Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obchod Google nectí soukromí. Vývojáři znají vaše osobní informace

Google údajně zasílá vývojářům aplikací jméno, adresu a e-mail uživatelů, kteří nakoupí v jeho obchodě Play. Obchod Google Play slouží pro prodej aplikací pro přístroje se systémem Android.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i84ř44í 79D31v82o33ř67á79k 7351700277141

No a co ? Kde je jaký problém ? Paypal a jiné portály o vás nic nevědí ?

0/0
21.2.2013 10:04

M31a28r81e67k 92H83r74u42b71y 6927652401788

Hmm, a obchodnici, co na svych eshopech umoznuji platit kartami nebo PayPalem tyhle informace nedostanou? GPlay je holt v podstate jenom platebni brana, tak jaky udiv ;-)

0/0
20.2.2013 12:40

J11a46r41o89m66í96r 37V31o60m98á46č26k21a 7712545622633

To mě ani nepřekvapuje, proto jsem při registraci v obchodě Google nezadával žádnou kreditku ani osobní údaje a aplikace raději nakupuji na APKmanii ;-O

0/0
19.2.2013 16:59

O82n84d30r66e81j 55K86a59l48m81a29n 1970426914772

Ho*no nakupuješ, sprostě je pirátíš

+3/0
19.2.2013 17:20

M49i52r80o85s35l88a67v 72D88a82n70e28k 6442500811224

;-D;-D;-D

+1/0
19.2.2013 18:37

Z29d78e17n19ě80k 19J21o28n89á53š 9401289256180

Pokud je aplikace zdarma, nedostanete žádnou informaci o tom, kdo si to stáhnul. Pouze ve statistikách vidíte, že x lidí má ten a ten přístroj.

+1/0
19.2.2013 11:02

P32e28t17r 67H76e67l89l68e36r 5743246214404

Tak já z úvodu článku pochopil, že ty údaje zná každý, kdo něco prodává na Googlu. A on je ve skutečnosti dostane ten, od koho si tu aplikaci kupujete.

No tak na to opravdu nevidím nic zvláštního, to je normální při každém obchodu přes internet.

+3/−1
19.2.2013 10:43

R83o21m37a51n 18L65a69n98g28e34r 9814964392412

Ano, málokdo si zboží nechává zasílat do P.O. Boxu... ;-D

+1/0
19.2.2013 11:48

J61a95r81o57s48l57a80v 59D51o21š76e73k 7239318604524

Ne, není to normální. Prodávající je Google. Ten by neměl předávat citlivé údaje třeti osobě, ani dodavateli.

+1/−1
19.2.2013 13:16

G42a93b69r78i36e16l 62H11o31r62t54e19n 9141929343704

Google je jen prostředník, obchodní smlouvu uzavíráte s obchodníkem (tj. obvykle výrobcem software). Je to v každém mailu o zakoupení licence k nějaké aplikaci, stejně jako odkaz na smluvní podmínky Google, kde je jasně uvedeno, že jde o produkty třetích stran.

+2/−1
19.2.2013 13:24

J46a36r37o71s54l27a75v 62D59o34š68e25k 7749448524484

Opakuji, že Google je prodávající, jemu předáváte svá data, on za ně zodpovídá. A nemá právo je předat třetí osobě, pokud mu to výslovně nedovolíte.

+1/−1
19.2.2013 15:20

R47o75b91i87n 37Ž60i14ž55k42a 2798354856126

Přečteš si ty podmínky, nebo budeš dál tvrdit svoje nesmysly?

Pokud firma A má prodejní výstavu na veletrhu, který organizuje firma B, od koho si kupuješ výrobek, pokud firma B jen pronajímá prostor a zázemí?

+1/−1
19.2.2013 16:03

M70i54r58o85s16l36a85v 92D88a96n24e28k 6162280121464

http://play.google.com/intl/en_us/about/play-terms.html

Kapitola 4 - bod A,B,C. Nevim jestli to chapu spravne.

+1/0
19.2.2013 18:28

J46a36r86o20s16l71a38v 11D46o42š85e32k 7819388744904

Proboha to je teda argument ;-D;-D;-D Google neni pořadatel výstavy ale prodejce, on inkasuje a u něj se tedy např. reklamuje, on je obchodním partnerem. V podmínkách si může psát co chce, prodej se řídí zákonem dané země. Takže platí co jsem říkal - prodejce nesmí předávat dodavateli (což je vývojář) žádné údaje o konečném zákazníku bez jeho svolení.

+1/−1
19.2.2013 20:34

G88a60b88r78i20e38l 68H17o65r54t58e77n 9761689313414

Aha, já jsem si nevšiml, na koho reaguju, to bych si ušetřil námahu s dokládáním relevantních údajů.:-/

+2/0
19.2.2013 17:26

J12a18r95o53s47l75a94v 98D26o56š49e72k 7509638204594

Google je prodejce, on inkasuje a u něj se tedy např. reklamuje, on je obchodním partnerem. V podmínkách si může psát co chce, prodej se řídí zákonem dané země. Takže platí co jsem říkal - prodejce nesmí předávat dodavateli (což je vývojář) žádné údaje o konečném zákazníku bez jeho svolení.

