Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec nemravných pokut či smluv na dálku. Operátorům končí doba hájení

Od soboty nesmí operátoři vyžadovat po zákaznících doplacení všech závazků vyplývajících ze smlouvy při jejím předčasném vypovězení. Končí totiž půlroční překlenovací období, které jim na zavedení nové legislativy dala novela takzvaného telekomunikačního zákona. Pokuty nyní hrozí naopak operátorům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a64n 77C56h17o33b81o65t 5193808549477

Jen houšť. Například pro platnost změny obchodních podmínek by měl poskytovatel mít povinnost přinést verzi se zvýrazněnými nebo komentovanými změnami - dobří poskytovatelé to, pokud vím, už dělají a v "jiných zemích" zákonodárce neuznává změněné podmínky za platné, pokud byly zákazníkovi předhozeny jen jako nový dokument. Kod má číst 20 stráneka  slovo od slova je porovnávat s předchozím zněním?

Další námět by byla ostudná praxe Telecomu, tedy pardón, Ou Tú, kdy nepřijmou výpoveď ke konci dvouleté lhůty platnosti v jejím průběhu a zákazník u nich proto trčí 2 roky + výpovědní lhůtu.

0/0
10.2.2014 10:16

J96a34n 13F59r85o47l14í39k 6206650695344

Škoda jen, že to platí jen u telefonování a ne třeba u dodavatelů energií. Vždy když musím volat na nějaké cool centrum rozčiluje mně poslouchat reklamy plechové huby za moje peníze a pak ta hláška, že hovor je nahráván.

+2/0
9.2.2014 17:51

P43e56t12r 50D54ö94r27f76l79e58r 6445269387337

Bylo na čase. Lidi si kolikrát ani neuvědomí co podepisují anebo si to nepropočítají. Vydí výhodnou nabídku a dál nepřemýšlí... a pak se díví, že když chtějí zrušit smlouvu, že musejí doplácet ohromné sumy. Protože kdo by čekal, že se veliká společnost bude chovat takto neeticky, že..

0/0
9.2.2014 9:36

J18i95r57i 50D58o67m15i26n20i24k 1231348781710

Co je na tom neetického ? Ti lidé jsou snad svéprávní a umí číst. Pokud ale neumí přemýšlet, tak právě tam je ten JEJICH problém.

0/0
9.2.2014 10:50

J18a53n 27F15r40o43l98í14k 6816360705914

Tady nejde o podepisování, ale uzavírání smluv po telefonu.

0/0
9.2.2014 17:52

L13u74k88á61š 18V73a36ň76u50r55a 1875604973643

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil nesmysly a ona podepsala. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:26

L17u32k41á88š 26V74a32ň19u33r61a 1535134813393

Mam tetu, ktery prodejce t-mobile namluvil lzi a ona podepsala. Tito lide nejsou zvykly na nesolidni jednani, je z doby, kdy obchodnici byli solidni. Problem je v tom, ze tam co bydli nema t-mobile signal. Bylo to jasne klamani zakaznika a navic t-mobile nechce v miste signal posilit a ani neexistujici pokryti nevidi jako duvod k odstoupeni.

0/0
9.2.2014 13:27

J28i36r68i 86D58o55m91i26n63i12k 1501868561370

Pokud nemá pokrytí , což je dnes nesmysl, tak nemůže čerpat služby a může v klidu odejít. Vyhrála by každý případný soud. Zkuste jinou "tetu" :-)

+2/0
9.2.2014 14:15

T25o30m91á28š 49L33a21n66g 4257659614476

Každej si to vykládá po svém... takhle zase O2...8-o

;-O!!Pro účastnické smlouvy platí odložená účinnost novely, která je upravena v přechodných ustanoveních novely. Poskytovatelé jsou povinni uvést účastnické smlouvy do souladu s novelou do 6 měsíců ode dne nabytí účinnosti novely. Pro ostatní typy smluv, které jsou uzavírány dle zákona o elektronických komunikacích, tj. např. pro velkoobchodní smlouvy mezi operátory, platí standardní účinnost novely, tedy patnáctý den od vyhlášení ve Sbírce zákonů.

Podobně jako prezentuje ČTÚ svůj názor prostřednictvím mluvčího, stejně tak máme svůj výklad předmětných zákonů a ustanovení i za Telefóniku.

