Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple v tichosti sleduje uživatele iOS 6. Sledování však lze vypnout

S uvedením systému iOS 6 se Apple vrátil ke sledování pohybu uživatelů iPhonů a iPadů. I při aktualizaci na nejnovější verzi iOS dostane zařízení přiřazeno náhodné anonymní číslo. Informace pak slouží partnerům Applu pro cílenou reklamu. Uživatelé však mohou sami ovlivnit, zda se sledovat nechají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

sledování lze vypnout

Uvěřit tomu, že je sledování opravdu vypnuté - bohužel nelze. Člověk na sebe jen zbytečně přitáhne pozornost. Aha - tak on nechce být sledovaný. Copak asi skrývá ? ;-)

0/0
17.10.2012 10:48

Naby

Už nadpis je lež! Tak co čekáte od tohohle clanku?

Už nadpis je lež! Tak co čekáte od tohohle clanku? Aneb v tichosti se rozhodne nic takoveho nestalo. Nedavno jsem instaloval muj novej iPad a tam se uz pri iOS 5 ptal system pri prvnim spusteni, jestli dovoluji sledovani. Dal jsem ze ne a i po upgradu na iOS 6 mam tuto volbu normalne vypnutou. - tzn. nic se nedeje na tajnacku.

Co se tyka ostatniho "sledovani" je to na androidu asi mnohem horsi nez na applu (mam mimochodem oboji). Na druhou stranu, pokud me nekdo sleduje strojove, aby mi nabidnul co potrebuju, je to v pohode. Pokud me nekdo sleduje aby ze me dostal nejaky soukromy data z moji osoby, tak je to problem a to se snad nedeje v zadnem legalnim OS.

0/0
16.10.2012 14:42

davyjones

znám jen google

a nutno říct, že šmírováním všeho úspěšně pokračuje v takových úžasných přínosech Vyvolenců světu, jako byla lichva, Velká říjnová, celosvětová finanční krize a tak podobně

+1/0
15.10.2012 21:58

doktor_bota_2

Re: znám jen google

Ať slova ve tvém příspěvku poskládám jakkoliv, nedávají žádný smysl.:-(

0/0
15.10.2012 22:13

davyjones

Re: znám jen google

to mě nepřekvapuje

0/0
15.10.2012 22:19

doktor_bota_2

Re: znám jen google

Tak proč to píšeš?:-)

0/0
15.10.2012 22:20

davyjones

Re: znám jen google

to mě nepřekvapuje U TEBE;)

0/0
15.10.2012 22:36

doktor_bota_2

Re: znám jen google

Aha. A mohl bys mi tedy osvětlit, jak souvisí sběr dat pro cílenou reklamu ze strany Google s - cituji - "Vyvolenci světu", a to lichvou, VŘSR a ekonomickou krizí? A co si mám pod spojením například "Vyvolenec světu lichva" představit?

0/0
15.10.2012 23:44

davyjones

Re: znám jen google

kdepak píšu o sběru dat pro cílenou reklamu? Cituješ mě špatně. Znovu

0/0
16.10.2012 0:14

doktor_bota_2

Re: znám jen google

Jiná data Google automaticky nesbírá.:-)

0/0
16.10.2012 0:35

davyjones

Re: znám jen google

jak je dokáže rozlišit?

0/0
16.10.2012 0:55

doktor_bota_2

Re: znám jen google

Zneužít se dá samozřejmě cokoliv.

0/0
16.10.2012 1:39

davyjones

Re: znám jen google

... a to jim jde právě moc dobře;)

0/0
16.10.2012 1:49

James Borg

Re: znám jen google

Stim bych byl opatrnej. Delal jsi nekdy sniff provozu co ti tece z telefonu jineho nez o cem vis?

0/0
16.10.2012 1:36

TC2001

Re: znám jen google

Proč se tu bavíš s náhodným generátorem vět?

+1/0
15.10.2012 22:55

davyjones

Re: znám jen google

překonal tě - pátrá

0/0
15.10.2012 23:02

TC2001

Re: znám jen google

Zase další nesmysl. Mimochodem pokud se chcete někdo pobavit s nečím inteligentnějším, než je tento bot, tak zkuste cleverbot.com :-)

0/0
15.10.2012 23:05

Rudý přízrak fights for freedom

Re: znám jen google

;-D

0/0
15.10.2012 23:08

davyjones

Re: znám jen google

a jak ti to šlo?;)

0/0
15.10.2012 23:09

doktor_bota_2

Re: znám jen google

Ale no tak. On umí občas napsat i relativně inteligentní příspěvek. Když má den.;-)

0/0
15.10.2012 23:41

davyjones

Re: znám jen google

anytime...;)

0/0
15.10.2012 23:52

Ric-pic

A kde se tam ty reklamy objevuji?

to jim chodí SMS, nebo jak?

