Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žádné překvapení: Nokia dominuje smartphonům se systémem Windows Phone

Podle analytické společnosti Localytics patří Nokii více než polovina celého trhu se smartphony s operačním systémem Windows Phone.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

231/4

To Nokii asi moc nepomůže.

Většina z nuly je stále nula.

0/0
6.9.2012 10:15

highway

Vyznam teto informace je nulovy

Informace "Nokia dominuje smartphonum se systemem Windows Phone" je naprosto nijaka a jde predevsim o marketinkovy tah, ktery mnoho lidi spolklo i s navijakem. Kdyz reknu, ze automobilum s wankelovym motorem dominuje Mazda, je to uplne stejne - jejich podil na celkovem trhu je minimalni, ale wankela maji predevsim Mazdy.

Prelozeno do lidske reci: Nokia "dominuje" na cca 2% trhu se smartphony.

0/0
5.9.2012 16:15

JJ..

Se.te na Nokii, Apple potvrdil, ze 12. "to" predstavi.;)

To tady zase bude pekne dlouho nablito.:D

0/0
4.9.2012 18:48

aliencz

DOŠLO NA MÁ SLOVA :-)

S nadhledem :-) Nicméně ano, bylo to zcela jasně očekáváno i proklamováno, navzdory všem škarohlídům, se teď třeba potento :-)

0/0
4.9.2012 16:02

Johanes

Re: DOŠLO NA MÁ SLOVA :-)

Buď v klidu, nikdo se z tebe, ani z Nokie nepotentuje ... ;-)

0/0
4.9.2012 16:29

D.E.S

Tak osobně očekávám, že se na tyhle přístroje vrhnou firmy.

Konečně budou mít nějaké zařízení pod plnou kontrolou. To firmám teď velmi, ale velmi chybělo. Jakmile se to rozšíří do firem, tak se to následně rozšíří i mezi sprostý lid :)  Já to vcelku vidím optimisticky, přestože teď používám Android.

0/0
4.9.2012 14:13

Pyranha

Marketplace

Chtělo by to do reklamy hodit i zmínky o marketplace, pořád mi přijde, že se o něm skoro vůbec nemluví. Lidi se toho budou bát, že tam nic nenajdou, nebo že to bude hrozně drahý. Tohle je podle mě velkej kámen úrazu. Android je tak nějak propagovanej s dovětkem hrozně moc free aplikací a i placený se daj v pohodě nakoupit na ulozto. Něco podobnýho by se hodilo i WP. Neobhajuju krádeže aplikací, ale prodejům telefonů to určitě přispívá, pokud si kupujete telefon za 3 tisíce, nějak neočekáváte, že do něj nacpete aplikace za další tisíce.

Vše ostatní už WP 8 má, navíc Lumie jsou zatím fakt krásné.

0/0
4.9.2012 11:23

kenx

Re: Marketplace

Nebude to Marketplace, ale Windows Phone Store, po vzoru Windows Store pro Windows 8/RT. Současný proces schvalování aplikací byl vývojáři kritizován a už při současném počtu aplikací to MS nestíhal. Na rozhraní je také co zlepšovat, uživatelé zpravidla používali různé aplikace - služby s vlastními indexy aplikací a odkazem do Marketplace. Jak znám Microsoft, bude se snažit využít času do poslední chvíle některé tyto myšlenky s větším či menším úspěchem promítnout přímo do svého softwaru. Stejně jim nevěřím, že už mají WP8 ve verzi blízké finální, je hrozně málo úniků, které by potvrzovaly již použitelné buildy, WP8 stále považuji za vysoce experimentální verzi.

+2/0
4.9.2012 11:46

D.E.S

Re: Marketplace

Já bych řekl právě naopak, MS a NOKIA si nemou dofolit žádné problémy a tak na tom stále fest makaj, aby to nemělo žádné problémy.

0/0
4.9.2012 14:15

kenx

Re: Marketplace

Právě proto, že si nemohou dovolit problémy, se domnívám, že zahájení dodávek Lumií s WP8 se hned tak nedočkáme. Hardware Nokia vyrobí, ale software tam bude třeba aktualizovat. Dát zákazníkovi verzi, se kterou nebudou vývojáři MS 100% spokojeni, to by byl nepřijatelný hazard a zrovna Sinofsky by si měl ošéfovat, aby se to nestalo.

