Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft podruhé představil WP8. Zatím budou jen smartphony HTC

Microsoft v pondělí napodruhé představil operační systém Windows Phone 8 pro chytré telefony. Firma dělala ohledně systému tajnosti a dnes odhalila jenom několik dosud neznámých drobností. Známe však dostupnost některých nových přístrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rady4

Kritika mobil.cz

Nechapu proc se zde nekdo neustale navazi do mobil.cz  za neinformovanost o WP8. To ze je na pokraji zajmu je skutecnosti a jen par nadsencu si to proste nechce pripustit. Navic samotna politika Nokie tomu zajmu sama nahrava. Nastesti se nasli i jini vyrobci, kteri se pokusi WP8 rozjet ve svych pristrojich.

Byl jsem jeden z tech co roky zil na win a pak presel na WP7 a 7.5 Pro mne je tento system od win odklonem natolik,  ze jsem se rozhodl prejit k androidu.  Na zkousku jsem nainstaloval android na zalozni HD2 a po case jsem pochopil, ze je to system, ktery  je pouzitelny a dnes kdy jsem jiz na JB 4.1. i vyborne odladeny se spoustou funkci a  moznosti uprav s dostatecnou nabidkou aplikaci, bez jakych restartu a sodu.

Az tu bude nekdo fnukat o nefunkcnosti androidu, tak at nezapomene uvest kolik ma nainstalovanych aplikaci z marketu, kolik jich ukradl a na jakem pristroji ten android vubec ma. Jenom hlupak si mysli, ze vsechny pristroje s androidem nabizeji stejnou muziku.

0/0
31.10.2012 18:15

Červená_Karkulačka

Nikdy

Windowsy už v mobilu nechci ani vidět. Poslední zkušenost s HTC diamondem mě opět potvrdila, že stojí za prd. Pomalé, padaly služby na pozadí, takže aniž bych to zjistil mi telefon přestal přijímat apod. Jakkoli dobré železo windowsy pohřbí.

+1/0
30.10.2012 20:03

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Nikdy

jj, ale zase abychom nebyly tak kriticti, zlepsuje se to, po alfa verzi WP 7 je tu beta verze WP8, verim, ze uz nasledujici update muze byt stabilni, otazka je,jestli se po neuspechu WP8 nerozhodne cely system predelat a WP9 budou zase prvni alfa verzi. ;-D;-D;-DRv

+1/0
30.10.2012 21:27

pajac

Re: Nikdy

no a já mám Lumii800 kde je WP7 a žádný zásek jsem nikdy neviděl naopak po zkušenostech předchozích meziverzí Nokia mi to příjde rychlé přehledné inovativní jednoduché nápadité (zprvu zklamání z jedné barvy všech ikon přešlo v nadšení jak je to designově povedené hardwarově i softwarově). Tak asi bude chyba na jiné straně nebo ve vekohubosti. Možná stačilo začít: Kamarád mi říkal že..... Aby to pochopili všichni

+1/0
30.10.2012 22:18

Clacsson

Re: Nikdy

Myslím, že nemluvil o WP, ale o stařičkých Win Mobile. To, nad čím se dotyčný rozčiluje mi Android dělá zcela běžně. Občas se odpojí a já to zjistím po hodně dlouhé době, že se mi nikdo nemůže dovolat nebo poslat SMS. Satčí reboot. Systém mi tak jednou za týden totálně vytuhne. Naposled dnes ráno. Musel jsem vyndat baterku. Argumenty, že tam nemám instalovat každou pytlovinu neobstojí, moc tam toho nemám. Ostatně pak by pozbývaly na významu i ty popletené argumenty o množství aplikací v GPlay, o tom, co vše si člověk může vyzkoušet a odinstalovat a zase přeinstalovat něčím jiným... Ono by to šlo, takhle měsíc laborovat, pak tovární reset, aktualizace a nakonec definitivní instalace pouze osvědčených aplikací, ale kdo na to má čas?

0/0
31.10.2012 0:18

hustolez

Křišťálová lupa

Redaktoři asi nemají čas napsat pořádný článek. Asi proto, že běhají po městech a rozdávají čínské telefony. To je zřejmě ta správná novinařina R^

0/0
30.10.2012 20:03

pteryx

Kampaň proti Nokii?

Nejsem fanda řešení Nokia+Windows, ale teď jsem v LN četl, že se L920 s WP8 začíná prodávat příští týden. Jakoby iDnes spoléhal, že je oslabená Nokia nemůže zažalovat. Jen abyste se nepřepočítali, páni novináři ...