0/0
15.10.2012 21:06

vhvh

Re: A kde se tam ty reklamy objevuji?

V aplikacích, pokud je tam autoři aplikace zakomponují. Aplikace je "zdarma" a autor má nějaké příjmy z reklamy. Apple z toho dostává svůj desátek, protože reklamní systém provozuje. V samotném systému se reklamy nezobrazují.

0/0
15.10.2012 22:33

mike_corp

Blbost

tohle ma kazdy telefon. a kazdej komp. Jdete si koupit neco na Amazon a pak hledejte neco na googlu a je jedno zda ste vidlaci nebo aplaci ;-DR^

0/0
15.10.2012 21:02

Diskobolos

Re: Blbost

Nevíš o čem mluvíš. Za normálních okolností (u zařízeních, které řešíš) jsi identifikovatelný via IP/MAC adresu (z principu fungování přenosu dat po síti) či cookie (identifikace aplikace). Jsou to transparentní nepřímé identifikátory, které máš pod kontrolou. Zadrátovaní ID v mobilu zasílané v každém paketu síťové komunikace je jiný level. Z hlediska identifikace konkrétní osoby a její činnosti dost NEPOROVNATELNÉ!

PS: Osobně to ovcím přeju. Být trendy, platit za výrobek několikanásobně více, kupovat si drahé příslušenství... K tomu sledovaný. Na to musím být frajer, abych to unesl.

0/0
16.10.2012 11:27

Ig-n-or

anonymní číslo :-D

natvrdo přidělené k neanonymnímu telefonnímu přístroji/tabletu, který je je povinně zaregistrován u Apple v cloudu aby byl vůbec použitelný...  tak to je anonymita jak vyšitá :-DDD  .... apropos, proč tak drahé zařízení kupuje zákazník ještě s reklamou? Já myslel že reklamou zavirovaná jsou zařízení levná, právě dotovaná marketingem???  A vůbec proč není nějaké špehování polohy automaticky vypnuto a naopak kdo chce, ten by si to zapnul. To je nutné zneužívat netechnicky nadané kteří z principu kupují zařízení ve kterém se nechtějí a neumí vrtat? To není zrovna morálně na úrovni...

+2/0
15.10.2012 20:12

objektivny

Re: anonymní číslo :-D

evidentně je pravda asi někde uprostřed... ostatně jako vždy....

http://www.letemsvetemapplem.eu/2012/09/25/apple-zakaze-cilenou-reklamu/

0/0
15.10.2012 23:01

James Borg

Re: anonymní číslo :-D

V samotnem zarizeni a build in aplikacich reklama neni. Jedna se vetsinou o aplikace zdarma, kde reklama je...

0/0
16.10.2012 1:29

Diskobolos

Re: anonymní číslo :-D

Nech si od někoho znalého odchytat pakety svého odPadu na svém wifi routeru. Budeš koukat, jak čilou komunikaci odPad produkuje a co v ní všechno je! :-)

0/0
16.10.2012 11:34

niko7

Bojí se jak kdo

Kdo má čisté svědomí a nevykonává nějakou důležitou veřejnou funkci, či něco podobného, ten se nebojí a zjišťování polohy mu nevadí.

+1/0
15.10.2012 16:46

Angel Dust

Re: Bojí se jak kdo

Spíš jinak - komu to nevadí, dává firmě svolení, že příště může zajít ještě dál. Tohle člověku musí vadit, už jenom z principu.

+6/0
15.10.2012 17:08

doktor_bota_2

Re: Bojí se jak kdo

Osobně mi sběr dat pro cílenou reklamu vůbec nevadí, jsem určitě raději, když se mi dostane nabídky na techniku, než na zaručeně neprodyšné pleny pro dospělé apod. Reklamy se v našem světě nezbavíš, takhle je aspoň méně otravná.

0/0
15.10.2012 18:41

liquido

Re: Bojí se jak kdo

Sběr anonymních dat je OK, jde o to, aby o tom uživatel věděl a mohl to vypnout.

Taky vnímám rozdíl, jestli je to nastavené automaticky, nebo se to musí povolovat - vždycky je pro firmu (ať už Apple, MS, nebo Google) výhodnější, když to zapne a nechá uživatele vypínat - lidi sou líný.

