Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli vadnému telefonu dlužil 19 tisíc liber. Hrozila mu exekuce

Šok zažil mladý Brit, když se dozvěděl o dluhu vůči svému mobilnímu operátorovi. Ten mu místo běžné měsíční útraty ve výši 43 liber naúčtoval v přepočtu zhruba 600 tisíc korun. Příčinou byla technická závada telefonu, kvůli níž stahoval vysoké objemy dat i po jeho vypnutí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a88r73t72i50n 96P91a75v66e74l 5563716172643

proč drží v ruce apple produkt? ten chyby přeci nedělá...

+1/0
15.1.2013 22:25

J22a95n 17F44i43k62a64r 9377227445934

Telefon sám určitě nic nestahoval. Stahovala to nějaká aplikace ... ještě že to byl bezpečný Android.

0/−2
15.1.2013 20:29

T28o88m17á40š 85V66a44n15č98u23r61a 4208135650328

Android a iPhone? To mi nějak nepasuje.

+2/0
15.1.2013 21:31
Foto

D71a16v62i50d 69K93r67á80l 2239777358727

Chápu, že si toho operátor "nevšiml". Mají statisíce účtů měsíčně na rozsílání. Každopádně ihned po tom, co pán zavolal na linku měli celý jejich "proces" vymáhání stopnout. Stačilo by, aby se jeden z těch frajerů na centrále zvednul ze židle a jednou za čas taky něco udělal. Být pánem tak samozřejmě si nechám telefon hned prověřit v servisu a posléze to řešil s operátorem. Ne jen "se divit".

+1/0
15.1.2013 19:56

J31a19k46u34b 45M59a16t12ě73j85ů 5595432701155

u ty zensky se nemuzu dopocitat 792 x 20.49 = cca 16230 a ne 27000

+1/0
15.1.2013 15:49

J72a59n 95B97á44r95t40a 3770406928

Vyšlo mi to taky tak ale asi v tom bude nějaké penále za přečerpání účtu.

+1/0
15.1.2013 17:52

J31a59n 92P34a33v31e36l 8263172418706

Za hloupost se platí. Každý operátor v Čechách nabízí limit na vyúčtování. Zákazník ručí jen do výše tohoto limitu. Má to tu nevýhodu, že jakmile zákazník dosáhne na limit, nezavolá si. Výhodou je, že nebude platit desítky či stovky tisíc, ať udělá jakoukoliv hloupost.

Co vím, operátoři v UK  tento limit nenabízí, takže tam to může být o něčem jiném (ale 100 % jistý si tím nejsem).

+1/0
15.1.2013 13:40

J82i88r75k36a 74K53o59c30h 7964294133165

to je omyl. o2 urcite ne

+2/0
15.1.2013 14:59

J98a87n 94P30a26v78e90l 8753902418166

Máte pravdu. O2 si u zahraničního roamingu dává na čas 48 hodin (služba info limit). Nejsem právník, ale při jakémkoliv překročení účtu bych si nějakého našel. A podle mého laického právního podvědomí by ze mě nic nedostali (nejsem profesionální právník). Na infolince jsem jasně definoval co chci, oni mi poradili službu, já si jí zařídil. Navíc, hrál by pro mě právní princip chránící slabší stranu.

0/−1
15.1.2013 15:19

J40i24r10k22a 77K49o64c32h 7264624733115

hm az na to ze pletete jablka s hruskama dobry no.

co do toho tahate roaming?

vy jste si na infolince urcil co chcete, oni vam nabidli sluzbu a vy jste s ni souhlasil. tak je to vas problem

+1/0
15.1.2013 16:16

J76o16s32e17f 31S86c28h20m94i12d55t 5853347443352

Jakou má spojitost hloupost s technickou závadou?

+3/0
15.1.2013 15:06

J16a98n 37P50a93v90e57l 8693952598526

Pokud máte limit, jste chráněn před čímkoliv. I technickou závadou.

