Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nokia má záložní plán pro případ, že se Windows Phone 8 neuchytí

Pomalu se odvrací od Symbianu a zajímavý systém MeeGo pohřbila krátce po jeho narození. Řeč je o finské Nokii, která s Microsoftem a jeho systémem Windows Phone hraje vabank. Ještě před rokem šéf firmy Elop tvrdil, že v případě neúspěchu není žádný plán B. Nyní jiný vysoce postavený představitel Nokie tvrdí, že podobný plán existuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bayaeeas199

Pro případ ????

Proboha, ta parodie na OS má 0.6% trhu, co jineho povazovat za neuchyceni????? (http://www.tinyurl.com/wp7-sra) ???? A kecy zamestnancu MS a Nokie a Hulana jak seto po vydani Lumie rozjede, po vydani Manga rozjede... Nic se nikdy nerozjede, tohle nikdo nikdy kupovat nebude, stejne jako se nebudou kupovat Windows 8

0/0
11.7.2012 12:47

RomanL

Re: Pro případ ????

Windows 8 se prodávat budou, protože nic jiného nepůjde koupit. Na poli mobilních OS je ovšem situace jiná...

0/0
11.7.2012 14:12

RomanL

Plán B?

Koupě Nokie Microsoftem? ;-D

0/0
10.7.2012 14:34

njuska

Zlatej Symbian S60

Ach jo. Co bych dal za nějakého nástupce E66, klidně i s dotyk. displejem, ale HW klávesnicí, podobnými rozměry a především Symbianem S60, který mi plně vyhovuje.

0/0
8.7.2012 4:17

Jozko

poplatku za OS

citujem: "V úvahu připadá spolupráce se značkou RIM, která už dříve spekulaci o možném licencování svého operačního systému některým dalším výrobcem nezavrhla. To by ale pro Nokii znamenalo placení licenčních poplatků za každé takové zařízení. To ale není v době, kdy firemní kasa financemi právě nepřekypuje, představa nijak lákavá."

Autor clanku si snad mysli, ze teraz im microsoft dava windows zadarmo, alebo ze tam davaju cracknuty windows alebo nemysli vobec? Asi c je spravne.

0/0
7.7.2012 12:09

pettyo

Re: poplatku za OS

Správně. Windows tam dávají zadarmo a ještě jim MS přidává i štědrou dotaci.

0/0
7.7.2012 16:39

Andee

Re: poplatku za OS

jožko, zjisti si, jak to je a pak mudruj. MS dotuje Nokii, aby se systém rozšířil ;-)

+1/0
7.7.2012 21:56

Fonon

záložní plán

to tedy znamená, že se nokia vrátí k výrobě pneu a papíru?

+2/0
6.7.2012 21:14

K.Bartak

Re: záložní plán

To oni dělali?

0/0
6.7.2012 23:12

PetrRi

Re: záložní plán

Ano. Nokia dnes neni Ta Nokia co driv :P

0/0
7.7.2012 13:55

D.E.S

Tak já se na WP8

už vyloženě teším, teď mám WM6.5 a tak se těším na přechod na WP8. WP7 jsme měl jen na test, po hacknutí už to bylo opravdu velmi použitelné. Nicméně WP8 bude úplně jiná káva, navíc na mnohem lepším HW. Asi bych chtěl opět raději zařízení od HTC, ale pokud NOKIA udělá slušný stroj, tak proč ne. Navíc firmy velmi netrpělivě čekají na WP8 jak na smilování .. tak snad se HTC a NOKIA pochlapí ..  Držím jím palce.

+3/0
6.7.2012 19:21

Teletabis

A co by jte řekli

na Androus. ;-D;-D;-D

+1/0
6.7.2012 19:05

doktor_bota

Re: A co by jte řekli

iwaOS.:-)

0/0
7.7.2012 10:44

Teletabis

A co by jste řekli

na Windroid.;-D;-D;-D

0/0
6.7.2012 19:04

Želvák před smazáním

...

Ježiš to jsou zase slinty.

Žvásty o tom jak Nokii potopí nedostupnost WP7 na aktuální modely.

Podívejte se na Android - stále se prodávají telefony s verzí 2. Telefony, který nikdy nebudou mít funkce Androidu 4 a vadí to někomu? Nevadí. Stejně tak jak to nevadí kupcům telefonů s WP7. Když si někdo kupuje telefon, tak si ho kupuje tak jak je v době nákupu a ne s tím jak ten telefon bude někdy v budoucnu. Ale hlavně že mají pisálci o čem psát, vytvářet imaginární problémy (mám WP7 a skutečně mi vůbec, ale vůbec nevadí že nebudu mít WP8 - proč? Protože jsem si koupit telefon s WP7 a jsem s ním nadmíru spokojenej. A stejně tak neznám nikoho, kdo by měl WP7 a mrzelo by ho, že WP8 mít nebude. Naopak - microsoft pamatuje na aktuální telefony a nabídne upgrade i pro ně. Ne WP8, ale upgrade to bude. Tedy něco, co Android telefony nemají ani zdaleka (většina výrobců na aktualizace totiž kašle).

