Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První smartphone na světě je na prodej, připravte si nejméně 16 000 korun

Příležitost koupit si první smartphone na světě se jen tak nenaskytne. Na aukčním portálu eBay se objevil v dražbě jeden kousek unikátu IBM Simon, který zanedlouho oslaví 20 let od svého uvedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ipetr

4,938.00 $

US $4,938.00 slušnej vejvar...

0/0
16.9.2012 22:36

pepino555

Ebay prodejce s nulovým hodnocením

nově otevřený účet, aktuálně 5000 USD. Pouze pro odvážné

0/0
16.9.2012 21:58

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Ebay prodejce s nulovým hodnocením

odvazne - ja bych pouzil jiny slovo, ale nekdo by se mohl treba urazit. ;-)

0/0
16.9.2012 22:07

pepe6711

Re: Ebay prodejce s nulovým hodnocením

Klid, prodává i Elvisovo cadillac.

0/0
16.9.2012 22:31

Soulburner CXLVI. Věčný

Okopírovali od Applu

okamžitě je zažalovat. Smartphone přece vymyslel velký Steve.

0/0
16.9.2012 21:26

rudibundus

Re: Okopírovali od Applu

Velký Steve pouze dal IPhonu nálepku smartphone.

Aby nedošlo k mýlce: nejsem fanatický odpůrce iZařízení ani fanatický zastánce zařízení jiných platforem.

Jen mi prostě vadí, že Iphony jsou od začátku stejně jako WP telefony zařazeny do škatulky "smartphone".

I když poslední Iphony se jim už docela přiblížily...

0/0
16.9.2012 21:32

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Okopírovali od Applu

cetl jsem i tve dalsi prispevky na tema smartphone a ono je to tezke, slovem smartphone se oznacuje kazdy telefon, ktery ma OS, ikdyz ono firmware hloupych telefonu dneska taky muzeme oznacit za OS, proste asi bych to zjednodusil, ze smartphone je kazdy telefon, ktery ma OS podobny tomu ze stolnich pocitacu. Teda jinymi slovy ten IBM Simon bezel pod upravenym DOSem, teda byl to smartphone. iPhone bezi na iOS, teda je smartphone, vsechno na cem bezi Android je smartphone a to same je u WM nebo WP telefonu. :-)

0/0
16.9.2012 22:05

rudibundus

Re: Okopírovali od Applu

Děkuji za reakci.

"ikdyz ono firmware hloupych telefonu dneska taky muzeme oznacit za OS" . Nejen dneska. Každý mobilní telefon má OS. Bez výjimky. To platilo např. už v dobách legendární Nokie 5110.

"...smartphone je kazdy telefon, ktery ma OS podobny tomu ze stolnich pocitacu".

Jak chcete definovat onu podobu? A jak stolní počítač? (předpokládám že tím myslíte podobu funkční, a že nepatříte mezi lidi, kteří si pod tím pojmem stolní počítač dokážou představit pouze PC s Windows, Internet je pro ně to modré "e", a pak už znají jen Skype, FB Mesenger, Outlook, Word a Excel [:-D] - ano, pro takové lidi je WP, a je to myslím v pořádku). Dobrá, dosť bolo sradny, nebudeme se v tom pitvat, to bychom tu mohli být do Vánoc. Asi oba myslíme přibližně totéž.

0/0
17.9.2012 9:43

rudibundus

Re: Okopírovali od Applu

Vaše "definice" je sice opravdu hodně zjednodušená, ale v zásadě s ní souhlasím. Jenže i proto mi do toho vůbec nezapadají právě WP a iOS:

- už jen kvůli tomu, že základem práce v počítači je práce se soubory. Tudíž je potřeba mít k těm souborům nějaký přístup, který je v praxi realizovaný správcem souborů.

- a také kvůli tomu, že tyto dva OS se jako "smartphony" bez dalšího OS v tom PC prakticky neobejdou.

"...vsechno na cem bezi Android je smartphone..."

Mno... spíš bych to napsala obráceně (co běží na Androidu), ale myslím že tady je to vyjádřené celé špatně - například můj stařičký Samsung Galaxy Tab a zamýšlený Asus PadFone běží také na Androidu [;-).

0/0
17.9.2012 9:44

D.E.S

a co databanky .. ?

