Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nokia chce platit operátorům za to, že budou prodávat její telefony

Před startem prodeje telefonů s novým operačním systémem Windows Phone 8 chce Nokia zkusit novou strategii. Vybraným operátorům, kteří se ji rozhodnou podpořit, chce nabídnout podíl na zisku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rhc

Musime pockat

kdyz budeme cekat dost dlouho treba se dockame ze Nokia bude platit zakaznikum  za to, ze pouzivaji jejich telefony. MS a Nokia si neuvedomuje ze "podilem na zisku" si koupi mozna operatory, ale uz ne zakazniky. Doporuceni: udelejte lepsi OS nez ma Apple a Google, dejte lidem moznost customizovat jej, podporte vyvojare zmenou financovani pri prodeji aplikaci, budte leaderem v prosazovani oblibenych funkci (usb host, tethering, multitasking, podpora vice jader, VPN apod.) Snazte se zaclenit telefon/tablet do prace s PC nejenom na W8, ale i pro MAC a Linux. Tohle cele zabalte to kvalitne zpracovaneho, rychleho, lehkeho telefonu/tabletu a pak muzete mozna ocekavat ze zakaznici zacnou pri koupi noveho zarizeni brat v potaz i MSNokii.

0/0
1.8.2012 11:45

louis de funes

další korupční praktika Mikrosoftu

když nejsme schopni prodat, tak podplatíme operátory ať zvýhodňují naše produkty před jiným výrobky.

0/0
28.7.2012 18:07

aliencz

Re: další korupční praktika Mikrosoftu

Nestojí to za ročilování. Nokia stále zapomíná svými "nápady" na nejdůležitější problém. Že má tak velkou finanční ztrátu, že si nemůže dovolit zase prodávat cokoliv se ztrátou. Bohužel, dotování telefonu z vlastních zdrojů, které ale nemá, je jen v pořadí již x-tý projev pokračující bezradnosti. takhle to nefunguje. Ne náhodou to celé připomíná bezradnost politiků EU při "řešení" problémů státních dluhů v Eurozoně. Prostě tudy cesta skutečně nevede.

0/0
30.7.2012 12:12

pteryx

Re: další korupční praktika Mikrosoftu

Že s lehkým srdcem pohřbili MeeGO a Symbian, že nešli do Androida a že všechno vsadili výhradně na WP7, to je nepochopitelné. Normální firmy jako Samsung WP7 prostě zařadily do svého portfolia a nechaly rozhodnout trh.

0/0
30.7.2012 18:45

džaglamonty

fj08

Mám takový dojem že vám fj08 nedá spát a i když se na něho střídáte všem v pohodě odolá a hlavně má odpovídající odpověď,což některé z vás velmi dráždí a neumí se s tím smířit.

0/0
27.7.2012 22:01

Andee

Re: fj08

No jasně, jsme se proti němu spikli... tajná schůzka se konala za úplňku o půlnoci na olšanských hřbitovech. Víc nemohu prozradit, zemřel bych krutou a hroznou smrtí...;-D

+8/0
27.7.2012 23:03

RomanL

Re: fj08

;-D ;-D ;-D

Ne ne, ty kraviny z přeskakující gramofonové desky s nahranými reklamními slogany od Nokie a MS mě opravdu nedráždí, fakt ne.

0/0
30.7.2012 11:00

pteryx

Re: fj08

Taky bych si uměl udělat dva nicky, abych vypadal zajímavě. Diskuse ne o věci samotné, ale o tom který uživatel je borec je trapná a směšná.

0/0
30.7.2012 18:47

Andee

Hm...

fj08 dnes opět perlí. Asi budu muset vrátit oba vysokoškolské diplomy, protože teorie, že "účetní výsledky" jsou suma odpisů plus zisk, to je pro mě opravdu novinka ;-D;-D;-D Motat dohromady odpisy investicí a cashflow, to opravdu nezvládne jen tak někdo ;-D

+11/0
27.7.2012 12:52

fj08

Re: Hm...

jo jo perlíš ... nic takové jsem neřel. BTW chceš říci že Nokia nedala do účetnictví odpisy investic??? To je docela vážné obvinění ...

0/0
27.7.2012 15:58

fj08

Re: Hm...

BTW dost pochybuju, že zrovna ty máš nějaký vyskoškolský diplom, když chodíš ještě na základku ... :D

+2/0
27.7.2012 15:59

Amper13

Re: Hm...

