Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prototyp levného Windows Phone. Recenze Nokia Lumia 610

Nokia Lumia 610 je prvním pokusem Nokie vyrobit dostupný telefon s operačním systémem Windows Phone. A ačkoli je podle nás pořád trochu dražší, je v konkurenci podstatně zajímavější volbou než špičkové modely Nokie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

Nejde na tom Skype ...

Použitelné to asi je, za 5200+ (když vyloučíme šedivky) je to ale celkem drahé. Z technického hlediska by mi vadila hlavně (ne)výdrž na baterky. Srovnání třeba s HTC Wildfire S by nedopadlo dobře.

0/0
6.8.2012 17:09

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Skype zatím nejede, to je pravda, alespoň teda ne oficiální klient, jiné neofic klienti jedou.

Cena se pohybuje lehce nad 4tis (plnohodnotná česká záruka, je to eu distribuce což vzhledem záručním podmínkám nokie není šedivka. Skutečné šedivky (z asiie, afriky ... ) u nás prakticky neseženete.)

Výdrž baterie je naopak velmi dobrá, z podobně vybavených smartphonů jedna z nejlepších. HTC Wildfire S je subjektivně i objektivně horší (horší display, pomalejší, horší foťák, horší výdrž baterie, navigace). Asi jediným telefonem se kterým lze 610 srovnat (výbavou i cenou) je Huawei G300.

0/0
6.8.2012 17:21

pteryx

Re: Nejde na tom Skype ...

Máte právo na svůj názor. HTC Wildfire je sice "horší", ale má dostatek RAM, nacpete si do toho kartu jakou chcete a provozujete si v něm software jaký uznáte za vhodné, taky konstrukce mi přijde odolnější. Podle mě jsou to srovnatelné stroje, L610 má navrch v navigaci ale zase je o patnáct stovek dražší.

0/0
6.8.2012 17:46

Amper13

Re: Nejde na tom Skype ...

Proč by měla mít Nokia navrch v navigaci? Na Google Play jsou také kvalitní offline navigace zdarma.

0/0
6.8.2012 17:49

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Nevím o žádné plnohodnotné offline navigaci zdarma na google play. Zkuste prosím dát příklad...

0/0
6.8.2012 18:10

Andee

Re: Nejde na tom Skype ...

Už jsem ti to psal včera - třeba MapFactor Navigator.

0/0
6.8.2012 18:43

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Je to beta, zatím nepříliš použitelná, především nepřesné mapové podklady (chybějící ulice), špatné plnánování trasy, na složitějších křižovatkách nepoužitelná. Pochopitelně jde o beta verzi a určitě se tyhle problémy podaří vyřešit, otázka je jestli final verze bude zdarma. Zatím nelze doporučit.

Jaká další plnohodnotná navigace zdarma pro andorid (mluvíte v množném čísle, tak předpokládám že jich je spusta)?

0/0
6.8.2012 19:15

Andee in Red Book

Re: Nejde na tom Skype ...

Lžeš, používám tu navigaci cca dva měsíce a žádný z tebou popisovaných problémů se neobjevil. Mapy jsou často dokonce aktuálnější než u Sygicu, který mám koupený.

0/0
6.8.2012 19:53

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Nelžu, jedná se skutečně o betaverzei, co se týče problémů, stačí si přečíst uživatelské receznce přímo v google play, jednu čerstvou cituji "K čemu je navigace,která nezná polovinu ulic v Brně?Mimo město jsem raději ani netestoval. Pokud náhodnou má mapové podklady zasekává se,naviguje pozdě,pro vážně míněné použití nefunkční."

Zajímalo by mě, když ji dva měsíce používáte, tak k čemu přesně? cestou do školy a zpět?

Prosím o uvedení dalších plnohodnotných navigací zdarma pro Android.

0/0
6.8.2012 20:21

Andee in Red Book

Re: Nejde na tom Skype ...