+2/0
30.10.2012 16:49

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Kampaň proti Nokii?

pletes oznameni zahajeni prodeje ve vybranych zemich a v CR, ktera mezi elitou neni, ceska pobocka Nokie termin zahajeni prodeje neoznamila, ocekava se, ze by k tomu mohlo doit nekdy v prubehu listopadu az prosince podle toho, jaky zajem bude o Luminy ve vybranych zemich, kam miri prvni dodavka.

0/0
30.10.2012 17:42

nekdoosmdesatyšesty

Re: Kampaň proti Nokii?

Dobrá konspirace, akorát jste zapomněl, že LN a Dnes mají stejného vydavatele a iDNES na homepagi často i odkazuje na články na lidovkách.cz ;-)

Takže když už, tak by se asi alespoň lépe dohodli, aby to nebylo tak okaté, že píše každý něco jiného :D

0/0
30.10.2012 20:33

truthspeaker

příznaky krize

nedostatek inovací, zpomalující růst prodeje, přechod z pozice technologického leadra na pozici followera.... to jsou jasné známky krize. Krize, která může být pro běžného člověka dovědně skryta za omračujícími čísly prodejů a zisku, nicméně kterou profesionálové dobře vidí a na kterou trh reaguje poklesem hodnoty akcií.

Prošel si tím Microsoft, prošla si tím Nokia.

Nyní si tím začíná procházet Apple.

+2/0
30.10.2012 12:50

liquido

Re: příznaky krize

Mně se líbí, že na Apple mají největší nároky lidé, kteří ho nemají v oblibě. A pak jsou nejvíce zklamaní.

Apple od roku 1997 představil pár úžasných a převratných produktů a služeb - ale jestli čekáte, že po odchodu SJ zvýší kadenci z taaataaataaataaaa na tattatatattatatta, tak to se asi opravdu nestane.

Aby byl Apple v pozici followera, to by nejdříve musel někdo převzít pozici leadera. A to nezvládá zjevně Nokie ani Samsung.

Je možné, že Apple projde krizí a že sází zatím na jistotu - ale zatím je ještě předčasné mluvit o krizi.

+2/0
30.10.2012 13:47

truthspeaker

Re: příznaky krize

co je SJ?

0/0
30.10.2012 13:56

liquido

Re: příznaky krize

Steve Jobs

0/0
30.10.2012 14:04

truthspeaker

Re: příznaky krize

Aha. No nevím, milovat nebo nenávidět firmu mě přijde hloupé.

Spíš pozoruji, co předvádí z letargie se probouzející Microsoft... podle mě je momentálně minimálně v úrovni vizí leadrem on.

+2/0
30.10.2012 14:07

liquido

Re: příznaky krize

Jestli podobně jako kolega BREA máš na mysli sbližování mobilních a desktopových platforem a jejich propojení s dalšími zařízeními... Ehm... Na tom v Applu pracují už nějaký pátek a sbližování začlo - někdy před 2ma verzema? On už na tom zjevně pracuje i Google - a vystrkuje drápky.

Nebo máš na mysli nějaké jiné, další vize, které jsem přehlédl?

+2/0
30.10.2012 14:14

Clacsson

Re: příznaky krize

Jde o to, že MS to nejspíš dotáhl k dokonalosti. Tak jak to umí, naskočí do nějakého vlaku trochu později a nakonec všechno převálcuje. Alespoň včerejší launching byla pro mne bomba. Ani ne tak pro WP8 a designově hezké mobily, o těch se už vědělo dřív, jako spíš pro jednoduchou provázanost všeho se vším, včetně mobilů, PC, tabletů, XBOXu, multimediálního domácího centra i pracovních serverů, oddělení dětských rolí... To také není špatný nápad. Mám tři děti a lezou mi na mobil neustále, samozřejmě občas něco vyvedou. Konečně ten ekosystém vypadá dost uceleně a ne jako nějaký postupně lepený bastl.

0/0
30.10.2012 17:18

liquido

Re: příznaky krize

Tak MS uspěl v OS, Officech a má slušný produkty pro firmy. Jinak třeba nabízet OS z minulého tisíciletí (XP), proti moderním OS (Mac OS X, později ale třeba i 7) dlouhých 7 let neukazuje na nějakou schopnost dotaženosti. A tu provázanost najdeš u iOS a Mac OS X - už dlouho a dotaženou. Podle prezentace bych to neměl odvahu posuzovat - to je staré moudro, o které se podělím).