+2/0
15.1.2013 15:19

R46o51m57a63n 80L88a45n24g92e52r 9204564822532

Jo, jenom pokud ta technická závada nevznikne u operátora, a oni vám naúčtují něco úplně jiného s tím, že žádný limit nemáte... :-P

+1/0
16.1.2013 8:56

D13a22v95i45d 21M54u36r52a14r38i26k 4270343331168

Mam zkusenost jednoho ceskeho operatora, u ktereho jsem pracoval a stim pripadem jsem se setkal. Pax X dostal jednoho dne ucet na 220.000 Kc za to, ze se pripojil v zahranici k netu. Fraud oddeleni nebylo vubec divne, ze se mu ucet vysplhal tak vysoko a nechali to byt. Pan se s operatorem nejaky cas dohodoval a po opakovanym zamitani reklamaci se snazil dohodnout na splatkach, coz mu operator zamitnul, poslal 25.000 (vsechno co mel) a snazil se znovu domluvit na splatkach, coz mu bylo zase zamitnuto a byl mu poslal dopis, ze to bude predano exekucnimu vyhamani.

0/−1
15.1.2013 12:21

J58a62n 21P70a44v81e67l 8463472738956

Čím to je že Vám nevěřím.

Tyhle firmy se vždy snaží dohodnout. Velice dobře vědí že exekuce je pro ně nevýhodná a pokud dlužník uzná svůj dluh a bude ho splácet, dostanou z něj všechno. Exekuce je mnohem rizikovější.

Další věcí je, že při podobných hloupostech lze s operátorem dohodnout odpuštění části dluhu. PR je pro tyto firmy důležitější než nějakých 200 k

+2/−1
15.1.2013 13:36

J87i30r42k62a 88K79o66c49h 7864454723595

no. a ted bych rad znal duvod, proc by mela byt panovi reklamace uznana?

0/−1
15.1.2013 15:00

J48a96n 19F98i53k35a64r 9717217905854

Co je " Fraud oddeleni"???

0/−1
15.1.2013 20:30

J66a60n 93B71á82r68t40a 3380976738

"Stejných operací proběhlo 792. Výpis z účtu čítal přes 500 stran formátu A4." 

Ehm to tisknou 1,5 řádku na jednu stranu A4?

+2/0
15.1.2013 11:32

R79i39c63h82a95r62d 37P53o66d66z97i23m88e60k 2321467716

A proto mám předplacenou kartu a ne paušál. Tam se nic takového nemůže přihodit.

+1/0
15.1.2013 10:46

M67i92c22h19a33l 76P39i55n94d38j85a93k 5663284147437

Ale zase urcite nerpovolate 3-4 hodiny mesicne do vsech siti za 120 kc jako ja :)

+1/0
15.1.2013 10:48

R61i73c26h79a44r69d 39P11o44d66z34i29m68e47k 2141217596

Když někam potřebuju volat zavolám si ze služebního v práci. Na to něco málo voláního po večerech mi stačí 2-3 stovky na měsíc. Takže to mi žíly netrhá ;-)

+1/0
15.1.2013 12:49

T31o67m70á14š 61V69a15n85č53u49r67a 4988675710988

Na své dovolené v jižním Walesu si pořídila za 20 liber (zhruba 630 korun) "předplacenou kartu" operátora Orange.

Jak se zdá, tak i na předplacenky se něco může cvrknout.

+1/0
15.1.2013 21:34

R78i18c55h97a57r29d 90P32o33d81z18i88m20e15k 2351357896

Nevím jak by to šlo aplikovat u nás kde je předplacená karta anonymní.

+1/0
16.1.2013 8:31

M80i81c16h95a46l 72P56i22n55d73j57a25k 5883424457977

pdoobna vec se stala memu bratrovi. Telefon zacal odesilat SMS na jedno cislo kazdych asi 5 sekund asi 2 dny :) byl to stary telefon bez OS coz nam bylo divne. Na nejakem androidu bych klidne cekal nejakou zakernosu applikaci (vir) samozrejme i na jinem OS, ale na telefonu s firmwarem. No slo o par stovek takze jsme to neresili. Me osobne se zase stalo ze mi operator zmenil uctovani dat v roamingu a misto 30 kc za 2 MB bylo 30 korun za kazdy zapocaty datovy tok...a ja posilal SMS jako divy pres data a za dve hodiny mi jen prisla SMS o 50..75..100 procent flexilimitu (1000 kc) a sim mi blokly. Mimochodem na vsech SIM mam nastavene limity pro bloknuti presne proti temhle vecem. Takze nejaky bekolika tisicovy ucet by mi teoreticky nemela hrozit. :-)

