Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nokia Lumia 920 nemá slot pro paměťové karty. Narušil by čistý design

Vrcholný model v nabídce firmy Nokia se musí obejít bez podpory paměťových karet z estetického důvodu. Slot by podle viceprezidenta společnosti Kevina Shieldse narušil čistý design.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

niko7

Mohl byt uvnitr

Pro vymenu by se musel sice telefon rozdelat, ale byl by tam a mohl by se pouzivat.

Na jednu stranu se 32GB a se skydrive karta az tak nutna asi neni, ale i tak je to skoda.

Jinak moje zkusenosti se slotem na pameti jsou takove, ze kdyz je z vnejsku pristupny (netreba rozdelat foun), dostavaji se tam necistoty a prach a po case jsem s nim mel problemy. Take se obcas zavadilo nechtic o kartu a ta se vypojila. Coz dokazalo zpusobit zatuhnuti. Takze karta uvnitr, by problem asi nebyl.

Myslel jsem si, ze jej tam nedali jednak k vuli cene a jednak nebylo kam a museli by telefon jeste zvetsit, az by byl neprodejny.

0/0
9.9.2012 22:15

doktor_bota_2

Re: Mohl byt uvnitr

Cenu by právě mohli snížit, protože by stačilo 16GB interní úložiště a možnost rozšíření kartou dle libosti, to jsou 2000 na ceně dolů.

0/0
9.9.2012 22:19

aliencz

Re: Mohl byt uvnitr

Rozdělávací telefon v roce 2012 skutečně nelze považovat za TOP produkt. Nemá smysl dávat kartu dovnitř, to je hloupost a technický paskvil, mnohem efektivnější je dát tam rovnou paměťový čip. Je zpravidla mnohem rychlejší a 100% spolehlivý. Jinak s těmi nečistotami máte pravdu a především je to jeden z hlavních argumentů, proč výrobci, jimž záleží na designové čistotě a zároveň na maximální spolehlivosti od slotů na kdeco ustoupily.

0/0
10.9.2012 10:16

JJ..

Dotaz

Dneska jsem mel moznost si ozkouset HTC Titan, bylo to na chvili, tak nemuzu moc hodnotit, ale co me hodne zklamalo, byly fotky. Oproti 4S fakt prachbidny, rozmazany, barvy sileny. A pritom na papire vypadaj oba fotaky prakticky stejne. Cim to? Je mozny, ze to udela Retina displej? Nebo tech duvodu bude vic? Asi ...

0/0
9.9.2012 22:13

niko7

Re: Dotaz

Retina tezko. Proste levnejsi fotak :-).

Jinak retina (schopnost rozpoznani pixelu) je relativni pojem, zalezi jak ma kdo dobre oci a take pri zobrazovani je mozne delat kouzla. Budes li koukat zblizka na film na velkem monitoru. Uvidis jej pod velkym uhlem a pixely te asi trapit nebudou. Co potom na nejakem founu, co ma misto 24" jen 4.5".

0/0
9.9.2012 22:22

nazi punk

odůvodnili si to hezky

ale já bych přeci jen chtěl ten slot. škoda. jinak bych potácející se nokii rád podpořil, páč třebas N9 je milášek :-)

0/0
9.9.2012 21:21

GLOSATOR3008

NOKIA?

Neznám, ale pokud to má OS Android, tak to vyzkouším. R^

+1/0
9.9.2012 19:54

skate

Re: NOKIA?

Nevyzkoušíš, na to tvůj taťka nemá.....;-) Ale když budeš hodný a budeš se dobře učit, tak ti možná koupí nějakou bazarovku....

+3/0
9.9.2012 21:03

eprieskum

Re: NOKIA?

Preco bazarovku? Staci pockat par mesiacov a nova 920 bude za bazarovu cenu.

