Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komentář: Taky se těšíte na čtvrtého operátora? Tak se radši netěšte

A je to venku. O volné frekvence se utkají tři současní operátoři a skupina PPF. S ohledem na současnou situaci na českém telekomunikačním trhu se asi moc víc čekat nedalo. Zázrak se prostě nedostavil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří Taškář

Mobil bez OS Android,by koupil jen snob

Jedine OS open source a market plný aplikací zdarma,může v současnosti zaujmout.Takže iPhone koupí pouze snob.

0/0
13.9.2012 13:18

kous

Re: Mobil bez OS Android,by koupil jen snob

To se hned pozná znalec...

0/0
15.9.2012 18:51

Figis

Re: Mobil bez OS Android,by koupil jen snob

Vidím, že jsi iPhone neměl asi nikdy v ruce. Apple Store nabízí aplikací ZDARMA víc než si myslíš, mnohem více než co nabízí Android market......Nechci urážet jiné značky či mobilní OS, každému vyhovuje něco jiného (a mě zrovna Apple), ale nechápu takové frajery co plivou na vše ostatní, třebaže to nikdy nevyzkoušeli a to co zrovna vlastní berou jako svatý grál a nic jiného na světě nemůže být lepší.......

0/0
18.9.2012 7:43

krab

Muze za to stat, jako vzdycky

Jako dycky - mohli same mit ctvrtyho operatora, ale kuli licenci a kuli licencnim podminkam do toho nepude. Je neuveritelny, ze berou prachy z dani a za ne nam navic jeste SKODEJ ! Jak si vubec muzou dovolit vybirat za licence PENIZE??? Copak jako statnim urednikum ten vzduch patri a nam ne?? Jak si muzou dovolit mit tu drzost urcovat si podminky misto toho, aby jsme si podminky vybirali mi, zakaznici????

Statni uredniky je potreba nejen vyhnat, ale obzalovat za tydle trestny cinny a poslat do teplaku.

+2/0
12.9.2012 18:17

petr.n_22

Re: Muze za to stat, jako vzdycky

Licence jsou z technických důvodů, jinak by každý vysílal kde a jak se mu to hodí. Výsledek by byl, že by pořádně nefungovalo nic.

+1/0
12.9.2012 18:27

AAA3

Re: Muze za to stat, jako vzdycky

a kdyby je rozdavali zadarmo, to by se ti libilo?

je to bohatstvi statu, stejne jako nerostne suroviny.

0/0
12.9.2012 20:02

wenous

Re: Muze za to stat, jako vzdycky

Spojovani licenci a prichod ctvrteho operatora je od pocatku hloupost. Kdyz pricjhazeli novy operatori tak se jim pridelili frekvence a tecka. Ted se to melo udelat tak ze udelam 2 aukce jednu verejnou na frekvence a jednu pro novy operatory na urcitou cast spektra a tecka zadna diskriminace a hlouposti nejsou treba resit. Jen u nas vitezi uplatky a lidska hloupost. irsko a Rakousko jsou trhy stejne velky jako my a podivejte se na ceny. Hloupost jako ze cesky trh je uz nasicen je smesna. Ano je tu hodne sim karet, ale podivejte se kolik lidi pouziva data, kolik lidi pouziva cloudove sluzby kolik lidi si bere z netu placeny obsah. S timhle vsim by museli prijit operatori pokud by tady byla skutecna konkurence. V rakousku jsem mel za 20 Eur neomezeny tarif a k tomu jeste kredit na nakup obsahu v interaktivnim eshopu a 5 GB cloudoveho prostoru. Mohl jsem si priplati za dalsi cloud nakoupit kredit na nakup muziky atd a tohle vsechno je nam nedostupne a jeste si novinari stezuji.

0/0
12.9.2012 20:32

AAA3

Re: Muze za to stat, jako vzdycky

Ted se to melo udelat tak ze udelam 2 aukce jednu verejnou na frekvence a

jednu pro novy operatory na urcitou cast spektra a tecka zadna

diskriminace a hlouposti nejsou treba resit. - gratuluju, prave si objevil Ameriku. Ono to totiz presne tak v teto aukci je. Ale dulezite je kopnout si, ze...

