omezení - a vše, co vidíte v reklamě, si hned běžíte koupit? Pokud ano, tak buďte rádi, že je cílená. Aspoň si nekoupíte novou střechu, o kterou nestojíte, ale nová sluchátka, o která jste někdy projevili zájem. No a pokud ne, tak nechápu proč brečíte, že je cílená, když na ni stejně moc nedáte.

Ano, kdyby ty informace, které o mně má třeba Google, měl nějaký úchyl z mého města, byl bych asi pěkně nervózní. Bůhví co by mi od něj mohlo hrozit. Co mi hrozí od Google? Že na mě zacílí reklamu, a ukáže mi něco, co mě zajímá? To je ale ošklivá zlá společnost, no fuj. Navíc, tyhle informace Google může využít jen na internetu. Když vyjdu ven, nebudou mi billboardy ukazovat sluchátka jen proto, že to jsem já.

No a jestli Google ta data prodá jiné firmě? To mám brečet a nadávat, jak na mě jen chtějí rýžovat peníze? Co takhle zapojit mozek a uvědomit si, že

0/0
5.6.2015 0:23
Foto

V38r36a14t97i93s82l14a64v 97J86i63n29d71r37a 3709157153589

...a uvědomit si, že si nemusím koupit všechno, co mi reklama ukáže? Co takhle být rád, že už nežijeme v době, kdy se reklama zobrazovala zcela náhodně, a naučit se to chování reklam nějak využít ve svůj prospěch?

No a konečně - pro všechny ty paranoidní blázny, kteří se bojí sledování - vždy můžete používat prohlížeč v porno režimu. Ehm, pardon, v anonymním režimu, samozřejmě.

0/0
5.6.2015 0:27

M86i95k67u35l76á22š 44L98é80v93y 5772385234981

Já když jsem si kupoval sluchátka, tak na reklamu jsem zvysoka kadil. Protože reklama je ne od toho aby vám poradila dobrou koupi ale aby její objednatel - tedy prodejce nebo výrobce na tom vydělal. Proto jsem sluchátka hledal v Datart-u podle poměru kvalita/ cena. Dnes už pravda kvalitu neurčíte jinak než poslechem, protože už se neuvádějí technické parametry jako kdysi. Tak jsem si koupil sluchátka, které mi plně vyhovují a za cenu za jakou bych ji nedostal kdybych kupoval podle reklamy.

Je třeba si uvědomit, že reklama není levná záležitost a ta se samozřejmě do ceny promítne bez ohledu na kvalitu výrobku.

Proto by jste měl při nákupech používat mozek kterým se tu tak chlubíte místo slepého čumění na cílené reklamy

0/0
5.6.2015 7:24
Foto

V82r12a17t44i98s69l68a42v 12J56i54n49d51r83a 3859447403109

Sluch je subjektivní záležitost, ne každý ho má absolutní. Já už sluchátek pár vystřídal, a rozdíly v nich jsem zaznamenal minimální. Možná špatně slyším, možná jen nejsem takový hudební fajnšmekr, nebo možná prostě jen nelžu jako spousta dalších lidí tady, těžko říct. Každopádně když si zrovna nekoupím sluchátka od Vietnamců na tržnici za pár korun, tak mezi těmi "značkovými" nepoznám prakticky žádný rozdíl. A ačkoliv se zde (nebo na technetu) pod každým článkem se sluchátky všichni komentující dušují, jak poznají rozdíl mezi dvěma naprosto totožnými sluchátky (jen od jiných výrobců), a jak je to pro ně zásadní rozdíl při poslechu té jejich kvalitní hudby v bezztrátovém formátu, já stále zůstávám ten hudební barbar, který si vystačí se sluchátky za pět stovek, starou hudbou v mp3 formátu (ano, podlehl jsem tlaku okolí, a novější hudbu si už taky kupuji/stahuji ve flacu - ale té mám jen minimum), a na přehrávání používám mobil. Tak, a je to venku. Poslouchám hudbu v nekvalitním formátu na nekvalitním přístroji s nekvalitním čipem, a navíc k tomu mám nekvalitní sluchátka. A nepoznám rozdíl, když do toho svého mobilu píchnu svoje sluchátka za šest stovek, nebo když jsem zkusil kamarádova za dva tisíce. Asi bych si vážně měl nechat vyšetřit sluch.