0/−1
19.2.2013 20:34

G32a33b38r54i39e33l 35H17o66r79t53e61n 9221599343764

Nesmysl. Google je k zákazníkům v podobném vztahu, jako třeba eBay, konec diskuze.

+2/0
19.2.2013 22:04

M21a53r30e73k 42O31p 9529233640893

presne tak, po nakupu mi vzdy prijde emailem potvrzeni nakupu u konkretniho obchodnika, tedy toho kdo aplikaci do GPlay dodava, narozdil od nakupu pres iTunes napriklad

+1/0
19.2.2013 22:56

J61a63r88o95s66l11a43v 98D55o53š39e75k 7119788814874

No, koukal jsem na to a Google se opravdu ve "smlouvě" snaží zbavit jakékoli zodpovědnosti za to, co prodává, přitom jinde si naopak přisuzuje práva s tím, co vám prodal volně nakládat (např. vymazat z telefonu). A navíc se tam snaží legalizovat některé nezákonné kroky, něco naopak zamlčuje. Vy***ává s vámi opravdu dokonale, je vidět, že mu to papáte. To nic nemění na tom, že je to nezákonné.

0/0
20.2.2013 10:42

A85d67a31m 43Ž85í66d32e71k 8605952435463

boze to je konina :) ... on uz je email a jmeno tajna informace? Zase dalsi z rady clanku vycucanych z prstu Rv

PS: nechapu jak by mohl google predat moji adresu (tu fyzickou) kdyz ji sam nema ;-) - teda aspon ne ofiko

+1/−2
19.2.2013 9:50

J26a10n 79Š25l89é49g70l 8712280708223

Ehm on nepřijde jenom email, ale kompletní adresa toho člověka. Můj poslední zákazník je jmenovec Ferrera :-). Předá ji naprosto jednoduše.... udá tu adresu, kterou jste uvedl ke kreditní kartě ;-)

+1/0
19.2.2013 10:35
Foto

V52á27c23l13a80v 47P45a52n50e91n53k44a 8833905311130

Zase někdo neumí číst. bod 2 Google Wallet, odkaz http://wallet.google.com/files/privacy.html

+2/0
19.2.2013 9:34

P41e27t45r 70S67v96a81t54ý 2721238840615

Nic nekupuji.Žil jsem bez těch aplikací kdysi, žiji i dnesR^

0/0
19.2.2013 9:27

V17a19c69l24a55v 78K25u71b62i51s 5341241529917

Jenze tim ze nic nekupujes neznamena ze Google nema tve udaje. Jinak zbytecna panika. Lidi sami zverejnuji dobrovolne temer cokoliv. Nechavaji se dobrovolne spehovat Big Brothery a pak resi, ze nekdo dostane jejich email, ktery by si mohl obstarat i jednoduseji a zdarma pres verejne databaze.

+1/0
19.2.2013 9:59

T53o71m65á94š 33H68u45b74á40l10e35k 6516835304410

Jsem vývojář, co prodává na Google Play a něco jsem k tomu sepsal:

https://plus.google.com/u/0/104228058858941704434/posts/Tdwp7NjJutz

komentáře prosím na Google+, tady diskuse nečtu.

+1/−2
19.2.2013 8:40

D57a17l33i59b89o43r 81B83a29r38a22n15e41k 9413886913306

rad bych se na tom nejak prizivil. mam spousty jmen a adres, nekolik desitek rodnych cisel a cisel obcanskych prukazu. ale vubec nevim, co s tim.

..kolik lidi to tady umi pouzit?

0/0
19.2.2013 8:26

M27a74r52e19k 88H76r88u26b25y 6427782681888

Zkus to hodit na eBay ;-)

0/0
19.2.2013 10:43

J13a93n 94K40ř15í43ž 6105633625588

.........nebo na Aukro-může i licitovat!;-D

0/0
19.2.2013 17:42

V70i87k45t65o21r 63S14v42o50b18o15d33a 8182768312676

Je kolem toho velká paranoia, ale v zásadě jsou ty informace celkem k prdu. Nějak jednoduše zneužít k vlastnímu obohacení lze snad leda číslo karty + pin nebo CCV2 kód. Co s rodným číslem? Jak si na někoho vezmu třeba půjčku/půjčím auto/najmu hotel/atd když znám číslo jeho občanky a RČ, ale fyzicky jeho občanku nemám (navíc s mým xichtem na ní)?

Jedině snad lze RČ použít pro nějaké marketingové účely, že si ke mně někdo přiřadí věk a bude na mě směrovat nějaká cílenější reklamní sdělení, když to do té doby dělal obecněji, jinak mě fakt nenapadá, co s tím.

+1/0
19.2.2013 18:51

D39a43n 43J74a10n 9139240409346

Nevím jak dnes ale svého času bylo naprosto normální součást záručního listu pro reklamaci prvním zákazníkem vyplnit adresu se jménem. Takže NIC nového pod sluncem.