+1/0
12.9.2012 22:37

petr.n_22

Zapomínáte na drobný, ale podstatný detail

vzhledem ke draženým frekvencím v takové síti NEbudou fungovat běžné telefony, operátor bude muset dodávat vlastní. Což je vzhedem k rozvoji smartphonů čím dál větší problém. I nabídka takového gigantu, jako je americký sprint je v tomto dost omezená.

0/0
12.9.2012 16:30

poipopan

Re: Zapomínáte na drobný, ale podstatný detail

Pokud vím, draží se fekvecne v pásmu využitelném pro technologii LTE, ne? A takové přístroje se začínají objevovat i od největších výrobců. S přístroji bych problém rozhodně neviděl.

0/0
12.9.2012 16:43

wenous

Re: Zapomínáte na drobný, ale podstatný detail

Pohadka. Drazi se frekvence 800 a 1900, ktere umi kazdy telefon od roku 2005. Kdys v dobach raneho GSM se tomu rikalo Quadband. Posledni frekvencni spektrum je uz taky podporovano novejsich modelu. LTE je technologie vysilani a tedy nema s frekvenci nic spolecneho. Pokud by se na danych frekvencich spustily prenosy GSM tak je muzeme prijimat. LTE je jina technologie, ktere GSM modyly nerozumi (tedy zatim). Je to s nadsazkou receno neco jako jazyk. BTSka mluvi LTE jazykem a telefon ji bud rozumi nebo ne. V budoucnu budou telefony vybaveny moduly jak pro stare GSM tak i pro nove LTE. prvnimy priklady jsou Samsyng Galaxy S3 a iPhone 5

0/0
12.9.2012 20:17

wenous

Re: Zapomínáte na drobný, ale podstatný detail

A jeste jsem zapomel Amerikou bych se neridil. Je dosti specificka v ramci siti  druhe a treti generace tam paraelne bezely dve konkurencni technologie a nyni se u 4G (LTE) mluvi o stejnem riziku. Myslim ze zrovna sprint je tim operatorem co se drzi puvodniho americkyho proudu s technologiemi postavenymi na CDMA . AT&T a TMobile jsou na tom s pocty pristroju o mnoho lepe.

0/0
12.9.2012 20:22

petr.n_22

Re: Zapomínáte na drobný, ale podstatný detail

Spint má už přes rok nasazený wimax (u nich označovaný jako 4G).

0/0
13.9.2012 3:41

AAA3

Re: Zapomínáte na drobný, ale podstatný detail

Pekna kravina.

Quadband GSM bylo 850/900/1800/1900, tady se drazi 800 a 2600, potom jeden velky blok 1800 pro nove zajemce a dale dva male kousicky v 1800.

Takze na 800 a 2600 nikdo GSM nespusti, pokud by to licence umoznila, protoze na to fakt zadne telefony nebudou.

Na 1800 si novy operator zrejme spusti standardni GSM, ale mohlo by tam bezet i UMTS.

Jinak LTE neni jen jazyk BTS (ktere uz se ani nerika BTS) ale uplne jiny a odlisny koncept site (packetova sit vs prepojovane okruhy)

0/0
12.9.2012 23:04

kosobecny

Čím to, že by opravdu

byla aukce špatně nastavená?

0/0
12.9.2012 15:12

roman37g

Re: Čím to, že by opravdu

O aukci vůbec nešlo. Trh už je dávno rozdělený mezi velkou trojku která má dostatek předchozích zisků na likvidaci konkurence. Co může nový operátor nabídnout?

+1/0
12.9.2012 16:01

ondrejlo86

Re: Čím to, že by opravdu

Až to od PPF koupí China Mobile, tak se to třeba dovíme :)

0/0
12.9.2012 19:22

TarasBulba

Aspoň nebudou další antény

.

0/0
12.9.2012 14:58

courvoisier

I kdyby se přihlásil jiný operátor,

tak se naši tři šmejdi složej a koupěj to klidně dohromady, protože takový zlodějny nidke jinde nemaj a mít nebudou a investice typu koupě licence se jim bohatě vyplatí, i kdyby ji pak neměli vůbec provozovat

0/0
12.9.2012 14:58

AAA3

Re: I kdyby se přihlásil jiný operátor,

cast frekvenci v drazbe je vyhrazena jen pro nove zajemce

0/0
12.9.2012 17:55

231/4

Re: I kdyby se přihlásil jiný operátor,

A bude ta část stačit, aby nový operátor mohl vyudovat síť pro kvalitní celorepublikové pokrytí?

