Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Microsoft zatlouká další hřebík do rakve Nokie. Lumie jsou mrtvé

Aniž by to byl hlavní záměr, Microsoft odsoudil stávající telefony s Windows Phone k naprostému nezájmu. Tedy i řadu Lumia od Nokie. Může za to fakt, že jejich uživatelé už teď vědí, že přístroje nepůjdou aktualizovat na nová Windows Phone 8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

thuan

"Spoluprace " mezi Nokia s Micorosoft

ma prvni ovoci;-D.Rv

0/0
24.6.2012 14:53

tajny agent

Re:

Tve ovoce take neni nic moc.

0/0
3.7.2012 6:01

Rady4

WP8

Je celkem zabavne zde cist, jak si nekteri obhajuji koupi pristroje s WP7. Skutecnost ale je uplne jina. Ti co WP7 jiz uzivaji, to nejak prekousnou (nic jineho s ohledem na cenu jim ani nezbyva), ale novi zakaznici zcela urcite sahnou po WP8, pripadne po jinem OS.

Konkretne Nokie neni v situaci, ze by mohla pohrdat zakazniky a tak krok Microsoftu na ni zcela urcite dopadne negativne. Ocekavam, ze do dvou let Nokie otevre vratka androidu a nebo vyhlasi upadek.

WP8 je urcite system, ktery stoji za implementaci do nekterych pristroju, ale rozhodne to nebude nositel max. zisku. Ti chytrejsi davaji do pristroju i jine OS a WP7/8 maji jako dalsi alternativu pro ty, co nechteji android.

+1/0
24.6.2012 12:54

fj08

Re: WP8

Chci telefon s WP ale v ceně do max 5tis (nejsem geek, nepotřebuju frajeřit s mobilem za 15tis). Co myslíte mám koupit Lumii 710 která dostane WP7.8, a nebo čekat tak 2 až 3 roky, než se telefony s WP8 dostanou do této cenové kategorie (nehledě na to že za tři roky to WP8 už nebudu tím nej)?

+1/0
29.6.2012 20:41

Turner

Nechápu co ta Nokia dělá

a proč nedělá to co lidi chtěj kupovat. Stačilo by prostě kopírovat cestu Samsungu, jen třeba vyrobit z hodnotných materiálů, přidat optiku Zeis, nahoru prověřené logo Nokia a výrobní linky pojedou na 110%....Všude tu na mě vysakuje Galaxy S3 a říkám si proč by to proboha nemohlo být něco i se značkou Nokia??? Samsung vydělává těžké miliadrdy dolarů a má to celkem snadné. Jen se veze s trhem...

+1/0
24.6.2012 11:50

fj08

Re: Nechápu co ta Nokia dělá

SGSIII na vás vyskakuje všude především proto, že prodejci si jich na sklad objednali cca 9mil, a nikdo je nekupuje. :D

0/0
29.6.2012 20:43

hnusil VI. - věčný bojovník

Tohle ....

.... uz tu bylo?:

http://i.nahraj.to/f/arV.jpg

:-)

0/0
23.6.2012 14:10

p@lič

NO

například robodětem nevadí, že mají ve svém telefonu o dvě verze zpět starý android a upgrade nehrozí, ovšem u highendu, kam se Lumie chtěla dostat je to průšvih. MS si zkrátka připravuje ten nákup za babku dobře. Takhle se likviduje evropský průmysl jako takový.

+3/0
23.6.2012 11:16

fj08

Re: NO

Lumia je highend? myslíte třeba Lumia 610 a Lumia 710? které se dají sehnat za cca 4tis...

0/0
29.6.2012 20:44

laembert

novinářům na idnesu se nezavděčíte...

Když to Nokia poctivě oznámí, je to blbě, měla si to nechat v tajnosti a vytáhnout to tejden před uvedením nových telefonu. Ale kdyby to tak opravdu udělala, tak zase dostane po hubě že to měla říct půl roku dopředu aby si lidi nekupovali telefony co jsou za týden "zastaralé".

