Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

FBI vydalo pravidla pro používání operačního systému Android

Bezpečnost mobilní platformy Android stále ještě není ideální a z velké části za to mohou samotní uživatelé, kteří nedbají základních pravidel. Americký úřad pro vyšetřování FBI tak vydal seznam pravidel, jak rizika minimalizovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

frantisekzival

klikniavolej.cz

Už dlouho používám klikniavolej.cz, služba pro levné volání z mobilu, právě snížili cenu volání na 1,90 Kč/min. Což je super, doporučuju http://www.klikniavolej.cz/akce.asp?id=35

0/0
25.10.2012 13:54

pteryx

Android je bezpečnější než desktopové windows,

což Microsoftí squadra těžko okecá. Na desktopu vůbec netušíte, jestli aplikace někam něco bonzuje. Když mám hromadu aplikací, tak prostě neinstaluuju software co zbytečně čte tlf. seznam, gps, nebo přistupuje na internet. Tak naschvál, jak poznáte na windowsím desktopu, jestli na vás aplikace někam nebonzuje? Naschvál, kolik zarytých příznivců microsoftu vůbec ví, jak se to dá na windowsech ošetřit? A co myslíte, kolik lidí to dělá, už jste někoho takového viděli?

+2/0
20.10.2012 13:21

himself

Re: Android je bezpečnější než desktopové windows,

Jojo, je to mazec. Víte třeba, co všechno se dá udělat s takovým autem?

0/0
21.10.2012 22:25

Patrik Šebesta

a co třeba dát příkaz, aby jsme z androidu si mohl

odinstalovat zbytečné aplikace, ktzeré tam dali oni... facebook... twitter... maps atd. atd. aniž bych to musel rootnout. Velké soubory, žerou baterii a stále se přihlašují, i když je killnu.. když restartnu telefon, tak strávím půl hodiny killování těchto zhůvěřilostí... stejně se některé otevírají opakovaně... zejména maps RvRvRv a sosá to google, který má o telefonu a z telefonu všechny informace ;-(;-(;-(

0/0
19.10.2012 22:05

doktor_bota_2

Re: a co třeba dát příkaz, aby jsme z androidu si mohl

To je skutečně problém, myslím to zasírání systému neodebratelným blátem. Řešením bez rootu je ale jakýkoliv Taskkiller s funkcí blacklist - spuštění sem tam sice nezabrání, ale člověk se aspoň nemusí zabíjet procesy ručně.

+2/0
19.10.2012 22:16

Rudý přízrak fights for freedom

Re: a co třeba dát příkaz, aby jsme z androidu si mohl

Odpoved je Nexus nebo telefony podporovane CyanoGen, pripadne dalsi alternativy. Opet je to jenom na vyrobcich telefonu, ze to zasiraji bahnem, Android a Google s tim nema nic spolecneho.

+2/0
19.10.2012 22:24

pteryx

Re: a co třeba dát příkaz, aby jsme z androidu si mohl

To bota and přízrak: dík za dobré rady.R^

0/0
20.10.2012 13:23

Lanta 2O04

Jsem andoid začátečník

A to naprostý. Do včerejška jsem používal Nokii se Symbianem. Dnes jsem přešel na android a neřekl bych, že mi to činí nějaké potíže. Je to celkem intuitivní a člověk se v tom celkem rychle zorientuje. Po jednom dni mám ve své novém Galagy Note II všechny aplikace co tam potřebuju. Ještě dohrát nějaký fotky, muziku a filmy a pohoda. Do pondělí mám telefon komplet nastevený . A bezpečí ? Zatím jsem instaloval jen jednu aplikaci mimo Google a to KMP player,kterej na google není. Hned po instalaci playeru jsem zase zakázal instalace z neznámých zdrojů. Vše mám jinak zabezpečené , zamčené a lokalizace vypnuté. Takže snad v pohodě.

