Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodafone razantně mění FUP. Po překročení limitu si účtuje další peníze

Od 13. září zavede Vodafone poměrně výraznou změnu pravidel FUP, respektive toho, co se stane po vyčerpání volných dat. Místo automatického zpomalení rychlosti zákazník automaticky dostane nový balíček dat za 49 korun. Službu si případně musí zákazník sám deaktivovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I74g95o15r 56G48o27t26t72w41a47l56d 6807788580121

Měl bych k tématu pár poznámek. Docela by mě zajímala i obhajoba Vodafonu. Třeba je služba navýšení datového limitu natolik žádaná, že bude pro operátora méně zatěžující ji pár klientům vypnout, než většině ručně přidávat data po vyčerpání (ruku na srdce, jak často se to stane). Osobně ale také požádám o vypnutí pro celou firmu a následně kdo bude potřebovat, tak si jednotlivě data přikoupí.

Jako hlavní problém vidím typickou situaci, která se mi osobně stala při update tuším na iOS 6. Tenkrát jsme s kolegou plánovali delší cestu, tak jsem chtěl do telefonu nahrát nějaké audio knížky uložené online v iTunes Match, abychom měli co poslouchat v autě. Ovšem při aktualizaci OS, kterou jsem provedl pár dní předtím, výrobce změnil nastavení mobilních služeb a aplikace hudby získala dříve zakázané oprávnění použít mobilní data. Jelikož mám velmi rychlý internet, místa bylo dost a netušil jsem, na čem se dohodneme, tak jsem nechal stahovat několik celých audioknih. Ale když jsme odjeli z dosahu WiFi, tak mobil vesele pokračoval ve stahování přes 3G. Někde u Brna dorazila SMS o vyčerpání 90% limitu 1,5 GB. Za Brnem to bylo 100%. Pak se stahování naštěstí zastavilo. Mobil byl samozřejmě někde v tašce, takže jsem se o tom dozvěděl až za několik hodin. Byl předposlední den měsíce, tak jsem nad tím jen mávl rukou. S touto novou "službou" by se ale moje peněženka nejspíš trošku provětrala...

0/0
6.9.2014 22:54

I44g73o92r 12G45o96t78t89w53a60l65d 6537138620461

Mimochodem, kdyby operátor při vyčerpání zaslal SMS be tvaru: "Právě jste dosáhl 90%, resp. 100% datového limitu. Pro automatické navýšení o dalších 50, resp. 250 MB za cenu 50 Kč zaslete SMS ve tvaru SOUHLASIM na cislo 123456 nebo jako odpověď na tuto zprávu. V opačném případě Vám bude rychlost omezena na 20 kbps."

Všichni by byli spokojení a byla by to skutečná "revoluce" v přístupu k zákazníkovi.

0/0
6.9.2014 23:02

T16o55m81á95š 92P80o80b40o68r22s45k34ý 3630465458885

Včera jsem kvůli tomuhle článku kontroloval nastavení a syn už tam má zatím neaktivní službu automatické přidání dat a k tomu jsem zjistil, že nám u všech (celkem 5 telefonů aktivovali bez povolení hlasovou schránku, což byl kdysi jeden z důvodů, proč jsem odešel od T-Mobile. Dělali to třeba i 3 týdně...)

0/0
28.7.2014 19:36

F45r71a24n80t14i74š84e21k 19K38o97p36e65c93k66ý 6595299370845

Jsem u Vodafone už od Oskara, ale v září končím.... Délku rohů si určím sám......

+2/0
25.7.2014 15:48

A20l74e33x76a15n51d91r 22K71o76s83t43k64a 5889236299636

Neskutečné, jak se operátoři kapsují na mobilních datech.

