Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vodafone chce odstřihnout šedého operátora. Úřad mu to zatím zakázal

Čeští mobilní operátoři bojují proti takzvaným šedým virtuálním operátorům. Zatímco Telefónica nedávno problém vyřešila odkupem firmy, Vodafone chce jednoho takového přeprodejce svých služeb odpojit. ČTÚ mu to ale pro tuto chvíli zakázal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

thomaes

O2 neexistuje

Vážený autore, žádná firma O2 neexistuje. V minulosti to byla firma Telefónica  O2 Czech Republic a již delší dobu je to pouze Telefónica Czech Republic. Doufám, že o ostatních informacích jste si zjistil více skutečných informací.

0/0
6.8.2012 23:27

antonixaes

průměrne ARPU

Pokud z vás nemá telefonní operátotor cca 150 až 200 Kč měsíčně (říkaljí tomu APRU), tak na vás prodělává. Celkově. Pro jednoduchost předpokládejme, že volání do cizích sítí je stejné ven i dovnitř a na propojovákách nula od nuly pojde. Co je nad tím je zisk, sádlo (davy velmi dobře placených zbytečných lidí) a prachy pro matku (zkrz. dodávky služeb, platby za loga, péče o značku ...)

Podívejte se na svůj telefonní účet a zvažte jak jste pro svého operátora vyděleční nebo proděleční.

0/0
2.8.2012 18:06

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

každý chytrý jak radio!

ale že jsme specifický trh v potaz neberete!?

0/0
2.8.2012 17:38

alsl

kviiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik

radio a co v nem davaji

0/0
6.8.2012 8:06

muj_komentar_007

důsledky špatné regulace resp. chybně nastavených pravidel

Nejsem žádný zastánce "tvrdé regulace" pokud možno všeho, ale vše by mělo mít své hranice.

Když si mobilní operátor může stanovit tarif libovolně, jak se mu zrovna zlíbí a jak se vyspal, tak je něco špatně. Každý zákazník přece nemá čas a "žaludek" na to aby vypovídal smlouvu a vydíral tak dlouho, dokud si nezlepší své tarifní podmínky a nevydupe nějaká individuální balíček s pár volnými minutami nebo sms navíc.

Pokud by byly správně a jasně nastavené podmínky pro fungování mobilních operátorů na trhu, tak by bylo po problému. A přitom stačí využít stávající pravomoci ČTÚ. V každé z licencí na provoz mobilních sítí byla uvedena povinnost nediskriminovat žádnou skupinu zákazníků. Pokud tedy někdo má nárok na věrnostní nebo množstevní slevu, měla by se tato sleva uvést někde ve veřejně přístupném ceníku a měl by na příslušnou slevu mít automaticky nárok každý, kdo splní tyto podmínky.

Výsledek - nebyl by prostor pro žádné ušmudlané přeprodávače firemních tarifů.

+2/0
2.8.2012 13:56

thomaes

Re: důsledky špatné regulace resp. chybně nastavených pravidel

Dobrý den, navrhoval bych znovu-zřídit Plánovací úřad, který by ceny hlídal pro nesvéprávné občany.

0/0
6.8.2012 23:29

Darth.V

Dobře jim tak

jen houšť a větší kapky :-) tak se na ty telekomunikační nenažrance musí ..

0/0
2.8.2012 8:48

Dlaždič Lojza

Stačí slevnit na normální ceny

Stačí slevnit na normální ceny pro všechny zákazníky a nebudou mít problémy.

+1/0
1.8.2012 22:14

ODSakEda

Re: Stačí slevnit na normální ceny

kolik je dle vas tzv normalni cena???... Cena je totiz veci nazoru a nazory lidi se ruzni a to az o řády!!! ;-) Vy by jste ceny i za chleba sjesnitol... ze soudruhu... (komous je clovek nazorem nikoliv prukazkou, clenstvim ve str.!)

+1/0
2.8.2012 9:55

Frollik

Re: Stačí slevnit na normální ceny

Určitě to není 5 kaček za minutu hovoru v tuzemské síti stejného operátora. Za normální cenu považuji 2 kč/min. U chleba si mohu vybrat drahý - jedlý až málo jedlý a levný Babišův - nejedlý. U tří operátorů žádná konkurence nefunguje a jedou ve shodě.:-P

+2/0
2.8.2012 10:08

wotomtoje.