Chápu, že tě to štve, ale i tato výhoda Nokie je definitivně v řiti. Víc to není třeba řešit. Maximálně bys mohl poskytnout seznam ulic, které to v Brně nezná. Jistě to nebude problém dát jich pár dohromady, když jich tam není polovina ;-D

0/0
6.8.2012 20:32

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Kdo říká že mě to štve? Mě to vůbec neštve naopak jsem rád :D

Jen kostatuji fakt, že tato navigace je zatím nepoužitelná.

BTW víš co znamená slovo "beta"?

Prosím aby jsi mi uvedl ty další plnohodnotné navigace zdarma pro Android.

0/0
6.8.2012 20:52

Andee in Red Book

Re: Nejde na tom Skype ...

Čekám na názvy těch ulic, lháři...

+1/0
6.8.2012 21:49

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Lhář jsi tu ty, prokazatelně jsi lhal s AnonmouseCZ, že akcie Nokie padají od zveřejnění výsledků za Q2 (které naopak stoupají) a že výsladky za Q2 byly zveřejněny již v červu. Jsi jen sprostý lhář.

Já čekám až mi dáš ten seznam plnohodnotných navigací pro android zdarma. Ptal jsem se první ...

Seznam chybějících ulic v nepoužitelném mapfactory ti můžu dát, bohužel se sem nevedjou ... je jich naprostá většina, je to bohužel obecný problém OSM.

0/0
7.8.2012 7:53

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Pár citací:

Testoval jsem po Zlíně. Ani nestahujte. NEPŘEHLEDNÉ, CHAOTICKÉ, NEPŘESNÉ. Jedu po třídě přes město, navigace každou chvilku ukazuje odbočení, dokonce i tam, kde žádná odbočka není. A to byl cíl vždy přímo po silnici. No HRŮZA!!!!!!!! S tímhle se dostat do neznámého města, tak osobně najdu tvůrce a rozkopu jim prdel. Pokud je to sranda, pak díky, moc jsem se pobavil. Jinak NAPROSTO NEPOUŽITELNÉ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ať si říká kdo chce, co chce, tohle bych nedával na market ani omylem.

0/0
7.8.2012 7:56

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Jezdit podle OSM dat je pouze pro masochisty, nepresne,chybi komunikace,spatne nebo vubec jednosmerky..nenapad mne zadne pozitivum krome toho ze je to zdarma

Nezná polovinu ulic!!!!

Je dost divný že i ve velkých mĕstech chybí jména ulic

0/0
7.8.2012 8:01

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Tak jsem po delší době opět otestoval navigaci a bohužel jsem trošku zklamán. Jak jsem psal již dříve, některé ulice co v začátcích navigace nenašla a po aktualizaci nebyl problém je najít, jsou v aktuální verzi opět neznámé. I ve velkých městech jako třeba Brno (konkrétně například ulice Křižíkova). Dřívější verze ji našla, teď opět neznámá (ikona s mrašícím se panáčkem). Tak nevím nevím kde je problém?

0/0
7.8.2012 8:03

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Velkým nedostatkem je dosavadní hledání trasy. Navádělo mi to přes parky, jednosměrky a cesty pro pěší, což není úplně košér :-). Měl jsem možnost otestovat při cca 300km cestě na 2 telefonech zároveň a nastávaly současně dost velké zmatky. V serpentýnách se navigace úplně pomátla a nevěděla kde jí hlava stojí. Dost často oba telefony jeli mimo cestu a nechytali se cesty. Na Desire HD mi nešlo spustit noční zobrazení. Na Xperii mini ano. (??) Zpět jsem pro jistotu naladil Be-on-Road. Přes všechno držím palce a dávám 4* pro inspiraci! ;-). Doufám, že ostrá verze bude vymazlenější.

