Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Telefony v letadle duchů se mohly hlásit, ale teď už to nikdo nezjistí

Pátrání po zmizelém Boeingu 777-200ER stále pokračuje, letadlo zmizelo neznámo kde. Spekuluje se, že pohyb letadla by mohly pomoci určit mobily pasažérů, kteří si je při letu nevypnuli. Pokud ale úřady nezačaly pátrat hned po zmizení, tak nyní už je pozdě. Operátoři data skladují jen několik hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a55r13e45l 58B72l37a10ž80e61k 6550877127426

Takže pravidelem je nevypínat v letadle mobil i když mně k tomu budou nabádat? Pro případ, že bychom zmizeli v moři a pak mohli najít naše mrtvoly?

0/0
13.4.2014 11:04

J13a11n 54K54r95a94u55s 4364237856

Nutno dodat, že i když se mobil do sítě přihlásí, tak telefonovat nelze. Důvodem je jednak rychlost letadla a za druhé opět problém se signálem v letové hladině letadla. Za určitých okolností a se štěstím by se dala odeslat SMS.

Zajímavé, že při únosech z 11.9.2001 podle oficiální verze pasažéři naprosto běžně telefonovali, dokonce se úryvky zveřejňovaly. Asi před 13 lety byly jiné technické možnosti než dnes... ;-D

+1/−1
3.4.2014 21:17

H50o36n63z20a 82D16u70š35e70k 4172801909946

Jsem laik, ale není to tím, že 9.11. letěli o 10km níže v hustě pokryté oblasti?

+2/0
4.4.2014 16:45

L66u97b28o27š 81B33o54r92ů75v26k40a 3146925208688

... nejpravděpodobnější verze všeho je ta, že všichni lžou ... jak když tiskne ... ;-(

+1/0
29.3.2014 22:09

L45u57b39o91š 41B26o94r31ů19v26k27a 3746905298268

... nechutný krmelec o ničem stále pokračuje ...;-O

+2/0
29.3.2014 22:06

A93l60e21š 16N87o55v76á77k 6738120677916

KOMENTÁŘ: Letadlo duchů si to štrádovalo po Asii jako o nedělní vycházce

.

Tohle je rétorika nejdůvěryhodnějšího zpravodajského portálu, Lupo??

Redaktor pracoval v Blesku??

0/0
24.3.2014 5:00

M73i20c32h16a88l 94R11i88m23b76a88u59e77r 4709755183117

Nejsoudnější teorie, kterou jsem četl, říká, že mohlo dojít k požáru v kokpitu. Piloti se pokusili požár zvládnout, namířili letadlo na nejbližší velké letiště, povypínali systémy a pokusili se to uhasit, ale nadýchali se zplodin a zkolabovali. Letadlo pokračovalo ve směru na letiště v Malajsii, ale nikdo ho neřídil a protože jsou po 9/11 dveře kabiny zamčené, tak se tam ani nikdo nemohl dostat. Letadlo letělo směram do Indického oceánu, než mu došlo palivo a spadlo tam. Tuhle teorii napsal dlouholetý pilot dopravního letadla a dodal, že tohle by v případě požáru udělal i on a řekl, že podle něj piloti se zachovali statečně a pokusili se zvládnout problém, což jim bohužel nevyšlo. Jako pravděpodobný zdroj požáru uvedl zahoření pneumatik předního podvozku co je pod kabinou. Spaliny mohly / nemusely naplnit i kabinu pasažérů, takže mohli všichni spadnout už udušení a nebo v bezvědomí.

+1/−3
20.3.2014 19:01

J64a58k63u73b 58Š31a78f92a86n31d22a 7675797651881

1. Pokud bych byl pilotem a začalo to v pilotní kabině hořet tak si ihned vezmu dýchací přístroj.

2. Pokud vím, je šachta podvozku vzduchotěsně oddělena od kabiny. A i kdyby tam hořelo a poškodilo se těsnění, díky přetlaku v kabině by se spaliny dovnitř nedostaly.

