Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elopovi dochází čas, má poslední šanci zvrátit vývoj Nokie

Jen pár měsíců zbývá Stephenu Elopovi, aby zvrátil dosavadní vývoj Nokie. Ta od ohlášení spolupráce s Microsoftem stále upadá. Elop přechod na systém Windows Phone oznámil krátce po svém jmenování do pozice generálního ředitele Nokie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

Snad bude WP8 použitelné

Snad to bude stačit, aby se Nokia udržela. I ty trosky co z ní po zoufalém Symbianu a navazujícím Elopově manažerování zbyly stojí za záchranu.

0/0
24.9.2012 9:27

MOJIPI2

Kavalita Nokie

Vlastním Limii 800

Podařilo se mi Lumii vyskoušet nárazovém testu jestli se to dá tak nazvat.

Koupil jsem si mobilní držák na kolo.Tak jsem se vydal na cestu a asi po dvou km jsem vzal pěknou díru v asfaltu - podotýkam ,že jsem jel okolo 38 km/h.Držák neudržel telefon a prásk na asfalt.Z hrůzou jsem zastavil a šel jsem se podívat na dílo zkázy.;-( Lumie dostala pořádnou ránu byl pořádně popraskaný displej - prostě na odpis ,ale k mému ůžasu zůtal plně funkční - ten telefon fungoval jako předtím.

Tím chci říci jak by asi dopadl Samsung S3 nebo slavný iPhone .Pravda v ruce jsem měl poze Samsunga a ten by to neroschodil ani náhodou .Ten je tak stavěný na padání do peřin .

Tím to zdravím všechný Samsungy a iPhony.:-P

+1/0
21.9.2012 19:21

kenx

Re: Kavalita Nokie

Tak zrovna tady udělal Apple pro smartphony obrovský přínos vyjednáním použití Gorilla Glass od skláren Corning Glass Works/Corning Inc. Třeba HTC sice vyrábělo smartphony a PDA deset let před iPhonem, ale s tímhle nepřišli, stejně tak to nechtěl ani Palm, Motorola, HP ... Teď se stává GG standardem a někdy dokonce zatajeným, to že má moje Omnia W GG jsem zjistil až po několika týdnech po nákupu, netušili to ani v SunnySoftu a prodali mi k tomu ochranou folii. Pravda, už jsem jí nesundaval a mám dvojnásobný pocit bezpečí a jistoty ;-D Nokia je jeden z mála výrobců, co o vysokou kvalitu výroby dbají a plasty od Nokie jsou často kvalitou zcela něco jiného než plasty na jiných značkách. Dokonce i Samsung se s plasty hodně zlepšil, nemám s nimi problém, aspoň telefon nestudí do ruky :)

0/0
22.9.2012 8:45

xkovi

Re: Kavalita Nokie

HP Palm Pre2/Pre3/Veer samozrejme gorilla glass maji a bylo to i nalezite zduraznovano ;-) GG nemel stary Pre, jeste pred prichodem HP...

0/0
22.9.2012 11:25

Business Rule Engine Architect

Re: Kavalita Nokie

Já myslím, že obrovský přínos je, že ve Rwandě už není hladomor, že v Rusku je jakž takž demokracie, že my tu máme bordel, za který si můžeme sami. Obrovský přínos spočívající ve sklíčku... NEžer tak ten apple tolik... Vypadáš pak jak ovečka.

0/0
22.9.2012 19:14

jaroslav-s

Nokia = nedostatek vize + rychlosti = obchodní sebevrah

Mobilní business vyžaduje správnou vizi a rychlost, a na druhé straně velkou trpělivost a "stálost". U Nokie se nedostává obojího. Pozdě pochopila, že Symbian zaspal. Pak se zmítala v nejistotě a nakonec vsadila na pochybného koně. Můžete oponovat že Win Mobile je super. Možná, ale když byl prezentován ve verzi 7 a zákazníci nažhaveni, nemohli ho koupit a když pak ano, nebyl ani česky atd. Zatim Android zesílil a předběhl ho. Apple zvolil jasnou strategii, ukáže a prodává. Navíc úspěch iPhonu není pád z čistého nebe, ale výsledek trpělivé práce a hlavně vize (uvidíme jak to půjde po smrti zakladate). To se ale neprojeví hned, stejně jako se hned neprojevil odchod Symbianu do kytek. MS nyní uvedl WM8 a situace se opakuje, MS představí, nažhaví a než se začne prodávat, všichni ho předběhnou. Navíc ty čverečky mají vizi, kterou nezdílí, zdá se, poměrně dost zákazníků. Trh má setrvačnost a na druhou stranu je nedočkavý. A to Nokia, a možná i MS, i když to je jiný kalibr, nepochopili.