Ale žerty stranou. Ano, vím, že reklama je tu od toho, aby na ní její zadavatel vydělal, a ne od toho, aby mně doporučila výhodnou koupi. Vždyť jsem taky řekl, že si nekoupím první výrobek, který tam vidím. A ne, opravdu slepě nečumím na cílené reklamy. Prostě když zahlédnu něco, co mě zaujme, podívám se na bližší detaily o tom, na recenze uživatelů, na cenu. Když mě to nezaujme, tak tomu nevěnuji další pozornost. Je mi vás líto, jestli jste to tak pochopil. V každém případě nakonec skončím s těmi nejobyčejnějšími sluchátky za pár stovek. Obvykle to budou ta, která budou třeba na heuréce v mé cenové relaci na prvních místech - díky recenzím uživatelů. A ta stejná se zobrazují v reklamách. Nevím, v čem máte problém.

0/0
5.6.2015 9:43

M70i11k39u60l67á51š 40L45é71v27y 5702695654271

No, z vašeho příspěvku mi vyšlo že spíš vy máte problém - opovrhujete těmi kteří "nepoužívají mozek" a proto jim vadí cílená reklama (páč raději čumí na všecky necílené).

Jinak, tato vaše reakce je korektní, ne snobská a toho si vážím. Já jsem za dob svého mládí patřil k fanouškům hi-fi (i proto jsem se dal na studium na elektro-fakultě, obor elektronika), ale v nedávných časech po měření frekvenčního rozsahu i relativní citlivosti mého sluchu jsem musel přiznat, že nemá smysl se hnát za špičkovými sluchátky či aparaturou celkově. Takže taky si vystačím se sluchátky za pár stovek, i když mám jinak celkem slušnou "hi-fi" aparaturu. Cena není pro mne prvořadá, prvořadá je spokojenost s výrobkem. A ta je dosažitelná i u rozumné cenové hladiny.

Kdysi jsem byl na roční stáži ve Philips v Eindhoven a tam mne na nástěnce zaujal velmi výstižný slogan: "Hořké pocity z mizerné kvality produktu přetrvávají dlouze poté co vymizí sladký pocit z nízké ceny". Je to velmi trefné, pravdivé rčení.

+1/0
5.6.2015 11:30

L92u84d90v57í38k 86G13a97j24d86o35š98í92k 2745643884592

Pane Jindro, zřejmě jste nepochopil co je na reklamě špatného.

Problém reklamy spočívá v tom, že si nekupujete to co sám chcete, ale to co chtějí jiní abyste si koupil. Jedním z vrcholů reklamního klamu je stav, kdy si začnete myslet, že vnucený produkt sám chcete a že jste si ho zcela dobrovolně vybral.

Pak už je jen krůček k nejvyššímu reklamnímu levelu, kdy si začnete myslet, že ten produkt nutně potřebujete a musíte ho mít za každou cenu.

Reklama je manipulace s lidskou psychikou který nepřináší prospěch vám, ale vždy pouze prodejci. Vy jste jen její oběť.

+2/0
5.6.2015 10:59

M38i19k91u92l81á98š 22L11é77v82y 5412275384951

trefné a výstižné R^R^

0/0
5.6.2015 11:33
Foto

V39r39a83t78i84s66l91a59v 49J51i42n23d36r62a 3529637143469

Pane Gajdošíku, to vy jste zřejmě nepochopil, jak jsem můj komentář myslel.

Já ta sluchátka chci. Chtěl jsem je dřív, než se mi na ně začala zobrazovat ta reklama. U starých mám příliš krátký kabel, a jejich životnost už se taky blíží ke konci - v místě, kde se kabel "dělí na dva" (kde se rozděluje jeden společný kabel do dvou sluchátek), se mi zdá, že se začíná odlupovat plastová izolace. To je ale vedlejší. Vtip je v tom, že nechci čekat, kdy mi ta sluchátka doslouží. Chci si koupit nová, proto jsem po nich pokukoval. Z několika důvodů jsem ale koupi nových sluchátek odložil (žádná mě nezaujala natolik, abych do nich šel, navíc přišlo zkouškové, tak to teď ani není moje priorita). I to moje krátké pokukování však stačilo k tomu, aby se na mě zacílila reklama - a všude na mě teď vyskakují sluchátka.