+2/0
23.3.2014 21:45

J73o33s30e21f 85K20u38c78i89r39e13k 4274712610381

Moznosti je vice:

http://aeronet.cz/forum/showthread.php?t=7522

0/−1
20.3.2014 10:14

P27e79t68r 76M19i52c14h28a24l 2870524221122

Tohle není možnost, ale výplod chorého mozku. :-P

+3/0
23.3.2014 23:06

M73a87r31t42i20n 98J84i53r50o64u31s89e35k 7796725435558

Já si z toho odkazu odnesl mnohé. Zejména to video, kde hovoří ruský moderátor o systému Perimeter je tam vcelku a není propagandisticky sestříhané, aby dávalo jiný smysl. Toto propagandou sestříhané video bylo použito pro prosťáčky co nepřemýšlejí i tady na iDnes.

0/−1
2.4.2014 11:45

M14i17l41o58s 13V42a98l13y 8566462697152

Jake letadlo duchu? AUTORE, zpet do skoly! Ja vim, kde je letadlo, posadka i lide….. Vy to nevite? Letadlo je jizne  od Indie na jedne vojenske zakladne. Tot^ F$E ;-D Verit nemusis…...

+1/−1
19.3.2014 6:55

M15a32r42e96k 35F14l11e18k69a16č 1717752830761

jenomn pro zajímavost, máte souřadnice? rád se juknu...dík

+2/−1
19.3.2014 7:03

P24e46t85r 82M72i40c84h68a83l 2450804521692

7°18'55.32"S,  72°25'3.37"E

Diego Garcia, vojenská základna, většinou jsou tam BUFFy. Je docela nesmysl, že by tam někdo schoval dopravní letadlo, není totiž kam.

+1/0
23.3.2014 23:34

I54v31a 39V62a62l25č48í44k41o87v91á 1109748701341

http://edition.cnn.com/2014/03/18/travel/malaysia-airlines-no-phone-calls/index.html?hpt=hp_c2

0/0
18.3.2014 20:56

I85d96a 44Š64o73l36c 1283626264

to si sice nikdo nezavolá, ale jestliže rodiny tvrdili, že ještě tel zvonili, mají přece dneska všichni smartphony a ty mají v sobě gps a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...

jestli je pravda že tel zvonili, podle mně už se dávno ví kde jsou, jen se neví proč se to tají...

+3/−8
18.3.2014 19:26

M73a72r38e29k 46F48l96e26k81a43č 1567852390521

a na netu si každý může najít kde zrovna jeho tel je...?? mužete mi prosím najít muj telefon? napíšu vám emailem číslo a vy mi pak napíšete kde sedím ano?

+10/−1
18.3.2014 19:28

I19d60a 44Š41o82l57c 1923816964

já těžko, policie, rodina, pokud má někdo vaše přihlašování, já se teda moc nevyznám v mobilech, ale vim, že na netu přesně vidim, kde mám svůj tel, a viděla jsem to ještě než sem tam dala poprvý sim

0/0
18.3.2014 19:38

M69a59r81e85k 10F25l78e43k36a68č 1237882880851

Ano,a máte pocit že všichni na palubě měli tuto aplikaci?? to že zvonily telefony nikdo nepotvrdil, takže to je doměnka.

+2/−1
18.3.2014 19:41

J28a97k91u90b 75S27e40m24e48r56á53d 2357136381941

no tak to musela byt zapla WIFI, aby to melo cim odeslat data o lokalizaci

+1/−1
18.3.2014 20:39

E44d15a 32D90r74á68b69e64k 7629962103137

telefon musí mít přístup na internet (wifi nebo data, v roamingu), výjimečně lze zjistit polohu smskou, pokud je mobil dostupný, ale to musíte mít spešl nastavené a to má fakt málokdo, a telefony ztracenců dostupné navíc nejsou

+3/0
18.3.2014 22:47

M10a29r27e26k 63F29l74e26k43a89č 1657272640661

Ido, a není to spíš tak že si na mobilu zapnete mapy a ty vým ukážou kde se nacházíte? plus mínus 200 let?