+2/0
21.9.2012 11:12

Business Rule Engine Architect

Re: Nokia = nedostatek vize + rychlosti = obchodní sebevrah

bože. Že ti to stálo za to... Nokia má (měla)¨120 000 zaměstnanců. Apple 60 tis. Kolik řídíš lidí ty? Jednoho, sebe a jak dobře. Vážně si myslíš, že nějak můžeš umět analyzovat Nokii? Tyto všechny články jsou jen snahou o senzaci a získání klikačů. Autor ví prd, ti "analytici", kteří publikují na internetu, vědí prd. Tak asi tak. Nokia dělá, co umí a nedělá to zle. Apple byl před pár lety na odpis a MS mu musel půjčit peníze. WP je skvělý systém, který je něčím nový. LiveTiles jsou skvělá věc, ale stejně jako ribbon v office je nová. Kdo se naučil ribbon, už nikdy nechce menu. Jsem přesvědčen o tom, že s LiveTiles to bude stejné. JE to prostě lepší. Hra je postavená tak, že nokia byla silná, ale ne tak, aby mohla mít svůj ekosystém. Ten paradox bylo těžké přijmout.Já věřím tomu, že WP se chytne a nokii nějaká pozice zbude. Pořád vyrábí nejvíc telefonů na světě.

0/0
22.9.2012 19:12

jaroslav-s

Re: Nokia = nedostatek vize + rychlosti = obchodní sebevrah

no, proti gustu žádný dišputát, ale já osobně na těch "živých dlaždicích" neshledávám nic pozivního, s vyjímkou dobré "mačkatelnosti" na dotykových obrazovkách. Živím se IT oborem již hodně let a v poslední době jsem nenarazil na zákazníka, který by je chtěl nebo se mu líbily! Ano s ribonem to bylo podobně. Jenže já v Metro designu nevidím cestu správným směrem. Je to můj názor, možná mylný. To ukáže čas.

0/0
25.9.2012 22:29

PetrKa

...

Spojení s MS je smrtící, tudy asi cesta nevede, ale kdo ví, třeba to prolomí a vše se v dobré obrátí.

+1/0
21.9.2012 8:46

jorbl2

no hlavne at uz jsou nove Lumie na trhu

ocekavam, ze se silne zaangazuje i MS, pro ktery je Nokia dulezita pro udrzeni postaveni

+1/0
21.9.2012 0:00

pettyo

Re: no hlavne at uz jsou nove Lumie na trhu

V Česku až konec roku nebo začátek příštího.

0/0
21.9.2012 6:49

jaroslav-s

Re: no hlavne at uz jsou nove Lumie na trhu

jo jenže to už bude pan ředitel Nokie kdovíkde, obchodní vize také kdovíkde a všichni si k vánocům koupí iPhone nebo HTC, potažmo Samsung.

0/0
21.9.2012 11:16

DDPLC

Nokia si chytře našla díru v trhu.

Dneska se všichni výrobci předhánějí v tom, kdo z nich vyrobí tenčí a lehčí mobil.

Nokia se chytře rozhodla tohoto závodu nezúčastnit a jít přesně opačným směrem - vyrábět nejtěžší a nejtlustší mobily.:-P

+6/0
20.9.2012 22:30

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Nokia si chytře našla díru v trhu.

No tak vyčůrat, pomodlit a spát. Za chvilku vstáváte do školky... ;-)

0/0
20.9.2012 22:58

Karboxyl

Re: Nokia si chytře našla díru v trhu.

