Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přenositelnost čísel bude trvat jen čtyři dny. ČTÚ zkrátil lhůtu

Na pouhé čtyři pracovní dny se od 1. září 2013 zkracuje lhůta pro přenesení čísel mobilních i pevných sítí. Po tomto datu bude možné o přenos čísla požádat i po již podané výpovědi u stávajícího poskytovatele služeb. Informoval o tom Český telekomunikační úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a18r73t40i40n 39B12l56a85t68n35ý 3632261154274

Vysvětlete prosím někdo autorovi (nebo tomu chlápkovi, který vytváří titulky) rozdíl mezi přenosem a přenositelností...:-/

+2/0
8.11.2012 11:32

M50a78r30t23i93n 68P21e43t55r 6253702568469

Tak samozřejmě, že pokud zákazník podá výpověď pozdě, tak je chyba na jeho straně a přenos se nemůže uskutečnit... Ale operátoři to zdržují a protahují i když je vše ok... Mnohé se snaží na několikrát přemluvit, aby zůstali u nich a když se jim to nepodaří, tak se pomstí aspoň natahováním...;-€ Jinak přenos může být poměrně rychlý, nový operátor vám dá svou SIM kartu, spáruje ji v systému s přenášeným číslem a po aktualizaci databází to může jet. Jak jsem byl informován, tak by nebyl problém do 12 hodin. Ovšem je potřeba souhlas předešlého operátora a na ten se čeká leckdy mnoho dnů, klidně přes týden, i když máte vše ok, žádný závazek, žádný dluh...

+1/−1
6.11.2012 23:38

M41a66r26t77i23n 80P96e16t30r 6253702828459

Myšleno do dvanácti hodin od potvrzení od předešlého operátora, že přenos je možný a zadání do systémů na obou stranách. Jinak celková doba od žádosti 48 hodin by byla zcela bez problému realizovatelná, jen by se muselo chtít...

+1/−1
6.11.2012 23:51

R46o50m97a27n 86V62i32t13h73o37u55s 3605421886580

Zadání do systému JEN na obou stranách je celkem typická představa "outsiderů" - myšleno lidí mimo systém. Skutečnost je totiž taková, že o tom přenesení musejí "vědět" (alespoň) všichni operátoři s vlastním OpID, kterých je v ČR několik desítek. A k datu a hodině okamžiku přenosu musí všichni změnit směrování hovorů tak, aby ty byly posílány do správné sítě. Nejde o bilaterální ale multilaterární vztahy.

+1/−1
7.11.2012 0:50

M48a62r95t84i23n 40P10e48t36r 6683472488919

Jesus Maria, jistě, že je to multilaterální vztah, ale ti ostatní operátoři už nemusí nic potvrzovat, nebo snad zadávat do svých systémů "růčo"... Vždy je to otázka jen těch dvou, mezi kterými se přenáší, těm ostatním se to zaktualizuje automaticky a právě toto by mělo zabrat těch max 12 hodin...

+3/0
7.11.2012 7:51

R46o53m71a10n 96V32i85t74h95o14u27s 3535691836190

A to všechno víte, nebo jste to jen slyšel, nebo si dokonce jen myslíte, že tak nějak to je? Možná byste se divil, kolik operátorů aktualizuje směrování "růčo", nebo jen nějak poloautomaticky. (Samozřejmě, ti velcí nikoli.) Ale třeba jen na pouhé přenesení všech aktuálních dat z RNPDB-FNG  u pevných linek (mobilních je přitom o řád více) ke všem oprávněným operátorům je dnes vyčleněno šest hodin, aby se to stihlo. A pouhé přenesení ještě není update ústředen. Jinak by se to samozřejmě dalo ještě všechno zkrátit. Třeba tak, že zákazníkovi se dá na podání výpovědi opouštěnému operátorovi hodina, místo celého dne z těch čtyř. :-). Ale obecně, celá přenositelnost, tak aby fungovala podle českých právních předpisů, je vedle technické také obchodně-právní záležitost. A tam to prostě naráží na omezené kapacity počtu čísel (čti ukončení smluv), které lze přenést v jednom dni. Samozřejmě, stačí říci, že přenesením čísla nekončí smlouva s opouštěným operátorem. A jsme na hodinách.

