Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropou se šíří protesty taxikářů, zajídá se jim mobilní aplikace Uber

Taxikářům napříč Evropou se znelíbila mobilní aplikace Uber, která umožňuje objednat velmi levný odvoz na požadované místo. Spatřují v ní velkou konkurenci a tvrdí, že porušuje zákon. Výhrady již protestní akcí vyjádřili řidiči v Paříži, Londýně a Berlíně, podobné akce chystají i v Římě či Milánu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R71o63b43i91n 78Ž56i51ž85k85a 2128754866766

Úspěch Uber je prostě gamechanger. Stejně jako třeba v případě distribuce hudby a filmů přináší pád zisků dinosaurovi a šanci pro chytřejší a schopnější. Právo se musí přizpůsobit trhu, ne dinosaurům.

0/0
16.6.2014 7:43

A85n34t48o13n65í74n 47S67e26b73e86r10a 7933118450759

No tak celkové náklady na provoz auta vycházejí max na 5 kč na kilometr. Dalších 5 kč na daně a k tomu 100% přirážka na zisk. To je max 20 kč na km. Kdo si účtuje víc, tak to je zloděj. Rv

0/0
15.6.2014 17:45

M53i34c87h20a57l 80M47a46l62a92t 8720884658541

Ten kdo potřebuje odvoz by měl mít právo rozhodnout se zda kontaktuje pražského taxikáře a zaplatí za jízdu z Florence na Hlavní Nádraží 2500Kč, nebo zda zákazník osloví nějakou aplikaci a dá za stejnou trasu 100Kč. Ten kdo platí, by měl mít možnost svobodné volby komu dá své peníze.

+1/0
14.6.2014 22:59

R22o94m46a52n 48L23a64n86g23e60r 9704344542892

Ať na to jdou tvůrci aplikace přes Zelené a ekologii - jedná se o vytěžování prázdných vozů, na kteroužto strategii Zelení celkem slyší. V rámci zdraví matičky Gaii by mohli být celkem silnou hybnou veličinou, a na taxikářích by zřejmě nezůstala ani nit suchá... ;-D

+1/0
12.6.2014 14:39

J55a91k83u55b 15S20e42m77e86r75á29d 2157866121491

jenze to si prave pletete ... toto neni o tom, ze nekam jedu a oni mi tam dosadi lidi do auta...

0/0
12.6.2014 14:43

R71o11m57a11n 71L60a90n63g51e62r 9324204662202

Já si zase nemyslím, že by to bylo pojaté přímo jako taxislužba. Podle mě to prostě využívá kolemjedoucích registrovaných členů aplikace, kteří na to mají čas.

0/0
12.6.2014 14:51

J37a49k32u36b 56S89e70m18e27r83á55d 2227446181691

;-D to je dobre slovickareni....stejne tak taxikari muzou uplne stejne byt kolemjedouci ... kazdopadne pro prepravu osob za penize jsou proste urcita pravidla a nic na tom nezmeni, co si o tom vy myslite

+1/0
12.6.2014 14:53

R32o42m35a62n 46L50a58n22g32e82r 9394644382412

No - můžou. Však ať si tu aplikaci také nainstalují, myslím, že jim v tom nikdo nebrání...

0/0
12.6.2014 14:58

J91a81k98u75b 66S59e35m95e78r39á21d 2787626831731

no nebrani, brani jim v tom to, ze pri 20 procentni marzi tomu systemu se jim to nevyplati

0/0
12.6.2014 15:19

R54o59m26a82n 92L28a29n95g56e29r 9694774362102

No, z toho ovšem plyne, že taxikáři jaksi nejsou náhodní kolemjedoucí, že?

0/−1
12.6.2014 15:30

J52a27k35u42b 76S34e11m56e46r77á57d 2437366631951

nahodny kolemjedouci nemuze provozovat prepravu osob za penize... to jako opravdu porad nechapete?

