Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svezli jsme se nejjednodušším taxíkem. Peníze nepotřebujete, stačí mobil

Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz. Nepotřebujete hotovost, vše probíhá elektronicky. Platbu si dokonce můžete rozdělit se spolucestujícími. S aplikací Uber se zdá, že už cestování taxíkem nemůže být jednodušší. Ale háček to má: v Praze je zatím málo aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46u91k19a88s 37N54o75v41a98k 4529139373358

Tak UBER najednou neni taxisluzba?

0/0
25.10.2014 0:24

J63a15n 11Z52b73o71ř33i78l 3929347389

A ja se vezu na Nevolejte.cz :- D

0/0
22.10.2014 13:01
Foto

F11i68l37i22p 85Š85v56e25h32l54a 1126723188927

Tak jsem to chtel take zkusit. Nainstaloval jsem aplikaci, zaregistroval se ... Vysel jsem z klubu James Dean, Praha 1. Zmackl tlacitko.. nic. Pak jsem zkusil spocitat kolik by me stala planovana cesta - a nasledne me telefon upozornil, ze tuto cestu nemuzu zaplatit paypalem. Takze sem si zavolal taxika a jel sem tagem.

0/0
23.8.2014 15:35

M47i26c46h57a67e81l 53M45e26n18s77i33k 8721446860942

Takže existuje naděje, že nepřijede zpocené čuně s pupkem lezoucím zpod tílka nebo olezlé kožené vesty

v káře smrdící kouřem se sedadly, na která se čistě oblečený člověk bojí usednout? 8-o

Tož to by mohli zavést aji u nás na lontě R^

+1/0
22.8.2014 23:59

M56a52r67t79i87n 67M27a62t55ý23s95e87k 6158791606410

Kdy jste naposledy jel v Praze taxikem? Vámi popisovaný zjev jsem mezi taxikáři dlouho neviděl.

0/0
27.8.2014 9:25

P92a59v35e55l 86K30r35á51l 5840659514288

V článku se pořád mluví o pečlivé kontrole řidičů ze strany Uberu - jak je teda možné, že v západní Evropě jezdilo tolik řidičů bez příslušných licencí, i když je to jedna z podmínek užívání služby? To o moc pečlivé kontrole nevypovídá.

0/0
21.8.2014 21:46

D44a61l22i21b37o37r 97C58h14v37á15t79a97l 3821125542858

Tady se zase sešli lidé, kteří všemu rozumí :-) Není to žádná černota, ne v této chvíli. Ti, kteří chtějí jezdit pro Uber Black v Praze, kromě přesného typ vozidla (jinak nemají šanci) musejí splnit tato kritéria:

1) Živnostenské oprávnění.

2) Koncesi pro osobní přepravu vozidly do 3,5t.

3) Taxikářský průkaz.

4) Zařazení vozidla do evidence taxislužby a vozidel osobní přepravy (to, že není onačeno taxi, s tím nesouvisí).

5) Úrazové pojištění všech sedadel. (Který taxík to má?)

Takže pro ČR/Prahu zatím platí to, že kdo chce jezdit pro Uber, musí splnit totožná kritéria, jako jakýkoli jiný provozovatel osobní přepravy s vozidly do 3,5t. Rozdíl je jen ve formě objednávky, která jde přes Uber. Zdanění a legislativa je totožná.

+6/0
21.8.2014 20:35

J64a40k46u56b 45S40e23m19e41r17á35d 2277266941311

nikdo nerika, ze je to cernota uz v teto chvili..nicmene o te nizsi variante se v clanku take pise

0/0
25.8.2014 14:35

M25a97r27t92i10n 84M60a77t80ý12s37e65k 6538551576130

Pokud jsem četl dobře náborový leták (nyní už to nikde pořádně není), tak chtějí právě vozidla, která NEJSOU zařazena do registru taxi. Stejně tak požadavky. Chtěji komerční licenci a komerční pojištění. to mi nezní úplně jako koncese na přepravu osob.

0/0
27.8.2014 9:28

J28i80ř64í 30V35i15n70k98l31e97r 1121947290729

Že by pomalý konec pražských arogantních drožkařů v teplákách?  Kéž by.

+3/0
21.8.2014 20:26

M41a86r42t83i63n 98M65a18t53ý11s13e61k 6648541186740

Kolik znáte arogantních drožkařů? Neříkám, že nejsou, nicméně proti ostatním jsou již převážně v menšine.

0/0
27.8.2014 9:29

V69í62ť83a 14K16r45u61t73i95š 1190364285707

Takže další obor, který moderní technologie mohou zásadně změnit a pro zákazníky zlevnit. A navíc tím naruší oligopol taxikářů, kteří se teď budou bránit, co to jen půjde.