A na závěr jen dotaz na zkušenější . V nové verzi Androida nejde instalovat flash a mě nejede třeba živé vysílání ČT24ky. Jde to nějak obejít aby ta ČT24ka přes web jela ? Omluva za blbej dotaz,ale jsem zatím opravdu lama ;-)

0/0
19.10.2012 20:59

doktor_bota_2

Re: Jsem andoid začátečník

Obchod Play -> ČT24, vpravo nahoře je živé vysílání. Vyzkoušeno na SGN2 před minutou.;-)

0/0
19.10.2012 21:04

Lanta 2O04

Re: Jsem andoid začátečník

Super . Dík ,doinstalováno,nastaveno,funguje R^

Jinak Note II je fakt pecka. Bál jsem se toho rozměru,ale je úplně úžasnej ;-)R^

0/0
19.10.2012 21:12

doktor_bota_2

Re: Jsem andoid začátečník

Rozměr je super, jen by to mohlo být lehčí. Ale s tou baterkou... A je to pořád o 5 gramů lehčí než "normální" Lumie 920.:-)

Jinak se zrovna vrtám v indikátou baterky, ten od Samsungu je hnusný, snažím se tam dostat CM kolečko s číslicemi uvnitř. Protože normálně pokud chceš zobrazovat kapacitu baterky procenty, máš tam jen ty nic moc od výrobce.:-/

0/0
19.10.2012 21:34

Lanta 2O04

Re: Jsem andoid začátečník

Zase tak náročnej nejsem. Ty procenta mě úplně stačí. Já teď prozměnu tahám z netu aktualizace map pro Evropu. A protože to tahám přes wifi tak má telefon na tři hodinky práce dost ;-)

0/0
19.10.2012 21:53

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Jsem andoid začátečník

Baterie - Battery

0/0
19.10.2012 22:30

doktor_bota_2

Re: Jsem andoid začátečník

Ano, já myslím že vím, jak se to řekne anglicky. A?:-)

0/0
20.10.2012 1:38

Nigfire

Re: Jsem andoid začátečník

jde to musíš si ale stáhnout z netu intalační apk soubor s flashem. Ještě pokud vím tak má ČT aplikaci iVysílání přímo na playstoru ale nevím jestli tam je všechno.

0/0
19.10.2012 21:07

Pruit Igoe XI.

Re: Jsem andoid začátečník

Vaše starosti na mou hlavu... 8-o

0/0
19.10.2012 21:16

Lanta 2O04

Re: Jsem andoid začátečník

Nojo no. Každej máme jiný. Ne,že bych tedy bez ČT24ky nepřežil, ale on člověk po delší době strávené v zahraničí vezme nějakým českým televizním programem zavděk. Hned po novým roce mě čeká cesta do Indonesie,pak koncem února na Srí Lanku a pak v dubnu ještě Mexiko. Ta aplikace se určitě bude hodit ;-)

0/0
19.10.2012 21:19

Clovicek123

Re: Jsem andoid začátečník

tak, to jste nemel rikat. Zapskli cesti zavstivi diskuteri na Vas ted budou hazet spinu.. Ale docela by me takova prace bavila. Jezdit si po svete. Preju hodne stesti, at uz Vam tak i souziti s Vasim telefonem. A nenechte se zdeptat R^

0/0
19.10.2012 21:30

Lanta 2O04

Re: Jsem andoid začátečník

Pracovní je jen to Mexiko. Indonesie a Srí lanka je regulerní dovolená;-)

0/0
19.10.2012 21:54

Clovicek123

Re: Jsem andoid začátečník

i tak je to fajn :-) mozna prave naopak! Jeste vic fajn, kdyz ma clovek na dlouhe dovolene cas.. R^

0/0
19.10.2012 22:07

katano

naštěstí si koupím NOKIA LUMINA 920i >>>>>

>>>>> a problematický a technicky problematický systém ANDOID a IOS mít nebudu.

    PS : jo a té FBI - fandím. :-P

0/0
19.10.2012 19:55

Nesvobodný_CZ No. 3

Re: naštěstí si koupím NOKIA LUMINA 920i >>>>>

Ty si koupíš leda lejno, ty trolle. Navíc to nikoho nezajímá, tak nám to furt necpi. Ty lumino...

+1/0
19.10.2012 20:15

skate

Re: naštěstí si koupím NOKIA LUMINA 920i >>>>>

A z jakého důvodu by neměl říci svůj názor a co si chce koupit ? Máš s tím nějaký osobní problém ?

