Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Není virtuál jako virtuál. Jeden přeprodává, druhý hraje plně za sebe

Příští rok bude český mobilní trh ve znamení příchodu mnoha virtuálních operátorů. Jenže není virtuál jako virtuál. V té nejzákladnější podobě vlastně jen přeprodává kapacitu velkého operátora s infrastrukturou. Na druhé straně může mít virtuál vlastní zázemí a musí si vyřídit třeba roamingové smlouvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a25n 17P23i74n88d95l59i75k 5544434851859

Nepopchopil jsem, proč BLESKmobil neumí způsob placení (tedy dobíjení karet) jinak nežli přes dobíjecí kupóny z trafiky či sazka terminály. Kdyby uměl blbý bankovní převod či inkaso z účtu, jsem jejich ovce natotata...

0/0
3.12.2012 21:30

V42á53c38l26a64v 73P70á18v68e52k 7513142604869

Kdyz mi koncila smlouva tak jsem si obesel vsehny konkjurencni operatory a pozadal jsem je o nabidky tarifu. Oni mi dali beznou nabidku dle standardnich tarifu - nemam zajem a kdyz videla ze nekyvnu tak mi zavolala vedouci a kdyz jsem byl neustupny tak jsem dostal uplne jinou nabidku. Pote stacilo memu stavajicicmu operatorvi rici, ze jsem ukazal FA konkurenci a ze jsem dostat jinou cenu a mobilni data (ta zakladni 150MB) zdarma - a hle, sleva na tarif v radu desitek procent, data zdarma po dobu uvazku. Lidi se nesmi dat, konkurence je velka a oni maji velkou moznost Vam slevit ci sestavit tarif na miru. A co operatori maji neradi? Ze ukazaujete faktury konkurenci :-D

0/0
22.11.2012 17:20

P38e48t75r 28N64ě66m86e38c 4185312282277

virtual ... neni to neco z Harryho Pottera ?

+1/−1
22.11.2012 10:25

R51o56m86a98n 44L16a58n28g68e13r 9864734412532

Nee. :-)

0/−1
22.11.2012 10:55

J83a71n 65K18e23f11u66r21t 9100369783295

Ne, virtual je z Avataru :-)

+1/−1
22.11.2012 11:21

A97n13t44o16n97í46n 82P28o60l80i53c16k97ý 9120682691447

To byl viteál

0/−1
22.11.2012 14:28

J87a54n 32R22i59c53h46t65e19r 7145890841442

Kdyby se objevil virtuální operátor, který by měl roamingové smlouvy se všemi třemi běžnými operátory a tudíž by se dalo volat i tam, kde chybí pokrytí některého z nich, bylo by to zajímavé.

Další otázkou je samozřejmě cena. Nicméně být konkurenceschopný v našich podmínkách by neměl být zas takový problém.

0/−1
22.11.2012 9:08

R86a72d65o85m59í24r 33N95o88v36á58k 2343753138283

Je treba aby lide prestali lpet na svych operatorech a zacali aspon vyuzivat prenositelnosti cisla. Je to jedina cesta, jak se dostat na ceny operatoru  EU

Kdyz jsem prevadel cisla od Vodafone k T-mobile, tak mne premlovali a dokonce na tarifu odepis mne nabizeli 1GB dat za 230,- Kc, prestoze tato karta tri roky lezela jen v supliku.

Bohuzel Vodafone nedokazal nabidnout adekvatni nabidku, kde u T-mobile mam v cene 280,- Kc 1GB dat / volani mezi sebou z darma, 100 volnych minut kamkoliv /100 volnych sms, dalsi za 1,50,- / volani kamkoliv  v ramci CR 1,50,- za minutu :-)

A budeli lepsi nabidke priste u jineho operatora, tak nemam problem prejit treba k O2 a nebo zpet k vodafone. Nic to nestoji a clovek ma aspon normalni ceny ve srovnani s konkurenci v

+1/−1
22.11.2012 6:09

P58e19t21r 42T96a76f22t 9803557174489

Bohuzel ceny u nas a napriklad v Rakousku, ale i jinde, jsou stale nesrovnatelne! Staci se jen podivat na www.t-mobile.at a clovek by plakal - volame nekolikanasobne draz, pokud nemame firemni smlouvy.