Klidně budu mít těžší a tlustší mobil, když ho nebudu muset každý den nabíjet (což neříkám, že je zrovna případ Lumie, ale závod o co nejlehčí a nejtenčí mi přijde kontraproduktivní).

0/0
20.9.2012 23:14

doktor_bota

Re: Nokia si chytře našla díru v trhu.

Větší a tenčí SGS3 má o fous silnější baterku a skoro o třetinu nižší hmotnost, než Lumia 920, čili nějaké velké oběti nejsou nutné - pokud výrobce nezaspal dobu.

0/0
20.9.2012 23:24

jaroslav-s

Re: Nokia si chytře našla díru v trhu.

kdyby je alespoň prodávala, ale ona je jen představí a začne je prodávat až na ně všichni zapomenou.

0/0
21.9.2012 11:15

trdej

Já nevím,ale....

Já nevím,co se vám na tom nelíbí.... Mě se ty nové lumie teda líbí.... I ten windows vypadá dobře,je funkčn´,rychlý a dokonce i na slabším HW běží srovnatelně rychle, jak nějaký Android na papírově 2x ryhlejším telefonu. (mám lumii 800) Ano jako každý systém má i své mouchy... Nemožnost posílání souborů přes blt,připojení tel. jako velkokapacitni disk,... -tyto mě vadí,jsou i další,ale drtivá většina těch chyb se odstraní příchodem wp8 (7.8) .A argumenty,že jsou lumie těžkééé.... jsou,ale aspoň působí dojmem,lepšího zpracování,lepší material,není to takový ten levný ,,plast,, .A já osobně si myslím,že Nokia udělala dobře,že si vybrala WP, je to opravdu jediný systém,ktery se odlišuje od ostatních.... Kdyby tam dali Androida,tak ten telefon bude tuctovej.... a i hůře by se prosazoval... A podle té lumie 920 a 820 se blýská na lepší časy u Nokie. Amen.

+2/0
20.9.2012 20:57

Business Rule Engine Architect

Re: Já nevím,ale....

přesně. Android by jim absolutně nepomohl. Uživatel má na výběr buď ikonky z win 3.0 nebo Android, který umí všechno 50-ti způsoby a nic pořádně nebo moderní a zcela jiné metro. :-P

0/0
20.9.2012 21:08

lm3

Re: Já nevím,ale....

To jsou pořád nesmysly u tuctovosti Androidu... Ten je tuctový proto, že má drtivou většinu trhu, naopak WP nikdo nechce. Tím se Nokia odlišuje, což je jí ale jaksi houby platné. Pokud by se WP konečně začaly prodávat, bude Nokia ještě tuctovější, než s Androidem... nebo že by ty její čtverečky byly něco extra?

+3/0
20.9.2012 21:46

pools

Re: Já nevím,ale....

Tak ty čtverečky může mít člověk i na Androidu, že ;-)

0/0
20.9.2012 21:57

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Já nevím,ale....

Napriklad telefon ZTE Blade, to je foun postavenej na opravdu slabem hardware a presto to bezi naprosto plynule, takze neni pravda, ze by Android byl hardwarove narocnejsi, naopak. Ano telefony s Androidem jsou opravdu tuctove, bodejt by ne, kdyz ma Android vic jak 50% trhu. Vsechno ostatni jsou jen lzi konkurencnich firem a lidi, kteri si koupili smejdske telefony a svadi to na Android, ten je v tom ale nevine, kup si Nexuse od Google a uvidis tu rychlost. R^ Jinak ohledne tve Lumie 800 s WP7.5, ten telefon nema podporu IPv6, prichod tohoto standardu se nezadrzitelne blizi, treba MS udela aktualizaci, ale znas to, reknou, ze ve WP8 uz to je a kup si novy telefon, tenhle ti zustane maximalne jako tezitko. Co jsem slysel, tak telefony s WP7.5 aktualizaci na WP8 nedostanou.

+2/0
20.9.2012 22:21

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Já nevím,ale....