0/0
19.7.2014 6:08

F67r90a32n34t51i16š21e80k 71K52a42l42v55o50d67a 5137267183141

No ať to zkusí a přijdou o dalšího zákazníka. Už jsem takto vyřešil neustálé problémy obchodníků v UPC, kteří se mi snažili zdražit a tudíž nemám problém změnit operátora. Jsem u nich sice již už od dob, kdy byli ještě Oskar, ale pokud začnou chytračit jdu jinam!!!!;-O Pokud si neváží dlouhodobých spolehlivých zákazníků, tak ať o ně přijdou.

+3/0
18.7.2014 20:50

L35a95d89i14s97l33a92v 98O47s60t23r91á10k 7145520408658

Jakto .ze ne mam slovenskou kartu od O2 Fer a denní limit je 400 MB za cca14 kc na den a to bohate stačí

0/0
18.7.2014 17:49

O69t93o 86M49a81n 2694934691300

a hele, třetí do party

+2/0
17.7.2014 22:19

O69t39o 44M37a91n 2964854951210

jiný vlákno, ale fantová to určitě pochopila

+2/0
17.7.2014 22:20

K59a41t93k41a 29H53r82o28u81d33n90á 8289490553457

PRO ZÁKAZNÍKY, KTEŘÍ NEZNAJÍ OBCHODNÍ PODMÍNKY NEBO JE NEČTOU: Obecně platí, že jakékoliv změny smlouvy musí odsouhlasit obě strany. Zákon o elektronických komunikacích dává operátorům výjimku, pokud chtějí podmínky měnit, musí ale dodržet určená pravidla. Informace o změně musí být zveřejněna nejméně jeden měsíc před datem, k němuž mají nové podmínky platit. Zákazník také musí být o změně prokazatelně informován stejným způsobem, jakým je mu zasíláno vyúčtování. Zároveň ho musí operátor poučit, že může bez sankcí odstoupit od smlouvy. Když jsou tyto podmínky splněny, má zákazník čas na odstoupení nejpozději do dne účinnosti nových podmínek. Pokud ovšem operátor zákonné podmínky nesplní, tedy například zákazníka informuje pozdě nebo mu zatají, že může ukončit smlouvu, pak změna podmínek není vůči zákazníkovi vůbec účinná.

+1/−2
17.7.2014 20:25

H24o72n60z47a 20B47o55b18u44l13a 9626729393189

Děkujeme zástupkyni Vodafonu za vysvětlení, že prasárny jsou dovoleny.:-P

+3/−4
17.7.2014 20:57

K26a85t10k13a 28H56r28o16u37d98n55á 8309380853757

Nejsem zástupkyní žádného operátora! Jen znám zákony a čtu si obchodní podmínky, což vy asi neděláte a pak si tu stěžujete :-P Postřelená husa nejvíc kejhá ... Osobně používám předplacenou kartu. Lidi nechápou, že operátor dělá jen to, co mu dovolí.

+1/−3
17.7.2014 21:12

H87o95n77z21a 93B81o55b81u22l44a 9736489933479

No víte, nevím, jak je to s tou postřelenou husou, u nás se říkalo potrefená, nevím, jak moc by postřelená ještě kejhala. Ovšem jak víte, jestli čtu nebo nečtu cokoliv, to by mne opravdu zajímalo, tím spíše, že níže píši, že VF nemám. Mám TM a ještě ke všemu služební s volným soukromým voláním, takže mi to může být úplně jedno. Dokonce je mi i jedno, že vy jste ovce, která si myslí, že když si přečte obchodní podmínky a tam napíší, že jste povina jim každý měsíc zaplatit 10 tisíc, tak že s tím musí souhlasit a ještě to bude veřejně obhajovat. To je totiž čistě váš problém, já jen říkám, že zapínání jakékoliv zpoplatněné služby bez souhlasu klienta je prasárna, ať jsou OP jakékoliv.

+2/−3
17.7.2014 21:41

R32o84m49a30n 55M52r25ó73z42e49k 8527278661542

Proč se vyjadřujete k věcem, po kterých vám nic není. Není to u vás poprvé. Paní Fantová má pravdu.