0/0
4.9.2012 19:25

anonymousCZ

Uz je tu

fujtajbl08? ;-D

+3/0
4.9.2012 9:10

doktor_bota

Re: Uz je tu

Ano, a dnes tady má dokonce kamaráda.:-)

0/0
4.9.2012 9:26

fj08

Fakta

Telefonů se systémem Bada se podle Gartneru prodalo stejně jako s WP (rozdíl 0,1% je hluboko pod přesností těchto odhadů). Přesnější statstika IDC, však už uvádí že WP se v Q2 prodalo podstatně více než Bady. Navíc nutno dodat, že Bada je trhu podstatně déle, a taky to že Bada (na rozdíl od WP) je určena pro levné a masově prodávané telefony.

Dale Nokia již dříve potvrdila, že ne všechny nové telefony budou mít WP8, to se bude týkat jen vyšších modelů, které budou mít WP8. Pro nižší modely (např nástupce Lumia 610 a 710) bude nadále používat systém WP7 (konkrétně WP7.8).

+4/0
4.9.2012 8:12

Rady4

oziveni

Tak na to oziveni si pockam :-) Bude to vic jak 3% ? :-D

0/0
4.9.2012 7:24

doktor_bota

Re: oziveni

Bude, telefony s W8 si spousta lidí koupí, protože se budou domnívat, že na telefonu spustí totéž, co na PC. Postupem času se vyjasní, jak ono je to s tou kompatibilitou a zájem citelně poklesne, zvlášť pokud obě významné konkurenční platformy neusnou na vavřínech...Můj odhad finální penetrace W8 na mobilech je 10%.

+1/0
4.9.2012 7:28

IvanL

Re: oziveni

Třeba já si Nokii s WP8 koupím proto, že již teď výbornou zkušenost s Lumií 800. Nekoupím si naopak nic s Androidem protože jsem měl Galaxy Nexuse (ICS 4) a nevyhovoval mi. Nekoupím si nic se Symbianem protože je již odepsán (i když jsem s ním byl na N8 spokojený).

Nesmyslné konstrukce, jako že si to lidi nekoupí proto, že si budou myslet, že si na tom pustí totéž co na PC, ... to muselo asi dát hodně práce vymyslet.

+9/0
4.9.2012 8:08

doktor_bota

Re: oziveni

Ty "nesmyslné konstrukce" živí velmi rád Microsoft svými oficiálními vyjádřeními, Ivánku. A plácání na téma výborné zkušenosti s WP7 versus ošklivý Android slýchávám od Nokia Boys častěji, než by odpovídalo zastoupení WP7 na trhu - je vás méně než homosexuálů, víš to?:-P

+4/0
4.9.2012 8:48

IvanL

Re: oziveni

Mě je ovšem jedno jak často doktor_bota slýchává nebo neslýchává názory na cokoli a je mi i jedno jaké má to cokoli zastoupení na trhu. Já si danou věc zkusím (a nemusí to být zrovna mobilní telefon) a když mi vyhovuje, tak ji používám. Dokonce si pak dovolím svůj názor zveřejnit, což u některých vyvolává poněkud neadekvátní reakce.

+2/0
4.9.2012 12:47

doktor_bota

Re: oziveni

...se kterými jsi začal, Ivánku, tak se uklidni a příště nevol konfrontační tón.:-P

0/0
4.9.2012 16:57

aliencz

Re: oziveni

Zato Vás je jako much :-) Chtělo by to plácačku :-) Můžete žvanit, můžete blábolit, ale to je tak všechno. Čas ukáže to, co je zřejmé už teď. Nokii se podaří velký comeback minimálně na ziskovou úroveň a to je v současné situaci Nokie sakra dobrý výhled. Nepotřebuje ovládat polovinu trhu k tomu, aby byla v zisku. To klidně přenecháme Samsungu a Androidu. Nokii, MS s Applem stačí těch 20% dohromady.

+1/0
4.9.2012 16:05

doktor_bota

Re: oziveni

Tvoje věštecké nadání mě fascinuje, víc neřeknu.:-P

0/0
4.9.2012 16:56

231/4

Re: oziveni

I kdyby nokia ovládala těch 20 % sama tak bych to nenazýval VELKÝM comebackem.

Nehledě na nesmyslnost té Vaší poslední vět. MS vlastní mobily nemá, takže nemůže ovládat ani zlomek procenta a pokud by Nokia s Apple ovládaly 20% dohromoda, tak by Nokia jen paběrkovala.