+1/0
19.3.2014 6:40

R54i21c35h41a73r21d 49M47i90k63u89l96e24n26k58a 1439397937744

Existují aplikace nebo služby (Nokia), které vám ukáží kde se mobil nachází. Nechápu, proč to např.rodiče nevyužívají v případě dětí, nebo v případě seniorů kteří mají tendence se ztrácet....

0/0
20.3.2014 7:57

J23a39k93u30b 40S89e16m38e22r60á54d 2487146351181

existuji aplikace...to Marek Flekac urcite nevi ;-D

0/0
20.3.2014 13:23

R24u57d38a 30S32l87a63v61í37k 5633358656151

A nebo měli volání přesměrované jinam...

+1/0
18.3.2014 19:59

M57a66r10e60k 71F52l51e36k59a89č 1937502670821

Každopádně je to letošní šampion ve hře na schovávanou

+6/0
18.3.2014 18:58

J36a86n46a 24M84o70l15á12k10o14v18á 7707856586774

Na zaklade tohodle letu se budou skladovat informace o pohybu telefonu delsi dobu.

+2/0
18.3.2014 18:52

R65a66d14e33k 11P80r55o59c92h75á61z83k80a 2633679448

Pokud byli pasažéři naživu, museli poznat, že se něco vážného děje. Podle změn výšky, kursu, airshow, vyděšených letušek. Nevím jak ostatní, ale já bych nejpozději po několika minutách porušil zákaz používání mobilu v letadle a snažil se někoho informovat. Nechce se mi věřit, že by se to vůbec nikomu nepovedlo. Z toho bohužel vyplývá, že pasažéři nebyli při vědomí, posádka také ne a nejspíš ani piloti (samovolná změna výšky a kursu i bez zásahu autopilota viz některý z minulých článků). Co se stalo se dá jen hádat, když vyberu to nejpravděpodobnější, tak mi vychází exploze v kokpitu, smrt pilotů, poškození přístrojů, dekomprese, později spotřebování kyslíku, bezvědomí pasažérů a zbytku posádky, let náhodným směrem až do spotřebování paliva. RIP.

+7/−3
18.3.2014 18:28

J79i64r15i 37D74o90b48r49ý 9938989543

Az na to, ze doslo k vypnuti radaroveho odpovidace i pote komunikovali piloti pres radio.

+3/0
18.3.2014 18:35

R65a95d52e10k 65P91r58o92c32h89á27z66k11a 2793369528

Tohle Malajci před chvíli dementovali, proto mě napadla ta konstrukce s dekompresí.

+1/0
18.3.2014 18:48

J48a33k86u33b 48S42e68m38e16r80á31d 2127746281631

v 11ti tisicich a jeste nad morem opravdu mobilem nikam nezavolas, je to i v clanku!!!

+2/−1
18.3.2014 18:42

R39a11d36e89k 63P50r74o94c91h32á69z44k53a 2623979148

To není tak úplně přesné. Dopplerovské zkreslení se projeví a znemožní komunikaci, pouze pokud letím přímo na BTS (nebo od ní). Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci.

+1/0
18.3.2014 18:55

P56e47t47r 98T26y17č74k15a 6325362249932

Zavolat ne.

+1/−1
18.3.2014 19:14

R84a69d55e28k 13P35r86o64c73h89á72z12k72a 2373939118

Zavolat ne, poslat SMS ano.

0/0
18.3.2014 19:22

J78i96r24k75a 18K75o74c63h 7364284463315

Pokud ji míjím v dostatečné vzdálenosti bokem, mám šanci....ze budu mimo dosah BTS :)

0/−1
18.3.2014 19:14

P36e30t66r 36T36y80č20k31a 6755502409282

Běžný dosah BTS ve volném prostoru je 30km a letadlo letí 900km/h (15km/1min) . Z toho jasně vyplývá pravděpodobnost s jakou si můžu v letadle v 10km zavolat.

+2/0
18.3.2014 19:20

R74a43d39e65k 74P45r36o88c22h73á36z35k21a 2483859188

Je malá, ale nenulová :-) Krom toho v Asii se používá princip CDMA který na rozdíl od evropského TDMA nemá ono 35km omezení vzdálenosti.