+3/0
6.7.2012 18:37

Orwell2008

Re: ...

U androidů je to trochu jiný - pokud chceš novou verzi,tak ti stači čist jestli tvůj model je mezi podporovanyma u CM třeba.Pokud je - je to otazka pro gramotneho během dvaceti minut mit tam novou verzi Androida.Drtiva většina na to kašle ale nicmeně přes dva miliony lidi co teto možnosti využily neni až tak zanedbatelny čislo a to se bavim jenom o CM ,ne o dalšich variantach.U WP pokud chceš - tak můžeš jenom chtit .

0/0
6.7.2012 18:43

Želvák před smazáním

Re: ...

WP můžeš rootnout a nahrávat nový verze stejně jako Android. Na XDA něco bude.

A stejně jako u Androidu tím ztratíš oficiálně záruku. Takže žádný výhoda Androidu oproti WP.

0/0
6.7.2012 18:44

pools

Re: ...

Myslím, že se teď někde řešilo, že záruku na HW neztratíš nahrazením softwaru. Dokonce výrobci jako HTC usnadňují rootování tím že na staré modely uvolnili oficiální program pro odemčení zavaděče a nové telefony ho mají odemčený v defaultu.

+1/0
6.7.2012 20:20

tomrak

Re: ...

nope. windowsy na stari neudelas. neni kompatibilita - u androidu to jde, protoze jsou zdrojove kody a lze to upravovat - android je opensource.

0/0
7.7.2012 3:46

Orwell2008

Re: ...

Dobře tak co je na XDA - sem tam zaregistrovanej,ROMKU ktera povyšuje Lumii dejme tomu šestkovou.čekam...

Je tam prd a kulove.

0/0
7.7.2012 8:07

Orwell2008

Re: ...

Prostě srovnavat tipy a triky a maximalně věci tzypu jak na odemčeni funkce jkterou všechny ostatni platformy maji deset let s neoficilani možnosti nahrani noveho OS je UFO mimonství.Jo a ta ztrata zaruky u Androida - nak sem si toho nevšiml,řekl bych že jste zamrzel v letech kdy se flashovalo gold kartama a dělaly různý nevratný ,kejkle.Dneska pokud to někomu vadí - prostě puvodni romku vratite zpatky.Sám.

0/0
7.7.2012 8:15

njuska

Re: ...

Funguje na WP defaultně flash? Funguje tam multitasking? A ve WP8 bude to blitkoidní Metro? Tak dík, nechci. A asi i drtivá většina lidí na světě to nechce (dle prodejů).

0/0
8.7.2012 4:20

the 2nd

jen ne android

než strkat do telefonů android, to ať radši nokia odejde do propadliště dějin Rv

0/0
6.7.2012 18:06

Sheldon Cooper, PhD.

Hulán jasně napsal, že Win8 jsou nejlepší volba!

Tak proč řešit plán B? ;-)

0/0
6.7.2012 17:31

Želvák před smazáním

Re: Hulán jasně napsal, že Win8 jsou nejlepší volba!

A nejsou snad? MS ve WP8 upravil snad všechno co se lidem na WP7 nelíbilo. Udělal to přesně podle toho co si přáli uživatelé.

+3/0
6.7.2012 18:32

doktor_bota

Re: Hulán jasně napsal, že Win8 jsou nejlepší volba!

Všichni čtyři.:-P

+7/0
6.7.2012 18:34

Sheldon Cooper, PhD.

Re: Hulán jasně napsal, že Win8 jsou nejlepší volba!

Všichni dva: Hulán a Želvák. ;-D

+3/0
6.7.2012 18:53

Marek71cz

Re: Hulán jasně napsal, že Win8 jsou nejlepší volba!

Pamatuji si přesně na takové a podobné komentáře před uvedením WP 7.5...

0/0
9.7.2012 11:04

kosobecny

Prosím návrat k Meegu

A trochu podporovat vývoj aplikací třetíma stranama. Lepší systém než MeeGo sem nikdy v ruce neměl :)

+1/0
6.7.2012 17:18

m.sumnik

NOKIAtragédie

Nechápu jak může sám výrobce chystat nějaký B plán a veřejně se tím chlubit - tím dopředu avizuje že svému produktu zrovna moc nevěří a zákazníkům to při výběru asi moc nepřidá, když si ani sám výrobce není jistý co to vlastně chce prodávat a jestli to bude dobré nebo ne. Možná bude nová Nokia dobrá ,ale já bych si ji nekoupil už jen díky výše uvedenému. Co by jím myslím pomohlo by bylo pár modelů s Androidem, lidi jsou na něj zvyklí a věří mu a Nokia má taky zatím celkem dobré jméno....