+1/0
19.10.2012 20:18

Nesvobodný_CZ No. 3

Re: naštěstí si koupím NOKIA LUMINA 920i >>>>>

Kdyby to nepsal furt dokola do každý diskuse pod každej článek, tak by to bylo v pořádku. Takhle je to buď spam, nebo debilita.

+1/0
19.10.2012 20:20

skate

Re: naštěstí si koupím NOKIA LUMINA 920i >>>>>

To nevím,až tolik to nesleduji, ale pokud je tomu skutečně tak, tak s tebou souhlasím. :-)

0/0
19.10.2012 23:31

himself

Re: naštěstí si koupím NOKIA LUMINA 920i >>>>>

Chodím jsem jen občas, ale tohohle idiota už taky znám :D

Už je to uvádění těmi >>>

0/0
21.10.2012 22:28

liquido

Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Nepochybně se dá přijít k penězům díky lidské lenosti.

Jako ten troubam, co obral uživatele Androidu o 0,5M EUR.

A mimochodem - na The Verge už jsou podobně dobrý jako tady - postižený byli Androiďáci, ale na ilustrační fotce byl iPhone - a která platforma byla postižená taky nějak zapomněli zmínit. Obávám se, že kdyby se to stalo tady, tak roboťácký uplakánci bombardujou redakci mailama a zahltěj jim schránku a ublížený výkřiky posloucháme do skonání diskuze = do konce měsíce.

+3/0
19.10.2012 18:45

skate

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Souhlasím. Jen ta diskuse neskoná , Pod ověřenými jmény bude mozná alespoň částečně normální, bez urážek, ponižování a nadměrného trollování a bude se snad dotýkat konkrétních věcí. :-) I když jsem možná až příliš velký optimista:-). fanatici si cestičku jistě najdou.......... Doktore, Liquido take není můj další nick......:-)

0/0
19.10.2012 18:58

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

No, já sem rozhodně nebudu dávat svoje jméno - z principu nebudu míchat reálný svět a internetové tlachání.

A vymýšlet si faešnou identitu... Nevím, kvůli iTunesStoru to snad i stojí za to. Ale tady mám pocit, že o mně nestojej.

0/0
19.10.2012 19:04

skate

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Jistě, ale tím, že nebudeš oponovat reálnými argumenty lidem, kteří sem chodí jen zvracet své nesmysly jim jen dáš prostor. Ale nakonec, chápu, ono to někdy nemá ani smysl. Jen jsem si vzpoměl na starou pravdu pana Wericha " Boj s lidskou blbostí je nekonečný a často zbytečný , ale nesmí se nikdy vzdát" :-)

0/0
19.10.2012 19:17

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

No, dám... A ani mi to nevadí. Njesem věrozvěst a jestli je pro někoho boj proti Applu smyslem života, tak pro mě není smyslem života boj s ním - je to leda tak zábava.

Mimochodem - proběhla tu nějaká debata o purple haze efectu? Po tom, co tu křižáci předváděli bych čekal nějakou sebereflexi - byli skutečně příkří a rozhořčení a po výsledcích Consumer Reports bych to od těch rozumnejch skoro čekal.

Ubydou i lidi na druhý straně, takže se to vyrovná.

0/0
19.10.2012 19:26

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Všichni se proti tobě spikli, co? Nebo máš nějaký jiný problém, že dnes tu objektivitu ani nezkoušíš hrát jako obvykle?:-P

0/0
19.10.2012 19:07

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

No, abych řekl pravdu, nejsem to až tak já, kdo si tu pořád stěžuje, jak ho redakce utlačuje a diskriminuje.

JInak - když renomovaný magazín vynechá část informace z převzatého článku, která zásadně mění jeho vyznění, je to špatně - a to je fakt. Když jiná redakce použije u článku o ukradených penězích uživatelů jedné platformy jako ilustrační fotku telefon jiné platformy - a zapomene to zmínit v článku - je to taky špatně.

A upřímně, je mi jedno, jestli to je záměr, nebo ne.