+1/−1
12.6.2014 15:39

R51o67m86a74n 48L77a33n22g81e44r 9234724852512

No, já si myslím, že to snad záleží na vzájemné dohodě kolemjdoucího s kolemjedoucím, proč by to nebylo možné? Ale že to nechápou taxikáři a proč, tomu rozumím velmi dobře, to se nebojte... ;-D

+1/0
13.6.2014 7:54

J55a96k80u98b 95S35e21m85e46r85á58d 2727976221481

no nerozumite....to neni zadna dohoda kolemjdouciho s kolemjedoucim ... mimochodem, ono i to svezeni se s nekym s naslednym zaplacenim nejake castky je protipravni..... a pokud je to centralizovane ve velkem, tak je jasne, ze se po tom pujde...

0/0
13.6.2014 9:27

R34o58m91a64n 10L15a61n81g12e87r 9314294152522

... navíc na to rito mají nepochybně mnohem víc času...

0/0
12.6.2014 14:59

R96o63b60i25n 14Ž89i80ž75k44a 2398384846646

No jinými slovy je špatně zákon. Zrušit nesmyslnou státní regulaci, klidně ať si taxikáři založí soukromý cech a je po problému.

0/0
16.6.2014 8:24
Foto

P30a10v25e74l 79P20e73c56h 9858301186847

Tak přemýšlím, jak se tu lidi hádají.... Co že ti protestující chtějí? Nikde v článku to není uvedeno, což by rozhodně mělo. Já předpokládám, že zákaz aplikace, jak se jim už povedlo už v Bruselu - tam za jízdu pod touto aplikací můžou dostat pokutu 10000€ - o tom mimochodem taky v článku nic není.

0/0
12.6.2014 14:15

R45o92m24a77n 20L73a16n16g42e49r 9324974562922

Jak se kontroluje jízda "pod aplikací". Nějakými z našich daní placenými profesionálními bonzáky?

0/0
12.6.2014 15:00

P32e67t57r 23P61s36o25t50a 2402809865229

Poslední zkušenost: žlutý taxík z Florence na Olšanské náměstí a borec na mě vybafnul bez pár korun tři stovky!!Žádný velký provoz, nic, tak jsem mu řekl, ať na to zapomene, a že zavolám benga. I když jsem měl s sebou prcka, byl sprostý, ale nakonec to bylo za 100,- Kč. Věřím tomu, že kdybych neměl s sebou malého, došlo by i k nějaké té ráně .... .;-€ Tak takové profíky tu máme, pány poctivé a slušné taxíkáře ....

+6/0
12.6.2014 13:35

J51a18k40u94b 21S42e52m39e68r96á65d 2967346641321

to je sice mozne, ale nijak to nesouvisi s problemem popsanym v clanku

+1/−3
12.6.2014 13:49

M77a32r80e77k 27H28r86u87b16y 6987712681818

No, v Uberu byste alespon dopredu vedel, kolik zaplatite. A takovy ridic uz by nejspis podruhe nejel.

No a take to doklada, ze ani koncesovany ridic s pojistenim a vsemi moznymi skolenimi neni zaruka toho, ze se vas nepokusi okrast :-/

+2/0
12.6.2014 13:53

V69í94t 61B42r90z96o32b96o74h46a37t89ý 7540272343341

Pokud si zavoláte taxi přes dispečink, tak se můžete na cenu informovat, neřeknou Vám ji zřejmě přesně na koruny, ale na desítky už ano. Ostatně toto můžete udělat i po nastoupení do vozu, rozdíl oproti konečné ceně by měl být opět v desítkách a nikoli ve stovkách.

0/0
12.6.2014 13:58

L11a59d88i95s13l46a27v 58L13a68u93r63y30n 6348958484726

Staci, kdyz si taxikari nainstaluji app lifago driver. Pak si je muze kazdy pasazer objednat pres appku Liftago taxi. Ke stazeni zde: http://bit.ly/1maA3WHdve Na rozdil od Uberu se da platit i hotove :-)

+1/0
12.6.2014 11:17

J70a68k72u44b 32S16e37m42e34r13á84d 2527866721101

a to je prosim reseni toho, ze pro UBER jezdi nekvalifikovani ridici? :-)

0/−1
12.6.2014 12:56

R62o62m14a48n 82L71a77n33g76e12r 9394314122672

Jak nekvalifikovaní, řidičák snad mají?