Jen namátkou kdo všechno o vás co ví :

- státní správa, zaměstnavatel, sousedé, přátelé, banka ( a jistě jich bude mnohem více)

A víte jak s nimi ONI nakládají ?

Realita je taková > SOUKROMÍ DÍKY NEEXISTUJE !!

+3/0
19.2.2013 7:25

J28a19n 11Š36l55é91g65l 8642260808313

Kdybych měl šikanovat každého kdo mi dá špatné hodnocení tak dělám jenom to :-). Proto se snažím, aby moje další hra měla o dost vyšší kvalitu. V každém případě nelze spárovat s těmi údaji o zákazníkovi a s hodnocením. To opravdu nejde.... to je jako míchat hrušky a jablka :-)

+1/0
19.2.2013 7:04

G53a20b77r62i21e98l 37H60o83r79t84e28n 9191469133664

Snažím se přijít na nějaký podstatný důvod, proč by prodejce neměl mít základní informace o zákazníkovi... A nic mě nenapadá.:-(

+6/−6
19.2.2013 0:58

M30a86r57t67i73n 14F40r92a54n13t16i94š25e48k 7685910943985

a jaký vidíte důvod proč by měl?

+6/−3
19.2.2013 2:16

R24o29m64a80n 63L11a75n62g56e54r 9424894912892

Aby třeba mohl vystavit fakturu či doklad o koupi? :-P

+1/−3
19.2.2013 7:22

M51a35r45t76i68n 23P57e48t78r 6843182178919

V obchodě vám také dají vždy fakturu, nebo stačí účtenka? A když potřebujete fakturu, tak si řeknete a dáte své údaje sám, ne?

+2/0
19.2.2013 7:29

R42o44m45a20n 92L33a19n31g83e11r 9494334552912

No tak když už ty údaje máte zadané, tak vám ji vystaví rovnou, no...

0/−1
19.2.2013 7:32

M20a57r85t59i63n 21P26e52t89r 6123902328809

Ok, tak jinak, my máme také údaje některých zákazníků, ale nenapadalo by nás je dát bez jejich vyloženého souhlasu někomu dalšímu... Připadá mi to jako slušnost... A že to u Apple jde a u Google ně? A to věru nejsem nějaký zaslepený fanoušek Apple...

+1/−1
19.2.2013 7:46

R51o75m49a79n 71L55a18n42g27e21r 9434484662812

O tom, komu co předává Apple se jistě také někdy v nějakém článku dočteme. Nedělejte si žádné iluze. ;-)

+1/0
19.2.2013 7:59

G67a67b34r94i52e22l 31H46o89r92t34e53n 9951759893544

Třeba kvůli vracení peněz nebo při uplatnění reklamace...

+1/−1
19.2.2013 8:31

V42á28c69l51a66v 55H44o30s76c77h 8466588912461

Sami sdilime kde co s kde kym, zbytek z nas vydoluji bez toho, aby jsme o tom vedeli. O kazdem, trosku aktivnejsim cloveku na netu se da poskladat hodne slusna mozaika o jeho osobe, zajmech, soukromi, rodine, pratelich, zvyklostech, pohybu po zemi, ze kdyby za vama prisla nejaka cizi osoba a dala vam A4, ze co vsechno o vas vi, tak by se vam udelalo souflnate...

+1/−1
19.2.2013 0:41

J51a21r96o38s57l84a65v 17D48o20š59e15k 7849558544284

1. Jak o kom.

2. Proč jste sem to "moudro" napsal?

+2/0
19.2.2013 0:44

I58v41a52n72a 77V25e77s25e25l21á 2321133289745

vzdyt ma pravdu, lidi se rozcilujou, ze nejaky jejich data se posilaji odnekud kamsi a pak na svym profilu fb verejne sdileji s tisicema radoby "pratel", ktery nikdy nevideli, svoje soukrome veci, ze kam se hrabe adresa a jmeno, a jeste jsou na to hrdy ... tupost nad tupost ...

+6/0
19.2.2013 1:10

J74a71r53o52s51l23a56v 67D28o15š87e35k 7799598914604

Všichni? Nebo to berete podle sebe?

0/−1
19.2.2013 10:32

J87a75r58o28s14l16a29v 67K36o42v80á22ř45í61k 4628873720440

No jo to je náš Jarda. S nim je dycky sranda.

0/0
19.2.2013 11:51

M86i60r42o14s40l70a90v 23D47a83n52e44k 6272330631514

Jestli nevidite rozdil mezi tim, kdyz si sam dam na profil na jakekoliv soc. siti nejakou informaci, a tim ze nekdo komu jsem info poskytl tito informace predava dale, tak je to dosti smutne.

0/0
19.2.2013 18:36

M43i36r69o55s69l65a34v 83D25a79n74e55k 6812520351464

presne jak jste napsal !!!!! SAMI sdilime !!!!! - a to je to dost podstatne a dulezite.

0/0
19.2.2013 18:37

J16a24k14u10b 37D83v44o86r37s90k68y 5457248909240

Tady bude veselo.:-P

0/−1
19.2.2013 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.