Pověz mi, v čem jsem podle tebe nebyl objektivní? Objektivita není, když vynecháš informaci - stejně jako použití fotky konkurenta.

I když chápu - že zdejším plačkám podobný (k problémům Androidu dáme fotku iPhonu) přístup přijde v pořádku.

0/0
19.10.2012 19:15

skate

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Jediným důvodem těchto "článků" je rating, nic víc . Je úplně jedno, jestli to, co je v článku, je pravdivé a nebo ne. Mnozí ty články ani nečtou, stačím jim název ůiPhone" a nebo ůApple" v titulku a hned vystartují, jako býk na červený hard.:-) S obsahem článku se nezdržují, mají jen potřebu si sami sobě dokázat, jací jsou bouráci. A právě takové redakce potřebuje. Čím více blábolů, tím větší rating a samozřejmě pak i peněz od inzerentů. O ničem jiném to není. :-)

+1/0
19.10.2012 19:23

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Já prostě nechápu, proč sem taháš The Verge a nadáváš přitom příznivcům Androidu, to je celé.

0/0
19.10.2012 19:24

skate

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Nevšiml jsem si , že by právě Liquido a nebo i já a další fanoušci Apple nadávali fanouškům Androidu. Ale konkrétně od tebe je těch rádoby vtipných urážek a ponižování uživatelů Apple vždy více, než dost. :-)

+1/0
19.10.2012 19:28

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Jen se vykecávej...:-P

0/0
19.10.2012 19:29

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

A to já s těma plačkama i trochu urážel - je to prostě výstižný popis nějakého směšného jednání. A uvědumuju si, že tím postiženým Androiďákům moc nelichotím.

0/0
19.10.2012 19:33

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Že by se ten hacker týkal tématu bezpečnosti - když obral pár tisíc uživatelů (ano zneužitím jejich blbosti) o pár st tisíc EUR - a náhodou se toho týká i tenhle článek? Že by měl článek roztomilé nedostatky - které poněkud zjemňují jeho vyznění? A že by byl magazín, terý mám mimochodem rád, nějak příkrý k Androidu, to se fakt říct nedá. A že jsem si při tom vzpomněl na kabrňáky, kteří se tu v jednom kuse nesmyslně rozčilujou, jak je Apple tlačenej ze strany redakce? No nediv se, že jim říkám plačky - chovaj se, jako kdyby měli neskutečnou spotřebu kapesníčků.

Zajímavý je, že ti vadí spíš že jsem něco zmínil - a neřešíš co jsem zmínil...

+1/0
19.10.2012 19:32

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Ano, evidentně jsi rozlobený a dotčený a sem sis přišel zanadávat, protože souvislost s pravidly FBI v podání mobil.cz, chybně zvolenou ilustrační fotkou na theverge.com a hypotetickými stížnostmi v této diskuzi existuje výhradně ve tvé hlavě. Ale když tě to baví, klidně nadávej dál, já se zase vrátím k SG Note II, co mám od rána, a nebudu tě rušit.:-)

Jen pro zamyšlení, článek (zdejší) je o nízké bezpečnosti Androidu, ale v doporučeních je zmiňován JailBreak - jestlipak příjdeš na důvod?;-)

0/0
19.10.2012 19:42

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

No, kdybych byl rozlobený ve skutečnosti - a ne jen v Tvé hlavně, tak bych ti dohledal a poslal pár ukázek zmíněného jednání. A víš ty co? Jestli na tom budeš trvat, tak ti to pošlu - mimohcodem, neremcal jsi nedávno tak intenzivně a vytrvale, až tě Kasík pozval do redakce, aby ses na vlsatní oči přesvědčil, že nežerou jabka a nesejou jabka? Kdo tu počítal články o iPhonu? A najít články, které žbrblají, že se tu píše jen o iPhonu - to není velký problém - i když nevím, jestli mi to věříš.

Nevšiml jsem si, že bych tu nějak často nadával, že se o iPhonu nepíše, nebo že se vynechávají podstatné informace - i když uvádím pár příkladů (purple haze a nanoSIM) jako ukázku článků, které se hodně nepovedly. Stejně tak si uvědomuju, že se často píše v souvislosti s iP o blbostech, které nestojí za zmínku (pouzdro s otvírákem, švýcarská fotografka...).