0/−2
7.11.2012 9:46

A66n29d63r27e70j 76S17o85c60h32a19r 9961772595935

Hm, týden. No a co? Vždyť o nic nejde.

0/0
7.11.2012 4:50

P83e63t81r 90M12a87t42ě90j36í62č87e10k 2799953864405

12 hodin? mnohem rychleji to jde!!! 

Pracuji i pro jednoho maleho operatora ve stredomori a tam maji trochu drsnejsi limity ... 3 hodiny na potvrzeni moznosti odejiti ze strany donora (max 27hod v pripade nutnosti komunnikace se zakaznikem), 3 hodiny na aktivaci na strane recipienta a 1 hodinu na zmenu routovani (nepocita se do toho noc :)

Takze cestou na obed si zajdete zmenit operatora a pri veceri uz volate pres nekoho jineho.

+1/0
8.11.2012 13:28

M64a27r15t95i98n 35P26e89t54r 6383302248989

Hmmm. V ČTÚ jsou zase celí vyděšení, aby se náhodou operátoři na ně nenazlobili a neudělali ty, ty, ty, ošklivý Dvořáku a neschovali portmonky... Dát operátorům prakticky celý rok na to, aby konečně zmírnili nesmyslné obstrukce kolem přenosu čísel je více než obyčejný vstřícný krok vůči operátorům... Navíc čtyři dny jsou stále nesmyslně moc...

+2/−2
6.11.2012 16:09

R24o73m94a29n 74V19i89t34h98o68u58s 3645401306350

Ne že bych se chtěl mobilních operátorů zastávat, ale ony největší problémy při přenositelnosti jsou dnes na straně účastníků, zejména s  podáním výpovědi opouštěnému operátorovi. U paušálů je to až asi šestý pracovní den po vygenerování PAC kódu u přejímajícího operátora. Jinak, jestli si myslíte, že to přenesení čísla je z hlediska technického provedení legrace, tak jste na omylu...

+1/−1
6.11.2012 22:58

M44i23c29h85a79l 36H31r66o23n 5427880877643

Mozna to neni az tak chyba samotnych zakazniku, jako slozitosti celeho procesu, ktery nastavil kdo...? Proc to tedy podle vas v jinych zemich funguje za zlomek casu?

+1/−1
7.11.2012 0:05

R74o21m43a14n 70V21i63t73h35o83u75s 3225301746910

Tak, rekordmani jsou tam, kde v první fázi číslo nepřenáší, ale pouze přesměrují a přejímající operátor pouze nastaví CLI pro odchozí hovory. Tento systém je sice z pohledu účastníka rychlejší (protože nevidí následné operace a nečeká na ně), ale je složitější a dražší. Další věc je otázka platnosti právních úkonů. U nás v podstatě platí, že výpověď smlouvy by měla být podána obdobným způsobem, jakým byla smlouva uzavřena, tedy u TMo a O2 písemně. A konečně, dosavadní česká právní úprava svázala veskreze technický úkon přenesení čísla s existencí/ukončením smluvního vztahu (poskytování služby), což nová úprava od sebe odděluje. Prostě poskytování veřejně dostupné telefonní služby bylo svázáno s číslem, na kterém byla služba poskytována. Tedy při přenesení čísla musely být vypořádány i smluvní závazky. Podle "nova" však už tato vazba nebude tak striktní, jednak z důvodu postupného vývoje práva, a jednak z důvodu technického rozvoje.

+1/−1
7.11.2012 0:43

R15o36m50a69n 84L68a28n93g16e94r 9224434472722

Jistě, my máme ten "specifický trh", co? ;-D

0/0
7.11.2012 15:17







Najdete na iDNES.cz