0/−1
15.1.2013 10:29

J61o30s88e39f 58N22o11v11á75k 8474806782615

Nejak se mi nezda, ze mluvite pravdu.  Pokud by odesilal SMS co 5 sekund cele dva dny, tak pri cene 1 Kc za SMS by celkova cena cinila 34 560 Kc.  Coz neni par stovek.

  Stejne tak by neslo o par stovek, poud byste mel treba nejaky firemni tarif, kde SMS toji 0.1 Kc - porad by to bylo pres 3000 Kc.

   Ovsem, je taky mozne, ze Vas (ci Vaseho bratra) mesicni prijem je treba 10 milionu, pak bych chapal, ze 34 000 jsou pro Vas drobne, ale to je vysoce nepravdepodobne.

0/0
15.1.2013 12:23

P26e75t48r 24S41e18k86a89n91i82n71a 6813516448730

jé, to samý se stalo bratrovi... sice chtěli desetkrát míň, ale stejně... ve finále uznali chybu mobilu a dluh odpustili...

+1/−2
15.1.2013 10:10

P26e73t17r 92S74e52k21a52n14i45n59a 6313696158930

hele, už mám mínus ;-D Opravdu, zase se nějaký inteligent vyjadřujeRvRvRv

+3/−2
15.1.2013 10:19

K69a35r75e43l 93S57t81r75ž73a11n36o20v71s38k16ý 1678755705

Stát se to u nás, tak tady lidi pindají, že se to může stát jen u nás :-)

+6/−2
15.1.2013 8:26

J66i37ř59í 72D72v84o85ř72á63k 7941190947581

Snadná pomoc - zridit si tarif a nebo v telefonu vypnout data. Operátoři právě na takové chyby čekají a co vím od známého, co dělá u nejmenované společnosti se na to dokonce přímo zaměřují a vyhledávají ve svých databázích uživatele, kteří nemají datový tarif a s těmi pak "pracují". Taková stovka u každého násobena několika sty tisíci ......;-)

+1/−2
15.1.2013 8:25

J65i29r86k88a 11K56o74c11h 7784684913405

vyjadruj se presne - zridit si tarif - datovy. hlasovy tarif ti s tim moc nepomuze. vypnout sata v iphone nebo jinem chytrem telefonu - rada hodna genia - na co bych asi pak takovy telefon mel ? jedine jako ozdobu. vyhledavani a zamerne vytvareni chyb .... to je taky dobra koncpirace

+2/−2
15.1.2013 9:42

J28a73n 25K10ř80í75ž 6395903545978

R^R^R^

+1/0
15.1.2013 12:14

R47a65d20o61m12í57r 17N83o27v80á63k 2153773548513

Podobny problem se prihodil dceri a prestoze se jednalo o zavadu telefonu, ktery se neustale pripojoval pres GPRS, tak Vodafone to vubec nezajimalo. Castku ve vysi 11000,- chtel uhradit. Po dlouhych tahanicich diky kotaktum  ve Vodafone se podarilo na toto obdobi zpetne zridit datovy tarif.

0/−1
15.1.2013 8:07

J50i26r65k29a 94K64o58c89h 7794414653225

nejsem pracovnik zadneho operatora. ale logicky a uprimne, pokud jste si ten telefon nekoupil primo u toho operatora, tak proc by ho to melo zajimat ? jemu muze byt uplne sumak jestli si ty data stahujete zamerne nebo chybou telefonu. ucet by mel vyrovnat prodejce v ramci reklamace pristroje

+2/−2
15.1.2013 9:44

M57a62r23t43i65n 67S20e31d48o33n90a 2935716526709

Skodu zpusobenem vadnym vyrobkem ti nikdo podle zakona uhradit nemusi, maximalne dostanes zpet kupni cenu vyrobku + naklady na dopravu.