Re: Stačí slevnit na normální ceny

Na tobě je hned vidět, jaky si nevzdělaný individuum! ;-D

0/0
2.8.2012 11:49

DocMart

Re: Stačí slevnit na normální ceny

Ono by jaksi stačilo, kdyby soudruzi z ČTU už konečně dovolili virtuální operátory. Respektive neptali se stávajích operátorů, jestli je smí do země pustit, jako to doposud dělají. To bycho pak rychle věděli, jaká je reálná tržní cena. To co tu je nyní je naprosto zjevný kartel, který ČTU nechce vidět, protože celkem zjevně někdo dost dobře maže.

0/0
12.8.2012 8:23

hnusil VI. - věčný bojovník

Tomu .....

.....rikam solidni blazinec, CTU jde na ruku nekomu, kdo poskytuje sluzby nelegalne. Tady se fakt deji veci.

0/0
1.8.2012 20:50

.ViR

Re: Tomu .....

Nelegální je to co je v rozporu se zákonem. Tyto služby nejsou v rozporu se zákonem, ale "pouze" v rozporu se smlouvou. To je rozdíl...

+1/0
1.8.2012 22:51

Neutrální Nick

Re: Tomu .....

Nelegálně?

A jaký konkrétní zákon porušuje?

0/0
1.8.2012 23:08

grimosa

nevím o co vodafonu jde

za tu situaci si může sám, ať přestane dělat ony rámcové smlouvy a je po problému.

0/0
1.8.2012 19:56

Carlos

Aha!

"Jsou to spojené nádoby, kdy jeden musí dotovat druhého, v tomto případě domácí tarify sanují částečně ty firemní." - Takže malí odběratelé sponzorují firmy...to někdo upadl na hlavu? 8-o

0/0
1.8.2012 13:23

cassul

Re: Aha!

Přesně tak, tomu naprosto nevěřím... Formuloval bych to tak, že na minutě provolané soukromníkem je mnohem větší zisk, než na téže službě u firmy, ale rozhodně je nedotují....

0/0
1.8.2012 15:15

wenous

Re: Aha!

No oni to hlavne vubec spojene nadoby nejsou i pokud se clovek podiva na nabidky operatoru tak jsou 3 nadoby klasicky zakaznik (odrbavany operatory co to da), Podnikatel (male firmy a OSVC co maji slevy tal 20% oproti klasickemu zakaznikovi a hlavne jejich tarify jsou docela dobre dimenzovane) a pak skupina velkychj firem a  instituci. Druha a treti skupina pokryvaji obvykle naklady na investice a udrzbu siti. Prvni skupina kryje zisk a vytvari budget pro dlohudobe investice vyssiho radu (nakupy licenci, nove technologie apod.) TY penize jsou z pohledu bezneho zakaznika mozna male, ale zase je to kontrakt na dlouhou dobu s velkym mnozstvim lidi. Oproti tomu klasicky zakaznik to jest velka skupina predplacenkaru a pak lidi s nizkymi tarify sice plati zdanlive hodne penez, ale mohou kdykoliv odejit, mohou utracet velke sumy treba jen v urcitem obdobi a jinak plati malo. Je to promenliva skupina.

0/0
1.8.2012 16:12

pteryx

jasné a i logické

Co je na tom "jasného a logického", že firmy platí za telefonování nepatrný zlomek ceny co normální zákazníci? Mě to přijde spíš sprosté a nelogické.

0/0
1.8.2012 13:14

Neutrální Nick

Re: jasné a i logické

Vyvažují to objemem. Jasné a logické.

Stejně jako v jakémkoliv jiném obchodě.

0/0
1.8.2012 13:44

grimosa

Re: jasné a i logické

dobře ale potom nevím o co Vodafonu jde. Ona rámvcová smlouva je s nějakou společností a komu ta společnost umožní volat jiim může být jedno. Pokud se to Vodafonu nelíbí tak ať jednoduše přestane poskytovat "hromadné slevy"

0/0
1.8.2012 20:01

Neutrální Nick

Re: jasné a i logické

"Ona rámvcová smlouva je s nějakou společností a komu ta společnost umožní volat..." - ...je vymezeno právě v oné rámcové smlouvě. Pokud smlouvu společnost poruší, zachová se Vodafone tak, jak se zachová. Nevidím na tom nic špatného.

0/0
1.8.2012 20:24

.ViR

Re: jasné a i logické

On podstatou problému je, že když to přeprodejce neveřejných služeb (na základě rámcové smlouvy) přepískne a začne operátorovi odebírat kmenové zákazníky, tak se to samozřejmě nelíbí.  Prostě, pokud se přetáhne klient konkurence, zavřou se nad tím oči, ale pokud se například na rámcovou smlouvu naváže živnostník - klient poskytujícího operátora, platící dosud hodně, řádně a včas, tak se logicky OPovi sníží zisk. A to se nelíbí.