CTU holt neplni, co by plnit mel a oligopol se uz nekolik let jen smeje a ryzuje, ryzuje, ryzuje...

+4/−2
22.11.2012 7:38

M59a97r50e87k 42H91r43u25b93y 6807502211528

Ze vsech predrazenych sluzeb mne volani pali nejmin. Daleko vic mne s... irituji ceny tepla, energii, vody...:-/Rv

+3/−1
22.11.2012 9:00

R53a45d47o97m27í73r 86N83o50v28á16k 2983913578873

CTU jak jsem se dozvedel je take nejvetsi brzdou pri prenosu cisla, protoze si nastavili ze za den prenesou jen urcity pocet.

Priklad: U Tmobile pozadam a prenos cisla z Vodafone do jejich site. Do 10 pracovnich dnu vygeneruji kod. Po predani tohoto kodu Vodafone uvolni cislo pro prenos (zvlada do 3 pracovnich dnu) a pak clovek bezne ceka i 14 dnu (muj pripad, manzelka jen 10 dnu) nez CTU toto provede. Proc tomu tak je? Ze by ochrana nasich skvelych operatoru??? RvRvRv;-O

0/−1
22.11.2012 9:58

R73o90m19a78n 20V64i34t55h11o93u65s 3905591186460

Asi zejména proto, že ČTÚ s vlastním procesem přenesení čísla nemá vůbec nic společného :-). Takto si to dohodli mezi sebou mobilní operátoři a CNPAC (provozovatel databáze přenesených čísel), který je v podstatě v jejich vlastnictví. Jestliže to kapacitně nestačí, je to jen a pouze vina operátorů.

Jinak je také dobré vzít v úvahu, jakým způsobem je uzavřena smlouva s operátorem a jak je pak nutno ji vypovědět. Vygenerování PAC kódu je ze strany zákazníka jen první část toho, co musí udělat. Ale musí také vypovědět smlouvu stávajícímu operátorovi. Písemně uzavřenou smlouvu pak samozřejmě písemně. A když si dá na čas, pak to prostě trvá, protože do té doby se nic neděje. BTW PAC kód se generuje ihned. Ne do 10 dnů.

Další věc je, že ta portace se netýká jen těch dvou operátorů, ale všech. Tedy několika stovek. Ti totiž musí k datu (a hodině) přenesení změnit směrování hovorů tak, aby šly do správné sítě jinak platí za dosměrování. A to není u všech úplně triviální záležitost.

+4/−1
22.11.2012 10:53

A18n97t67o87n60í39n 23P63o80l29i63c18k79ý 9440872491447

Však si za to můžeme sami.Žádný úřad nemá v náplni práce dělat cenovou politiku. 

Už dávno jsme mohli mít volání, jako v Rakousku. Stačilo by, aby "všichni" hromadně přešli od např. T-mobile k Vodafone (u VF nejsou úvazky na roky a tak se dá vrátit k původnímu operátorovi, jakmile dostane rozum) bez toho, abychom slyšeli na retenční nabídky a on by se T-mobile pochlapil, aby přetáhl zákazníky zpět. Ale když levnější volání nechceme (tedy jsme schopní se smířit se současným stavem), proč by zlevňovali.

+1/−2
22.11.2012 15:00

P55e57t29r 89T40a42f41t 9873217914969

No to je pekny nesmysl - kdyz vsichni tri operatori maji oligopol s nepsanou kartelovou smlouvou se zhruba stejnymi cenami, nema smysl nekam prechazet.

Napr. prave od Vodafonu jsem i s malou firmou prave presel k o2, protoze mi dali o dost vyhodnejsi podminky (minuta pod korunu). Po osmi letech u Vodafonu mi ani retencni ani jine oddeleni nebylo schopne dat napr. jen vzdalene srovnatelne podminky, co maji v Rakousku - napr. za 16 EUR 1000 minut volani, viz http://shop.t-mobile.at/00/1_1/10026/index.html

Nyni se mi tarify uz lehce blizi tem rakouskym pro bezne zakazniky, coz je stale vice nez smutne. A krome CTU s tim nikdo nic nenadela, protoze soucasny kartel na danych cenach vydelava rocne miliardy!

