Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S iPhonem 5 je svět barevnější. Jeho optika totiž vykazuje vadu

Apple je doslova posedlý dokonalým zpracováním svých produktů a nejinak je tomu i u iPhonu 5. Ale ani vysoká přesnost neodvede pozornost od chyb, na něž upozorňují sami jeho první uživatelé. Ti poukázali na vadu optiky, kvůli které je svět trochu barevnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bivak

Dotaz

Velmi by mě zajímalo,

kdo z vás kritiků a světoznalců proti iPhonu kritizuje na základě toho, že je vlastníkem iPhonu 5?

Já mám jen 4 a nikdo nevěří,když mu ukážu fotky neboi HD video, že to je z iPhonu.

To je ta naše povaha česká,bohužel.

0/0
5.10.2012 18:02

nepetr

Re: Dotaz

Tak to samé lze říct i o Samsungu Galaxy S II za poloviční cenu. Navíc na točení Videa mám Digitální kameru na Focení zrcadlovku a na volání mobil.

+3/0
5.10.2012 21:53

pavel-v

Re: Dotaz

Opět cena ... čský chudák protě musí závidět. Já ti řeklu, že na dovolenou se nechá jet sociální škoda 120 i SuperB - obě auta tam dojedou a tak neni rozdíl, až na to že superk to udělá za 100x!!! vyšší cenu.

0/0
7.10.2012 7:44

nepetr

Re: Dotaz

Co to meleš? CO mám jako závidět že si někdo kuopí tu samou věc za dvojnásobek? Mobil je pořád jenom mobil nic víc nic míň. Myslíš že je to frajeřina mít mobil za 18 000,- a že jseš něco víc než ti co maj za 8000,-? Vtom případě jseš chudák kterej si telefonem něco kompenzuje a co to víš jen Ty sám a tyk jsi obrázek typického Čecha, "ty máš mobil jen za 6000,-? to bych nikdy nechtěl koupil dá se z toho vůbec volat? Já jsem si iPhona za nemsmysl". Už vůbec nevím jak jsi přišel na to že cesta Superbem bude držší? ;-D

0/0
7.10.2012 10:45

RomanL

Re: Dotaz

Jo jo, ta 120 tomu iPhonu odpovídá docela dobře, jenom tu cenu nějak netrefili... ;-D ;-D ;-D

0/0
8.10.2012 8:30

petrxl

Re: Dotaz

ano ta jednoduchá výbava alá social edition by tomu odpovídala, ale to 120káři taky budou tvrdit, že nepotřebují ABS, elektrická okna, klimatizaci, posilovač řízení.... a že je to vlastně výhoda že to tam není ;-D

0/0
8.10.2012 9:25

PetrKa

..

To není chyba, to je záměr, ... prý aby bylo hned na první pohled poznat z čeho ty fotky pochází ;-)

0/0
5.10.2012 17:56

HrubesaMares

Neni to nejake

promo T-mobilu? Pak by ta aura ale nebyla fialova, vybrz magentova ;-)

0/0
5.10.2012 13:55

zupan

Nejedná se o vadě. Je to nová, vyjímečná vlastnost!

Proto buďme hrdí, že se nám podařilo vytvořit chromatickou aberaci pomocí jednoduché čočky!

+3/0
5.10.2012 12:00

Boldos

Re: Nejedná se o vadě. Je to nová, vyjímečná vlastnost!

Měli by si to hned patentovat...nebo jim to samsung tuhle normální vyjímečnost vobtáhne....;-D

+2/0
5.10.2012 12:48

phi

Re: Nejedná se o vadě. Je to nová, vyjímečná vlastnost!

to by teda meli, mohli by obrat vyrovce levnych fotaku ;)

0/0
5.10.2012 14:39

My.WinCleaner

Chyba to je,

to je jasné, ale v ideálním případě tam při tomto způsobu fotografování místo fialového fleku bude vypálená bíla a zbytek nic. Myslím, že na fotografování slunečních erupcí tenhle aparát nebyl stavěný.

0/0
5.10.2012 10:48

zupan

Na fotografování slunečních erupcí použít začerněné sklo!

;-D

0/0
5.10.2012 12:03

l.g

K něčemu to snad bude dobré

Tohle jen vyvolá vlnu testování i jiných přístrojů za stejných podmínek a poukáže to na nedostatky, o kterých se dosud u telefonů vůbec nemluvilo.

Výsledek bude zase takový jako u antény iP4. Ukáže se, že výsledky iPhone se vlastně řadí mezi lepší a v klidu to vyšumí. Portály o mobilech budou mít ale další aspekt pro hodnocení mobilů.