0/0
1.8.2012 22:58

Neutrální Nick

Re: jasné a i logické

A to je samozřejmě logické.

0/0
1.8.2012 23:09

Odborník na všechno

Reseni je jednoduche

Vsichni 3 operatori se musi mezi sebou domluvit, napriklad k prvnimu zari vsichni nastavit jednotnou cenu napr. 6Kc/min, 3,30,- za sms, 5hal/kB vsem, at se jedna o babicku s predplacenkou nebo velkou firmu s tisici kartama, bez ohledu na mesicni utratu. Pak sedi operatori skonci sami :-)

0/0
1.8.2012 10:28

mamca666

Re: Reseni je jednoduche

Si upadl nééé 6 kč/min a sms za 3,30 kč ;-D;-D;-D;-D

0/0
1.8.2012 21:33

Odborník na všechno

Re: Reseni je jednoduche

Však naschvál jsem nasadil ceny, který tu cca byly před 15ti lety. :-P

0/0
1.8.2012 21:51

Jirik JI

Re: Reseni je jednoduche

Pžed 15 ti rokama, jak píšeš, jsem platil u tehdy Paegasu 2 kč za min a 1 kč za sms ...  a to byl běžný paušál...tak nevím kde jsi ty ceny vycucal ...

0/0
1.8.2012 22:10

Odborník na všechno

Re: Reseni je jednoduche

No to nevadi, ale stejne bych rad videl ty nas.any xichty lidi, ktery by najednou museli platit tyhle castky a jen by si mohli vybrat komu.

0/0
2.8.2012 8:10

vItava

Je to vůbec trh?

Dá se v telekomunikacích, v prostředí silně přeregulovaném, vůbec mluvit o trhu?

0/0
1.8.2012 8:52

OrpheusF1

Re: Je to vůbec trh?

velmi obtížně. problém je hlavně v tom, že ČTÚ tu kope především za operátory, jinak by virtuály zavedl už dávno, operátoři by si dohodli podmínky, co se jim vyplatí. jenže samozřejmě prodej koncákům je pořád výrazně výnosnější.

+4/0
1.8.2012 8:59

Marek.Paroubek

pane Dvořák

Je nejvyšší čas se probudit, sebrat opicím nevyužívané frekvence a rozjet tady mobilní válku, nikdo tady ty naše tři zloděje nedrží.

0/0
1.8.2012 8:38

t.e.x.

Neurra

Jak to s ni cele vlastne dopadlo? Predpokladam ze se to nikterak nerozjelo... protoze jinak by o tom vedela cela republika Rv

0/0
1.8.2012 8:29

AAA2

Re: Neurra

tise zmizela ze sveta.

0/0
1.8.2012 10:41

Behoun

jak to, ze pro firmy to jde

a pro soukrome osoby ne? At jdou operatori nekam. Maji nastavit schudne ceny pro vsechny a bude sedivkam konec.

0/0
1.8.2012 7:42

Neutrální Nick

Re: jak to, ze pro firmy to jde

Mysleni neni tvou silnou strankou, ze ne.

Firma odebere treba 150 SIM karet s prumernou utratou 1500 Kc. Soukroma osoba odebere 1 SIM kartu s utratou 500 Kc.

Uz?

0/0
1.8.2012 8:02

cassul

Re: jak to, ze pro firmy to jde

No, pokud je ten "šedý operátor" zaměřený na soukromníky, zase tak velký rozdíl v úhradě na jednu sim to nebude. Jediná úspora, co mě napadá, je ve společném vyúčtování a jednodušší fakturaci. Nevím úplně přesně, jak to v takových případech funguje, zda, operátor posílá faktury přímo (koncovým) zákazníkům, nebo zda fakturace probíhá jednou sumární fakturou přes toho "šedého operátora", který to pak ve své režii řeší s faktickými uživateli...

0/0
1.8.2012 8:22

vyfič

Re: jak to, ze pro firmy to jde

Pro operátora je to velmi zjednodušené. Posílá jednu fakturu, vyúčtování koncovým uživatelům si musí provést již firma s rámcovou smlouvou. Stejně tak si firma musí hlídat neplatiče, jejich útratu musí firma zaplatit ve své fakturaci a potom vymáhat dlužné částky. Takže když to spočítáte do důsledků, u desetitisíce simek je to desettisíc nevytištěných faktur, desettisíc neodeslaných obálek (poštovné) a hlavně se tomu nemusí věnovat víc lidí na fakturačním. To si musí zajistit vše ve vlastní režii firma se smlouvou.