A jak ukazuje historie, tak technologie jdou tak rychle dopředu. Asi není těžké si představit službu v jiné podobě než současného Uberu, která opustí taxislužby, a bude fungovat jako online mobilní a rychlá Spolujízda.

+2/0
21.8.2014 20:23

L12u81k64á57š 18V69a49ň32u69r90a 1575474203373

Neschvaluji taxikare bez koncese, ale ceny taxi v Praze jsou nesmyslne. Pokud jedu firemnim autem, jsou naklady cca 7kc/km. Pokud bych pocital, ze ridic jede obe cesty a ma byt i na plat ridice, tak mi vychazi cena na 24kc/km. Ale pokud bude taxi plne vytizene, vychazi cena na 12kc/km.

0/−2
21.8.2014 20:05

F63e26r72d50i26n89a56n37d 48S21l24a66v95í35k 1675862532719

no vzhledem k tomu, že v  Praze jezdím taxikem za 16kč na km tak mi to přijde v pořádku i podle vaší zvláštní kalkulace.

+4/0
21.8.2014 20:43

J46i46ř50í 28L48u14k56á84š67e51k 5100701360653

Elegantní černý vůz s elegantní černou rakvičkou vzadu ;-D

0/−1
21.8.2014 19:20

J94a18k97u57b 32S68e20m37e24r73á43d 2527436501731

tohle se proste vyplati opravdu jen u toho vyssiho standartu .... ta levnejsi varianta, aby ridic byl v plusu, kdyz jeste dava Uberu, tak si nemuze dovolit platit pojisteni a tax. konsesi

+3/0
21.8.2014 17:03

J23i64r81k47a 84K10o72c85h 7444764683925

a) nemyslim ze by jezdili s vyvesenou vlajkou - standarTou - zrejme jste mel na mysli u vyssiho standarDu

b) tohle nema s taxikarenim nic spolecnyho - jakobytaxikari uberu prave licenci nemaji a to je podle me ten problem. nejsem taxikar ale system uber neschvaluju

+1/−1
21.8.2014 17:50

J41a32n 15M37o76h84y57l70a 6862379209631

ad b) u nás jsou na tom řidiči Uberu stejně jako ostatní taxikáři nebo přepravci, co se  všech povolení a pojištění týče.

+1/0
21.8.2014 19:20

L84a61d18i32s75l84a94v 70M15á20l53e86k 7283337501648

Zatím sice ano, ale až spustí tu nižší kategorii, tak to bude stejné, jak v západní Evropě, čili daňový únik jako prase. A o tom, že jsou jenom platforma, můžou kecat, jak chtějí, to je to samé, jakože uložto se nepoužívá k šíření warezu, ale jen k ukládání linuxových distribucí :-)

0/−1
21.8.2014 19:37

P32a31v62e79l 63K74u78r15a18l 5461654670840

Na licence, povolení a pojištění auto nejezdí.

Pokud je můj jediný požadavek dostat se z místa A do místa B a budu akceptovat absenci pojištění (tedy na vlastní riziko) nevídím důvod proč za to platit...

A stejně tak nechápu proč by tato služba měla podléhat nějakým licencím...

Pokud ano tak je potřeba aby jakákoli státu nehlášená spolujízda mimo majitele auta byla považována za daňový únik.

Proč na všechno potřebujeme licence státní regulace?

Kdyby naši polici byli co k čemu a skutečně budovali legislativu století tak už na našich silnicích jsou taxíky které vůbec řidiče nepotřebují a pohybují se zcela automaticky jenom podle mobilu zákazníka. Na tom kdyby se nemusel platit řidič by se ušetřilo nejvíc.

+11/0
21.8.2014 19:50

F78e85r85d54i27n62a32n91d 49S20l58a81v97í87k 1305772272199

asi bych si měl dát bacha, každý den vozím do práce přítelkyni a někdy i další kolegy a nemám na to žádnou licenci :-)

0/−1
21.8.2014 20:45

J53a43k91u48b 65S73e39m10e19r82á13d 2237396291371

oni vam za to pravidelne plati a vydelavate tim?

0/0
25.8.2014 14:36

J84a36k33u67b 42S10e70m27e72r81á21d 2147976651861

opravdu jste tak natvrdly, ze nerozeznate rozdil spolujizdy mimo majitele auta a vydelecne cinnosti prepravou osob???

0/0
25.8.2014 14:33

J57a37k90u37b 22S33e91m40e30r21á24d 2267526491871

a) aby ses nepo ... :-)

0/0
25.8.2014 14:37
Foto

P36e79t39r 53K22r61e95n19ž84e18l81o25k 5299657

Podmínky pro byznys musí platit pro všechny stejně a nelze to ničím omlouvat. Pokud k placenému vození pasažérů je nutná licence a pojištění, měli by ji mít i tito. Dále - pokud člověk jako fyzická osoba má příjem, neměl by být zaměstnaný, třeba i dohodu, či mít živnostenský list? Své příjmy pak také zdanit? Klidně ať ty zákonné podmínky revidují, zjednoduší, ale ať se měří všem stejně ...