Takže to je vlastně pozitivní.

0/0
5.10.2012 9:10

Temelín ja

Re: K něčemu to snad bude dobré

Přesně tak. Kromě toho, že fotit proti sluníčku je tak trochu na hlavu a netuším, co to má za smysl. iPhone stejně pevně sedí na trůnu mobilních telefonů a bude tomu tak i nadále. Konkurence je totiž zoufalá a tak iPhone hraje vlastně svoji vlastní ligu.

0/0
5.10.2012 9:36

l.g

Re: K něčemu to snad bude dobré

Tak tak. Vůbec nechápu, koho to vlastně napadlo fotit přímo proti slunci. Každý fotograf se tomu vyhýbá jak jen může, vybavuje si objektiv sluneční clonou a to má velmi často jen optiku v ceně dvou iPhone.

+1/0
5.10.2012 9:48

Boldos

Re: K něčemu to snad bude dobré

V praxi je mnoho záběrů, kde bývá kontrastní světlý bod, scéna....Nemusí to být jen slunce...Uvedený efekt se bude více méně objevovat vždy při takové příležitosti. To že se to prezentuje na záběru se sluníčkem je jen proto, že v takovém extrémním případě bude tato vada levné optiky nejviditelnější a nejprezentovatelnější...  Takže tato vada bude na všech snímcích se světlou kontrastní scénou avšak bude natolik znatelná jak silný kontrast momentálně zachycujeme...Tedy nelze souhlasit s tím, že nemá smysl řešit problém, ke kterému nebude v praxi docházet.....Bude, jen v menším ne tak fatálně znatelném měřítku jako na tomto příkladu....;-)

0/0
5.10.2012 10:52

Boldos

Re: K něčemu to snad bude dobré

A rozhodně to nelze považovat za normální jev.  Je to prostě vada daná vlastností levné jednoduché optiky a i SW, který dokáže podobné neduhy eliminovat.... Je úsměvné pokud se takto hovoří o drahém rádoby vyjímečném produktu, který si hraje na dokonalé zpracování a kvalitu. Takové tvrzení u takto prezentovaného produktu neobstojí a je ze strany výrobce cynické, arogantní a hloupé....

+2/0
5.10.2012 10:57

l.g

Re: K něčemu to snad bude dobré

No víte, na věci to mnoho nemění. V protisvětle se prostě fotit téměř nedá a kdo to dělá, ať se nediví výsledku.

 

Mimochodem tu hovoříte o levné optice. Ten problém vzniká reflexí povrchu čočky, která světlo láme do jiné barvy spektra. Jediný způsob jak tomu zabránit je použít antireflexní vrstvy na všech plochách všech čoček objektivu. potíž je v tom, že tyto vrstvy, krom toho, že efekt odstraňují jen částečně, jsou mimořádně choulostivé, tudíž je v režimu mobilního telefonu NELZE použít. Objektiv byste měl do týdne poškrábaný tak, že by nebyl k použití. Proto má také většina fotoobjektivů plastovou kritlu, kterou musíte před focením sejmout. :-)

Nejjednodušší způsob jak se tohoto efektu vyvarovat je prostě nefotit v protisvětle. To ví každý fotograf. Jen trouba se diví, že to nejde.

A jestli říkáte že se tomu nedá vyhnout? Většinou dá. Jenže to musíte být fotograf a ne jelito.

0/0
5.10.2012 15:09

pepe6711

Re: K něčemu to snad bude dobré

Mně se to dokonce víc líbí, fotka je taková živější. Nic naplat, iphone je jednička na trhu a to nejen v oblasti telefonů.

0/0
5.10.2012 12:51

phi

Re: K něčemu to snad bude dobré

oskubat slepici jim jde fakt dobre ;)

0/0
5.10.2012 14:41

zupan

Asi tak III.!?

;-D

0/0
5.10.2012 11:55

HrubesaMares

Re: K něčemu to snad bude dobré

je to jedno - dost iUzivatelu fotky stejne hned znici Instagramem :-P

0/0
5.10.2012 13:57

zupan

Jenom potvrzení skutečnosti, že se jedná o šidítku pro iOvce

;-D

+1/0
5.10.2012 4:53

liquido

Re: Jenom potvrzení skutečnosti, že se jedná o šidítku pro iOvce

Tak souhlasím, že foťák v mobilu nemá takovou důležitost. Na druhou stranu - i přes tuhle chybu poskytuje 5ka lepší fotky, než konkurenční modely s Androidem.