+1/0
6.7.2012 17:06

Já už budu hodný Kalousku

Re: NOKIAtragédie

V tento okamžik by je spíš spasilo Meego a OVI než nějaký Android.

+2/0
6.7.2012 17:14

tuneldedek7

NIKDY JSEM SI NEMYSLEL, ŽE BUDU TAKOVÝ LUMP :)

a budu přát Nokii krach, ale potom co jsem vlastnil komunikátory: 9100, 9200, 9500 a E90, vždy okolo 25 000,- za kus, věčně poruchové, programy nefungovali, jen se připojit k netu byla anabáze s neusálými výpadky spojení a to i přes kabel... tak jsem se naštval, že jsem přešel k Apple jak u telefonu, tak u NT a je to opravdu uplně jiný svět, svět, kde všechno funguje a je excelentně vyrobené !!!!!!

+1/0
6.7.2012 17:05

m.sumnik

Re: NIKDY JSEM SI NEMYSLEL, ŽE BUDU TAKOVÝ LUMP :)

Přesně. Apple pochopil že nemá smysl vychrlit ročně dvacet nových polofunkčních produktů, ale jednou za čas vydat něco co opravdu funguje a neřeší jestli má víc jader nebo větší displej, než konkurence , prostě chce jen perfektně fungovat a to se mu podle mě daří ze všech nejlíp.

0/0
6.7.2012 17:14

venecek.nebo.rakvicku3

Prosímvás lidičky....

...kdybych někdy byl tak strašně moc smrtelně nemocnej a koupil si v pomatení mysli Nokii s WP, tak mi píchněte nějakou injekci, ať se netrápím ;-D;-D;-D

+2/0
6.7.2012 16:53

KdysiBedlam

jj

Ja Nokii s Windows mam a jsem s tim velmi spokojeny.

0/0
6.7.2012 16:48

venecek.nebo.rakvicku3

Re: jj

Já ji zkusil a byl jsem velmi rozporuplně nepřekvapený :D

+2/0
6.7.2012 16:54

K.Bartak

Re: jj

To je těžké, když s tím neumíš zacházet:-P

0/0
6.7.2012 23:11

cvany5

stejne tam jednou daji Androida

typuju jeste tak pul roku "skvelych" experimentu s Windowsama a pak bude Android jedinou volbou pro Nokii, v pripade ze bude chtit odvratit totalni bankrot :-/:-/:-/

+2/0
6.7.2012 11:38

vaclavj1

Re: stejne tam jednou daji Androida

Ten prijde tak po roce experimentu s Androidem...

0/0
6.7.2012 12:56

tomrak

Re: stejne tam jednou daji Androida

imho na android uz ma nokia pozde. na rozjeti spickoveho androidu by potrebovali vice nez rok a ten uz nemaji... navic by museli vyvinout i lowendy android.. imho nokii ceka v nejlepsim rozprodej a restrukturizace

+4/0
6.7.2012 13:35

REMET

Re: stejne tam jednou daji Androida

Ja kdyz se tak koukam na cenu akcii Nokie, tak v zasade uz v bankrotu jsou.

+2/0
6.7.2012 14:25

IvanL

Re: stejne tam jednou daji Androida

Nokia má se svým majetkem opravdu hodně daleko k bankrotu. Cena akcií s tím nemá co dělat.

Úpadek neboli též bankrot (z it. banca rotta – rozbitá lavice) či krída je právem definovaná neschopnost dlužníka platit své splatné závazky (dluhy) více věřitelům. (zdroj Wikipedia)

0/0
6.7.2012 15:11

tomrak

Re: stejne tam jednou daji Androida

no moc daleko k nemu nema - je to otazka 1-dvou let, kdy jim dojdou penize, protoze nokie je kolos, ktery ted prestava prodavat...

+1/0
6.7.2012 15:19

IvanL

Re: stejne tam jednou daji Androida

Je to přeci jasný. Android je něco jako zázračná pilulka kterou když výrobce nakrmí telefon, tak prodeje letí vzhůru :) Ale nějak se mi zdá, že některým výrobcům kteří si tuhle medicínu naordinovali již začíná malinko hořknout.

Nokia nevsadila na samostatný OS v tabletu/telefonu, ale na ekosystém. Na mobilní OS nativně propojený s tabletem i PC. K tomu má Nokia bonusy které ji zvýhodní před konkurencí (která u WP zatím v podstatě není). Ať už aplikace postavené nad jejími mapovými podklady (že bude navigace dostupná všem výrobcům vím, ale není to jediná služba nad mapami) nebo třeba PureView.