Má cenu, abych ti něco psal? Dneska mě místo diskuze obviňuješ - není třeba pokračovat.

0/0
19.10.2012 19:59

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Kasík mě ještě do redakce nepozval, budu muset začít rýt i do Technetu.;-D

0/0
19.10.2012 20:07

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Tak to jsi přehlídnul!

Kasík tě nedávno zval - může to být 14 dní.

Chtěl jsem se ptát, jestli jsi to využil.

0/0
19.10.2012 20:14

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Pan Kasík je redaktor Technetu, do redakce mě před týdnem a něco zval pan Matura, což je šéfredaktor Mobil.cz. A byl jsem se za nimi podívat minulý pátek.:-)

0/0
19.10.2012 20:19

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Myslím, žes to prošvihnul - vsadil bych se, že to byl Kasík - který má BTW moje sympatie a nezdá se mi, že bych je zaměnil.

Podělíš se o dojmy?

0/0
19.10.2012 20:35

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Jen stručně - ne všechno, co jsem kritizoval, můžou ovlivnit, například kvalita a rychlost zpracování reakcí na akce mimo ČR jsou dost limitovány jak financemi, tak vnitřími pravidly iDNES. O něco menší pochopení mám pro vysvětlení četnosti článků o "oblíbených" tématech, kdy je skutečně cílem maximum čtenářů - včetně těch, které článek rozčílí, nicméně to beru jako součást pudu sebezáchovy redaktorů. Některé věci se vyjasnili myslím i opačným směrem, o těch ale psát nebudu. Původně hlavní téma, tj. nesoulad výsledků jejich testů SGS3 se světem, se moc neřešilo, závěr byl pro mě ten, že se ten telefon měl před testováním resetnout, protože ukazoval občas málo a občas moc bodíků. Celkový dojem mám poměrně pozitivní, snad se jim podaří najít kompromis mezi profesionálním webem, který chceme, a bulvárem, který chce bohužel jak se zdá většina.

0/0
19.10.2012 20:50

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Zní to významně smířlivěji...

Mimochodem - dělat dobře testy není úplně snadný, když výsledky nevypadají podezřele, klidně důvěřuju relativně důvěryhodným zdrojům - I s ohledem na to, že je dost magorů, co jim to nedá.

0/0
19.10.2012 21:18

doktor_bota_2

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Tak u toho testu byly dvě proměnné - telefon nebyl čistý a byl jen jeden. To by se dalo pochopit u orientačního testu mid-endu za účelem doplnění recenze, ale ne u článku, který srovnával tento telefon s největší konkurencí. Nicméně jsem dostal příslib, že se testík bude opakovat po uvolnění JB, takže se snad pravda ukáže.

0/0
19.10.2012 21:26

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Abych řekl pravdu - přesně si nevzpomínám, který test myslíš.

Byl jsem poslední měsíc dost mimo kotlinku a sledoval to tu jen příležitostně.

0/0
20.10.2012 9:22

liquido

Re: Obecná pravidla, která budou vždycky porušována

Mimochodem - pamatuješ si, jak si tu lidé, kteří jabku opravdu nefandí - utahovali z Applu, iPhonu i uživatelů pod článkem o Purple Haze? Co si myslíš o aktuálním vývoji? Jak by tihle lidé, kteří jaksi šlápli vedle měli reagovat? Jde je brát vůbec dál vážně?

Nebo pod článkem o tomhle efektu probíhala uctivá diskuze - a já si ty rozjařené antijabčáky, kteří se tak rozkošně odkopali, jen vyfantazíroval?

A proč podle tebe článek o obrání uživatelů Androidu o pár set tisích EUR nesouvisí s článkem o bezpečností Androidu? A máš pravdu - také věřím tomu, že šlo o bezpečnost mobilů obecně a že uvedená pravidla by měli lidé dodržovat na všech platformách (taky si všimni, že kvůli tomuhle článku nikomu nenadávám - ani se do Androidu nenavážím - to je ta objektivnost, kterou jsi vzpomínal).

0/0
19.10.2012 20:05







Najdete na iDNES.cz