Mirek, O2 Guru

0/0
9.2.2014 8:15

L82u79k22á44š 58V36a44ň17u50r81a 1685384153153

Nikdo si asi neuvědomuje, že vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

+2/0
8.2.2014 19:57

L47u53k29á90š 11V68a47ň16u88r40a 1425134793693

A to platí pro všechny smlouvy.

+2/0
8.2.2014 19:59

L71u12k69á17š 48G75r75ü79n80d15e75l 4157782165552

Dobry den, tyka se to i ramcovych smluv pro firmy??

0/0
8.2.2014 20:08

Z56b90y86n23ě12k 78K90o75ř23í96n23e41k 9924483789412

Jestli se firma řídí občanským zákoníkem tak určitě ;-)

0/0
8.2.2014 20:42

L77u65k72á14š 79G73r30ü62n39d34e66l 4477532855322

Fajn. A co kdyz mame dotovany telefony??

0/0
8.2.2014 21:36

L62u90k59á96š 53V29a11ň10u77r95a 1885724923173

Pro firmy platil obchodní zákoník, ten je ale zrušený a místo něj je "Zákon o obchodních korporacích" a tak i pro firmy se mění obchodní podmínky.

0/0
8.2.2014 22:31

Z81b36y11n48ě37k 19K42o73ř35í81n36e37k 9574873449412

To byl smysl té "narážky" :-)

0/0
8.2.2014 23:09

J46i88ř90í 44K32v80ě94š 1943586402761

Od nového roku, kdy byl zrušen obchodní zákoník, tak řídí. ;-)

0/0
8.2.2014 22:46

J86a75n 25K17ř79í22ž 6795123335278

...a proč to píšete třikrát po sobě?

0/0
8.2.2014 22:01

L20u44k53á57š 36V19a32ň69u95r41a 1655684403163

To byl omyl.

0/0
8.2.2014 22:27

J96a38n 70K35ř85í41ž 6525183605318

:-)

0/0
9.2.2014 10:27

D65a58n28i11e23l 57M54a64r27t31í12n45e42k 4173223573359

Nechapu kdo vymyslel to zruseni doplatku celeho pausalu ?! Snad ty lidi jsou svepravny a pokud podepsali smlouvu na 2 roky s nejakym pausalem tak by to meli dodrzet a popripade kdyz chtej odejit tak doplatit to k cemu se ve smlouve zavazali.

+2/−3
8.2.2014 19:31

V98l27a73s17t55i69m28i77l 19D86u93d69í80k 3193592225873

U kterého operátora pracujete?

+4/0
8.2.2014 19:43

D98a18n17i19e22l 50M75a48r47t38í70n63e31k 4573763593429

U zadneho! Ale kdyz podepisu nejakou smlouvu o tom ze budu 2 roky vyuzivat jejich sluzby tak snad musim pocitat s tim ze to budu muset splnit ! Nebo to hold nemam podepisovat :). Samozrejme se nebavim o jinejch prasarnach ktery operatori obcas predvadej !

0/0
8.2.2014 19:47

J34a43n 52K74ř94í39ž 6495913365628

...nezbývá než souhlasit.

Hold co se dá dělat.;-D

0/0
8.2.2014 21:58

O83n83d17ř71e88j 57L43o97š15o48t23h 1575505355691

Da se rict, ze jedina chyba je, menit to u jiz uzavrenych smluv, to je celkem prasarna. Nicmene u novych smluv je to jedno, protoze jsou si obe strany opet rovny.

0/0
8.2.2014 19:45

L27u97k63á56š 60V19a43ň37u55r74a 1165474913683

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv s úvazkem.

0/0
8.2.2014 19:49

L68u25k82á58š 65V91a40ň75u48r23a 1305334523383

... se závazkem. :-)

0/0
8.2.2014 19:50

L45u83k82á17š 81V57a95ň75u92r41a 1265294563373

No vzhledem k tomu, že došlo ke změně občanského  zákoníku, tak musí dojít ke změně obchodních podmínek a pokud dojde ke změně obchodních podmínek, mohou všichni od smlouvy odstoupit a to i v případě smluv se závazkem.

0/0
8.2.2014 19:50

M42i64l51o64š 73S39e89t65í64k 3919579944930

Z určitého pohledu máte pravdu, na druhé straně mi nepřijde příliš morální, že zákazník zrušil smlouvu, neodebíral tudíž žádné služby a přesto je musel v plné výši uhradit. Ta pětina, jak je to nastaveno nyní, mi přijde tak akorát. Zákazník si uvědomí, že nějaká sankce za nedodržení smlouvy tu je a operátor dostane alespoň něco vlastně za nic.