0/0
7.8.2012 8:04

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

A tak bych mohl pokračovat dále, Navigace je beta a je zatím nepoužitelná, určitě se to časem odladí (třeba že autor začne používat komečně dostupné podklady vhodné pro autonavigaci místo osm) ale to už asi nebude zdarma. Máš tam i ty příklady ulic.

Tak teď prosím ty další plnohodnotné navigace zdarma pro android, lháři.

0/0
7.8.2012 8:07

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Vypada zajimave a autorum urcite patri chvala a dik za snahu vytvorit navigaci zdarma, bohuzel OSM jsou nejvetsi slabinou (aspon u nas v CR, jinde nemuzu soudit, protoze nemam vyzkouseno). To, ze nejde volit alternativni trasy, pripadne jine nedostatky v uzivatelskem rozhrani, jsou veci ktere autori urcite casem dopracuji a doladi. To, ze navigace vybira trasu, ktera je absolutne nejdelsi (netvrdim, ze vzdy, ale aspon co jsem zkousel - srovnavam s Navfree a NavDroyd), by se taky dalo prekousnout, hlavne ze clovek nejak dojede, kdyz nezna cestu, ale kvalitu map autori navigace (logicky) jen tak jednoduse neovlivni. Mimo vetsi mesta uz nenajde ani konkretni ulice (napr. Olomouc v pohode, Velky Tynec u Olomouce najde, ale Pricnou ulici ve Velkem Tynci uz ne). Proste bal bych se na navigaci spolehnout at uz v zahranici nebo v mistech, ktera neznam. V kazdem pripade drzim palce jak Navigatoru, tak OSM, protoze projekty jsou to pekne.

0/0
7.8.2012 8:01

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Ano každý můžeme mít jiný názor, smyslem je se tyto názory podělit.

Z uživatelského hlediska nevidím výhodu v tom že má Wildfire vice paměti, až na pár vyjímek (cca 1% aplikací) to nemá vliv. V případě SD karty máte pravdu, může to být pro uživatele výhoda (ale ne vždy to ocení, zvláště hodně nenáročným uživatelům to bude asi jedno (např. manželka v telefonu určitě teď oceňuje navigaci, protože ji používá, ale SD kartu? je jí to asi jedno není to nevýhoda ale ani výhoda)). Že si tam může dát SW jaký chce, je asi taky pro většinu lidi nepodstatné, většina si tam nainstaluje max to co je v marketu. Co se týče konstrukce, máte pravdu wildfire má robustnější konstrukci, ale to už je hodně subjektivní, stejně jako design.

Cena je podobná (cca kolem 4tis), pokud berete stejné záruční podmínky. V opačném případě je pak nutno brát jako výhodu to že Nokia garantuje celoevropskou záruku, to ale lze těžko cenově vyčíslit.

0/0
6.8.2012 18:09

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Ještě doplním, z pohledu běžného uživatele by mi asi ve srovnání 610 s Wildfire S vadilo na Wildfire horší display (ten je opravdu na první pohled horší a je to asi první co vám při srovnání praští do očí), pak znatelně pomalejší chod, a při dlohodobém používání by asi běžný uživatel nepřehlédl nižší výdrž baterie. Samostatnou kapitolou je pak Navigace, tady ale záleží jestli ji člověk potřebuje, chápu že z cílové skupiny těchto levných mobilů, ne každý má auto a tedy ne každý potřebuje autonavigaci.

0/0
6.8.2012 18:18

Andee

Re: Nejde na tom Skype ...

Tys něco pil?

0/0
6.8.2012 18:44

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Nechápu smyl a účel tvého příspěvku... snaha vyvolat flameware?

0/0
6.8.2012 18:57

Andee in Red Book

Re: Nejde na tom Skype ...

Nikoliv, snažím se dobrat, jestli nejsi pod vlivem nějaké návykové látky. To by vysvětlilo ty nesmysly, co píšeš ;-D Co je flameware ostatně netuším, flamewar bych věděl.