+2/−3
18.7.2014 0:58

H54o19n20z90a 35B79o57b37u74l75a 9606959313139

A proč mi po nich  nic není? Protože zrovna služby VF nevyužívám? Takže se držíte hesla "nehas, co tě nepálí"? To si ale hodně usnadňujete život.

Mimochodem - vy stíháte sledovat, kdo se o čem a k čemu na internetu vyjadřuje a k tomu i to, jestli mu do toho něco je? To jste buď opravdu velký borec, nebo, a to spíš, velký kecal.

+2/−1
18.7.2014 9:46

K53a30t16k22a 53H66r43o61u32d44n87á 8659300453797

Z vašich příspěvků doslova číší vaše pošramocené EGO Rv Já nemám potřebu brečet na diskuzi, jak ti operátoři obírají zákazníky, protože ty obchodní podmínky čtu!!!! Pokud máte služební telefon a je vám to úplně jedno, tak potom tuplem nechápu, proč se tu urážíte, když někdo s vámi nesouhlasí. V předchozím příspěvku jsem psala, že mám předplacenou kartu, takže není problém změnit šmahem operátora.

0/0
21.7.2014 20:09

K14a77t54k39a 38H24r66o89u63d38n12á 8219520363227

Vodafone si vyhrazuje právo kdykoliv i bez uvedení důvodu omezit, ukončit nebo změnit tyto Podmínky, a to s účinností ode dne oznámení na internetových stránkách www.vodafone.cz, nebude-li výslovně uveden termín pozdější.

0/−3
17.7.2014 21:20

P54e78t91r 28S52c38h95ö31n 7213546102863

A zákazníkovi tím umožní zrušit smlouvu bez sankcí. Super. Dám jim sbohem.

+4/0
18.7.2014 8:57

K75a58t68k90a 90H91r16o39u95d56n28á 8759730243157

Nechápu, proč z toho děláte vědu? Operátor nastaví určité podmínky, vy máte právo na ně přistoupit nebo jít ke konkurenci. Starý zákazník odejde a přijde nový, hledáte chyby tam, kde nejsou.

0/0
21.7.2014 20:18

R48o31m89a38n 41L49a79n17g75e20r 9514524602602

Jsem si naprosto jistý, že se v těch podmínkách nepíše nic o aktivaci placených služeb bez vyžádání.

+1/0
18.7.2014 10:49
Foto

P49a58v17e27l 69Š65o12r86f 3789433309615

U Vodafone mám tři SIM karty s tarifem Odepiš a jednu SIM kartu s tarifem Za nula.Ptám se na jedno.Proč je tarif Připojení bez kabelu za 349,00 Kč s FUP limitem 30 GB a tarif Turbo internet za 499,00 Kč (nebo 999,00 Kč) s FUP limitem 10 GB (podpultově a na nové číslo s FUP limitem 20 GB) ? Mám T-Mobile s FUP limitem 30 GB za 350,00 Kč + Sony Xperia Z (tab) a O2 Mobilní Internet XXL s FUP limitem 30 GB (dříve Neomezený) za 666,60 Kč.Škoda,že Vodafone není schopný se domluvit s O2 a T-Mobile na pokrývání 3G/HSPA,4G/LTE.Proč to někde po xx km jde a někde ne ? Škoda,že Vodafone není schopný nabídnout FUP limit 30 GB za 499,00 Kč nebo do 777,00 Kč bez FUP limitu.Jináč navýšení,přikoupení FUP limitu o 0,50 Kč levnější okouknutý od O2.O2 nabízí sice 100 a 500 MB.Ten druhý za 99,00 Kč.