Pěkné, takové dětinské... holt kde nic není... ;-D

+3/0
27.7.2012 16:57

Andee

Re: Hm...

Taky si to hned nalajkoval z druhýho účtu. Náš pan účetní Fantozzi ;-DRv

+2/0
27.7.2012 17:05

kosobecny

Krátkozrakost

Lidi měli by jste trochu myslet, to co zákazník potřebuje je konkurence, je jeden "správný" a "vyvolený" systém.

0/0
27.7.2012 11:10

doktor_bota_2

Re: Krátkozrakost

W7.x ale žádnou konkurencí pro iOS ani Android není a v tom je ten problém.

+5/0
27.7.2012 11:20

kosobecny

Re: Krátkozrakost

Pro vás ne, pro jiného ano. Každý si může vybrat co se mu líbí, já bych taky nejradši šel do Symbianu nebo MeeGa, ale bohužel výrobce je proti :))

0/0
27.7.2012 11:25

jfb2

Re: Krátkozrakost

Ano o to jde. Nokie byla taková značka v mobilech, skoro jako MS v PC. Taková, že její "povinnost" byla zaujmout svébxytné postavení na trhu, jako Apple, s vlastním OS a ekosystémem. S volbou WP se sama ze sebe udělala jen obyčejného výrobce HW, tak jako je HTC, nebo ZTE, či Huawei.

+1/0
27.7.2012 11:29

doktor_bota_2

Re: Krátkozrakost

Pro naprostou většinu lidí, vzhledem k podílu toho OS na trhu a vzhledem k tomu, kolik miliard dolarů narval do zlepšení prodejnosti WP Microsoft.

0/0
27.7.2012 11:30

aliencz

Re: Krátkozrakost

To je hodně odvážné tvrzení, když Symbian nemá žádný inovovaný OS a poslední známá verze je 100 let za opicemi a MeeGo se nikdy nedokončilo, takže nikdo neví, jaké by vlastně bylo :-) Rozumné je myslím vybírat z toho, co je dispozici.

+1/0
27.7.2012 11:57

jfb2

Re: Krátkozrakost

Nesmysl, to jste asi nezaznamenal Annu a Belle? Čím je za opicema? A MeeGo je u uživatelů také oblíbené

+1/0
27.7.2012 12:44

aliencz

Re: Krátkozrakost

Ale zaznamenal. Symbian je ve všech směrech oproti stávající špičce (iOS, Android, WM) skutečně zaostalý systém is posledními jmenovanými "upgrady". Je to zcela okrajový produkt, projev zoufalství pro zastaralé smarphony. Na nosných modelech, jako je Lumia, Nexus, Galaxy, by to byl hlavní důvod, proč by je nikdo nechtěl kupovat. Neméně důležitý ekosystém veškerý žádný ( v porovnání s Apple, nebo Google). Oblíbenost MeeGo, ale i Symbianu a vůbec každého OS na mobilech se měří vždy stejným metrem. A tím je prodejnost. A ta je zoufalá. Nokia navíc podporu MeeGo ukončila, je to dnes osamoccený systém bez jakékoliv podpory. A systém bez funkčního ekosystému, bez vývojářské základny a především bez telefonu, je jen nedokončená vize. Nic víc.

+3/0
27.7.2012 12:59

jfb2

Re: Krátkozrakost

PAno Ekosystém a podpora chybí, ale proč je zaostalý OS, jsem se nedozvěděl. Prodejnost je tragická jen díky naschválům Elopa. Do té doby se Symbian, a to byl v mnohem horší kondici než dnes, prodával slušně.

0/0
27.7.2012 13:05

kosobecny

Re: Krátkozrakost

symbian je stále více než 60% prodejů Nokie :)) A čím je za opicema? Asi tím že má jako jediný systém s Meegem plnohodnotný multitask :)

0/0
27.7.2012 13:21

anonymousCZ

Re: Krátkozrakost

"Asi tím že má jako jediný systém"

No tak tim asi stezi. Lidi ani nevi, co to multitasking je, a uz vubec nevim, jaky je rozdil mezi plnohodnotym a neplnohodtnym ;-D

0/0
27.7.2012 13:36

kosobecny

Re: Krátkozrakost

třeba když si na androidu otevřeš operu v ní záložky a aplikaci "shodíš" a otevřeš znovu, tak si musíš záložky načíst znovu :))

0/0
27.7.2012 13:39

aliencz

Re: Krátkozrakost

No, to je teda něco :-) ... co umí Safari na iPhone snad odjakživa :-)

0/0
27.7.2012 13:49

anonymousCZ

Re: Krátkozrakost

To neni multitaskingem, ale spise nedostatkem pameti. Neni duvod drzet stranky v RAM.