Treba u Apple ma IPv6 davno vyresene a jeste jejich telefony dostavaji aktualizace OS pravidelne. Kupovat novy foun s kazdou aktualizaci opravdu nemusis. Co se tyka Androidu, tak tam je podpora IPv6 taky vvyresena, nicmene udajne jsou tam pry nejake problemy. Osobne teda doporucuju Android bud primo od Google nebo nejaky oblibeny u moderu, kteri vytvareji vlastni firmware, pro Bladea uz delaji i Jelly Bean. R^

0/0
20.9.2012 22:21

přituleň

A co jiného?

Mě by jen zajímalo, co udělá ten kdokoli jiný, koho tam pak ta banda akcionářů dosadí namísto sesazeného Elopa. Zkusí znovu oživit geeky tolik chtěné Meego a pohřbí tím firmu úplně? Nebo se vrátí k umírajícímu Symbianu a pohřbí tím firmu úplně? Ať tam půjde kdokoli jiný, bude muset dělat stejné nepopulární kroky jako Elop, stejně redukovat stavy lidí, měnit výrobu a směrování Nokie...

Jo, pravda, vlastně ještě může zkusit nasadit androidí bastl... A pohřbít tím Nokii nejrychleji.

0/0
20.9.2012 20:52

Business Rule Engine Architect

Re: A co jiného?

tyhle články jsou jen k tomu, aby pomohly iphonu a googlu. Toť vše.

0/0
20.9.2012 21:09

DDPLC

Re: A co jiného?

Taky si myslím, že Nokii může zachránit snad už jedině, když jí koupí někdo silný a perspektivní jako je např. Samsung.:-)

0/0
20.9.2012 21:20

Karboxyl

Re: A co jiného?

Řekneme si tak za 5 let, jak moc bude Samsung stále perspektivní. Nebude dlouho trvat a převálcuje ho Huawei, nebo jiný čínský dravec.

+1/0
20.9.2012 21:24

DDPLC

Re: A co jiného?

To je jistě možné, jisté ovšem je, že Nokia to nebude, kdo jej převálcuje.:-)

0/0
20.9.2012 21:26

Karboxyl

Re: A co jiného?

Nokia taky neřekla poslední slovo.

0/0
20.9.2012 21:28

DDPLC

Re: A co jiného?

Tady se v názoru lišíme. Já jsem totiž přesvědčen, že bohužel už řekla.

0/0
20.9.2012 22:06

Karboxyl

Re: A co jiného?

OK, řekneme si tak za rok ;-)

0/0
20.9.2012 22:08

doktor_bota

Re: A co jiného?

Pod článkem "Nokia prodává mobilní divizi, člen správní rady spáchal sebevraždu".:-)

0/0
20.9.2012 23:11

Hurych a synové, parní mlýny

Re: A co jiného?

No a za pár let se sejdeme pod článkem "ZTE zachraňuje krachující Samsung". ;-)

0/0
21.9.2012 8:40

tomrak

Re: A co jiného?

tak ona dneska neni jina volba nez android. IOS neni licensovany a jiny konkurence schopny a uz prosazeny system neni. ti co paberkuji - windows phone apod by byla blbost nasazovat

mohli by soubezne vydaat android i windiows phone. a srovnat co se bude prodavat rychleji

0/0
22.9.2012 17:15

rubikon

Aha a ono to vypadalo

Že Elop byl do Nokie dosazen aby ji přivedl k úpadku...

0/0
20.9.2012 20:32

rudibundus

Re: Aha a ono to vypadalo

Ano, to se říkalo od samého počátku, co tam ten diverzant byl dosazený. A on to prakticky každým svým rozhodnutím potvrzoval.

Proto je Nokia tam kde je. Kdo její trosky koupí, je snad jasné.

Podle všeho jde o řízené převzetí, o tom se spekulovalo taky už dávno.

+1/0
20.9.2012 21:06

mr.klausic

Děs a hrůza dnešní mobilní telefony !

Samsung, IPhone, HTC, LG, Sony, Motorola ale již i Nokia  vyrábějí své low endy za pakatel v Číně. Nokia kdysi vyráběla své špičkové telefony ve Finsku, ale to je již minulostí. Nokia i Siemens se díky obrovskému množství patentů zcela jistě udrží ještě dlouho na světovém trhu mobilních technologií ! Ostatní ti tzv. výrobci mobilních telefonů nevlastní kromě designu a vyčichávajících SAMOLED prakticky nic. Navíc kvalita zpracování  mobilů je poplatná dnešní době; - zamrzání OS; nekvalitní plasty; potřeba akumulátoru alespoň 50Ah, aby se to nemuselo nabíjet 'každou hodinu'; občas si nechat vyměnit vyčichlý displej viz. Samsung, Motorola ale i Nokia {SAMOLED}. Je to hrůza, kam až to došlo ! :-(!!