0/0
6.8.2012 19:55

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

to k čemu se snažíš dobrat, jak to souvisí s tematem? krom toho že vám jde jen o flamewar.

0/0
6.8.2012 20:22

Andee in Red Book

Re: Nejde na tom Skype ...

Už mě nebavíš, čau.

0/0
6.8.2012 20:33

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

sbohem... :D ... je to škoda docela jsi mě bavil .... :D

0/0
6.8.2012 21:04

Andee in Red Book

Re: Nejde na tom Skype ...

Chápu, že tě to baví, když nic jiného nemáš.

0/0
6.8.2012 21:50

anonymousCZ

Re: Nejde na tom Skype ...

Skype predevsim volani. Takm neofocialni klient nejede.

"Asi jediným telefonem se kterým lze 610 srovnat (výbavou i cenou) je Huawei G300."

Dobry vtip. G300 je NAPROSTO NEKDE JINDE.

0/0
6.8.2012 20:50

fj08

Re: Nejde na tom Skype ...

Kde konkrétně G300 je?

0/0
6.8.2012 21:05

JJ..

fj08

Je tady par zarputilejch diskuteru,ale fj08 zatim vede na plny care.:) A pak jeste pise,ze je o Nokii nejvetsi zajem tady v diskuzich,kdyz je pulka prispevku od nej.Desitky,mozna stovky prispevku denne,to musi bejt placenej anebo je to na kazajku od pana Chocholouska.;)

+1/0
6.8.2012 14:05

fj08

Re: fj08

přínos tohoto příspěvku : 0

0/0
6.8.2012 14:21

anonymousCZ

Re: fj08

A co prinos tveho? ;-D

0/0
6.8.2012 20:51

fj08

Re: fj08

a co tvého? .... možná jeden rozdíl, já to nezačal...

0/0
6.8.2012 21:06

Angerfist4

Re: fj08

já si říkám jestli někteří trollové to myslí vážně a jsou fakt tak hloupí nebo mají jen poněkud zvláštní styl zábavy .....

0/0
6.8.2012 14:45

kenx

Re: fj08

Třeba je to nějaký sociální experiment :-)

0/0
6.8.2012 15:31

fj08

diskuze

Když shrnu tuto zbytečně dlouhou diskuzi, ve které absolutně převládaly zbytečné urážky jistých diskutujících, a dále nepodstatné pomlouvání na adresu Nokie a WP od jedinců kteří Nokia WP telefon nikdy nevlastnily, tak asi jediný faktický závěr je, že Lumii 610 lze s plnohodnotou CZ zárukou koupit již od 4tis Kč. A nejdiskutovanější konkunrurentí jsou ZTE Blade za cca 3tis Kč (CZ záruka), který je ale prokazatelně horší, pomalejší s menší výdrží baterie, bez navigace. A dále asi srovnatelný Huawei G300 za podobnou cenu (cca 4tis s českou zárukou), který ovšem nemá plnohodnoutnou navigaci zdarma, jinak je to velmi dobrá alternativa.

Dalším závěrem s dikuze je, že ač se to jistým jedincům vůbec nelíbí (AnonymousCZ, Andee), akcie Nokie od ohlášení výsledků za Q2 2012 (a zvojnásobení prodejů Lumii v tomto kvartále), velmi rychle rostou.

+3/0
6.8.2012 13:51

jfb2

Re: diskuze

Z 0 se roste rychle :-). A na rozdíl od tebe, my máme většinou Nokii rádi.

0/0
6.8.2012 14:01

fj08

Re: diskuze

To je jen tvůj názor, bylo vysvětleno a zdůvodněno jinde v diskuzi ... nechci tady vyvolávat flamewar

0/0
6.8.2012 14:20

Angerfist4

Re: diskuze

smiř se s tím že nokia už není top1 ale je jedna z mnoha daleko za Samsungem, Applem a brzo i dalšíma :)

0/0
6.8.2012 14:46

fj08

Re: diskuze

a jaká je souvislost s příspěvkem ... ?