0/−2
15.1.2013 10:48

J83i73r59k63a 67K47o54c39h 7354234343355

naopak podle Obcanskeho zakoniku, § 600: Uplatněním práv z odpovědnosti za vady není dotčeno právo na náhradu škody.

+1/0
15.1.2013 10:59

M81a16r29t80i70n 90K94a36r63á66s30e49k 1208444309124

Není to pravda. Za škody způsobené vadným výrobkem je v případně fyzické osoby vlastníka, odpovědný prodávající, a k němu se také vztahuje požadavek na náhradu škody způsobenou vadným výrobkem. Smluvní vztah mezi prodávajícím a výrobcem nemusí majitele(poškozeného) zajímat. Je tam pár případů kdy to neplatí, ale jde o výjimky typu " v době uvedení výrobku na trh se ještě nevědělo že může způsobovat například nějaké zdravotní problémy"

viz: http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod3/-Zakon-o-odpovednosti-za-skodu-.html

+1/0
15.1.2013 11:17

L92i73b34o33r 22M86o16u15č81k11a 1538197185832

zajimavy, jak se k tomu stavi operator ... takovy nezvykly a ojedinely vykyv, spis nabada ke kontrole sama sebe. Operator mel ihned zacit u sebe s overovanim .. viz 500 stran vypisu.

+3/−1
15.1.2013 8:02

J18i52ř42í 83D28u65š26e71k 5222116600745

Treba zacal u sebe, ale to mu porad nebrani jeste k tomu zkusit zakaznika, jestli treba radsi ze strachu nezaplati :) Takovahle kauza pak vzbudi na par hodin rozruch ale tim to konci :)

0/0
15.1.2013 10:38

L56e20o92š 43N28a37v20r19á32t29i59l 9113780695285

ajeeeeje....soudruzi z iDnesu konecne prelozili spravu ktera litala po socialnich sitich tak pred mesicem....  ;-D

ahaaa...dyt to byl bulvarni SUN...  tak konecne verejna spoluprace...  jen by to chtelo pro priste rychlejsi translator

+2/−1
15.1.2013 7:55

J23o75s88e88f 51Č27e55j81k22a 2960764606128

Nechápu, proč předpokládal (a navíc uspěl), že mu to operátor naůčtoval neoprávněně. Když už, tak výrobce telefonu měl dluh uhradit, zvláť když uznal, že to chba telefonu byla.

To je jako kdyby moje auto žralo místo 5l/100km třeba celou nádrž a já chtěl po pumpaři, aby mi tu naftu dal zadarmo, protože to není moje chyba, ale chyba auta?

+10/−2
15.1.2013 6:50

J45a75n 12N21o31v61á22k 7585944878677

to není uplně to samé, náklady operátora na přenesení pár MB jsou prakticky nulové, pumpaře ten benzín něco stojí,.

+4/−3
15.1.2013 7:51

J34i80r96k74a 84K32o81c82h 7484954963585

ale operatora ty data taky neco stoji. ale to neni podstatne. dulezite je proc to ma hradit operator a ne vyrobce - prodejce telefonu

+3/−1
15.1.2013 9:46

I46v22e70t33a 39S63e20d30l31á59č59k17o86v53á 1574898569184

Cena datového připojení je (aspoň ve většině západních zemí) určována trhem tak, aby na ní operátoři neprodělávali a zároveň jim ji zákazníci byli ochotni platit.

Zákazník službu využil, takže operátor měl nárok na její uhrazení. Škodu si pak měl uplatnit u prodejce telefonu. To je jeden ze základních právních principů, který platí nejen u nás, ale i v anglosaském systému.

Takhle na situaci doplatí akorát slušní a platící zákazníci, kterým se nebude kvůli podobným excesům cena za data snižovat tak rychle, jak by mohla...

+1/0
15.1.2013 12:00

J16o64s79e10f 31V26o45m57á17č37k74a 5943764623494

I když s vámi v podstatě souhlasím, toto je přece jen trochu odlišná situace. V prvním odstavci píšete, že cena datového připojení je určována trhem tak, že operátorovi pokryje náklady a zákazník je ochoten ji platit. OK.