Uvědomte si ale, že ta reklama na sluchátka se začala zobrazovat až potom, co jsem si je začal hledat. A hledal jsem je proto, že je chci. Asi jste nepochopil princip cílené reklamy - (zatím) nedokáže dopředu předvídat, co chcete. Dokáže to odhadnout z mých akcí (vyhledal jsem si sluchátka -> zobrazuje se mi na ně reklama), ale to je až následek mých akcí. Není to naopak. Ano, kdyby se mi zobrazila reklama na sluchátka, a já si potom začal myslet, že chci nová, měl byste pravdu. Naposledy: já ta nová chtěl, a v důsledku toho se mi pak v reklamách zobrazují nabídky na nejrůznější modely.

No a já toho rád využiji. Když se mi zobrazí sluchátka se zajímavou cenou, podívám se na hodnocení a recenze uživatelů, a podle toho se můžu rozhodnout, jestli do nich půjdu, nebo jestli budu hledat dál. Když mě nezaujmou, a pak se mi ta reklama zobrazí znovu, ignoruji ji. Když mě nezaujmou, a pak se mi zobrazí reklama na jiný model (s pro mě zajímavou cenou), opět se podívám na recenze, a znovu zvážím, jestli to stojí za to nebo ne.

Rozumím vašemu názoru a respektuji ho. Nemyslím si však, že je to můj případ. Ano, chci nová sluchátka - ale ne za každou cenu. A už vůbec ne kvůli reklamě.

0/0
5.6.2015 12:28
Foto

V78r51a15t79i16s88l83a91v 96J74i38n74d12r30a 3419557173699

A abych dokončil myšlenku: to, že chci nová sluchátka, samozřejmě ví i ty společnosti, které mi reklamy zobrazují. Já ale slepě nejdu, a nekoupím si první model, který se mi zobrazí. Stejně tak po koupi tohoto modelu nejdu, a nekoupím si další, který se zobrazí den potom.

I když je reklama cílená, dokáží někteří lidé uvažovat. Moje přítelkyně například na podzim poletí do Indonésie na Bali. Chtěli jsme se podívat kde přesně ten ostrov je, tak jsme si ho našli na mapách. Pak jsme se rozhodovali, jaký film si večer pustíme - a bum, hned na nás vyskočily reklamy se zájezdy na Bali. Opravdu si myslíte, že jsme pak jako ovce objednali letenky pro nás i pro všechny naše známé jen proto, že se nám zobrazila ta reklama? Ne. Jen jsme se pokochali, jak jsou tam pěkné palmy, pláže a modré nebe, a o to víc se teď přítelkyně těší.

Chápu, že vy asi máte s cílenou reklamou problém. Nevím proč, ale asi máte nutkání koupit vše, co se vám v reklamě ukáže. Ne všichni však takový problém mají. Pokud ale takovým problémem trpíte (reklamy vás snadno zmanipulují), pak byste měl být rád, že je na vás cílená. Když se naposledy vrátím ke svému příkladu se sluchátky - kdybych byl snadno zmanipulovatelný reklamou, tak bych si holt koupil první sluchátka, která by se mi v reklamě zobrazila. No a co, stejně jsem nějaká chtěl. Lepší, než kdybych si objednal střešní krytinu s pětačtyřicetiprocentní slevou, a pak ji do důchodu skladoval nevyužitou v garáži jen proto, že se ta reklama neumí zacílit, a já jsem snadno zmanipulovatelný. :-)

0/0
5.6.2015 12:45

O95n45d35r15a 79S52o52u98k42e42n56í78k 8869510302879

Já vím o jedné moc zlé americké firmě, kterou tam autor nezmínil-Microsoft, pokud se podíváte na windows 10 je tam všude Bing(nedá se předělat, podstatě nám MS vnucuje Bing, zatímco ChromeOS od Googlu tam pustí i jiné vyhledávače,...), Microsoft učet a stím i jejich cloud, služby balíčky, office, cílená inzerce, no je toho mraky-to je horší, Apple nemá tolik uživatelů a cílená inzerce reklam se dá vypnout...Apple mám raději než M$, už jenom pro to že jejich produkty jsou vyladěné(to je to hlavní berte třeba konzoli PS3-vše je vyladěné a i dnes se na ní dají hrát hry s dobrou grafikou a při tom je méně výkonější než dnešní stolní počítač-podobně je to i u Applu) a na vysoké úrovni, za to odpovídá i cena

-vy hejtři Applu a Linuxu, ne nemám doma jediný produkt od Mrkvosoftu(kromě Skypu) a Applu- mám doma Linux(můj "Aršík" a "Ubu", jak to nazvala...) na počítači Linux na NASu, "Linux"(spíš *nixový systém blízký Linuxu, ale ne oficiálně vedený jako Linuxový systém) na routeru, WebOS na chytré televizi, Android na mobilu