Nokia si dnes v podstatě buduje novou značku: WP = Nokia / Nokia = WP. A toto si uvědomuje i MS. Nemůže nechat Nokii padnout, protože tím by padl i celý WP. Kdyby Nokia přešla na Android, žádného ochránce v zádech mít nebude.

Samozřejmě nemám křišťálovou kouli a ani nesedím v radě MS nebo Nokie, ale při současném rozpoložení sil, si myslím, že Nokia s WP má velkou šanci vyjít nakonec jako vítěz.

0/0
6.7.2012 15:07

tomrak

Re: stejne tam jednou daji Androida

android neni zazracna pilulka, nicmene je to dnes nejvyspelejsi z nabizenych systemu a navic umoznuje masivni modifikace ze strany dodavatele. umoznuje vyuzit i vlastni ekosystem - viz amazon.

dneska pro ty vyrobce nejsou jistoty - jen sance.

a co se tyka znacky wp=nokie, tak to uz je ted davno pase - viz lenovo, ktere pozaduje modifikace... nokie neni pro windowsy nic nez jen jedna z mnoha vyrobcu.

0/0
6.7.2012 15:22

IvanL

Re: stejne tam jednou daji Androida

Android je jeden z mnoha mobilních OS. To, že má Amazon upravený Android pro potřeby svého byznysu není ekosystém. Třeba to, že s příchodem WP8 budou mít správci firem veškerá zařízení s Windows pod jedním účtem v Active Directory bude něco čemu jiná platforma nemůže konkurovat.

Android je sice pro výrobce "zadarmo", ale je zatížen mnoha licenčními poplatky, takže vyjde nakonec dost draho. S tímhle mít Nokia s WP (díky skoro bratrskému propojení s MS) problém nebude.

To, že Lenovo požaduje modifikace WP nesouvisí s tím které značky si lidé spojí dohromady když se řekne Windows Phone.

0/0
6.7.2012 15:38

tomrak

Re: stejne tam jednou daji Androida

amazon ma nastaveny na androidu velmi efektivni ekosystem - proto jsou tak uspesni. navazali si na sebe zakazniky, protoze mohli si android ( coz je opensource) narposto modifikovat. ani nelze poznat ze se jedna o android. nokie mohla provest stejne.

hromadna sprava zarizeni je stejne mozna i na androidu - navic jen nektere firmy maji ad a vsechny veci k tomu potrebne. u hromadne spravy androidu jeto pro firmy jednodussi - nemusi platit vyskolene spravce na microsoft infrastrukturu. googli busniess akounty s temihle funkcemi jsou o dost levnejis v dusledku.

ono i v minulosti microsoft mel velmi bidnou spravnu mobilnich zarizeni. prekvapilo by me, kdyby se to nejak masivne zlepsilo.

0/0
6.7.2012 15:43

IvanL

Re: stejne tam jednou daji Androida

To co má Amazon je samozřejmě z jeho pohledu ekosystém. Má HW (zatím jen tablet, ale údajně bude i telefon) na které jsou navázané placené služby. A skvěle na tom vydělává. Jenže ty služby jsou (zatím) dost omezené. Člověk nežije jen nákupem knih, že. Navíc to zařízení ti ani neprodají globálně po celém světě. Ale ekosystém ve smyslu jak ho cítím já je v něčem jiném. Jeden OS, jedny data, jeden účet na jakémkoli zařízení (a nejde jen o výměnu dat přes nějaký cloud). Podívej se třeba na projekt Android for Ubuntu. A tohle by uměly W8/WP8 nativně.

0/0
6.7.2012 16:10

tomrak

Re: stejne tam jednou daji Androida

windows jsou momentalne extremne roztristenou platformou - oproti androidu, ktery ma jednu binarku spustitelnou na loweendech, highendech, tabletech, zarizeni s malym displejem, s velikym displejem...

android for ubuntu imho neni moc zajimavy. linux ma jednu zasadni chybu. roztristeny graficky framework. Neni zadny duvod spoustet ubuntu na linuxu - to je spise - ... spise si myslim, ze linux distribuce prijmou naopak android jako graficke rozhrani... android uz dneska jako plnohodnotny pocitac na tabletech pracovat umi.

0/0
6.7.2012 16:29

doktor_bota

Re: stejne tam jednou daji Androida

Plácáš nesmysly, o licenční poplatky neměj péči, to je věc Google a výrobcců, kteří se i s nimi dokážou bez problému dostat hluboko pod cenu W8 železa. A kdybys věděl něco o korporátní sféře, tak bys nejuchal nad jedním účtem v AD, ale zamyslel se nad tím, kdo by asi v současné době investoval do kompletního znovuvyvinutí firemních aplikací. Napovím ti - nikdo.

0/0
6.7.2012 16:28







Najdete na iDNES.cz