0/0
13.9.2012 10:53

AAA3

Re: I kdyby se přihlásil jiný operátor,

pro zacatek stacit bude. kvalitni celorepublikove pokryti stejne nikdo ze dne na den nespusti.

0/0
14.9.2012 17:29

themonitors2

Sice taky nadávám, ale paradoxem je, že si za ten kartel

můžeme vlastně sami. Češi Čechům - to neznáte?

0/0
12.9.2012 14:54

Nedos

Re: Sice taky nadávám, ale paradoxem je, že si za ten kartel

Všechny společnosti šli do kelu po převzetí zahraničním investorem.

0/0
12.9.2012 16:53

themonitors2

Re: Sice taky nadávám, ale paradoxem je, že si za ten kartel

Ano, ale opět, kdo jim to asi dovolil? Čech.

0/0
13.9.2012 10:54

themonitors2

Je mi záhadou, že paušál mám dražší jak předplacenku

od Twistu. T-mobile platím měsíčně ve finálně za 40 provolaných minut cca 1100,- a už dva roky mi nejsou schopni nabídnout paušál, který by byl nižší. Jsou to sv*ně ;-D

+1/0
12.9.2012 14:52

themonitors2

Re: Je mi záhadou, že paušál mám dražší jak předplacenku

je to jen nadsázka, přece tady nebudu veřejně přiznávat, že nejsem schopnej telefonovat levněji ;-D

0/0
12.9.2012 14:55

wenous

Re: Je mi záhadou, že paušál mám dražší jak předplacenku

Nevim jestli je to nadasazka ale traparna urcite. Tmobile nabizi pausal od 300 korun. Ze za tu cenu mam v rakousku temer neomezeny tarif a v Irsku nebo UK je to pulka neomezeneho tarifu uz neresim.

0/0
12.9.2012 20:24

aralyon

Re: Je mi záhadou, že paušál mám dražší jak předplacenku

ale to není chyba operátora, jen Tvá blbost, že máš tak nesmyslný tarif....

0/0
14.9.2012 5:59

warcool

To logo dělal nějakej grafik - profesionál, co?

;-D

0/0
12.9.2012 14:38

themonitors2

Re: To logo dělal nějakej grafik - profesionál, co?

Ne, toto není regulerní logo, to je hypotetické logo. Ten vykřičník to jaksi napovídá...

0/0
12.9.2012 14:53

warcool

Re: To logo dělal nějakej grafik - profesionál, co?

Mě jde o to, že to vypadá, jak kdyby to někdo překreslil v malování a zapomněl na rohy u slova "bank"

0/0
12.9.2012 15:52

Želvák před smazáním

...

Každopádně, když už, tak snad to získá ta PPF. U ní je minimáln naděje na to že se něco stane. Ale u kartelové trojky už neděje není.

0/0
12.9.2012 11:16

Třetí jezdec apokalypsy

No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Air bank, tak se máme na co těšit. ;-D

+4/0
12.9.2012 11:11

Želvák před smazáním

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Mě teda Air Bank připadá docela férová.

Nikomu nemažou med kolem huby, jako ostatní banky. Ale mají jasnej, srozumitelnej ceník s dvouma "tarifama", narozdíl od jinejch bank.

+2/0
12.9.2012 11:15

Třetí jezdec apokalypsy

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Jo, 150,- měsíčně za vedení běžného účtu nebo Kč 5,- za odchozí platbu. ;-D;-D

+6/0
12.9.2012 11:25

diskuter99

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

v ceníku třeba vůbec nemají zmíněn poplatek za zadání trvalého příkazu (to je něco jiného, než platební příkaz), vklad nebo výběr hotovosti na pobočce (ne z bankomatu) apod. ... buď tyto služby neumí (což je na pováženou) anebo je mají zpoplatněny ještě jinak, než je uvedeno v ceníku ....