Myslím si že Casio by mohlo ledascos vysoudit :) Každý měl a možná ještě najakou má doma .. To byly časy :))

0/0
16.9.2012 21:04

rudibundus

"Z dnešního pohledu modernější"

"na rozdíl od komunikátorů Nokia vsázel Simon na plně dotykový displej a obešel se zcela bez klávesnice. Z dnešního pohledu byl tak při svém vzniku modernější než finské komunikátory."

Ano, z dnešního pohledu ovcí modernější byl. Faktem ale navždy zůstane, že se smartphonem, který má hw klávesnici, se mnohem lépe a rychleji pracuje.

Jenže co naplat, v dnešní zvrácené době se říká smartphone i zcela hloupým telefonům. Ovce to spasou...

Například Microsoft a jeho finská pobočka se nestydí jako "smartphone" nazývat dokonce i telefony, které nejenže nedokážou odesílat soubory přes Bluetooth, ale nemají ani pro smartphony tak samozřejmou věc jakou je správce souborů, a omezený přepínač zavedených spouštěcích procesů označili jako "mutitasking".

0/0
16.9.2012 20:47

rudibundus

Re:

Od dob prvního Iphonu, který s tím masově začal, když ho Apple také bůhvíproč označil za smartphone, už ale uteklo tolik vody, že se nad tím dnes pozastaví bohužel jen málokdo.

Nebýt Androidu a dnes již bohužel praktický mrtvého Symbianu, tak by dnešní definice smartphonu tedy mohla klidně znít "dumbphone s proprietárním OS" . Čili velmi omezený telefon, do kterého si můžete standardně nainstalovat pouze to, co vám jeho výrobce laskavě dodá přes svůj obchod.

Zajímavé je, jak se role "chytrých" a "hloupých" telefonů téměř obrátily a leckterý "hloupý" je dnes chytřejší než ten, kterému dal výrobce nálepku "smartphone" ;-D

Aneb "zlatý Sony Ericcson K800i a jemu podobné"....;-D

+1/0
16.9.2012 20:57

Oodi

Re:

K té poslední větě - jedině amen.

SE C702... poslouchal jsem z toho hudbu, browsil jsem po netu, psal na facebook i hledal spojení MHD... taky jsem posílal fotky mailem. Schválně kolik lidí s iPhonem (ale i ostatními hypersuper dotykáči) toho potřebuje víc.. :-)

0/0
16.9.2012 22:31

Drobeczech

Re:

Tak stačí ale pro mě je důležitej velkej displej proto mam S3.

0/0
17.9.2012 10:29

Beter

Re:

Já potřebuju víc.

0/0
17.9.2012 15:26

llynx

Kopie

Stejně jde jen o další kopii Iphonu. Podívejte na ten obdélníkový tvar.

+4/0
16.9.2012 20:19

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Kopie

Už někoho žalovali?

0/0
16.9.2012 20:41

llynx

Re: Kopie

Apple zažaloval i Izrael, protože použil v starém zákoně jablko.

+1/0
16.9.2012 22:16

eQuido

Re: Kopie

Jenže jim to soud odmítl přijmout. Mají prý zažalovat Evu za to, že jablko nakousla. :-P

+1/0
18.9.2012 17:08

Joe-cz

smartfoun

Mě je celkem fuk kdo s tím přišel první, mě akorát štvou ty nesmyslný soudní spory a nejvíce o display s rámečkem. Mě osobně žádnej smartphone neoslovil.

0/0
16.9.2012 17:23

poterienko

Čech?

Koukám, že možná draží nějaký čech/češka. Viz komentář:

Q: Hello, can you ship to the Czech Republic? How much would be the shipping cost?

A: Yes I can but I will have to wait until Monday to get the cost for you. I`ll get back to you some time on Monday. Thank you for your interest.

0/0
16.9.2012 17:07

doktor_bota

Re: Čech?

Z čeho tak soudíš? Prodejce odpověděl, že poštovné k nám zjistí v pondělí a že ji tazateli sdělí taky někdy v pondělí.

0/0
16.9.2012 17:41

eprieskum

Re: Čech?

Mozno to bol niekto z redakcie, aby mohli podat kompletnu informaciu o aukcii.;-)

0/0
16.9.2012 19:00

skate

Děkuji

Děkuji (za sebe) autorovi za pěkný článek a vzpomínku do ne až tak dávné historie. Tento přístroj jsem nikdy neviděl a doposud neznal. Prozo oceňuji, že se o něm autor zmínil a rozšířil mé povědomí. Jen více podobných článků a ne jen záměrných flame pro nahánění ratingu. :-)

+10/0
16.9.2012 14:11

Leopardo DiKardio+

Re: Děkuji

R^

0/0
16.9.2012 16:15

rudibundus

Re: Děkuji

Také děkuji, a to i spoludiskutujícím.