+1/0
13.6.2014 7:55
Foto

P76a50v50e88l 26P83e58c60h 9898771536607

Já vidím Uber podobně jako zastavárnu nebo výkup kovů. Ano, možná podporuje nebo přímo svádí k porušování zákona, ale to stejně není důvod, aby se to zakazovalo. Když tím porušují zákony, tak by mělo teoreticky stačit jenom snažit se kontrolovat dodržování těch zákonů a ne vytvářet zase další na míru nějakým lobbistickým skupinám.

0/0
12.6.2014 10:08

R63a78d43o42s16l25a95v 93K11l66a29u57d65a 5104928444942

Ale on nikdo žádné další zákony na míru nevytváří8-o  Každý kdo chce jezdit musí dodržovat stejná pravidla. To je fér, ne?

+2/−1
12.6.2014 10:34

M41a92r83e34k 73H56r61u44b63y 6707882511118

S aplikace typu Spolujizda zakazete take? A stopovat? ;-)

Je tu totiz zasadni rozdil - ridici v Uber to narozdil od taxikaru nemaji jako hlavni zivnost, je to proste alternativa k profesionalovi. Podle mne v tomhle nemaji sanci uspet, jedine se prizpusobit - zlepsit sluzby, sundat teplaky a zlate retezy, a poroste se zacit chovat jako profesionalove ;-)

+1/0
12.6.2014 10:54

R72a35d93o31s18l97a89v 44K95l23a35u18d65a 5194308914332

Já něco zakazuju? ;-D Vypadám snad jako poslanec, policajt, soudce....? Problém je, že řidiči v Uber to mají jako hlavní živnost. Oni jsou profesionálové.    https://partners.uber.com/signup/prague/?utm_source=uber.com&utm_campaign=top_banner

+1/0
12.6.2014 10:59

M25a89r23e64k 58H84r69u36b89y 6317802971518

hmm, tak co brani drozkarum se zaregistrovat? ;-) BTW pochopil jsem to tak, ze protestuji prave proti tem bez licence, bez skoleni, pojisteni. Proti kolegum snad nic nenamitaji ;-)

+1/0
12.6.2014 12:53

J54a17k52u10b 93S93e62m43e91r93á54d 2607446781581

no jenze pro ne jezdi jen ti bez licenci, pojisteni atd...jinak se to nemuze vyplatit

0/0
12.6.2014 13:03

M26a17r47e41k 51H40r54u97b37y 6467232501348

Nevim, porad mi to pripada jenom jako trochu sofistikovanejsi varianta ruznych "prepravnich sluzeb", ktere na uzemi Prahy funguji prakticky od revoluce a ktere take "nejsou taxi";-)

Jenze MHP nedokaze ohlidat ani taxikare s koncesi...

0/0
12.6.2014 13:33

J94a28k76u19b 45S53e68m27e64r65á25d 2367396881331

to je mozne, ale porad je to "nacerno" :-) takze se nemuzou divit, ze se proti tomu nekdo ozve a bude se to nejak resit

0/0
12.6.2014 14:47

P95a68v14e23l 15K21r19á82l 5830499564218

Zákon ale v tomhle nic jako hlavní a vedlejší živnost nezná. Nebo jen z toho důvodu, že to není má hlavní živnost, nemusím dodržovat zákony?

0/0
12.6.2014 11:30

V98í19t 24B63r79z52o38b48o73h27a44t24ý 7890202403601

I kdyby to neměli jako hlavní živnost, pořád to dělají kvůli zisku. Smysl spolujízdy je ke sdílení/snížení nákladů, ale nikoli k výdělku. Navíc to co zde píšete popírá podmínky, které řidiči stvrzují, když se k UBERu přidají.