+7/−2
4.6.2015 16:03

J63i33r59i 59D86o77m98i78n76i18k 1671518761130

Prostě jste na to vyzrál, hlavně s tím androidem ;-D

0/−5
4.6.2015 16:16

D48a34v42i21d 18D95l75o82u16h78ý 5734367457401

Poslední část mi přijde jako pozérství... :-/

+4/0
4.6.2015 17:25

K91r64y41š81t94o24f 78T20u66r53n45o45v84s48k37ý 1807739749894

Ja jsem na windows phone a windows 8.1 prihlasen prez svuj google mail, stejne tak sem veden u MS. Nikdo me k zakladani specialniho uctu nenutil a kdyby Vam to az tak vadilo, muzete si zalozit mistni ucet, ktery neni svazan vubec s mailem. A k tomu Bingu, ja bych z preview verze nedelal konecne zavery. Na WP je taky defaultne Bing, ale da se prenastavit :).

+4/−2
4.6.2015 18:05

M74i90r78o75s47l26a87v 75K54r37a82h75u79l97í34k 6517414764

tak nevím zda je jedná o troll příspěvek nebo něco hulíte ;-D

+2/−2
4.6.2015 22:59

V74o85j44t30a 52P19a63t10k51o51s 8390468318403

Tak brat si PS3 jako argument vyspelosti Applu nad MS mi prijde vylozene usmevne, zvlast kdyz xbox360 od MS je uplne stejne kvalitni, jako ten PS3. A pouzivani pubertalniho Mrkvosoftu...to je furt jeste in? Ja myslel, ze "vtipnost" tohohle vyrazu vycpela uz nekdy pred 15 lety.

0/0
5.6.2015 10:11

J46i54r70i 65D11o89m50i12n29i75k 1611328891980

Paranoia je duševní nemoc srovnatelná s blbostí. A na blbosti a snech  se vždy vydělávalo nejlépe. Příkladem jsou všelijaké pojišťovny, které na blbosti a snech jiných postavili celý svůj business. :-)

Ale jinak, i když jsem velký fanoušek Applu, tak konkrétně Google Photos

se mi líbí určitě víc, než iCloud Photo Library . A že se někdo dívá na můj ksicht ? Ať si to užije. Paranoiou netrpím, jestli někdo kšeftuje s mými e-mailovými adresami a nebo čučí na mé fotky je mi u sedacího svalu. :-)

+3/0
4.6.2015 15:50

P18ř61e19m67y38s55l 31K42y22s98e14l44á54k 3941173344755

Zloděj křičí chyťte zloděje. To je snad vtip ne? Ten je lepší než Jobs. Prodá vám nejen věc co umí míň než jiné, ale ještě vám nabulíkuje, že bojuje za vaši svobodu. Jo oni to nikomu neprodávají, ale využívají to sami úplně stejně jen pro své účely. A očividně jim vadí konkurence. A o tom, že všechna osobní data jsou již dávno prodána ať vědomě nebo ne se snad bavit nemusíme. Bůhví kdy stát přijde na to, že může prodat data, třeba ze sčítání lidu 😃.

+8/−3
4.6.2015 15:06

M12a84r53t38i58n 67P87a96v70e21l73e95k 5930287335425

No,a víte něco konkrétního o zneužívání informací Applem nebo je to jen obvyklé žvatlání :" Zlá,zlá,zlá americká firma"?

+4/0
4.6.2015 15:30

T11o76m60a51s 30D83r21a71j18s98a48j33t87l 9899457678740

Ja si treba dobre pamatuji, ze bez vedomi uzivatelu skryte logovali automaticky ve vsech telefonech lokacni data.

+8/0
4.6.2015 16:09

M53a97r24t95i33n 18P79a19v69e67l34e70k 5110357175495

Locationgate? Vytváření databáze wifi sítí,aby následně tu databázi Apple využíval ke zlepšení služeb - tuším polohu wifi sítí využívá třeba Find my phone.On lze těžko vylepšovat systém bez použití konkrétních údajů - i díky tomu má Apple nejnižší spotřebu dat.Naši polohu znají už operátoři,takže to nebylo nijak dramatické.