Jinak zválcoval konkurenční konzole - ale za cenu neskutečnejch dotací - a pořád se nedostal do černejch čísel.

Co tam je dál? Mobily mu ujely a spolu s tablety ukrajují z koláče desktopům, kde je MS silný (MS možná podřezává sám pod sebou větevú. Na poli vyhledávačů pohořel. Prodej hudby, SIN, Zune - on toho MS moc nepředvedl.

Rozhodně ho neodepisuju - má silnou pozici na desktopech a ve firmách. Ale kvůli rozšíření mobilních OS a jejich prolínání s desktopy už nebude mít nikdy stejně dominantní pozici. A to je dobře.

Účty souhlasim, o ty bych taky stál. Ve vývojářskejch verzích už byly...

+2/0
30.10.2012 17:28

Business Rule Engine Architect

Re: příznaky krize

zmatek nad zmatek :-)

0/0
30.10.2012 18:17

Business Rule Engine Architect

Reakce Apple

VYhodili Forstalla. To se dalo čekat. Ten systém zastarává s každou novinkou Windows Phone.

+1/0
30.10.2012 12:20

pettyo

Re: Reakce Apple

Apple má jednu dost velkou výhodu. Jeho iPhone 5 se už dávno prodává.

+1/0
30.10.2012 12:38

truthspeaker

Re: Reakce Apple

iPhone5 se prodává málo. A akcie Applu padají.

0/0
30.10.2012 12:51

liquido

Re: Reakce Apple

iPhone5 se stíhá prodávat tak rychle, jak rychle se stíhá vyrábět.

Klesající akcie mají řadu důvodů...

+1/0
30.10.2012 13:43

pteryx

Re: Reakce Apple

Máte pravdu, v Microsoftu se tomu vyhazovu chechtají, až se za břicho popadají. Až akcionáři Apple vyčistí od Jobbsových lidí, tak půjde do kytek ještě rychleji než Nokia, která se zatím drží díky lowendům.

0/0
30.10.2012 13:02

liquido

Re: Reakce Apple

To je otázka - kdo je pro Apple důležitější... On se Scott Forstall snesl jen s pár lidma, pár lidí kvůli němu odešlo.

Byl to oblíbenec SJ, který tu nevraživost ve firmě urovnával, ale bylo jasné, že odejde on, nebo Jony Ive a pár dalších.

Nokie je aktuálně v černejch, nebo červenejch číslech? Vydělávat na lowendech moc nejde.

+1/0
30.10.2012 13:50

pettyo

Re: Reakce Apple

Řekl bych, že Ive bude pro Apple o dost důležitější.

0/0
30.10.2012 13:51

liquido

Re: Reakce Apple

Podle mě je Ive nejznámější figura v Applu po SJ - i když teda Cook se samozřejmě taky vyšvihnul.

Už jsem zažil v pár firmách, že po odchodu šéfa - a čím výraznější ten šéf byl, tím to bylo patrnější - se firma změnila. Někdo odešel - včetně nepostradatelnejch - někdo přišel.

Tohle má vždycky na triku CEO - my známe akorát co se šušká po webech, kdo se s kým snáší, kdo s kým nemůže zůstat sám v jedné místnosti ap. Odchody a obměna jsou asi normální a uvidíme, jak se to stabilizuje. A hlavně jak pak bude Apple fungovat.

0/0
30.10.2012 14:11

Business Rule Engine Architect

Trapné

Redakce udělala to minimum, co šlo. Článek zveřejnila pozdě, navíc s nesmyslným titulkem. Ne Microsoft nepředstavil WP8 podruhé. Pro ty z vás, kteří se chtějí podívat na to, proč je WP8 mnohem lepší než nejnovější Android i IOS, nechť se podívají na následující video: http://www.youtube.com/watch?v=SQZEkXCE_fY

Doufám, že Lumie budou dostupné, co nejdříve. V USA by to mělo být konec tohoto týdne, tak jsem zvědav.

+2/0
30.10.2012 12:14

pteryx

Re: Trapné

Nakonec vyhrává ten OS, který dokáže nejdéle držet binární kompatibilitu. V desktopech je to windows, v mobilech Android.