0/0
6.8.2012 14:51

Angerfist4

Re: diskuze

asi taková jako tvoje k jiným příspěvkům v diskuzi :)

0/0
6.8.2012 14:52

fj08

Re: diskuze

Pokud s některým s příspevků které jsem uvedl níže v diskuzi nesouhlasíte, tak se vyjádřete tam. Nehodlám tady podporovat váš pokus o flameware.

0/0
6.8.2012 14:58

baxaras218

MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

mi připadají jako člověk, co jede na kole ale má na něm prasklý řetěz (úspešnost prodejů tohoto pseudoproduktu). Ten člověk ale nechce, nehodlá zjistit, kde je problém a vyřešit ho (Metro), on nejdřív začne naprázdno šlapat rychlejc a rychlejc a ono se nic neděje, tak začne lidem tvrdit že nestojí, ale že jede, a když je zjevné že nejede, tak klade vinu krajině, že když on jede tak jakto že ona okolo něj neubíhá a když ani to nepomůže, tak najme lidi, co za prachy tvrděj "podívejte, dyt on jede a jak krásně rychle"..... Pak vezme místo modrého kola červené, zase s prasklým řetězem, zase šlape a ono to zase nejede. A zase tvrdí, jak krásně jede. Pak dá prasklý řetěz do motorky (Windows 8 nebo Surface) a ono to zase nejede, i když tůruje motor jak blázen. Vyhodí řidiče, že teď už to určitě pojede a ono to zase nejede.  Nechá za 2 miliardy postavit novou silnici, že je to je určitě silnicí a motorka zase nejede a nejede.

+1/0
5.8.2012 22:49

fj08

Re: MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

Snažíš se být zajímavý? Telefon s WP jsi evidentně nikdy v životě neviděl.

Nokia a WP je momentálně soudě dle velikosti diskuze a návštěvnosti recenzí, stále nejzajímavější co na trhu je. Pod recenzema s Androidem už neštěkne ani pes.

+1/0
6.8.2012 8:09

baxaras219

Re: MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

Ale copak pane zaplacený diskutére? Hájíte WP pomocí tykání slušným diskutérům? A pomocí ztrapňování potenciálních kupců neférovou soutěží? No to se vám bude dařit přesně tak, jak se vám daří. A jedno poučení na konec. Měřítkem podnikatelského úspěchu je jen a pouze zisk. To vám řeknou na první přednášce z ekonomie kdekoli na světě.

0/0
6.8.2012 8:29

fj08

Re: MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

Mě na rozdíl od tebe nikdo neplatí... Co to melete o nefér soutěži, Vy jste WP telefon nikdy nedržel v ruce a jen je neustále pomluváte, to je nefér soutěž, měl by jste se nad sebou zamyslet.

Měřítkem úspěšnosti jsou peníze, ty Nokia stále má dosatek, a hodnota Nokie stoupá.

Na tykání není nic špatného, vzhledem k tomu že je vám tak 10.

0/0
6.8.2012 8:33

baxaras220

Re: MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

ale to se divím, že vás nikdo neplatí, s vašimi schopnostmi, kdy podle 5-ti vět v diskusi poznáte, co kdo kdy držel v ruce by vám firmy utrhaly ruce. Takový člověk by byl co se investic naprosto nenahraditelný.

0/0
6.8.2012 8:59

fj08

Re: MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

A držel jste?

0/0
6.8.2012 9:22

jfb2

Re: MS a Nokia s jejich produktem WP a Metro

Ehm, Nokii drasticky klesají prodeje - smarty meziročně pokles 39 % (a v to době, když už půl roku Lumie se prodávají, minulý rok v tuto dobu už byl mediálně zaříznut Symbiana Meego), normální telefony 5 % pokles. Bohužel asi budeme muset dát Nokii papa.

0/0
6.8.2012 10:35







Najdete na iDNES.cz