+1/−4
4.6.2015 16:40

T36o71m73a32s 97D51r42a32j54s46a95j79t96l 9329867848150

Jenze kdyz sbira takova privatni data bez vedomi a souhlasu uzivatelu, v cem je lepsi? Porad je to zlodej, ktery krici, chytte zlodeje. Navic s tim pristupem, co predvedli, tezko mohou vyvratit pochybnosti, ze to byl prvotni a jediny ucel.

+6/−2
4.6.2015 16:49

M57a60r57t61i57n 78P46a55v96e75l41e62k 5470417235615

Jak tedy měl Apple vytvořit databázi wifi sítí?

Ale ano,uznávám - bylo to nešťastné zjištění v nešťastnou dobu,ještě nedozněla aféra okolo sběru informací Googlem a na Apple se provalila Locationgate - majitelé iPhonů měli pocit,že jsou šmírovaní stejně jako lidé s Androidem,i když je Apple opakovaně upozorňoval,že nesbírá polohu telefonů,ale polohu wifi sítí kvůli zlepšení služeb právě pro ně.

0/−4
4.6.2015 17:01

A86d64a38m 27K48ř19i78v75s26k54ý 1893854350713

Takže sbíral polohu wifi sítě a ne polohu telefonu, který tu wifi zachytil? Není to tak trochu "prašť jako uhoď"?

0/0
5.6.2015 14:13
Foto

O73s87k37a48r 23Š49t11e91j74f23a 2223737297149

Spíš si to poslaly ty dvě společnosti mezi sebou. Buď rád za ty reklamy. Vždyť nabízejí přímo to co hledáš :)

+2/0
4.6.2015 14:52

A86l34o77i14s 42J41i65n18d35r97a 9500294427195

Malokdy neco koupim podle reklamy. Vetsinou je to tak, ze neco hledam a pak vidim na to reklamu. Ale jsou jedinci a neni jich malo, kteri tomu celkovemu tlaku neodolaji a porad is neco musi kupovat.... Tam to asi funguje.

+2/−1
4.6.2015 14:33

T51o77m12á30š 10Š17t89r16i89g72n52e85r 9221727240361

alebo v pripade apple: "ošklbávajú vás a vy to nevidíte"

+2/0
4.6.2015 14:25
Foto

M34a72r95t65i11n 96Š49u12b60r56t 1665401554705

Normálka. Přišli rodiče, ať jim najdu na webu konkrétního kuchyňského robota. Tak jsem zadal do vyhledávače a našel asi tři odkazy. Rodiče si přečetli recenze a odjeli. Druhý den jsem otevřel facebook a všechna reklama tam byla "úplně náhodou" na kuchyňské roboty a hlavně na toho, co jsme hledali. Chápal bych, kdybych to hledal na facebooku, nebo tam napsal ten název toho robota, ale já hledal úplně na jiných stránkách. Takže evidentně facebook leze do historie hledání v mém počítači a dle něj nabízí reklamu...zajímavé zjištění.

+3/−3
4.6.2015 14:21

A40d87a51m 60K71ř42i13v70s95k26ý 1833854270873

Spíš bych jako viníka viděl facebookové "lajkovací tlačítko", které je skoro všude, než to, že vám lezou do historie (protože to by snad ani nemělo jít).

+4/0
4.6.2015 14:31

D97a52n68i22e32l 23S34c35a92r17d46o55n21i 6108338605144

Udaje jsou drzeny v tvz cookies... zakazte je nebudete mit tolik cilenych reklam

+3/0
4.6.2015 14:41

J38i59ř32í 41J96u24ř80i84c71a 2748623401

Dobří, já robota vybíral tak měsíc a ty reklamy jsem tam měl do té doby, než jsem potřeboval televizi. :-) BTW: co si rodiče koupili smím li vědět?

+2/−1
4.6.2015 15:11

R91a94d15i79m 64Z26a42t67o68p87e86k 9582185732277

Do zadne historie facebook neleze. Proste skrz tlačítka like na strankach vi, kam chodite. Rika se tomu tracking a jde tomu zamezit ruznymi zpusoby.

+2/0
4.6.2015 15:38

E34n78r34i66c24o 83V26a60n 35S23a59m47o30n36e 2247177418495

Zloděj křičí: "chyťte zloděje! "

+10/−3
4.6.2015 13:45

J62a27n 54N16á63d26v93o52r94n86í95k 7913628535207

Mozna byste si mel clanek precist, pak nad nim minutu premyslet, a az pak psat do diskusi.

