- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Úspěch Uber je prostě gamechanger. Stejně jako třeba v případě distribuce hudby a filmů přináší pád zisků dinosaurovi a šanci pro chytřejší a schopnější. Právo se musí přizpůsobit trhu, ne dinosaurům.
No tak celkové náklady na provoz auta vycházejí max na 5 kč na kilometr. Dalších 5 kč na daně a k tomu 100% přirážka na zisk. To je max 20 kč na km. Kdo si účtuje víc, tak to je zloděj.
Ten kdo potřebuje odvoz by měl mít právo rozhodnout se zda kontaktuje pražského taxikáře a zaplatí za jízdu z Florence na Hlavní Nádraží 2500Kč, nebo zda zákazník osloví nějakou aplikaci a dá za stejnou trasu 100Kč. Ten kdo platí, by měl mít možnost svobodné volby komu dá své peníze.
Ať na to jdou tvůrci aplikace přes Zelené a ekologii - jedná se o vytěžování prázdných vozů, na kteroužto strategii Zelení celkem slyší. V rámci zdraví matičky Gaii by mohli být celkem silnou hybnou veličinou, a na taxikářích by zřejmě nezůstala ani nit suchá...
jenze to si prave pletete ... toto neni o tom, ze nekam jedu a oni mi tam dosadi lidi do auta...
Tak přemýšlím, jak se tu lidi hádají.... Co že ti protestující chtějí? Nikde v článku to není uvedeno, což by rozhodně mělo. Já předpokládám, že zákaz aplikace, jak se jim už povedlo už v Bruselu - tam za jízdu pod touto aplikací můžou dostat pokutu 10000€ - o tom mimochodem taky v článku nic není.
Jak se kontroluje jízda "pod aplikací". Nějakými z našich daní placenými profesionálními bonzáky?
Poslední zkušenost: žlutý taxík z Florence na Olšanské náměstí a borec na mě vybafnul bez pár korun tři stovkyŽádný velký provoz, nic, tak jsem mu řekl, ať na to zapomene, a že zavolám benga. I když jsem měl s sebou prcka, byl sprostý, ale nakonec to bylo za 100,- Kč. Věřím tomu, že kdybych neměl s sebou malého, došlo by i k nějaké té ráně .... . Tak takové profíky tu máme, pány poctivé a slušné taxíkáře ....
to je sice mozne, ale nijak to nesouvisi s problemem popsanym v clanku
Staci, kdyz si taxikari nainstaluji app lifago driver. Pak si je muze kazdy pasazer objednat pres appku Liftago taxi. Ke stazeni zde: http://bit.ly/1maA3WHdve Na rozdil od Uberu se da platit i hotove :-)
a to je prosim reseni toho, ze pro UBER jezdi nekvalifikovani ridici?
Já vidím Uber podobně jako zastavárnu nebo výkup kovů. Ano, možná podporuje nebo přímo svádí k porušování zákona, ale to stejně není důvod, aby se to zakazovalo. Když tím porušují zákony, tak by mělo teoreticky stačit jenom snažit se kontrolovat dodržování těch zákonů a ne vytvářet zase další na míru nějakým lobbistickým skupinám.
Ale on nikdo žádné další zákony na míru nevytváří Každý kdo chce jezdit musí dodržovat stejná pravidla. To je fér, ne?
Pod každým článkem o krácení daně se tu množí diskuze, jak jsou ti podnikatelé zlý, že si dovolují neodvádět daň a jak každý zaměstnanec musí platit. Nyní je tu článek o tom, jak někdo nelegálně podniká, nedodržuje předpisy pro dané podnikání a neodvádí z toho daň. A docela mě zaráží kolik lidí se staví na stranu těch nelegálních podnikavců. Ano samotná aplikace za tento stav nemůže, ale řekněme si to upřímě - hodně stavu nahrává a podporuje jej. Faktem je, že místo zákazu by úředníci udělali lépe, kdyby důsledně kontrolovali (a za případné prohřešky pokutovali) řidiče, kteří pro aplikaci jezdí. Ale obhajovat něčí nelegální podnikání z důvodu, že je levnější je naprosto absurdní - jakýkoli podnikatel by v situaci, kdy by se vykašlal na předpisy a nedováděl daň mohl zlevnit.