+2/0
8.2.2014 21:31

L77u84k42á33š 18V79a96ň53u71r67a 1345894943913

Znám mnoho případů, kdy zástupce operátora podvodným jednání přiměl zákazníka smlouvu podepsat. Setkávám se s takovými bezpáteřními prodejci denně. Někdy to operátor uzná, ale někdy ne. Znám jednu starší paní, která podepsala s t-mobile nevýhodnou smlouvu, protože jí prodejce namluvil nesmysly. A to třeba i to, že v lokalitě, kde se pohybuje, má t-mobile signál. Když jsem to s operátorem řešil, tak prý neexistující signál v místě bydliště není důvodem k odstoupení od smlouvy. Takže to, že operátor nedokáže plnit službu není důvodem k odstoupení. To se mi nezdá v pořádku.

+2/−1
8.2.2014 22:38

K75a83t65k39a 19H64r97o21u95d57n56á 8929620723807

Do 14 dnů můžete dle zákona odstoupit od smlouvy. 

Vyplatí se je dobře prostudovat smluvní podmínky. Dozvíte se z nich například, že to, že signál vašeho operátora nepokrývá okolí vašeho bydliště, není důvodem ke zrušení smlouvy.

"Přímo v podmínkách je zaneseno, že pokrytí signálem není stoprocentní, tento fakt však není dostatečným důvodem k odstoupení od smlouvy. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy a při jejím podpisu s nimi obě strany souhlasí.

0/−1
8.2.2014 23:37

L90u34k22á87š 78V21a43ň69u32r46a 1315124643743

No, ja kdyz jsem podepisoval smlouvu, tak tam bylo drobnym pismem nad polickem pro podpis uvedeno, ze souhlasim s obchodnimi podminkami a to i kdyz jsemje nikdy nevidel a nebyly soucasti smlouvy.

0/0
9.2.2014 13:31

D40a61n69i80e62l 16M98a35r82t92í96n82e80k 4373853393549

jasně když je to z objektivních duvodů kdy bylo slíbeno něco jinýho než je plněno tak bych byl i pro nulový doplatek, ale ja to spíš myslel když si někdo podepíše smlouvu na služby na dva roky a pak si najednou jen kvuli tomu ze nekde videl neco levnějšího rozmyslí a chce skončit :)

0/0
9.2.2014 23:30

M17a26r61t46i55n 45C20e83r58v15e60n28y 2183168986328

Na druhou stranu pokud nevyuziji a nebudou jim dodany ty sluzby, tak je zase logicke, ze by se cena mela trosku snizit - de facto je pak uz jen platba za usly zisk. A zisk neni obrat, takze logicky je platba nizsi.

0/0
9.2.2014 9:40

J79a44s87m74í40n 56K72u55č18e41r24a 4158968829567

Telefonica ani žádné smlouvy na dálku nepotřebuje. Mění podle libosti, pak se vymlouvají na chybu. Je zvláštní, že chyba vzniká vždy v jejich prospěch.

Nevím, jak jinde, ale tohle už snad ani není vtipné.

+1/0
8.2.2014 19:30

K40a76t38k14a 50H27r29o93u50d84n31á 8579540803267

Pokud vás na změnu podmínek neupozorní, tak můžete kdykoliv bez sankcí odejít. Zákon nařizuje, aby operátor zákazníka informoval v předstihu ...

0/0
8.2.2014 23:39

J75o92s73e12f 46H49o20n98e97š 7431702520153

Nechápu,kdo protlačil smlouvy na dálku-není jasné,kdo je na telefonu a data si mohu vymačkat z prstu.Nebyl to Pospíšil?

0/0
8.2.2014 19:21

V40l40a23d10i12m74í82r 89F13i65b81i13g85e92r 5124521811114

Je to sviňárna, proto když mi někdo volá tak mluvím tak abych neřekl ano nebo souhlas, protože jakmile někdo v telefonu řekl dřív ano když ho přesvědčovali do něčeho úžasného už se mohl vézt a výpověď zajistila spoustu bezesných nocí.

0/0
8.2.2014 19:27

O91n38d42ř47e50j 13L59o43š45o40t78h 1945435965211

Tohle neni pravda, ja kdyz prodluzoval tenkrat smlouvu s TM po telefonu a bral si telefon, tak to byla hromada otazek, na ktere jsou musel odpovedet ano, aby to bylo podle zakona. Urcite neuzavrete smlouvu tak, kdyz rekne ANO jednou a v jinym smyslu.