0/0
17.7.2014 20:14

M44a15r25t81i45n 10M75a64i80k26s71n32a20r 3584443188882

Duvod proc jsem odesel od vodafone pred par lety... mel jsem je jako druheho operatora, ze se rozhodnu kdo se chova lepe... a u pausalu za 16kc ktery jsem skoro nepouzival jsem po roce zaplatil 1000kc za sluzbu kterou jsem si sice objednal, ale bylo mi receno ze je na pul roku zdarma a pak mi prijde sms s tim jestli ji chci prodlouzit i po zkousce... sms neprisla a sluzba byla aktivovavan a za plnou cenu... sfine.

+1/−1
17.7.2014 17:29

K82a24t80k64a 85H45r94o77u27d65n96á 8459820293127

Když něco nepoužívám nebo nevyužívám, tak to deaktivuji a nespoléhám na operátora. Holt za chyby se platí!

+1/−5
17.7.2014 20:11

H58o97n29z27a 72B70o94b68u17l59a 9846839773909

Ano, toto byla evidentně chyba operátora, vzhledem k tomu, že info SMS nepřišla.

+2/0
17.7.2014 21:44

P54a46v55e53l 52P70e54t46e46l63í49k 6398460494328

Zlodějina !

+3/0
17.7.2014 17:07

R58o97m82a79n 88M13r17ó98z46e87k 8707208531852

Podle vzoru krajina?

+1/−1
18.7.2014 0:59

P95ř77e84m19y92s48l 73G51r98o36m75a59d86a 3535817803199

Jak je vůbec možné, že ti nacpou něco, co nechceš, a ještě ti to automaticky aktivujou a naúčtujou??

Není to náhodou tak, že jakýkoliv výdaj, o kterém nevíáš, nebo by mohl nastat, ti musí poskytovatel předem ohlásit a vyžádat si souhlas??

No tak spějeme u Wasrfonu do solidních .........

+6/−2
17.7.2014 17:04
Foto

K64a32r67e37l 36P84l93a20c65h42ý 6486536164829

Papirovy spam (letaky) take ve schrance na postu take nechci, ale obrana neni zadna. Nastesti to (doruceni) nikdo zatím neuctuje.

0/0
17.7.2014 17:28

K62a85t65k86a 32H53r14o69u54d87n41á 8769130703377

Každý operátor má obchodní podmínky, které průběžně upravuje. O změnách vás musí dle zákona s předstihem informovat. Je na vás, zda s tím budete souhlasit nebo přejdete ke konkurenci.

+1/−3
17.7.2014 20:14

J79i50r14k56a 30T64r70n54k24a 1740149

1MB za korunu? Jdu prodávat CDčka a poskytnu zákazníkům Vodafonu i  slevu -  1MB za 0.85 Kč :-)

0/−2
17.7.2014 17:02

L12a16d33a 60N10o68v55a27k 4122823577

já osobně si tu novinku vychytrale deaktivuju...R^

+3/0
17.7.2014 16:54

M66a55r89t33i81n 59K94r89č40i37l 6740288298849

Kdyby měl jeden deaktivovat a odhlašovat co nechce,tak se z toho zblázní.

+8/0
17.7.2014 16:56

M95a61r65t79i77n 61P89e18t25r 6383112888349

Přesně, to aby si člověk s oroseným čelem raději několikrát měsíčně kontroloval, co všichni dodavatelé služeb vymysleli nového a deaktivoval to...

+6/0
17.7.2014 16:59

K88a26t92k66a 23H38r76o67u56d89n73á 8739470723637

Spíš musíte číst obchodní podmínky, kde jsou uvedeny změny tarifů.

+1/−3
17.7.2014 20:17

H78o24n70z78a 57B41o80b83u58l64a 9466129783149

Souhlasím. VF sice nemám, ale tohle prostě nepovažuji za fér i z toho důvodu, že velká část zákazníků vůbec takovéto články nečte, takže je otázkou, zda se to dozví před prvním automatickým navýšením.