0/0
15.10.2012 19:04

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Bojí se jak kdo

Jak vis, ze ty data jsou skutecne anonymni? Sber dat v jakekoli podobe se mi nelibi, ale pokud ma uzivatel moznost to vypnout a pokud to musi odsouhlasit (coz udajne v clanku zapomneli zminit), tak v tom nevidim vetsi problem, proste je takova doba, akorat je treba dbat na to, aby vzdy musel byt dan souhlas a nemuselo to byt povinne.

0/0
15.10.2012 19:24

doktor_bota_2

Re: Bojí se jak kdo

Vypnout to jde skoro úplně, navíc Google umožňuje provoz telefonu s Androidem bez jakékoliv registrace, čili pro paranoiky, kteří se neobejdou bez smarta, je to jasná volba - Apple pokud vím takovou možnost nemá. Na druhou stranu je tady vždycky šmírování ze strany operátora, takže je to asi stejně jedno.

0/0
15.10.2012 20:25

zorro_rojo

Re: Bojí se jak kdo

Tak smirovani ze strany operatora se aspon castecne vyhnout da, staci predplacena karta.

0/0
15.10.2012 20:45

doktor_bota_2

Re: Bojí se jak kdo

To si (a zcela špatně) myslelo už spoustu lidí.;-)

Je to samozřejmě komplikace pro kohokoliv, kdo chce identitu zákazníka zjistit, ale bez dalších opatření je to vždy jen otázka míry zájmu. Nemluvě o tom, že anonymní předplacenky nejspíš v této podobě v dohledné době zaniknou.

0/0
15.10.2012 20:59

zorro_rojo

Re: Bojí se jak kdo

Vsak pisi, aspon castecne.

Pokud je dostatek snahy, staci se podivat na to komu se vola, na datova spojeni.. (maily, diskuze ;)   a podobne)

Anonymita dnes jiz v podstate neexistuje. Ale .. proc davat nekomu do rukou vsechny moznosti najednou, ze ano.

0/0
15.10.2012 21:29

James Borg

Re: Bojí se jak kdo

Pokud budu opravdu paranoik, tak v nejhorsim si napisu vlastni pravidla do Snortu na perimetru site a ke zlo firme se nic nedostane ....

0/0
16.10.2012 1:35

James Borg

Re: Bojí se jak kdo

Nesouhlasim, nemusi me vadit odesilani me polohy, ale cteni emailu uz me vadi.

0/0
16.10.2012 1:39

tomrak

Re: Bojí se jak kdo

neboji se jen hlupak, ktery si numi odvodit vsechny nasladky a moznosti tohodle faktu :/

+3/0
15.10.2012 18:21

liquido

Re: Bojí se jak kdo

Bát se je OK, už jen kvůli tomu, že jeden nikdy neví, kdy se objeví jaká díra - ať už na kterýkoliv platformě. Vždycky se nějaká chyba objeví.

0/0
15.10.2012 19:06

kunikras

Re: Bojí se jak kdo

Neuraž se, ale takhle uvažuje jen tkz. ,,užitečný idiot"

+1/0
15.10.2012 20:15

zorro_rojo

Re: Bojí se jak kdo

To si delate pr.. legraci, ze?

+1/0
15.10.2012 20:37

niko7

Jak je to jinde

Na WP se vás to při instalaci takové aplikace zeptá, jestli chcete aplikaci instalovat a souhlasíte se zjišťováním polohy a pak je tam odkaz, kde je popsáno jaké údaje smí zjišťovat, že je nesmí dále šířit atd. Na androidu mi to chybí.

0/0
15.10.2012 16:43

ibid II. - nezničitelný

Re: Jak je to jinde

Přitom stačilo říct, že si na Androidu v životě nic neinstaloval..

+3/0
15.10.2012 16:46

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Jak je to jinde

Na Androidu ti to samozrejme pise, jake opravneni to bude vyzadovat a musis to odsouhlasit, aby doslo k instalaci.

+1/0
15.10.2012 17:14

liquido

Re: Jak je to jinde

Na Applu taky souhlasíš s podmínkama, ale souhlas, že řešení Applu je pro firmu výhodnější - sebere víc dat.

0/0
15.10.2012 19:08

banga_ma_zarizly_tanga

Jasně

vypnout... ¬_¬

0/0
15.10.2012 15:52

roman_f

Kde je rozdíl ???

Myslím, že ten komunismus je pořád dokonalejší, akorát se tomu tak neříká. :-( Je mi z toho smutno. :-(

+1/0
15.10.2012 15:46







Najdete na iDNES.cz