+1/0
12.6.2014 12:29

M50i31l14o22š 51K30r11č67m41á10ř 2447225847446

stopování či spolujízda je zadarmo, zde platíte někomu, kdo nemá povolení k podnikání (řidič) a tudíž neplatí z příjmu daň nebo ji možná odvádí, ale v cizině (Uber)

0/0
12.6.2014 14:46

M91a69r88e42k 68H18r50u12b44y 6827102491598

Spolujizda zadarmo neni, alespon vetsinou je nejaka cena uvedena (od symbolicke, pres prispevek na benzin po ekvivalent jizdenky na hromadnou dopravu). Kazdopadne pokud Uber nasel diru na trhu, proc ho regulovat? Jizda autem po meste krome ridicaku zadnou extra kvalifikaci nevyzaduje, jinak by taxikare nemohly delat takove existence...

+1/0
12.6.2014 17:30
Foto

P78a33v88e32l 94P79e58c41h 9618441436697

Popisované protesty mají za cíl zákaz aplikace, tedy aby byl vytvořen další zákon či vyhláška na míru.

0/0
12.6.2014 11:01

R77a17d56o31s78l17a25v 63K38l34a74u34d57a 5504328204472

Ne. Mají za cíl znemožnit "podnikání" černým taxikářům. problém je v tom, že Uber absolutně nekontroluje doklady, takže pro ně jezdí kde kdo. Takové aplikace jsou pochopitelně budoucností, stejně tak jako u mnoha jiných oborů a za nedlouho bude běžné takto objednávat taxík na celém světě.

0/−1
12.6.2014 11:07

M85a31r21e11k 70H32r44u52b77y 6497412361138

U internetovych aplikaci vzdy nejvic zalezi na reputaci - pokud bude Uber poskytovat mizerne sluzby, zkrachuje. Kdyz prazsti taxikari chteji garantovane ceny a pritom zakazniky vozi v ojetych favoritech - tam je podle mne garance a reputace jeste o neco horsi. A to si nejspis mysli i Jancura, kdyz mu stalo za to se pustit na takovyhle trh ;-)

+1/0
12.6.2014 13:51

R40o35m54a71n 89L10a93n80g65e75r 9834854312542

No rozhodně by měl mít řidičák. Dál je potřeba co?

0/0
12.6.2014 14:40

J57a63k73u53b 57S47e93m75e23r31á67d 2177846221771

pokud vas to samotneho nenapada, zkuste projet diskuzi, je to tu zminovano vicekrat

0/0
12.6.2014 14:46

V11í66t 83B37r34z93o49b78o84h60a31t26ý 7660302543371

Pod každým článkem o krácení daně se tu množí diskuze, jak jsou ti podnikatelé zlý, že si dovolují neodvádět daň a jak každý zaměstnanec musí platit. Nyní je tu článek o tom, jak někdo nelegálně podniká, nedodržuje předpisy pro dané podnikání a neodvádí z toho daň. A docela mě zaráží kolik lidí se staví na stranu těch nelegálních podnikavců. Ano samotná aplikace za tento stav nemůže, ale řekněme si to upřímě - hodně stavu nahrává a podporuje jej. Faktem je, že místo zákazu by úředníci udělali lépe, kdyby důsledně kontrolovali (a za případné prohřešky pokutovali) řidiče, kteří pro aplikaci jezdí. Ale obhajovat něčí nelegální podnikání z důvodu, že je levnější je naprosto absurdní - jakýkoli podnikatel by v situaci, kdy by se vykašlal na předpisy a nedováděl daň mohl zlevnit.