0/0
17.7.2014 17:00

K65a81t17k53a 58H16r64o51u21d81n61á 8159550283937

Nemusíte číst tyhle články, stačí obchodní podmínky, které 90% uživatelů nečte.

0/−5
17.7.2014 20:23

H19o89n13z86a 52B44o60b58u86l27a 9556419833219

V obchodních podmínkách je, že vám mohou zapínat zpoplatněné služby bez vašeho souhlasu?

+2/0
17.7.2014 20:36

K81a63t73k40a 64H76r84o18u90d39n29á 8149720583297

Ano, je to tam!!Vodafone si vyhrazuje právo stanovenou hranici kdykoliv změnit s účinností ode dne zveřejnění na svých webových stránkách !!

0/−4
17.7.2014 21:18

H66o74n78z74a 38B40o69b36u21l75a 9276229463559

A to co jste napsala znamená v překladu "můžeme vám zapnout placenou službu, i když ji nechcete"? Tak to máte docela slušnou fantazii.:-P

+3/−3
17.7.2014 21:47

P93e71t87r 19V19l36a70d79i51m80í87r 38Č42e15r93m94á23k 8253567855374

Upozornění pro ty, co nově vstupují do diskuze. Diskutovat s  Martinem Pavelkem a Jiřím Drahotou  o tom, že slušná společnost Vám dodává (a účtuje) pouze to, co jste si objednal, je mrhání časem. Jsou buď trollové a nebo aktivisté zmíněného operátora.;-D

+6/−1
17.7.2014 16:52

P96e87t66r 15S45c53h32ö13n 7143536102673

Ještě i je třetí varianta, ale tu by cenzor vymazal ;-)

0/0
17.7.2014 17:38

K95a53t82k34a 42H83r48o20u39d14n98á 8339560513417

A nebude chyba na vaší straně? :-/ Operátor vám nemůže jen tak něco účtovat, v opačném případě můžete služby reklamovat nebo se obrátit TÚ. To, že lidi nečtou obchodní podmínky, kde jsou změny uvedeny, není chyba operátora, ale zákazníka. Za blbost se platí!

+1/−2
17.7.2014 20:31

J92a16n 80B31á98r31t98a 3170436908

Nesouhlas. Nebo vy snad čtete každý měsíc několik desítek stran obchodních podmínek a zjišťujete jestli se tam nezměnilo jedno slovo?

0/0
21.7.2014 11:44

M30a52r31t34i36n 28K76r82č84i41l 6470978508399

Buď jsou blbí oni nebo já....?

0/0
17.7.2014 16:45

H89o23n11z88a 86B58o61b16u22l95a 9806719203469

Ještě může být správně za "C".:-)

0/0
17.7.2014 16:47

M29a46r96t32i82n 27K97r92č28i66l 6180788728149

Myslíte jako oba?

0/0
17.7.2014 16:59

H79o67n55z60a 68B82o79b68u40l84a 9156549143719

Přesně. Ale já to neřekl...;-)

0/0
17.7.2014 17:24

T89o25m21a39s 47N14o72v47o22t10n10y 3281566728259

Vodafone se zrejme rohodl definitivne se zbavit vsech zakazniku.

+5/0
17.7.2014 16:42

V18a70c29l49a81v 43K18u26b22i26s 5581771459657

Ono to tak strasny neni. Vetsina zakazniku ma stejne 500 a vic aspon ja teda bych si ten min fup nebral protoze je predrazenej a ti co maji vetsi fup tak maji za korunu 5 mb coz neni uplne spatny a pokud nekomu dojde fup tak tyden pred koncem muze to byt solidni nabidka na cesky pomery.

0/0
17.7.2014 16:52
Foto

K38a91r96e21l 53P87l55a75c92h67ý 6426656744949

No ano. Jenze jde o to placeni sluzby, kterou si zakaznik neobjednal. Co kdyz nad ramec FUP stahne 1MB? Zaplati 49 Kc za 1 MB?

+1/0
17.7.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.