+1/−3
21.8.2014 16:58

P54a69v41e43l 32K34u75r32a12l 5171144920940

Co třeba tu povinnost pojištění a licencí ZRUŠIT? abychom mohli využívat více možnost s nižšími náklady a utrácet méně poněz?

Tak jako tak - očekávám že pokud stát půjde po Uberu tak doufám že bude veškerou spolujízdu považovat za daňový únik a bude adekvátně trestat všechny řidiče kteří si do auta vezmou kohokoli mimo blízké rodin.

+3/−2
21.8.2014 19:52

M13a56r27t82i27n 77M84a55t40ý73s53e53k 6358601276150

Pokud zrušíte "licence" nebudete vědět kdo kde podniká.

0/0
27.8.2014 9:33

A28l39e17š 72J73a74n50á82č81e30k 3253224136773

Narozdíl od Jízdomatu tohle je černá taxislužba :-(

+5/−6
21.8.2014 15:56

G31a49b28r65i92e61l 66H34o63r47t43e20n 9241959863894

"Kliknete a za pár minut pro vás přijede elegantní černý vůz."

Ani nevím proč, ale vzpoměl jsem si na Matrix, MiB a Akta X.:-)

+8/0
21.8.2014 14:58

A95n72d57r27e82j 76K95r30á31l 7385166445105

V tom pripade je divne, ze jste si na MiB vzpomnel.. :-P

+2/0
21.8.2014 22:50

G96a62b71r51i61e51l 13H34o69r67t65e47n 9921749683384

;-D

0/0
22.8.2014 9:41

T62o60m54á95š 91B33u51t64o85r94a 7541539972448

Výborný nápad, jen tak dál, rozšiřovat a vylepšovat..! Až mi mobil vše zajistí a nejlépe i spočítá (kilometry + cenu), tak se milerád začnu vozit taxíkem taky.. 

Tahle republika to potřebuje jako sůl, protože to co předvádí někteří taxikáři (turbo-taxametry atd.), tak to je odporný nekřesťanský humus..

+11/−3
21.8.2014 14:55

P63a55v32e33l 66K84u71r67a62l 5531824650360

Co potřebujeme jsou auta google která se řídí sama pomocí GPS a počítače a problém předraženého řidiče se zcela eliminuje.

Idelní to bude i pro kamionovou dopravu kdy jednak ubude řidič, ale hlavně bude moc vozidlo jezdit 24/7 bez nutnosti přestávky každých 8 hodin.

+1/−1
21.8.2014 19:53

V14á90c78l88a12v 36Č91e67r76m60á48k 4183720207174

A mohlo by to i nahradit MHD. Každý si zaplatí, jestli chce jet v příslušném autě sám, nebo snese i zajíždku a přítomnost jiného člověka, podle toho bude mít cenu. A nemusí tak jezdit jenom osobní auto pro 4-5 lidí, může tak jet i třeba Transporter nebo mikrobus. A můžeme dát sbohem špinavé a předražené (jízdné je jenom malá část nákladů) MHD.

0/0
22.8.2014 14:18

F65e66r96d59i36n34a13n19d 24S68l18a83v66í94k 1975112222359

tak se trochu dovzdělejte, protože dneska už se opravdu jezdí podle mobilu, cena, trasa je jednou zda jedete s Andělem, Bílou Audi nebo si někoho zavoláte přes liftago. Cenu víte dopředu plus mínus pár korun, trasu si můžete hlídat na mobilu.

0/0
21.8.2014 20:48

M96i46c72h16a15l 51N26o16v76á86k 6932835258926

čtete moc scifi

0/0
21.8.2014 20:55

M73a63r11t95i55n 33M39a11t10ý81s63e29k 6928521346710

Kolikrát jste jel taxikem v posledních pěti letech? Kolikrát vás ten taxikář okradl? Zkusil jste někdy některou aplikaci, které má momentálně v Praze cca půlka větších taxislužeb?