Dodnes jsem žila v přesvědčení, že prvním smartphonem byl Sony Ericson R380 z roku 2000.

0/0
16.9.2012 22:01

eprieskum

ohromujících 800 dolarů

Ak je 800 ohromujicich, co potom skoro 5000 dolarov, na ktore sa medzitym cena vysplhala.

0/0
16.9.2012 13:31

domorodecexportimportmoraviasro

Já vám nabídnu klidně svého IBM Simona

Já vám nabídnu klidně svého IBM Simona a nechci za něj ani 16 tisíc, ba ani 14, dokonce ani dvanáct. Za 10 je váš a to v mnohem lepším stavu. Funguje, je k němu baterie, stylus, pouzdro, jen nabíječka není. Já testuji na laboratorním zdroji...

http://bart.maxa.name/resize/images/2012-09-16_12-40-00_P1030636.JPG

0/0
16.9.2012 12:41

jazapp

Re: Já vám nabídnu klidně svého IBM Simona

Já ho klidně koupím

0/0
16.9.2012 14:29

Hokki

Re: Já vám nabídnu klidně svého IBM Simona

Za 10? Předpokládám, že je myšleno za 10000 Kč? To je tedy slušný kurz k dolaru ve světle aktuální ceny na Ebay! Jsem zvědavý, jestli se jazapp ozve, jak jsi dodržel slovo. ;-D

0/0
16.9.2012 14:36

jazapp

Re: Já vám nabídnu klidně svého IBM Simona

Zatím nic :)

0/0
16.9.2012 22:10

ten_co_leha_s_ovci

Prvni rozhodne ne!

Apple definoval platformu o tri roky driv zarizenim Newton, ktere uz v te dobe melo ambice na masove rozsireni. Zel bohu se stalo az s prvni generaci iPhone. Libi se mi cesta vyvoje napric uzivatelskoo zakladnou: korporatni uzivatel -> geek -> bfu. Nutno dodat ze stabilita Palmu se podarila dohnat az v tomto desetileti.

+1/0
16.9.2012 10:18

Andee in Red Book

Re: Prvni rozhodne ne!

Newton byl telefon?

+2/0
16.9.2012 10:55

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Prvni rozhodne ne!

Ne, ale je od Apple, takže to nevadí.

+18/0
16.9.2012 11:01

Hurych a synové, parní mlýny

Re: Prvni rozhodne ne!

;-D

0/0
16.9.2012 19:10

hellolleh

Re: Prvni rozhodne ne!

mozna se do toho prodaval gsm modul? Tak jak do ostatnich pda :-)

0/0
16.9.2012 11:05

looking

Re: Prvni rozhodne ne!

Newton byl přenosný počítač , který sice tenkrát neobsahoval telefonní modul, ale byl skutečně prvním zařízením nové koncepce, od kterého se pak odvíjeli postupně další - Treo, Palm a budoucí smartphony. Prostě to byla v té době zcela nová kategorie. Ale poněkud předběhl svou dobu , byl velmi drahý i pro velké fandy s dostatkem peněz a proto skončil.

0/0
16.9.2012 11:07

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Prvni rozhodne ne!

A co Zoomer?

0/0
16.9.2012 11:21

doktor_bota

Re: Prvni rozhodne ne!

Ten není od Apple, takže to nevadí.

+9/0
16.9.2012 11:46

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Prvni rozhodne ne!

Ten se prostě nepočítá.

+1/0
16.9.2012 11:49

thib

...

"Úhlopříčka displeje byla 4,6 palce, takže by se dnes Simon neztratil"

;-D;-D;-D

+1/0
16.9.2012 10:16

xBaHnO

FAT32

To tezko, FAT32 je z roku 1997, mohl ale mit FAT16 a nemohlo ho to trapit...

+2/0
16.9.2012 9:07

Rudý přízrak fights for freedom

Re: FAT32

R^ a me v tom clanku neco nesedelo :-), ale tohle ta blbost mi nedosla.