+1/0
12.9.2012 11:42

diskuter99

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

ještě jsem si alespoň zběžně přečetl podmínky - a ty jsou vyloženě v rozporu se zákonem .... např. podmínky založení a vedení účtu - nezřizujeme společné účty pro dvě a více osob - tím ze svých klientů vyloučili všechny manžele ..... protože založení účtu jedním z manželů znamená i založení pro druhého v rámci společného jmění ... a to oni nedělají .....účty jsou jen nepodnikatelské ... a ten "Velký" tarif je omezen na 10 výběrů v hotovosti (u cizích bank, bankomatů) a 100 odchozích plateb měsíčně ...

+1/0
12.9.2012 11:52

NihiLNulL

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Nevím, jestli je váš výklad správný - vždyť na společný účet mají i reklamu, ne? Osobně jsem s AB spokojen, za cca půl roku jsem na poplatcích nezaplatil ani korunu, mají v rámci bank poměrně výhodné úročení a v kombinaci s jinou bankou nevidím v AB problém. Navíc pokud někdo má tři příkazy měsíčně, nepotřebuje si vybrat jinde než z jejich bankomatu, je to taky docela v pořádku...

0/0
12.9.2012 12:10

diskuter99

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

to není o výkladu to je citace přímo z obchodních podmínek .... takže dokonce programově lžou? čím dál tím víc lépe .....

0/0
12.9.2012 14:45

korsican1

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Co to meleš agente ...ní banky ? Společný účet neexistuje nikde a existovat nemůže. Vlastník účtu je vždy jeden (i když účet spadá do SJM). Nejsi ty Máňa ze skříně z Kulového blesku ?

+1/0
12.9.2012 17:32

diskuter99

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

jenomže bez karty si u nich ani neškrtnete .... a ne každý chce / musí mít kartu ....

0/0
12.9.2012 14:47

johny12_v.3

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Air bank je asi tak stejně férová jako nový tarify od VF, který zdražili o cca 50%!!Rv

+3/0
12.9.2012 14:02

littlelioncz

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Nebo jako Provdent, taky férově nic netají a nestydí se za úrok 400% ročně :-)

0/0
13.9.2012 6:51

Dukátový.miliardář

Re: No, jestli by měl operátor PPF ceny jako

Mám u Air Bank spořicí účet, ten mají nejlepší v republice. VR^[>-]

0/0
12.9.2012 13:39

Pax

Vtip je v tom

že se nový operátor chce soustředit na vysokorychlostní datové přenosy LTE - tj. nechtějí být přímou cenovou konkurencí zaběhnutých operátorů, ale chtějí přijít se službami, které tady ještě nejsou (a zbývající operátoři se nehrnou k tomu GSM opustit, protože by to stejně znamenalo obdobné náklady jako vybudování nové sítě.

Proto předpokládám, že bude PPF fungovat  jako modernější obdoba britského operátora Three, který od počátku funguje jen nad 3G a bude se snažit prosadit s rychlým mobilním internetem (který by mohl konkurovat i klasickému broadbandu). LTE přístroje se už dnes v USA prodávají, takže by s tím nebyl problém jako s UMTS u Ufona.

0/0
12.9.2012 11:08

lada123

Re: Vtip je v tom

Ono to neni o tom, ze by PPF chtelo, ale nic jineho jim proste nezbyva. Do dohody se stavajicimi operatory jit nechteji (ani by se jim to nepodarilo) a tak bude ze zacatku volani 1800 MHz a LTE data 800 MHz. K tomu budou doufat, ze na 800 MHz bude v dohledne dobe i hlas (a zarizeni, ktera to budou umet) a ziskaji tak alternativu k dnesnimu 900 MHz GSM.

Jinak receno, dokud ta sit nebude spustena, tak neuverim:-/

0/0
12.9.2012 11:57

AAA3

Re: Vtip je v tom

proc by se jim to nemelo podarit, stavajici operatori budou muset poskytnout narodni roaming, pokud si vydrazi nove frekvence

0/−1
12.9.2012 17:58

epox9nda3

Jak Kalousek dbá o naše blaho

byznys.ihned.cz

+5/0
12.9.2012 11:07

looking

Re: Jak Kalousek dbá o naše blaho

Jasně. Kalousek. ;-D A za co ještě může ? Určitě i za tvou nevyzrálost a omezenost, viď.....;-D

+1/0
12.9.2012 11:11







Najdete na iDNES.cz