0/0
1.8.2012 8:36

cassul

Re: jak to, ze pro firmy to jde

OK, díky za informaci. Takže na tu firmu zbývá hlavně docela dost černé práce a slušné riziko, jak to tak pozoruju...

0/0
1.8.2012 9:08

ripe219

Re: jak to, ze pro firmy to jde

jo přesně tak, být skrytým virtuálem je dost ošemetná věc, a pokud klienti přestanou platit může to menší firmu úplně položit protože operátor může při neplacení odpojit všechno najednou.

0/0
1.8.2012 10:01

jfb2

Re: jak to, ze pro firmy to jde

No neplacení není sranda, ale prostě stačí, aby měl šedivák nastaveny správně limity a např. po týdnu po splatnosti faktury prostě číslo utnul a škody jsou minimální.

0/0
1.8.2012 10:13

OrpheusF1

Re: jak to, ze pro firmy to jde

je to trochu jinak. Koncák platí 4-6 korun za minutu. firma platí 1,20-1,50 za minutu, někdy i méně než korunu.

Opeáror má náklad na minutu řádově 0,03-0,05 Kč. Takže když operátor prodá minutu firmě za 1,50 a firma koncákovi za 2Kč, tak operátor sice vydělal, ale vydělal o 4-5 Kč méně, než když to prodal tomu koncákovi napřímo.

navíc firmy mají téměř vždy VPN, takže si i lidé v té siti volají zdarma. když si normální koncáci volají v rodině, stojí je to stejně, jako když volají kamkoliv ven.

Výhodou pro operátora je jednodušší administrativa, ale ta je vždy mnohonásobně pokryta nesmyslnou cenou od operátora.

Na druhou stranu když můžete mít miliardy, proč byste se měl spkokojit s miliony, ne? chápu operátory, že se jim to nelíbí a protestují.

+1/0
1.8.2012 9:06

anonymousCZ

Re: jak to, ze pro firmy to jde

"Opeáror má náklad na minutu řádově 0,03-0,05 Kč."

Ne to opravdu nema ;-D

0/0
1.8.2012 9:07

RomanL

Re: jak to, ze pro firmy to jde

A kolik si tak představujete?

0/0
1.8.2012 9:15

Neutrální Nick

Re: jak to, ze pro firmy to jde

Zdroj?

0/0
1.8.2012 9:19

ripe219

Re: jak to, ze pro firmy to jde

ten náklad 0,03 je kravina, neboť i samotný propojovací poplatek do jiných sítí je mnohokrát vyšší, aktuálně byl snízen na 0,55 Kč ale jak asi víte náklady nejsou jen poplatky, ale také mzdy, provoz a upgrade sítě, rozvoj, energie, vymáhání, licenční poplatky ap...    takže 0,03 Kč je úplně mimo realitu.

0/0
1.8.2012 10:12

AAA2

Re: jak to, ze pro firmy to jde

propojovaci poplatek je sice mnohokrat vyssi, jenze pri prichozim hovoru ho operator zase inkasuje!

0/0
1.8.2012 10:46

Behoun

Re: jak to, ze pro firmy to jde

propojovaci poplatky at jsou klidne 2 Kc. Tam teoreticky vydela jen ten operator s nejvetsim poctem zakazniku. Kdyz jde hovor do jeho site, tak poplatek bere, kdyz ven, tak ho plati. To do ceny vubec nepocitejte.

0/0
2.8.2012 4:47

Behoun

Re: jak to, ze pro firmy to jde

Jaky je pro operatora rozdil mezi 150 lidmi v jedne firme a 150 soukromymi osobami? Nebo telefonovani ve firme funguje nejak jinak nez telefonovani soukrome? Ma snad operator naklad na spojeni toho hovoru z firmy jiny nez u te soukrome osoby? Proc se tedy operatorum ty sedivky nelibi? Vzdyt je to pro ne uzasny zakaznik ...

Ano slevou si zavaze firmu, ktera u operatora bude mit nejaky obrat. To ale delaji operatori vsichni a nabizi tak prakticky totozne tarify. Co vam dnes jako firme da VF, to vam da i O2 ci TM. Ale kdyz se jako firma zachovaji soukorme osoby, tak uz se jim to nelibi. At tedy davaji soukromym osobam stejne tarify jako firmam.

Ano at mnozstevne zvyhodnuje lidi, co provolaji hodne minut, prosmskujou ci prodatujou, tam jsou slevy pochopitelne.

0/0
1.8.2012 8:33







Najdete na iDNES.cz