0/0
16.9.2012 9:56

looking

Ať už se to mnohým líbí a nebo nelíbí, tak používání a rozšíření smartphonů přinesl až Apple . Do té doby to byla doména hrstičky nadšenců, kteří píchali do nedokonalých displayu nějakým klacíkem, bez dalších aplikací atd. Kdyby Apple tento směr nezdokonalil do uživatelské podoby včetně obchodů s aplikacemi,hudbou, jednoduchou synchronizací a dalším, tak dodnes pícháte tím klacíkem ,mačkáte puntíky a Android by vůbec neexistoval. Co by jste si počali?:-)

+6/0
16.9.2012 9:01

mikiqex

Re: Ať

Jediné, s čím s vámi souhlasím je, že do doby iPhonu měli tato zařízení fakt jen ti, kteří to potřebovali, Apple to protlačil i mezi ty ostatní. Vše ostatní není pravda. Bez dalších aplikací? Pro Palm i WinCE/WinMo jich byly tisíce, mnohdy relativně kvalitnější, než je tomu nyní. Zařízení se pomocí BT párovaly s mobilem, takže tam zárodek mobilní komunikace byl. Obchody s aplikacemi byly také, třeba FreewarePalm (největší portál pro bezplatné aplikace na PalmOS) měl vlastní prográmek, pomocí kterého bylo možné stahovat a instalovat aplikace už někdy před deseti lety. Synchronizaci bych také neshazoval, protože až Apple zavedl "vše se nastaví v PC, zařízení se pouze používá", kde se synchronizuje fakt všecho se vším, ale PIM a základní data bylo možné mezi zařízením a počítačem synchronizivat rychle a jednoduše. Stylus je mnohem přesnější na menší displeje, které tenkrát prostě být musely, ostatně byly i na PC. A tlačítka? Zlaté hardwarové QWERTY klávesnice! Nezabírají půlku displeje.

+10/0
16.9.2012 9:24

rudibundus

Re: Ať

Souhlasím - až na to, že za masovým rozšířením smartphonů podle mého názoru stála Nokia se Symbianem.

Apple poté pouze masově protlačil svoje iZařízení, které označil jako smartphone.

0/0
16.9.2012 21:27

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Ať

kdyby nebylo Apple, dockali bychom se masoveho rozsireni smartphonu o pulroku (mozna i o rok pozdeji), v dobe kdy Apple o zadnem smartphonu jeste nevedel, tu uz davno byl Palm a byly tu Winodws Mobile. Treba ja jsem si poridil Asus MyPal A620 nekdy v roce 2004. Ano nejednalo se o smartphone, pouze PDA, ale pamatuju se, ze uz v te dobe jsem zvazoval, zda jit do tohoto nebo neceho drazsiho, kde uz telefonni modul byl pritomen. Nakonec jsem se rozhodl pro dve oddelene zarizeni, tedy PDA a obycejny mobil. Apple prinesl do segmentu smartphonu jedinou vyhodu, to ze se po jeho vzoru smartphonu chytil Samsung a zacal s masovou vyrobou, cimz se smartphony zlevnili.

+4/0
16.9.2012 9:30

anonymousCZ

Re: Ať

"dyby nebylo Apple, dockali bychom se masoveho rozsireni smartphonu o pulroku (mozna i o rok pozdeji), "

To tak osobne o tom velice pochybuji. Viz jak vypadal android tehdy. Dalsi Windows MObile pro geeky.

+2/0
16.9.2012 9:58

doktor_bota

Re: Ať

O tom nepochybuj, prostě by jen kapacitní displeje prorazily trochu později. A Android byl vždy navrhován tak, že se ke GUI choval jako k běžné aplikaci, v tom by problém určitě nebyl.

0/0
16.9.2012 10:04

Rudý přízrak fights for freedom

Re: Ať

evidentne si Winodws Mobile nikdy nepouzival a Palm asi taky ne, ani jeden totiz nebyl ani trochu geekovsky, naopak Windows Mobile (minimalne WM2003, jak to bylo predtim nevim) byl uzivatelsky velmi privetivy, ne nepodobny klasickym Windows. Problemem Windows Mobile bylo, ze byl navrzen na ovladani stylusem a proto se dnes zarizenim s WM6 a WM6.5, ktere se rozsirily v dobe, kdy uz jsme zacali na mobily patlat prstem, smejeme. Ano mam telefon s WM6.5 a pouzivat to je voprus, ale ten OS ma sve koreny nekde v roce 2000, kdy Apple o smartphonech nevedel vubec nic. Prave MS byl proste prukopnik, kteremu ujel vlak.

+2/0
16.9.2012 10:43







Najdete na iDNES.cz