Mohu se Vás tedy zeptat, pro koho jsou šidítkem telefony Samsung a Motorka? Musí to být ještě větší kavky než zákazníci Applu.

0/0
5.10.2012 8:57

cutting

Re: Jenom potvrzení skutečnosti, že se jedná o šidítku pro iOvce

Že vas to liquido bavi stále reagovat na trolly,kteří si sem jen chodí léčit své mindráky. plivnout, vyprazdnit žaludek a posíl své žalostné ego. :-)

0/0
5.10.2012 9:12

liquido

Re: Jenom potvrzení skutečnosti, že se jedná o šidítku pro iOvce

Mě to baví - navíc bych měl dneska dělat nudné administrativní úkony a padla na mě jedna nudná rutiní práce, kterou potřebuju udělat a nechce se mi do ní. A tady je to zábavnější. Ale uznávám, jdu špatným příkladem a měl bych si dát exemplárního padáka.

Navíc od listopadu tu budu končit - své reálné jméno iDnes fakt neposkytnu a vymejšlet si falešný (snad s výjimkou mého skutečného jména = Jan Dvořák) mi přjde pod úroveň. A taky budu od pondělí mimo kotlinku.

Tak si to ještě chci užít.

0/0
5.10.2012 9:17

eprieskum

To je cely Apple

Proti fialovemu nadychu navrhuje nefotit do zdroja svetla, proti vypadavajucej wifi navrhne nepripajat sa na internet a proti olupanej ciernej farbe vobec nevytahovat iPhone z krabice.;-DR^

+2/0
4.10.2012 23:52

wolfík

Re: To je cely Apple

A tebe to vzrušuje.

0/0
4.10.2012 23:56

Business Rule Engine Architect

Re: To je cely Apple

Apple dbá až fanaticky na kvalitě svých produktů, tak se nediv.

+3/0
5.10.2012 0:00

kontratrakt

Re: To je cely Apple

At napises cokoliv...ses v diskuzi jen pocmaranej sasek ;-D

+2/0
5.10.2012 0:11

RomanL

Re: To je cely Apple

Ani ne... ;-D

0/0
5.10.2012 8:18

liquido

Re: To je cely Apple

BREA tu předvedl neskutečné číslo - vlastně těch jeho výstupů byla celá řada.

On předvedl tolik pamětihodných a nezapomenutelných výstřiků mimo mísu, případně do vlastní branky, že mě kolegové museli upozornit na skutečnost, že tenhle Nokia a MS fanboj je zároveň autorem skutečně nezapomenutelných expertních komentářů k Mac OS X.

0/0
5.10.2012 9:03

Rudý přízrak fights for freedom

Re: To je cely Apple

to neni dulezity, hlavni je, jak pise jeden ifanatik o kus nize, ze iPhone je "bílý sexy luxus". ;-DRv

+1/0
5.10.2012 0:12

kontratrakt

Re: To je cely Apple

tak on je to bezny vyraz...pokud si tohle rekne clovek o cemkoliv...designeri odvedli dobrou praci! Telefon je natolik osobni...tedy pro nekoho...ze je logicke ze si clovek vybira mobil i podle vzhledu. Jestli mi to chces vyvratit...tak se vsadim ze bydlis v garsonce v panelaku na jizaku a obskakujes nafukovaci panu...pak te tedy chapu .o)

0/0
5.10.2012 0:21

Rudý přízrak fights for freedom

Re: To je cely Apple

Vybirat si telefon podle vzhledu - vzhledem k tomu, ze vsechny vypadaj vicemene stejne - no! Ale tvrdit, ze mam "bily sexy luxus" to uz mi prijde hodne mimo, ale ja nejsem iovce, tak to nemuzu poradne posoudit.

+2/0
5.10.2012 0:44

JJ..

Re: To je cely Apple

iOvce, co k tomu rict, skatulkovani dela hlupaka z tebe, ne ze me. Kdyz nedokazes ukazat nadhled, tak bud budes hloupej nebo zakomplexovanej tloustik, co ho s.rou vsichni, kteri si mohou trochu toho luxusu doprat.Rv

+2/0
5.10.2012 0:52

Rudý přízrak fights for freedom

Re: To je cely Apple

ty fakt nechapes, ze ten tvuj vysnenej iPhone je po celym zapadnim svete normalni spotrebak? Ze to neni zadnej luxus? ?8-o

+2/0
5.10.2012 1:10

JJ..

Re: To je cely Apple

Mluvil jsem o luxusu pri drzeni v ruce. A za tim si stojim, protoze kdyz si pak vemes do ruky plastovy hracky, tak ti to prijde jak nejaka maketa. Treba S3 je v ruce jak kus zachodovy prkynka.