0/0
22.11.2012 15:42

A33n18t95o34n41í80n 97P11o34l68i36c38k59ý 9360372591557

Vidím, že jsem to špatně vysvětlil. Opravdu si myslíte, že by ten oligopol a kartelová smlouva dále platila, kdyby např.T-mobilu odešlo 100 či 150 tisíc klientů. Buďte klidný, v té chvíli by všechny dohody, jsou li, šly do kopru. A Vodafon jsem navrhnul jen z toho důvodu, že u něj není potřeba žádného časového úvazku, aby se klienti mohli vrátit zpět, až původní operátor dostane rozum. Cílem přece není přejít k VF, cílem je dotlačit operátory k nižším cenám.

0/0
22.11.2012 23:00

J56a54n 21R22i53c30h45t11e87r 7565760651352

Souhlas. Jenže třeba v mém případě není konkurence schopna nabídnout cokoli konkurenceschopného. Mám 40 minut, 100 sms a 150MB za 180 Kč. Limity mi stačí, takže mne zajímá nižší cena za toto a to mi nikdo nenabídne. Leda v nějakém firemním tarifu. Jediné, co bych ocenil by byl vyšší datový limit. O2 se mě už několik let snaží vysvětlit, že nějaký jiný tarif je pro mě zaručeně lepší, obvykle se dokonce sníží ke lhaní o mé průměrné útratě (jako bych si neuměl zprůměrovat své faktury), ale odolávám :-)))

0/−1
22.11.2012 9:11

R98a49d46o26m40í72r 33N39o75v98á45k 2863253748283

Pozadej o prenos cisla do jine site. Az Ti vygeneruji kod, tak zavolas pres samoobsluhu, kde jim tento kod predas pro prenos cisla. Automaticky se zeptaji na duvod Tveho odchodu od nich. Ja jsem jim rekl, ze maji draha data a vzapeti mi nabidli 1GB za 230,- Kc a volne SMS. Toto je z me zkusenosti jediny okamzik, kdy se da neco usmlouvat. Prenos muzes kdykoliv zrusit a nebo dokoncit.

+1/−1
22.11.2012 10:08

M29a69r62t13i82n 84C41e66r80v83e78n86y 2603338536348

A kdyz se to nenabidnou, tak bude u noveho operatora platit vic ;-D

0/−1
22.11.2012 13:01

M30a45r97t69i86n 90C43e95r64v35e26n79y 2553748356388

No vidite, me volaji nejaci joudove s nabidkama kazdy mesic a nikdy jejich nabidka nebyla ne ze levnejsi, ale ani srovnatelna s relativne beznou nabidkou, kterou mam nyni u VF. Me je to uplne fuk u koho budu, ale logicky nebudu nekam prechazet, abych tam platil vic. Treba prijde casem nejaky revolucni virtual.

0/−1
22.11.2012 12:59

J54a26c80k 28O92n73e81i49l66l 7816651425600

Ono je hezké, že velcí operátoři přenášejí číslo zdarma, ale např. VoIP za to chtějí cca 1500kč a pochybuji, že to celé je jejich vlastní zisk. Už jsem to psal vícekrát, ale napíšu to znovu. Přenos čísel v současné podobě by se měl zrušit a místo by měl operátor povinnost číslo vrátit ČTU na popud zákazníka. Nebo jinak, číslo by si od ČTU pronajímal zákazník, ne operátor. Nyní "přenos" spočívá podnájmu u původního operátora a ten si může diktovat podmínky. Ani ČTU neví, který operátor ve skutečnosti poskytuje službu na daném čísle. Ví to jen organizace CNPAC, kterou podezřívám z korupčního napojení na politiky.

0/0
22.11.2012 15:16

R84o72m16a32n 73V25i50t26h15o40u38s 3355661476560

Číslo si od ČTÚ samozřejmě jako zákazník klidně můžete pořídit přímo. Třeba osobní, za 100 Kč ročně, plus 5000 Kč za vyřízení žádosti o přidělení ;-). Jinak běžná účastnická čísla se pořizují po blocích (kvůli směrování hovorů). Takže nejdou ČTÚ vracet jednotlivě.

0/0
23.11.2012 0:32







Najdete na iDNES.cz