0/0
27.8.2014 9:35

J78a59k35u82b 75S73e43m59e60r55á42d 2307576261241

"Takoví lidé nemají ani patřičné pojištění ani taxikářskou licenci, a tak se vlastně nelze divit, že se proti tomuto postupu taxikáři bouří. Na druhou stranu Uber svůj systém brání tvrzením, že je pouze platformou, která spojuje cestující a řidiče. „Různá řešení pro spolujízdu tu existují už delší dobu,“ argumentuje Rob." .... cili v podstate se tu protizakonnou cinnost ridicu bez licence a pojisteni snazi Rob hodit na ridice samotne :-)

+6/−2
21.8.2014 14:24

A39n53t24o20n12í92n 11P55o87l95i94c45k90ý 9510842571737

Ano, říká se tomu neoprávněné podnikání

+2/−1
21.8.2014 15:39

K80a14r17e44l 57J42a27n10í30k 9518442105894

Službu vítám, ale nároky na řidiče Uber musí být stejné, jako na taxikáře. Pokud se liší, měl by být Uber dotlačen respektovat legislativu a zajistit tento požadavek.

Jiná věc je ta, zda není čas mluvit o jejich zjednodušování pro všechny.

+2/0
21.8.2014 14:21
Foto

V19o53j82t66ě33c75h 78V41o32p78a76ř14i47l 2854796376520

A proč by měly být nároky stejné? Táborové chatičky také neplní kritéria pětihvězdy hotelu. Pokud se Uber nebude nazývat taxi a nebude využívat místa pro taxi, je to jednoduše méně garantovaná (kvalitní) služba v oblasti dopravy. Řidičský průkaz, placení daní a auto s platnou technickou, to jsou kritéria, která je nutné plnit. Zbytek nechme na provozovateli a jeho regulaci pomocí poptávky zákazníků, nikoli nařízeními státu.

+5/0
21.8.2014 19:01

P17a74v96e68l 48K53r19á79l 5810219954208

Jenže udělování hvězdiček hotelu není věcí státu. U ubytování stát také klade nějaké nároky na hygienické požadavky, které musí splňovat každé zařízení daného typu. Protože taxíky se na víc druhů nedělí, platí to holt pro všechny stejně.

+1/−1
21.8.2014 21:45
Foto

V81o50j66t55ě96c86h 51V62o33p27a19ř78i41l 2574346396390

"Protože taxíky se na víc druhů nedělí" - A to je právě špatně a mělo by se to změnit. U dopravy nahrazuje hygienu způsobilost a tou je řidičský průkaz a střízlivost. Ostatní parametry by si měl zvolit zákazník výběrem vhodné dopravní služby.

+1/0
21.8.2014 23:38
Foto

P20e55t47r 71K76o44m69ž12í30k 5694106734867

Uber jsem párkrát vyzkoušel vloni v Los Angels, kamarád, co tam žije, ho rád a hojně využívá. Jako služba mě to tehdy nadchlo, pokud by se to tu podařilo rozběhnout v té podobě, jako to mají tam, byla by to zajímavá alternativa taxi. Hlavně při využití neprofesionála by mohla být i cenově výhodnější...

+1/0
21.8.2014 14:17

J51a63k82u31b 50S37e20m58e49r98á38d 2747296881641

a taky protizakonne :-) nicmene zrejme pro toho ridice

+4/−2
21.8.2014 14:23

T27o37m90á28š 79B49u70t64o58r47a 7141169962528

A Vy snad máte pocit, že profesionální taxikář jedná v souladu se zákonem? To jsou prolhaní zloději, kteří kradou za bílého dne.. Ne všichni, ale těch poctivých je jako šafránu.. 

http://praha.idnes.cz/zaznam-turba-u-taxikare-0sm-/praha-zpravy.aspx?c=A131214_133938_praha-zpravy_cen

+6/−2
21.8.2014 15:00

M76a26r51e87k 45M75a54r95t19i16n 8969284806690

Jde o to, že sice na jedné straně někteří z nich šidí, na druhé straně ovšem musí splnit veškeré právní podmínky. Tzn. mít taxametr. Pokud ho Uber mít nebude, jde proti zákonu (že si může taxikář vybrat, jestli ho bude mít nebo ne, je absolutní kravina - v tom případě by v ČR jezdilo jen minimum taxikářů s taxametrem, nemyslíte?). Takže Jakub Semerád má pravdu.

+2/−1
21.8.2014 15:21

L55a19d96i56s54l14a83v 92M77á80l92e47k 7803977331838

Taxametr dle platné legislativy skutečně již není potřeba.

+2/−1
21.8.2014 15:25

M45a30r23e16k 72M81a85r85t82i23n 8209314276830

A to je právě ten omyl, právě že potřeba je. Viz novela zákona z loňského roku. V opačeném případě by se jednalo o zprostředkovatelskou službu, kde by ovšem museli mít řidiči již podepsanou smlouvu ve vozidle.

+2/0
21.8.2014 16:18

L30a60d67i10s18l48a49v 57M61á92l67e82k 7473697941978

Právě že novela z loňského roku povinnost mít taxametr ruší, a ano, musí být pak podepsaná smlouva ve vozidle, ale s tím už se dá kreativně pracovat.

+1/0
21.8.2014 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.