0/0
6.9.2012 10:13

aliencz

Re: oziveni

A proč ne? Nokia potřebuje vydělávat, být zisková. K tomu nepotřebuje polovinu trhu. Stačí to jen dělat chytře. Pokud bude Nokia držet třeba 10%, tak bude držet 10% také MS, neboť má v Nokiích svůj OS. Jde jen o to, být v zisku, mít dlouhodobě funkční a ziskovou filozofii, strategii, záměr. Právě snaha o "zaplavení" trhu Nokii zničila. To může později potkat právě Samsung, neboť nedávno vstoupil do řeky, ve které "plula" kdysi Nokia. Není špatné se učit od těc, kteř jsou dlouhodobě "nahoře". A málo kdo může vyučovat v efektivitě tak, jako Apple. Jejich produkty spočítáš na prstech rukou, přesto jsou nejbohatší na světě.

0/0
6.9.2012 10:29

ggg2013@email.cz

Re: oziveni

Tak ta nesmyslná konstrukce je pro mě jediný pádný důvod vrátit se

z Androidu k Microsoftímu WP8. Pokud tuto slíbenou vlastnost nedodrží, mají smůlu,

zůstávám u androidu.

0/0
4.9.2012 9:13

shadowceek

Re: oziveni

Nokia fanboys opět na scéně? I když v tomto případě spíš v muzeu jako exponát z dávných věků. Těmihle řečmi jsme krmeni od vydání Windows 7. Neustálé "všechno bude" mi nápadně připomíná film Václav.

+3/0
4.9.2012 9:27

kontrapakt

Re: oziveni

WM byl rootovy system...WP je aplikacni system...kdysi by se dal srovnavat WM s androidem. Dnes se WP muze srovnavat jen s IOS, otazka je, z jakeho kolace si WP ukousne...tedy jestli bude WP8 mit uspeh...jestli to bude z kolace androidu nebo IOS. Osobne si myslim ze WP nebude mit tolik prostoru na trhu a android bude dal rust...pac ho nic neohrozuje. Mozna horsi to bude s IOS, ale nic dramatickeho to nebude. Nokii s WP bych si koupil jedine kdyby mel dve rozhrani...jako ma W8. Pak by ten system byl zajimavej. Zatim to neni nic svetaborneho. Je to pekny na oko...proste jako iOS.

0/0
4.9.2012 10:39

Rady4

Re: oziveni

S tim by se dalo souhlasit, ale tech 10% bude spis jen zbozne prani. Schazi ryze manzersky model a to Lumie s designem pro deti rozhodne neni.

0/0
4.9.2012 8:39

ggg2014@email.cz

Re: oziveni

Tak přesně s touto vlastností počítám, že programátoři budou dělat verze programů pro arm i x86. Samozřejmě nebudu kupovat hned jak to výjde, počkám si cca. rok, jaká bude realita. Pokud dodrží co slibují, z mého pohledu není problém si mobil s WP8 koupit.

0/0
4.9.2012 8:47

doktor_bota

Re: oziveni

Ano, to je rozumný přístup.R^

0/0
4.9.2012 8:49

majkom

Re: oziveni

;-D tak pan uz ma predikci finalnej penetrace ;-D;-D;-D pane boze, co ty si za existenciu:D

0/0
4.9.2012 10:16

fj08

Re: oziveni

Třeba IDC odhaduje že to bude více jak 20%. Navíc WP již teď v největších zemích předstihlo dlohodobě zavedený RIM.

Nechme se překvapit :D

0/0
4.9.2012 8:16

fj08

Re: oziveni

http://wmpoweruser.com/kantar-windows-phone-has-overtaken-rim-market-share-in-usa-key-8-countries/

+1/0
4.9.2012 8:18

Return

Počkám

A klidně se k Nokii vrátím ,zatím mi android 4.0.4 vyhovuje ;-)

0/0
4.9.2012 6:20

katano

další jasný DŮKAZ že je NOKIA >>>>>>>>>

>>>>>>> nejlepším výrobcem Smatrphonům a nějaký iPhone. Ericsson, HTC, nebo Samsiung jsou NIC.

       PS : dobrou noc :-P

0/0
4.9.2012 0:34

JJ..

Re: další jasný DŮKAZ že je NOKIA >>>>>>>>>

>>>>>> ty >>>>>> uz >>>>>> to >>>>>> nehul >>>>>>>>>>

0/0
4.9.2012 0:42

Rady4

Re: další jasný DŮKAZ že je NOKIA >>>>>>>>>

Dukaz o velikosti 2,7% :-)

+1/0
4.9.2012 7:25

Mike757

Re: další jasný DŮKAZ že je katano >>>>>>>>>

i s jeho  "výkřiky do tmy" "méně bystrý"  a jeho příspěvky jsou veskrze přízemního charakteru. :-/

0/0
4.9.2012 9:59







Najdete na iDNES.cz