+1/0
30.10.2012 13:05

tomrak

Re: Trapné

:) no na to jak je windows phone okrajovym systemem se tady publikuje o windows phone az moc... tech zmen a novinek je pomerne malo a wp8 i tak stale zaostava o par svetelnych let za konkurenci. ee... nasleduje opet to co uz se ukazalo s wp7 a pak s wp7,5...

0/0
30.10.2012 17:49

Wolfsteen

Nic moc

Teda čekal jsem, že MS se do WP8 vrhne s větší razancí. Jako by ty telefony ani nechtěl prodávat....Rv

0/0
30.10.2012 11:12

PiPiiiiiK

Děte s tim někam

Já se tak moc těším, že si nakonec koupím ten aifoun :-(

0/0
30.10.2012 9:36

tajny agent

Hele, nam se novy model s Windows 8

nahodou jmenovat Lumia 920?

0/0
30.10.2012 8:39

Sharkee okraden cenz0ry

Re: Hele, nam se novy model s Windows 8

ano, ale ten se momentalne neda koupit

0/0
30.10.2012 9:03

tajny agent

Re: Hele, nam se novy model s Windows 8

Asi nejzajímavější informací z pondělní premiéry Windows Phone 8, kterou Microsoft uspořádal i pro novináře v Česku, je dostupnost prvních telefonů s tímto systémem. Firmy Nokia ani Samsung se daty uvedení svých modelů Lumia 900, Lumia 820 a Ativ S nepochlubily. Zdroj: http://mobil.idnes.cz/windows-phone-8-predstaveni-dpg-/telefony.aspx?c=A121029_215022_telefony_vok

takze narazim na to, ze Lumia 900 co ma mit Windows 7.8 uz davno vysla a ze tam maji mit Lumia 920 co ma mit Windows 8, na nic jineho ...

          Zdroj: http://mobil.idnes.cz/nokia-lumia-900-recenze-0tt-/mob_nokia.aspx?c=A120720_184320_mob_nokia_vok

0/0
31.10.2012 4:51

Sharkee okraden cenz0ry

iMobil.cz opět poslední

iMobil.cz bude opět poslední kdo bude informovat o tom, že Google představil včera novou verzi Androidu a představil novou vlajkouvou loď Google Nexus 4, tablet nexus 7 a Nexus 10 tablet s největším rozlišením na trhu a s cenou výrzaně pod konkurentem, který zdejší plátek dotuje?

0/0
30.10.2012 8:37

fj08

Re: iMobil.cz opět poslední

Google nepředstavil novou verzi Androidu ale pouze update stávající verze JB. Uvedení dalších z mnoha android telefonů není ničím zajímavým.

+1/0
30.10.2012 8:46

Sharkee okraden cenz0ry

Re: iMobil.cz opět poslední

1) verze 4.2 je nová verze AOS, ať už se Vám to líbí, nebo né. Mezi nej výhody bude patřit to, že půjde v Tabletové verzi používat více uživatelských profilů, umí 360° snímaní fotografiíí

2) N4 je zajímavý kompletně vším, ať už specifikaci, tak cenou (1/2 oproti dnešním TOP modelům). iP5 tak není ničím zajímavým a byl tady humbuk mnoho týdnů před i po uvedení.

0/0
30.10.2012 8:59

fj08

Re: iMobil.cz opět poslední

1) 4.2 je pouze updatem, tak jako spoustu dalších updatů, nová verze, tak jako je 2.3 GB, 4.0 ICS, 4.1-2 JB (viz http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#Android_4.1.2F4.2_Jelly_Bean ), na tu si budete muset ještě počkat, ať se vám to líbí nebo ne.

2) N4 je nezajímavý, dokazujíto i světová media, které ho prakticky přehlížejí pozornost věnují opravdu zlomovému WP8

3) idnes bohužel hlavní zprávu dne věnuje právě drobným událostem v Googlu, a představení WP8 skoro ignoruje (až třetí článek v pořadí), ostatně zaujatost idnes vůči Adnroidu a iOS je docela známá, stejně jako její odpor vůči Nokie (už tu do Nokie několikrát zatloukali ten poselední hřebíček, ale stále ne a ne umřít)

+1/0
30.10.2012 9:51

jfb2

Re: iMobil.cz opět poslední

3) jseš ulhaný bastard

0/0
30.10.2012 12:10

fj08

Re: iMobil.cz opět poslední

V době psaní mého příspěvku byla hlavní zprávnou dne na idnes zprává od Google, Nokia byla třetí. Zase neumíš nic jiného než osobní útoky, už jsi s tím trapný :D