+4/−2
12.6.2014 9:23

J25a49k76u85b 87S13e95m83e87r19á63d 2227336131821

naprosty souhlas .... R^R^R^

0/0
12.6.2014 9:28

J25o80s12e63f 18D10o57l95e60ž18a83l 1886927351

Sám jste tu situaci správně popsal. V prvé řadě tady plno lidí nepochopilo, jak přesně ta aplikace funguje a že se nejedná o nějaké sdílení trasy. Na druhou, samotná aplikace žádné nelegální prostředí nevytváří (jak jste sám řekl), protože to vytvářejí jedině její uživatelé-řidiči a myslím si, že zde není zas tak těžké dohlížení, aby oni svoji část tohoto byznysu drželi v zákoných mezích. Navíc se musíme ještě zamyslet nad tím, kdo oni řidiči budou, protože si myslím, že většina těchto řidičů se tímto odvětvím živila/živí ještě před příchodem UBER a je to pro ně pouze další zdroj zákazníků - sami v US to potvrzují lidi z UBER, že "jejich" řidiči často jezdí i pro jiné služby/společnosti. Navíc UBER by měl mít i nějaký svůj svůj standart přijímání nových řidičů do své základny, takže pravděpodobnost, že to budou řidiči s výlitanými herkami a podobně, je asi tak stejná, jako u normální taxi služby. Ono ostatně v US UBER původně vznikl jako luxusnější (ale také pohodlnější) varianta k taxíkům - trochu vlastně takovej limo servis, ale nepředstavujte si pod tím takovou tu klasickou sedmimetrovou americkou límuzínu, ale spíše nějaký Cadillac, S klasse, A8, řadu 7 a podobně. Až posléze z toho vznikl i tento levnější derivát. Když už se třeba koukneme na to bouření taxikářů, tak co se mi opravdu nelíbí je situace například ve Španělsku, kde úřady řekly, že taxikáři mají pravdu, ale místo toho, aby se teda snažily nějak vymáhat dodržování zákonů u těchto řidičů, tak hlavně veřejně pohrozily i ZÁKAZNÍKŮM pokutami, aby se tu aplikaci vůbec báli použít.

+1/0
12.6.2014 10:02

J31a36k54u67b 93S52e66m17e36r88á97d 2707986481251

jenze jakmile by meli ridici UBER dodrzovat stejna pravidla jako taxikari (a ted beru pravidla platna v CR), tak se jim to proste tezce nevyplati, davat 20 procent vydelku majiteli aplikace .....

0/0
12.6.2014 10:05

J39o37s55e81f 76D16o44l63e66ž46a37l 1666537261

Tak přiznám se, že přesná pravidla pro taxi služy neznám, ale to není pointou, prootže to už by pak bylo na řidičích samotných, jestli by se jim to vyplatilo nebo ne. Na to jsem i trochu narážel tím, že UBER původně nevznikl jako levnější varianta taxíků. A pak je tu druhá věc, jsou teda ty pravidla nastaveny dobře? PS: Kolik je taková průměrná marže klasických taxislužeb?

0/0
12.6.2014 10:33

J76a13k24u13b 57S66e81m19e53r38á60d 2257176541221

ja detailne taky ne, ale rozhodne auto-taxi chodi casteji na technickou kontrolu, ridicak na to taky nestaci obycejny (mam dojem ze se dokonce prezkusuje), navic musi taxikari platit koncesi ... toto vsechno stoji penize, kde pokud prictete 20 procent marzi tomu systemu, tak ten taxikar nemuze rozumne vydelat ... vychazim i z toho ze soucasni taxikari (jednotlivci) si rozhodne nezijou jak prasata v zite

0/−1
12.6.2014 13:02

J10a19k79u31b 79S38e17m25e29r85á72d 2877316661841

+ pojisteni

0/0
12.6.2014 13:04

P23a89v58e85l 83K67r51á80l 5430299834278

Ale to už je pak na taxikáři, vybrat si dispečink, který mu vyhovuje, ne? Mezi dispečinky je tak konkurence.

0/0
12.6.2014 10:47

J30a61k97u88b 50S11e97m37e57r73á94d 2967746171861

tak samozrejme....ale tady prece jde o to, ze pro UBER jezdi lide, kteri nesplnuji podminky prepravy osob

0/0
12.6.2014 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.