+1/0
27.7.2012 14:09

louis de funes

Re: Krátkozrakost

kecáš z hladu, já na své G1 s minimální RAM (Android 2.2.1) Operu shodit můžu a při návratu jsem okamžitě na poslední navštívené stránce.

0/0
28.7.2012 18:12

aliencz

Re: Krátkozrakost

Nechápu, co tím chtěl básník říci, že Symbian je stále na 60% všech přístrojů Nokia. Již nějakou dobu, asi rok a půl, je všeobecně známo, že až 80% produkce Nokia Mobile je totálně, ale totálně ztrátová záležitost a musí se této produkce zbavit dřív, než skutečně zbankrotuje. A čas letí a moc změn zatím vidět není, takže díra v kbellíku s penězi se povážlivě zvětšuje, namísto toho, aby se zmenšovala. Pacient je totiž léčitelný jen do určitého momentu. Pak už je prostě smrt nevyhnutná. A tím hlavním, čím musí začít, je ukončení produkce totálně ztrátových systémů, jako je právě Symbian a dalších platforem OS pro desítky modelů low-end telefonů, na kterých trvale prodělává miliardy. P.S.: Plnohodnotný multitasking má jak iOS5 tak Android4. Takže tím MeeGo určitě neprorazí.

+1/0
27.7.2012 13:47

aliencz

Re: Krátkozrakost

A ani se to TADY nedozvíš. Nezlob se na mě, ale snad uznáš, že tady není prostor pro recenzi Symbian vs třeba iOS5. ZKus si zagůglovat po světě a jistě najdeš řadu skutečných recenzí i s hodnocením. A nikde nenajdeš ani náznak závěru, že by snad "poslední verze" Symbianu byla stejně kvalitní a moderní OS, jako třeba iOS5, Android 4, který bude navíc za měsíc updatován na pravděpodobně současnou absolutní špičku, iOS6. Příčiny tragické prodejnosti jsou úplně irelevantní, jediné, co se prostě v byznysu počítá, je skutečná prodejnost, žádné výmluvy a odůvodnění, proč to či ono nejde. To nikoho nezajímá, výsledovky naopak ano. Aha, Symbian byl do jisté doby vysoce prodejný :-) Do jisté doby se prodávala skvěle i Nokia 5110 :-) :-) To je fakt skvělý argument :-) Zkus začít používat skutečně reálné a hodnotné argumenty prosím. Jsi na IT "webu". Jednomu může být až trapně, s kým že to vůbec diskutuje :-)

0/0
27.7.2012 13:38

kosobecny

Re: Krátkozrakost

Já taky teda nevím v čem je symbian horší :D jedině v tom že mu elop odstřihl podporu.

0/0
27.7.2012 13:41

aliencz

Re: Krátkozrakost

Kluci, však si to srovnejte sami mezi sebou. Půjč si na týden od kamaráda iOS5, nebo Android 4 a pak se po týdnu vrať ke svému Symbianu. :-) Není nad osobní zkušenost. Tu ti žádný článek ani diskuse nenahradí.

0/0
27.7.2012 13:51

jfb2

Re: Krátkozrakost

Já osobní zkušenost s iOSem mám a líbí se mi celkem. Proto také nechápu Apple hatery. Symbian opravdu nemám, ale vím co technicky dovede. Dovede to samé sco iOS po JB. Ovšem Nokia několik let zaspala ve vývoji, po příchodu Elopa ten vývoj akceleroval, ale bohužel je to jen dočasně. Já jen říkám, že Nokia měla možnost se dostat se Symbianem, či Meegem, tam, kde je iOS dnes, ale promarnila to.

0/0
27.7.2012 14:30

anonymousCZ

Re: Krátkozrakost

"Dovede to samé sco iOS po JB."

Tak to toho teda moc nedokaze...

0/0
27.7.2012 14:36

jfb2

Re: Krátkozrakost

Aha a co iOS po JB nedokáže?

0/0
27.7.2012 14:49

anonymousCZ

Re: Krátkozrakost

HODNE VECI. Nema smysl je zde vypisovat.