+2/0
9.9.2012 21:14

aliencz

ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

V roce 2007 Apple představila světu první smarphone nového typu, který neměl žádný slot na USB, nebo nějakou tu flash kartu. Od té doby se prodalo nejméně 350 milionů těchto přístrojů. Obdobnou filozofii Apple razí i u iPadů, které doslova válcují konkurenci. (říká se, že z deseti prodaných tabletů je osm iPadů). Dohromady to bude téměř na půl miliardy přístrojů bez slotů na karty. Vyslovit myšlenku, že Nokia bez slotu na karty nemůže uspět, je obyčejná ignorace faktů posledních 5-ti let v otomto průmyslu. Potřebujete-li nutně slot na kartu, kupte si jiný telefon. Pro ty ostatní doporučuji přemýšlet o filozofii přístrojů bez slotů, schopných se pospojovat bezdrátově a změnit v tomto duchu nakládání s daty. Fakt je to super, když si na to zvyknete. Stojí to za změnu, navíc je to změna vpřed, nikoliv vzad.

0/0
9.9.2012 19:50

tomrak

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

ipady zadnou konkurenci nevalcuji. konkurenci valcuji pravnici v ruce s patenty na obdelnik.... moc dobre si uvedomili, ze ipad by uz davno nasledoval iphone, kdyby apple nezneuzival patentove zakony nejlepsi tablety s androidem v evrope, usa, australii - proste na hlavnich trzich... nastesti i tohle se uz meni.

+3/0
9.9.2012 20:38

pettyo

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

To je teda pěkný nesmysl.

+1/0
9.9.2012 20:51

skate

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Ale zvedlo mu to určitě trošku sebevědomí, jak to "hezky" sesmolil....;-)

+1/0
9.9.2012 21:06

kenx

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Nebudu soudit dle sebe ostatní, ale sám jsem věděl co chci, udělal porovnání, pro můj pohled na rodinný tablet s co nejvíce bezúdržbovým provozem to iPad vyhrál na plné čáře a několik měsíců spokojeného užívání překonalo i mé dosti optimistické představy. Začnu tím, co iPadu nejde a tím je prohlížení webu. Safari je dobrý prohlížeč pro některé weby, ale pro jiné ne. Nedivím se, že třeba Facebook vyvinul vlastní nativní aplikaci, protože FB stránky s velkým množství komentářů se tahají pomalu (rychlý net doma samozřejmě mám, na stolním PC tento problém není) a co je horší, dochází k chybám překreslování či dokonce pádu Safari. Také třeba prohlížení The Verge není optimální. Hlavní důvod, proč iPad tolik pochválím jsou aplikace a to zejména výukové pro děti. Podařilo se mi najít mraky opravdu kvalitních aplikací pro tento účel a přibývají i ty kompletně lokalizované (hlas). Je to samozřejmě o ekosystému, iPad má většinu trhu a vývojáři píší primárně pro něj. Jako uživatel jsem spokojený.

0/0
9.9.2012 21:40

tomrak

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

tak urcite ipad ma zpusob pouziti, pro ktery je idealni.. ale ma reakce se vztahovala k valcovani.... nebyt masivni patentove valky apple vyhradne proti potencialne nejsilnejsi konkurenci, tak uz je taky kolem 20% na tabletech... holt americke soudy preji americkym vyrobcum...

0/0
9.9.2012 22:48

aliencz

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

To je jenom tvoje vlastní doměnka. Na trhu je nepřeberné množství tabletů, stačí se podívat do kteréhokoliv obchodu online. Tvé teorie by měli váhu, kdyby byl na trhu jenom iPad, protože všichni ostatní by měli zakázaný prodej. A to při pohledu do obchodů rozhodně nemají. Lidé si tedy mohou kupovat dle libosti i jiné produkty.

0/0
10.9.2012 10:26

aliencz

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Zajímavá informace o tom Safari. Já tedy za celou dobu nezaznamenal tebou popisované jevy. ZKoušel jsem používat i nedávno vydanou Operu a Chrome pro iOS, ale vrátil jsem se zpět k Safari. Alternativa k Safari však je. Lze si tedy vybrat i na iPadu.

0/0
10.9.2012 10:23

aliencz

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Je-li 7, nebo 8 z 10-ti tabletů iPad, tak to není válcování konkurence? A co to tedy je? Jediný model proti všem s obrovskou převahou. S patenty to nemá vůbec nic společnho, trh je  zaplaveny asi 50-kou produktů od konkurenčních firem a často za velmi nízké ceny. Realita je taková, že se válejí na pultech či internetových stránkách online obchodů, ale nikdo je nijak zvlášť nekupuje. Všichni kupují iPady :-) Víš, to je realita, to není žádný vylhaný výmysl.