+1/0
5.10.2012 1:16

zupan

Tak si pořiď dřevěná prkénka a je to.

;-D

0/0
5.10.2012 4:51

akleen

Re: To je cely Apple

Akorat se po padu na zem nerozleti na tisic kousku jako iPhon. To tvy zachodovy prkynko je vyrobeno z materialu 21, stoleti, zatimco iPhon ze stredovekeho skla.

0/0
5.10.2012 7:09

JJ..

Re: To je cely Apple

Podivej se crash testy, je toho plnej net.

0/0
5.10.2012 8:51

liquido

Re: To je cely Apple

A kterou verziiPhonu má pan akleen na mysli? Snad předpředposlední a předposlední verzi iPhonu srovnává s poseldní verzí Galaxy S?

Jinak když srovnáme aktuální modely, tak 5ka docela drží - v mezích možného.

0/0
5.10.2012 9:00

kontratrakt

Re: To je cely Apple

kdyz budu mobil hodnotit podle vzhledu...iP4 se fakt povedl a dle myho nema konkurenci...mozna Nokia je v tomhle dobrej protivnik... Sony se snazi...ale porad nepredvedl svuj potencial... JJ nebranim...jen si nemyslim ze by to nebyl zdravej pocitovej nazor.

0/0
5.10.2012 0:52

liquido

Re: To je cely Apple

Podle mě jde o smíchání 2 věcí - jednak kvality zpracování, materiálů a designu, k teré iPhone má a které má i svoje temné stránky, druhak pak emocionální zabarvení, které to vyjádření obsahuje.

S podobnou formulací bych byl opatrný a musel bych být jo vyhecovaný, abych něco podobného psal, ale asi to ukazuje, že Jonathan odvedl dobrou práci, která lidi oslovuje.

0/0
5.10.2012 9:08

l.g

Re: To je cely Apple

Já se moc nedivím téhle radě. Co říct někomu, kdo si přijde stěžovat, že telefon špatně fotí, když ho namíří přímo na slunce? Každý profík ma na svém drahém přístroji obří sluneční clony a úzkostlivě se brání přímému dopadu slunečních paprsků na čočku objektivu, protože ví, že mu to bezpečně zničí snímek a pak přijde nějaký dement s tímto, a prohlásí, že to je chyba výrobce. To je opravdu k pousmání...

0/0
5.10.2012 9:03

JJ..

iPhone 5

Tak dneska jsem navstivil nase operatory, abych si ozkousel i5.

Musim rict, ze telefon slape fakt dobre, nacitani videa pres 3G, internet a hry bleskurychly. Ale jedinej vetsi rozdil oproti 4S byl v rychlosti fotaku. Kazdopadne jak jsem o i5 uvazoval, ted uz jsem asi "vylecenej", protoze abych si kupoval neco, co je jen o neco malo rychlejsi a co se mi hlavne libi min, nez muj soucasnej telefon, to ne.

Meli jen cernej, bilej snad neni momentalne nikde v CR, a prisel mi jako takova seda mys oproti 4S. Je stylovej, ale neni tolik sexy a 4ka se mi libi proste vic. Dalsi vec je, ze je sice fakt lehouckej, ale nemel jsem z nej v ruce takovej pocit luxusu jako u 4ky. Skoda, ze nebyl bilej, i na obrazkach vypada lip nez cernej. Za sebe po tyhle zkusenosti nevidim duvod menit. Aspon zatim.;-)

0/0
4.10.2012 21:39

Rudý přízrak fights for freedom

Re: iPhone 5

"neni tolik sexy"   "nemel jsem z nej v ruce takovej pocit luxusu"   "Skoda, ze nebyl bilej, i na obrazkach vypada lip nez cernej" ;-D;-D;-D Ze by se nam stado zacalo delit na priznivce iP4S a iP5 ?8-o

+3/0
4.10.2012 21:51

JJ..

Re: iPhone 5

Ja jsem priznivec obou, ale jelikoz jsem vlastnikem jednoho, nevidim duvod kupovat ten druhej. ;-)

0/0
4.10.2012 22:06

looking

Re: iPhone 5

No vidíš, a já si ho koupím , i když s tebou souhlasím, žàdný dramatický rozdíl také nevidím. Ale měním iPhone víceméně ze zvyku každý rok a ani mne to moc nestojí. Vždy původní prodám za 10-11 tisíc, 3-4 tisíce přidám a jsem spokojený.:-)

0/0
4.10.2012 22:25







Najdete na iDNES.cz