0/−1
8.2.2014 19:47

R87o63m37a84n 29L81a71n89g23e20r 9214694252522

To byste se divil... ;-D

0/0
10.2.2014 12:36

I46v67a 26K96r51i41s20t67o89f36o62v65á 7655443142932

Platí tohle i pro poskytovatele internetu? Myslím takové ty menší, regionální.??

0/0
8.2.2014 18:42

O68n67d69ř25e31j 65L27o33š10o38t11h 1245315355791

Uz jsem psal niz, muj ISP, lokalni, to do podminek dal. od 1.2.

0/0
8.2.2014 18:50

D86a16v96i77d 24K80r52a11u86s 1534979361737

Já pokud tleskám, tak ne ČTU ale EU, jelikož pouze ta nás pomalu ale jistě nutí připojit se k civilizovanému zbytku světa. Pokud vím, tak nadále má náš kartel 3 tel. společností i po změnách nejdražší volání v EU. Nemluvě o tom, že donedávna jsme měli suverénně nejdražší volání na světě, než nás osunula na 2. místo myslím Costa Rica.Proto v tak deformovaném (ne)hospodářství není regulace nikdy dost. Navíc nechápu, jak si u nás nadále firmy mohou jednostranně měnit smluvní podmíky (včetně např t-mobilu a jeho slavného zrušení smluv "neomezeného volání" pro tzv.nadužívání). Tudíž ne, do smluvních podmínek si u nás firma nemá právo dát cokoliv, včetně toho, že za jejich porušení udělám přemet pozpátku a přidám k tomu ještě půl stavení.

+5/0
8.2.2014 17:56
Foto

P28e63t47r 67J95a53n52o51v54s92k86ý 1298430252678

no abyste nezaplakal, az podobný princip bude aplikován při prodeji vaseho auta nebo bytu, aby EU neměla námitky, že jste dal moc vysokou cenu a vy jste treba musel část ceny vracet, i když jste se na tom dohodnul s kupcem svobodně! :((( vždy není třeba tleskat, ale chce to mít nadhled..8-o

+1/0
8.2.2014 17:59
Foto

P49e27t87r 41J19a49n55o68v86s29k32ý 1518670792258

Tak treba bude stát SIM karta (aktivace 3000 ) a ted bude za korunu pri podpisu, pri poruseni ji budete muset uhradit a je po novele :)))

0/0
8.2.2014 17:44

V26l94a90d98i69m62í70r 15F70i78b82i35g92e29r 5774431981224

Možné to je ale úplně nejjednodušší by by byly paušály bez smluv na určito, prostě na neurčito s možností vypovědět kdykoli. Automatická obnova smluv je také pěkné svinstvo zákazník propásl těch pár dní jednou za 3 roky a už se vezl znovu na další 3 roky.

+1/0
8.2.2014 19:29

V13i83k98t21o87r 86W27o58l75f 8272448543856

Taky prilis nechapu smysl tohoto zakona. Kdyz zakaznik dobrovolne souhlasi s tim, ze bude platit mene, ale po nejakou minimalni dobu, je to jeho pravo, jeho volba a nikdo ho k tomu nenuti, mohl se rozhodnout vzit ten stejny tarif bez uvazku, jen o neco drazsi.

A tak to taky dopadne, operatori aby si to vykompenzovali, zacnou nabizet tarify za ty ceny bez uvazku a vlastne se nic nezmeni.

Je to podobne, jako kdybych si chtel nechat vyrobit treba tisic neceho. Vyrobce by si spocital, kolik musi investovat do prislusnych stroju a forem a kolik tedy musi chtit za jeden vyrobek, kdyz mi jich proda tisic.

+3/−1
8.2.2014 17:20

V71i36k37t97o94r 29W73o61l96f 8442558183586

... A az by investoval do pripravy vyroby, ja bych mu rekl, ze jsem si to rozmyslel a ze chci jen dvacet kusu.

0/0
8.2.2014 17:22

O83n55d36ř90e53j 30L20o47š82o80t14h 1385175735491

A vy myslite, ze neco takovyho se nedeje? nerikam, ze v pomeru 20/1000, jak uvadi vy, ale deje se to.

0/0
8.2.2014 17:28

P92e44t35r 60N83e17s56v96a93d33b57a 2684465246679

Ano a taky to zaplatíte. Většinou se bere záloha právě na nákup materiálu atd. záloha je nevratná.

0/0
8.2.2014 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.