0/0
10.9.2012 10:20

doktor_bota_2

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Já bych svoji reakci shrnul na následující větu: Většina lidí si koupí jiný telefon a Nokia půjde do kytek. Z celé řady důvodů, to zbytečné ochuzení top modelu o možnost rozšíření paměti je jen marginálie.

 

Co se týče tvého názoru na nepotřebnost SD karet, viz níže uvedené autorádia a zvyšující se podíl těch se slotem. Bezdrátové propojení je bohužel silně limitováno dostupností sítí a jejich rychlostí. Na doma, ve škole či v práci super věc, na chatě s "éčkem" nebo v zahraničí je to často neřešitelný problém.

+1/0
9.9.2012 21:34

kenx

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Ano, tam kde je mizerná datová síť nebo si v zahraničí nezaplatím datový roaming je prakticky jakýkoliv smartphone více či méně k ničemu. V případě WP by to třeba mě bylo hodně k ničemu, protože jsem si zvykl využívat spoustu cloudových služeb a informací z webů. Dokumenty na Skydrive, Facebook, streamování hudby ze Skydrive, Skype, online mapy, Wikipedia, KhanAcademy, to vše používám každodenně a bez nich se můj smartphone stává jen hodně hloupým mobilem. Nedal jsem za telefon 20 tisíc, stál mě 8 a mám firemní tarif včetně dat a roamingu, ještě jsem nedoplácel ani halíř, ale i kdyby mi ho firma neplatila, na datovém tarifu bych u smartphonu rozhodně nešetřil.

0/0
9.9.2012 21:48

doktor_bota_2

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Webové služby jsou obvykle už optimalizované pro pomalé připojení, dá se to, kromě toho streamování. Jakmile se ale pokusíš nahradit lokální úložiště webovým a chceš si na zmíněné chatě pustit třeba film, máš pech... A opakuju už po milionté, jde o možnost, ne o povinnost. Proč se vzdávat možností jen proto, že je momentálně teď nevyužiju?

0/0
9.9.2012 21:54

entony13

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

na chatu dost lidí vozí notebook a nebo netbook, nyní i tablet, stejně většina lidí 30+ nesleduje filmy na mobilu, ti si budou často hledat telefon podle jiných kritérií než možnosti přehrávat na něm filmy. Natáčení videa a přehrávání filmu provádí na mobilu zlomek uživatelů. Stejně jako většina digitálních kamer leží ve skříni, protože se nikomu nechce stříhat videa, tedy mimo fandů. Znám několik lidí, kteří si koupili videa na střih, nikdo nic nestříhá, ale zaplatili dost peněz zbytečně. Někdo dal všechny peníze za mobil a tak na něm dělá vše, chudák....

0/0
9.9.2012 22:07

doktor_bota_2

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Ano. A malé rozlišení je lepší než velké, protože nepotřebuje tolik výkonu a energie, jak jsi níže napsal. A SD karty jsou na nic, protože jsou malé a člověk je snadno ztratí, jak jsi napsal tamtéž. A čím je elektronika menší a kompaktnější, tím je levnější ji vyrábět, proto i ten nejlepší tablet musí být levnější než nejhorší netbook, jak jsi tvrdil nedávno. A obávám se, že se neshodneme i v celé řadě jiných věcí.

0/0
9.9.2012 22:18

entony13

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

tablety budou levnější než netbooky, již se to blíží.....

0/0
9.9.2012 23:20

doktor_bota

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Ano, protože žádné netbooky nebudou, trolle.

http://notebooky.idnes.cz/konec-netbooku-01m-/vyrobci.aspx?c=A120905_181739_vyrobci_vse

0/0
9.9.2012 23:32

entony13

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

padnou pod 5000 kč, jak jsem kdysi psal....Microsoft bude pokračovat po Amazonu...