0/0
20.9.2012 20:28

Karboxyl

Re: Děs a hrůza dnešní mobilní telefony !

Jdi si třeba zaběhat, nebo si pusť nějakou příjemnou muziku a zhluboka dýchej a pak se podívej kolem sebe. Uvidíš, že to zase tak hrozný není.

0/0
20.9.2012 21:21

Johanes

Koukám

kolik existuje odborníků na záchranu Nokie a oni si vyberou nějakýho Elopa ... ;-)

0/0
20.9.2012 19:37

DDPLC

Re: Koukám

A pomohl ten Elop v záchraně Nokie? Pokud nikoliv, tak v čem je vlastně lepší než jakýkoliv náhodně vybraný internetový diskutér, který by dokázal úplně totéž - pokud je řeč o té nepomoci?;-)

0/0
20.9.2012 20:27

Stallone

fakt je

fakt je, že Apple s iPhonem začíná viditelně ztrácet dech a naopak nový Nokie s WP jsou sexy. A to jsem si prošel od 3G až po 4S. Dřív by mě ani nenapadlo něco jinýho hledat, ale iOS5 už bylo přešlapování na místě a iOS6 je znatelnej krok vzad.

+2/0
20.9.2012 18:47

Business Rule Engine Architect

Re: fakt je

Krok vzad to není, ale co můžou dělat? UDělat rychle řadu serverů, telefon s ní kompatibilní a cpát se do firem? Za celou dobu svý existence to nedokázali. Mohli by udělat Iphonu pro socky za pár korun, ale to už mají. Jsou to jejich staré telefony. Já myslím, že jsou prostě na okraji svých možností. Korporátní sféra čeká na MS řešení. Telefony jsou až moc chytré na to, aby firmy mohly kupovat něco jiného. Je s tím pak moc starostí...

0/0
20.9.2012 18:51

Stallone

Re: fakt je

matanol? :-)

0/0
20.9.2012 18:52

liquido

Re: fakt je

Servery už měli - dokonce byly docela úspěšné, na druhou stranu optikou Applu zas tak úspěšné nebyly.

A že yb se Apple neprosazoval v korporátní sféře - sory, ale to může říct jen někdo, kdo se o toto zajímá jen okrajově a ustrnul v minulé dekádě.

0/0
20.9.2012 18:54

Business Rule Engine Architect

Re: fakt je

jo. a byli tak úspěšní, že jim zbyl jeden. MS má možná 20-30 serverových produktů.

+1/0
20.9.2012 20:41

liquido

Re: fakt je

Mno, počkal bych a nesoudl podle dojmů - mimochodem recenzenti, který ho dostali s předstihem z něj jsou zatím hodně odvázaný.

0/0
20.9.2012 18:51

Rudý přízrak fights for freedom

Re: fakt je

liquido tady narazis i ty, pokud nekdo hodnoti operacni system jako "sexy", pak myslim, ze jsou jakekoli diskuze zbytecne, ale to jako ajfounysta jiste znas. ;-)

0/0
20.9.2012 19:10

Rudý přízrak fights for freedom

Re: fakt je

" Apple s iPhonem začíná viditelně ztrácet dech" ;-D;-D;-D

"nový Nokie s WP jsou sexy" ;-D;-D;-D

---

Jesteze takhle zadejchane sexy zakazniky Android nema. R^

0/0
20.9.2012 19:08

Stallone

Re: fakt je

asi se snažíš bejt vtipnej, hele

0/0
20.9.2012 19:30

Rudý přízrak fights for freedom

Re: fakt je

vubec ne, ale hodnotit telefon podle toho, ze je udajne "sexy" jako opravdu pobavilo. R^;-D

0/0
20.9.2012 20:04







Najdete na iDNES.cz