0/−1
5.6.2015 5:31

J65a72r20o54s49l82a15v 34K80o31v62á13ř89í28k 4188313660590

Ano, to byste vážně měl.

+1/0
5.6.2015 5:45

M43i10r42o76s71l60a78v 60K60r67a31h17u40l35í62k 6557664814

Tak jedina ochrana je nezit digitalne. Jsem zvedavej kdo to da, kdyz chce v dnesni dobe zit plnohodnotne... Uz bez mailu to nejde a za chvilku to nepujde ani bez FB...

Ovsem zisk informaci na strelbu reklamy mi osobne nevadi. Podle reklamy jsem koupil v zivote jen jednu vec a to podle tv reklamy :-D

+2/0
4.6.2015 13:33

P14a51v67e38l 18M76o70r10a38v44e71c 3892909962768

Zloděj křičí chyťte zloděje.

Apple se chová prakticky stejně. Jen to jeho iZákazníci odmítají přijmout.

+9/−2
4.6.2015 13:17

P83e41t86r 59R32o72m77á76n77e32k 8364737304634

A které společnosti prodal osobní údaje svých uživatelů?

+1/−1
4.6.2015 13:30

J40i95r59k92a 54N75o10v77á38k 6582735485639

"Narušení soukromí považuje za hrozbu pro americký způsob života."

To se mu povedlo, to už je teda americký způsob života dávno pohřben, neboť soukromí (a zejména to telekomunikační a internetové) už dávno neexistuje a amerika na tom má lví podíl.

+9/0
4.6.2015 11:33

P82a17v59e31l 32M59o27r48a38v84e70c 3352949532288

Navíc, Apple se na vloupání do soukromí dosti podílí.

+2/−1
4.6.2015 13:17

K94a60t40e98ř48i73n63a 24D18r58a94h46o83k38o65u85p80i92l23o13v38á 9246481282233

Ale v P.R.I.S.M. od NSA byl Apple jako jeden z prvních. Prodávat ne, ale dávat protiústavně vládě - no problem.

+9/0
4.6.2015 11:24

J97i40r80k77a 21N63o68v14á73k 6822835395789

kdoví, vůbec bych se nedivil, kdyby za ta data nedostávali nějaký peníze - i když asi formálně na úhradu s tím spojených nákladů, či tak něco.

+1/0
4.6.2015 11:34

K86a32t83e68ř85i66n17a 50D68r52a90h11o41k69o18u72p34i80l57o11v83á 9106551502263

I to je možné (přesněji dost pravděpodobné).

+1/0
4.6.2015 12:08

O77n76d27r35a 29S69o60u22k97e18n83í33k 8519900632599

A co Micro$oft kolik ten za to asi dostal...

0/−1
4.6.2015 16:05

R37o40b32i40n 18Ž67i72ž67k71a 2148744216156

To možná ano, ale nic co by jim za to stálo, kdyby nemuseli. Stejně jako v případě ostatních.

0/−1
4.6.2015 16:03

R97o39b31e10r68t 40M26r90o72c91z35k64o80w71s18k95i 7738250969334

Takže tu máme na jedné straně např. Google, který dá zákazníkovi vše zdarma. Google získá osobní informace zákazníka, za které zákazních dostane zas cílenou reklamu.

Na druhé straně tu máme Apple, kterému zákazník zaplatí i za pšouk, a pokud zákazník bude chtít cílenou reklamu, tak Applu musí dát osobní informace.

Nějak v tom nevidím ten zásadní rozdíl. Mě shromažďování informací problém nedělá. Problém je pouze, pokud jsou zneužity způsobem který mě poškodí.

+7/0
4.6.2015 11:06

J58i91ř45í 95J22u84ř54i45c18a 2678563111

Tak já naprosto nejsem přesvědčen o bezúhonnost Applu co se týká mých osobních dat, ale zajímá mne ten každý psouk který se jim musí platit. Na základě takovýchto komentářů jsem byl totiž pln obav při přechodu na iOS a ono nic.

0/−3
4.6.2015 11:15

A87l17e33š 96M77a34c22e69k 6635905961245

Zkus napsat něco špatného o Applu a uvidíš ten tanec. Vypínání founu během hovoru atd. :-)

0/−4
4.6.2015 11:40

J40i67ř26í 41J17u85ř10i94c78a 2478883111

Nepochopil jsem, omlouvám se.

0/−1
4.6.2015 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.