0/0
9.9.2012 23:34

TC2001

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

A někdo dal ještě více za iPhone a neprohlédne si na něm ani video, chudák :-/

0/0
9.9.2012 22:20

aliencz

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Takový iPhone neexistuje, na kterém by nešlo přehrát video. Nedisponoval by funkcí nahrávání v rozlišení HD.

0/0
10.9.2012 10:35

aliencz

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Stále se bavíš o nesmyslných argumentech pro obhajobu slotu. Zbytečně, protože já proti slotu nic nemám. Ať si jej pořídí každý, kdo bez něj nemůže být. Moje argumentace vyjadřuje realitu stavu, že minimálně půl miliardě klientů nechybí určitě (to jsou ti, kteří vlastní některý z produktů Apple) a nejméně další půlmiliarda bude těch ostatních, kteří sice mají nějaký ten telefon se slotem na nějakou tu kartu, ale ani o tom nevědí, nebo nemají žádný důvod tuto věc vůbec používat. Co se týče argumentu s "chatou", obvykle lidé nejezdí na chatu proto, aby se tam pak dívali na fimy a ještě k tomu na mobilu :-) To třeba já považuji spíš za jistou formu masochizmu až sebemrskačství. Věř, že ne. A pokud ano, vyvztává otázka, k čemu jim ta chata vlastně je. Doma si mohli pustit onen film na metrové plazmě. To samé platí o dovolené v zahraničí.

+1/0
10.9.2012 10:33

mim7

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Psal jsem o syndromu iOvce a ejhle, už jsou tu. :-)

0/0
9.9.2012 21:41

TC2001

Re: ŽIVOT BEZ SLOTU NA SD KARTY JE NAPROSTÁ POHODA

Na tom právě pokulhává demokracie, tedy že většina lidí vůbec není soudná. Názor který zastáváte bude pravdivý až bude mobilní net: 1) Levný, 2) Rychlý, 3) Všudypřítomný no a uznejte, že v ČR není ani jedno. Krom toho, kvalita jde většinou spíše proti masovosti.

0/0
9.9.2012 21:53

Hlinda

??

Vetšina uživatelů telefony Nokia nepoužívá???

0/0
9.9.2012 7:47

nawason

Re: ??

?

0/0
9.9.2012 11:15

psycholog.idnes

Re: ??

ne, doslova "většina uživatelů i tak úložiště v telefonech nevyužívají." Takže bych řekl, že je to blbost jak obsahově, tak mluvnicky.  Jsme na Lupě, ne?;-)

+1/0
9.9.2012 12:16

katano

k čemu pamětovou kartu KDYŽ >>>>>>.

>>>>>>>>>> se můžu s tímto mobilním aparátem Nokia Lumina 920, připojit na INTERNET  ? ? ?

       PS : dobrou noc. :-P

0/0
9.9.2012 0:11

Hlinda

Re: k čemu pamětovou kartu KDYŽ >>>>>>.

Rychlost????

Nesmyslné datové limity stávajících opů.

+3/0
9.9.2012 7:48

mim7

Re: k čemu pamětovou kartu KDYŽ >>>>>>.

+ Mizerný signál v řadě lokalit.

0/0
9.9.2012 9:00

aliencz

SLOT JE MRTVÝ

Že by snaha o prokázíní existence "životně důležité" SD karty? Chlapci a chlapi, v roce 2012 už bychom mohli uznat, že tahle miniaturizovaná "floppy disketa" už je hodně zaschlé "sperma" :-) Chápu, že exitují jedinci, kteří bez ní ještě nedovedou existovat, stejně jako ještě dnes existují lidé s počítači, kde používají skutečné diskety a jim trh nabízí nepřeberné množství produktů s nekonečným množstvím všelijakých slotů. Určitě také někdo velmi rychle vyrobí externí slot, který umožní v tom životně důležitém momentě připojit SD kartu do Nokie a zachránit někomu život. Já žiju s iPhony a iPady už 3 roky a externí SD slot jsem použil asi 2x a to jen u tabletu a to na zobrazení fotek.

0/0
9.9.2012 11:19

doktor_bota

Re: SLOT JE MRTVÝ

A když ti dojde místo, tak si koupíš iPhone, kde je ho víc?