0/0
18.3.2014 19:37

P93a90v91e84l 87V65e37t53e32š45n75í91k 7265728345377

Já se přiznám, že jsem v letadle nechytil ani signál GPS do navigace. Telefonní síť už vůbec ne.

Řekl bych, že letadlo je docela účinná Farradayova klec, takže by musela být souhra náhod, aby se telefon stihl přihlásit do sítě. A zavolat? Možná ne nulová šance, ale 0,0001.

+2/−1
18.3.2014 19:43

R65a95d10e74k 46P18r88o89c91h57á18z61k93a 2413249868

GPS signál do navigace se nechytá normálně, protože výrobci často omezují rychlost, do které to funguje, na nějaké "automobilové rychlosti" (nejde o COCOM 60k limit, ale mnohem nižší). Důvod je jasný: aby si lidi do svých letadélek nekupovali turistické GPS, ale pěkně klopili za letecké.

Signál do letadla projde jako nic, z letadla (stojícího) telefonuju normálně.

+1/−1
18.3.2014 20:06
Foto

P94e11t36r 84Š58m55e39j18k15a85l 9435380698447

Často používám při letu (u okénka) Garmin 60Csx a ještě se mi nestalo, že bych neměl signál - o jakých GPS konkrétně píšete...:-)

+2/0
18.3.2014 21:40

J71a49n 49J97a68n25e47č21e71k 9850123110916

Prachobyčejná Nokia C5 bez problémů v letadle u okna GPS chytá a normálně ukazuje souřadnice, nadmořskou výšku i rychlost. A v navigaci i pěkně svižně posouvá mapu ;-)

+2/0
18.3.2014 22:01

J40a56n 74M58a90t31u87r96a 8250450495787

V Malajsii, Thajsku a Indonésii používají stejné standardy GSM jako u nás, předpokládám pak že i v Indii a dalších zemích v regionu. TDMA funguje v Číně.

0/0
18.3.2014 21:25

P19e65t91r 68K60u74n59e29š 4577847680

princip CDMA ve sve zakladni verzi nema SMS. Cokoliv novejsiho  ma zase horsi dostupnost. garantuju ti, ze ani CDMA se za letu do site neprihlasi. a to ani kdyz je zrovna letadlo kolmo nad BTS.

0/0
18.3.2014 21:49

I22v95a 71V98a49l82č39í50k81o56v63á 1989608391361

A proto 9/11 byly dostupné ty telefonní hovory z letadla, že?8-o

0/0
18.3.2014 20:55

R51a17d81e47k 56P14r10o29c59h58á54z51k20a 2203529808

V USA mají také jiný systém než v Evropě. Mimochodem, i v Evropě se dá zařídit, aby měla BTS dosah 70 nebo až 140 km (na to už potřebujete ale dobrou anténu). Dělá se to metodou sdružování timeslotů a používají to třeba v Chorvatsku na pokrytí malých ostrovů a moře z pevninských BTS.

0/0
18.3.2014 21:08

P44e55t87r 62T62y28č31k47a 6235842939662

Tenkrát ty letadla letěla nízko a nižší rychlostí.

+1/0
18.3.2014 21:25

P31e55t66r 40K39u33n32e51š 4477197370

to byly palubni telefony, jenom nasi novinari to zkreslili. klasicke mobily z letadla nezavolaji a to ani mobily CDMA...

0/0
18.3.2014 21:46

M64i22r75o22s49l93a41v 28S40i39n75d28e52l72a76r 2735337844432

Dopplerovsky posuv tu stezi udela posuv 1kHz, to preci nemuze vadit....

0/0
18.3.2014 23:22

R70a19d42e97k 13P91r24o22c86h86á10z43k34a 2273329498

Máte pravdu, jde sice o rychlou změnu vzdálenosti v čase, ale ne vlivem Dopplera ale příliš rychlé změny TA faktoru. Omlouvám se.

0/0
19.3.2014 15:53

J85a16n81a 53M81o66l63á37k55o37v23á 7667616586984

To uz se stalo, ze vsichni omdleli....

0/0
18.3.2014 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.