0/0
30.10.2012 19:54

tomrak

Re: iMobil.cz opět poslední

no wp8 je zlomovy jen pro ms fanousky. jedna se o posledni sanci microsoftu - po poslednich 2 fiascich - jen pro pripomenuti - stejna ohlaseni a nadseni panovalo pri predstavovani wp7 a pak wp7.5...

nexus je to jen referencni telefon. nikdy nebyl spickovy - kazdopadne je to vetsinou dobra kombinace ceny &hw...

predstaveni wp8 ignoruje vetsina medii - je t stale jen jeden z okrajovych systemu, ktere se uvadi ve statistikach k kolonce others...

+1/0
30.10.2012 17:53

fj08

Re: iMobil.cz opět poslední

ať se ti to líbí nebo ne, WP8 je novou, zcela novou verzí. JB 4.2 je jen drobný update starší verze Androidu JB. Ve všech ostatních mediích (mobilmania, tech.ihned.cz, lupa, smartmania, a mnoho další) figuruje představení WP8 na prvním místě, naopka o drobném updatu Androidu 4.2 prakticky nikdo nepíše.

Asi jsi trochu zaspal WP se už dávno nevudádí ve statistikách v kolonce others.

0/0
30.10.2012 20:00

tomrak

Re: iMobil.cz opět poslední

No wp je stálev kolonce jiné.

4.2 je o přidání pár nových funkci do uz stabilního prostředí androidu.

+1/0
31.10.2012 6:15

pteryx

Podpora celých 1,5 roku

Pak to sežerou viry. No nekup to, když je to tak levný.

+2/0
30.10.2012 8:36

fj08

Re: Podpora celých 1,5 roku

Po dobu minimálnš 1,5 roku budou dostávat funkční updaty, bezpečnostní updaty pochopitelně po celou dobu standardního supportu (což je v podání MS minimálně 6let). Navíc s viry má problém úplně jiná platforma, nikoliv WP, kde se nemají jak dostat.

+1/0
30.10.2012 8:48

pteryx

Re: Podpora celých 1,5 roku

Vzhledem k životnosti mobilu, tak by 6 roků stačilo. Mimochodem, můžete dát link, kde se

MS zaručuje že bude dávat bezp. záplaty WP8 celých 6 roků?

Každá rozšířená platforma bude mít problém s viry a spyware. Dokonce i Apple je dnes co se týče ochrany proti virům o poznání méně velkohubý. BFU bude více ohrožen v Androidu, ale pro znalého uživatele který si umí pohlídat práva bude Android bezpečnější. Android má horší kontrolu aplikací, ale lepší bezpečnostní architekturu danou použitím virtuálního stroje.

+1/0
30.10.2012 9:02

fj08

Re: Podpora celých 1,5 roku

Řekl jsem že to je v podání MS minimálně 6let, tedy obecně, tyto informace naleznete na stránkách www.microsoft.com např. v případě 6let starého WM6.0 končí podpora v lednu 2013.

iOS Apple stejně jako WP nemá problémy s viry, přesto že to je rozšířenšjší platforma než Android (z pohledu toho jak se z ní přistupuje na internet).

Androidů se prodalo stovky milionů, myslíte snad že těchto stovky milionů lidí jsou odborníky na Android, kteří se bezpečnost dokáží pohlídat.

Android má bohužel jak horší kontrolu aplikací (resp nemá žádnou, zavirované aplikaci se odstraňují až post), tak i horší bezpečnostní architekturu (což je prostě daň za otevřenost), virtální stroj (který pochopitelně má i WP) s tím nemá co dělat.

+3/0
30.10.2012 9:59

pteryx

Re: Podpora celých 1,5 roku

Hele fj08, jste tu za poněkud fanatického příznivce Microsoftu, takže jestli nemáte ten link, tak je mi líto. Obecných keců se člověk nenají.

0/0
30.10.2012 17:39

fj08

Re: Podpora celých 1,5 roku

link jsem vám dal

za co jste tu vy si už každý názor udělal :D

0/0
30.10.2012 20:01

legnaw

lupa par excelence

Nokia ani Samsung se daty uvedení svých modelů Lumia 900, Lumia 820 a Ativ S nepochlubily.

.

nojo....proc by se Mlokija chlubila devitistovkou kdyz ji uz dele prodava ;-D;-D;-D

0/0
30.10.2012 8:09







Najdete na iDNES.cz