0/0
9.9.2012 11:55

janbrezen

Re: SLOT JE MRTVÝ

promazes ty zbytecnosti co tam mas, 32gb bezcenneho balastu

0/0
9.9.2012 12:03

doktor_bota

Re: SLOT JE MRTVÝ

Já mám z 80 GB volných 20 a balast tam nemám, jen filmy, hudbu a komixy. Když bych si chtěl vzít někam větší množství filmů, koupím za pár stovek druhou kartu a prostě je přehodím, ty budeš mazat... a pro návrat do původního stavu den stahovat, tedy pokud se nepotkáš s FUP. Příjemnou zábavu.:-)

+2/0
9.9.2012 12:14

aliencz

Re: SLOT JE MRTVÝ

V pohodě. My to vážně chápeme. Jsi prostě uživatel, který má rád v telefonu hodně hudby a filmů a rád si sebou brává na cesty záložní karty s dalšími filmy a hudbou. Tak si prostě koupíš telefon, který ti maximálně vychází vstříc tvé zálibě. Já mám pro strýčka příhodu externí iFlasDrive od Photofastu a ještě jsem ho nepotřeboval. Takže to jde i u iPhonů. Prostě velká hromada lidí nevyužívá telefon jako ty a slot pro kartu je pro ně naprosto nepotřebná věc. OK?

+1/0
9.9.2012 12:32

doktor_bota_2

Re: SLOT JE MRTVÝ

Jistě, reagoval jsem jen na tvé zaschlé sperma ve tvém úvodním příspěvku.:-)

+2/0
9.9.2012 12:38

janbrezen

Re: SLOT JE MRTVÝ

to co jsi jmenoval je balast, dobre, chci se podivat na film, ovsem nehcpau proc bych po shlednuti nekde ve vlaku a vymazani ho mel chtit znovu do mobilu nahravat, nejsme magor ne abych skladoval v mobilu filmy

0/0
9.9.2012 14:15

doktor_bota

Re: SLOT JE MRTVÝ

Takže si ho v tom vlaku stáhneš? A kam jezdíš, jestli se můžu zeptat - z Aše do Znojma?

0/0
9.9.2012 14:31

entony13

Re: SLOT JE MRTVÝ

na mobilu sleduje filmy omladina, starsi na to maji tablety a notebooky ......

0/0
9.9.2012 16:01

Skadi

Re: SLOT JE MRTVÝ

Starsi omladina? To by sedelo. Na filmy chodim do kina, popr. doma na TV, ale nikdy na notasu no tfuuuj.

0/0
9.9.2012 16:27

entony13

Re: SLOT JE MRTVÝ

když jsem mimo domov a není co dělat, tak jsem si již několikrát pustil film, asi by na ně stačilo celkem 16 GB :-). Jinak uznávám, že 3D jedině v Imaxu a pořádný film v pořádném kině, koukat na film na displejii 5,3" je jako koukat průzorem z tanku.....

0/0
9.9.2012 19:11

entony13

Re: SLOT JE MRTVÝ

v "mém" okolí se starám o PC a telefony 15 lidem od 18 do 80 roků, nutím jim své potřeby a téměř nikdo nepotřebuje SD karty, v autech jsou autorádia s USB a nebo na iPhone ( jediný iPhone dělá nejméně problémů s připojením do auta, v lepších vozech je vše nachytané). Jeden student s HTC zápasí s filmy, protože se nudí a je mladý. Jinak tak mapy světa, pár fotek a nikdo si netočí video, protože se jim ho nechce stříhat..... Nemám nikoho, kdo by neměl svůj počítač a nebo notebook, mimo studenta hračičku nemám nikoho, kdo by potřeboval výměnou kartu do mobilu, každý žijeme v jiném světě, já žiji mezi běžnými uživateli

0/0
9.9.2012 12:43

doktor_bota_2

Re: SLOT JE MRTVÝ

Jen tři poznámky - těch 15 lidí, kterým (jak píšeš) nutíš své potřeby, nejsou reprezentativním vzorkem. Pokud má autorádio USB konetor, má čím dál častěji i SD slot. A poslední - příprava na iPhone bude s novým koněm ve stáji poněkud... obsoleted.

0/0
9.9.2012 12:50







Najdete na iDNES.cz