V tomto případě ale tyto podmínky splněny nebyly - poptávka po datových službách o tomto objemu a za tuto cenu neexistovaly, služba byla využita chybou, omylem. A navíc vzhledem k charakteru služby nevznikla operátorovi škoda nebo náklady navíc, které by se jen náznakem blížily ceně za čerpané služby.

Odpuštění zaplacení "škody" výrobci nebo zákazníkovi (souhlasím, že by ji měl operátor vymáhat po zákazníkovi a ten po výrobci/prodejci) tedy žádný jiný zákazník nedoplatí - operátor by platbu měl jako příjemný bonus, ale rovnováhu mezi nabídkou a poptávkou by nijak neovlivnila. Náklady jsou v tomto případě v podstatě fixní.

0/0
15.1.2013 16:24

J78i52r73k19a 89K87o28c40h 7774474133315

to je tak kdyz si clovek plete pojmy

0/0
15.1.2013 16:39

I47v67e96t78a 34S92e90d87l89á93č65k21o49v17á 1934158139914

Nemohu s Vámi souhlasit. První odstavec se týká stanovování obecné ceny v závislosti na interakci nabízejících s prodávajícími, druhý ale specifického smluvního vztahu mezi operátorem a zákazníkem.

Pro konkrétní případ je pak rozhodná cena, kterou si konkrétní dvě strany ve smlouvě dohodly. Tuto smlouvu zákazník jistě uzavřel vědomě, ať už si byl či nebyl vědom možných rizik, která může způsobit technická či jeho vlastní chyba (např. ponechání zapnutého připojení při cestě přes hranice).

Operátor svou část smlouvy plnil a službu poskytl, měl by tedy za ni dostat zaplaceno.

Kdybychom použili Vaši logiku, dostali bychom se do absurdních situací, kdy někdo třeba napíše omylem do prohlížeče chybnou adresu nebo vytočí špatné číslo a operátor by mu nemohl cenu za poskytnuté služby naúčtovat, protože "tohle on přece nechtěl"...

Operátovi reálně vznikla docela velká škoda, neboť je třeba zahrnout nejen jeho náklady (uznávám, že ty mohou být nízké), ale i ušlý zisk, který v tomto případě byl značný. Pokud by pak bylo podobných případů víc (což může medializace tohoto případu vyvolat), mohlo by to mít vliv na obecnou tržní cenu.

0/0
15.1.2013 17:05

J56o64s81e53f 46V73o14m25á47č27k28a 5453484323824

Nikde netvrdím, že by operátor neměl dostat zaplaceno. Alespoň tedy z právního hlediska, z morálního už je to něco jiného - tu službu v tomto objemu prostě nikdo nechtěl, byla čerpána chybou a operátor navíc nebyl téměř nijak poškozen. Proto asi nakonec neměl problém s tím od zaplacení částky upustit, i když až po medializaci.

Pouze jsem tvrdil, že chyby jako byla tato nemají žádný vliv na tržní cenu, protože zákazník službu v tomto objemu a za tuto cenu nepoptává (ani s ní nepočítá) a operátor případný zisk z chybných přenosů v tomto objemu a frekvenci (doufám!) nezapočítává do svých kalkulací při tvorbě ceny.

0/0
16.1.2013 10:49

M22i24r20e49k 39T95u69r83e71č61e87k 4583172960502

Prvni, co jsem na telefonu vypnul, byl Intenet.

Na internet chodim zasadne jenom na pocitaci.

+1/−6
15.1.2013 1:53

J79a33r35o74s54l56a65v 65K23o60v14á29ř76í53k 4698713570270

To ja to mam naopak. A ani jednou jsem neplatil vic jak 1000 za mesic.

+2/−1
15.1.2013 4:56

D88a65v94i79d 94M62u62r60a94r96i81k 4840853541178

Tak to muze byt rad, ze se mu to nestalo v cechach, protoze tady by to operator chtel zaplatit tak jako tak a posledni kdo by se s nim bavil by byl exekutor, Po nastupu exekutoru v cechah by byl rad, ze by mu zustali aspon trenky.

+6/−3
15.1.2013 1:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.