0/0
27.7.2012 14:51

aliencz

Re: Krátkozrakost

Každý má, měl možnost, ale mnozí ji promarní. Tak to v životě chodí. TO je život. Nepočítá se to, kdo a kdy měl možnost, ale to kdo ji využil a uspěl. Symbian možná dovede to samé co iOS. No, proč ne. Fábie také dojede z Prahy do Brna celkem v pohodě, ale do jízdy v novém Mercedesu  to má opravdu hodně daleko. Asi tak.

0/0
27.7.2012 14:50

anonymousCZ

Varování před trollem fj08

Přátelé, než se pustíte do zbytečné diskuse s trollem fj08, uvědomte si, že je to člověk, který tvrdí, že "MS je poslední Q taky v mínusu" (ve skutečnosti provozní zisk přes 6 miliard dolarů) a že "Nokia vyděláva" (ve skutečnosti je ve ztrátě už od Q2 2011)".

0/0
27.7.2012 10:32

pteryx

Re: Varování před trollem fj08

jj, není nad placené diskutéry ;-)

+1/0
27.7.2012 10:43

tuan4

Re: Varování před trollem fj08

......................mně v článku rozesmála věta:"Nokia bude chtít dělit až o část svůj případný zisku".

Že by stroják?:-)

+1/0
27.7.2012 11:08

Ma Te S

Re: Varování před trollem fj08

mobil.cz zaměstnává až 51% robotů

0/0
29.7.2012 19:40

doktor_bota_2

Re: Varování před trollem fj08

Teď je otázka, jestli tomu věří, nebo je tak dobrý lhář, protože ty lži píše velmi přirozenou formou (a tudíž přesvědčivě). V podstatě jakákoliv diskuze s ním je velmi náročná, protože si člověk nejdřív musí ověřit každé slovo, které napíše.:-/

0/0
27.7.2012 10:44

Andee

Re: Varování před trollem fj08

V jeho případě můžeš předpokládat, že lže, protože víc jak pár procent od něj pravda není ;-D

0/0
27.7.2012 10:50

doktor_bota_2

Re: Varování před trollem fj08

Vzpomeň si na sevenluka, ten - exaktně vzato - nelhal, alespoň v té faktické části.;-)

0/0
27.7.2012 10:55

Andee

Re: Varování před trollem fj08

Ani mi ho nepřipomínej... vybaví se mi ta slizká fotka, co měl na webu a udělá se mi špatně ;-)

0/0
27.7.2012 10:59

fj08

Re: Varování před trollem fj08

další důkaz vaší ubohosti, místo toho aby jste dokázal argumentovat, tak se pouštíte do osobních útoků ... jste prachsprostý ubožák ....

BTW pravdivé poslední finanční výsledky MS jsou tady : http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-svet/c1-56644160-microsoft-zaznamenal-prvni-ctvrtletni-ztratu-po-vstupu-na-burzu

0/0
27.7.2012 10:54

Andee

Re: Varování před trollem fj08

Hele, přečti si ten článek celý. MS Odepsal v tom kvartálu celou jednu nepovedenou investici, to nemůžeš brát jako provozní hospodářský výsledek. Už se zase dostáváme k tvým zásadním neznalostem v oblasti ekonomie.

0/0
27.7.2012 10:58

jfb2

Re: Varování před trollem fj08

Chápeš ty trole, že MS ÚČETNĚ odepsal 6 miliard, ale ty zaplatil už v roce 2007! Takže tenhle rok mu přiteklo do kasičky nových 6 mld USD, které navíc ani nemusí zdanit?

Když Nokie podobně odpisovala část účetní ztráty za Nokia - Siemens, tak jsi nám tady vysvětloval, že to nic neznamená, ale zapomněl jsi dodat, že Nokia je i v provozní ztrátě, což MS není!

+1/0
27.7.2012 11:00

fj08

Re: Varování před trollem fj08

Ano, obojí, jak v případě MS tak v případě Nokie jde o účetní ztrátu. Nokia také investovala (nepovedeně) do Nokia Siemens, také investuje do nových továren (kde investice pochopitelně stále odepisuje), to opět neznamená že Nokia nevydělává. Srovnávejte srovnatelné.

0/0
27.7.2012 11:03

pettyo

Re: Varování před trollem fj08

Když to vezmeme reálně. Nokia postaví fabriku. Aby se to počítalo za miliardu dolarů. Účetně odepíše každý rok dejme tomu 20mil. dolarů z této investice. To znamená, že v pokladně jí chybí miliarda, účetně má v nákladech jen 20.mil a přesto je hospodářsky ve ztrátě. A podle tebe je to v pohodě jo?

0/0
27.7.2012 11:08







Najdete na iDNES.cz