+1/0
22.6.2012 23:42

LSI

NOKIA - DISCONNECT PEOPLE

Trochu škoda, že Nokia po HW, ale spíše po SW stránce zaspala dobu. Nedokázala dynamicky pracovat se symbianem :-( Celkově politika Nokie je jaksi podivná. Naštvalo mě když jsem měl "vlajkovou loď" N97, že nebyli již schopni připravit novější verzi systému pro telefon za cenu přes 10tis. Následovalo doslova "zabití" systému ze strany MS. Ono něco na tom bude, že LUMIE jsou tímto mrtvé. Pokud si koupím telefon za více než 10tis., jsem určitě  z kategorie uživatelů, kteří od něho očekávají maximum. Těm ostatním bohatě stačí telefon za 3-4k. Proč bych si kupoval něco o čem už při koupi vím, že maximum znamená na půl roku? Jasný žádný HW neni věčný, ale když mu pomůže do hrobu výrobce tak to prodej rozhodně nezvýší :-/ Tímto stylem má Nokia do roka nového vlastníka....

+3/0
22.6.2012 19:45

katano

Re: NOKIA - DISCONNECT PEOPLE

A kdo z nás si kupuje Nokii, na víc než 6 měsíců ? ? ? :-P

0/0
22.6.2012 20:17

Stepni-Vlk

Re: NOKIA - DISCONNECT PEOPLE

Já?

0/0
23.6.2012 12:47

katano

škoda, že Nokia nenacpala do founů ANDROID .................

................... bez Androidu a se smrtící fůzí s firmou Microsoft, je Nokia předurčena k ZÁNIKU.

        PS : to je tvrdá - REALITA :-P

+4/0
22.6.2012 19:33

Jarda Kužel - Slavoj Houslice

Re: škoda, že Nokia nenacpala do founů ANDROID .................

ty se taky cpeš všude, slávisto....

0/0
25.6.2012 15:42

kosobecny

škoda pro Nokii

Za pár let tu bude fůze s MS, to je snad lidem už jasný od příchodu Elopa. jinak něco k diskuzi níže.

Nokia má problémy vlastně od vydání N97 což byl konkurenct iphonu.

Na druhou stranu od 2010 šla trochu nahoru, hlavně systémově a hardwarově, např. N8 a její hw stačí v podstatě na cokoliv. Naprosto nechápu několik tvrzení od Elopa/vedení nokie, nejdřív že ukončí symbian - okamžitý propad akcií, pak to popřou, že několik let ještě budou. Zatímco od Anny je Symbian konkurenceshopnej, stačilo by jenom dodělat pár chyb. pak zaříznou nejlepší mobilní systém na trhu?! A teď to zařízne i MS s WIN8...

Na druhou stranu si s těma aktualizacema nemá MS co vyčítat s vydavately jednotilivých android platforem. V tomhle je zajistě nejlepší Apple. Podpora dokuď to jde.

Škoda že Nokia zahazuje svůj potenciál. Mohla se vrátit ke konkurenceschopnosti, ale obávám se že již je pozdě, pokud nevyjde W8, tak to Nokia může bohužel zabalit.

+1/0
22.6.2012 16:49

pettyo

Re: škoda pro Nokii

S tím Androidem se mýlíš. Těch modelů aktualizovaných na ICS je hodně. Jedná se ovšem většinou o špičkové modely kterých je menšina. Jinými slovy přímé konkurenty iPhonu výrobci aktualizují. Levné modely, kterých je většina, ne.

0/0
22.6.2012 18:44

doktor_bota

Re: škoda pro Nokii

Aktualizují se výkonově dostatečné modely, kterých se prodalo a stále prodává dost. Třeba Xperia Mini dostala ICS nedávno, a tu jistě označit za "špičkový model" nelze.

0/0
22.6.2012 19:14

Bob-an

Re: škoda pro Nokii

No ono dost zalezi na vyrobci..... treba SE na nejake aktualizace dlouho kaslal, dokonce vydaval telefony s hodne starymi verzemi androidu (o nekolik verzi), za ted patri v aktualizacich reklbych na spici a aktualizuje co se da....

0/0
23.6.2012 19:18

glider555

Další snížení hodnoty firmy - aneb kdo koupí Nokii ?

Takže zájem o současné Lumie půjde dolů nebo půjde dolů jejich cena. Nokie z toho asi není nadšená, tedy pokud zájmem či úkolem Elopa není dokopat Nokii do náruče Microsoftu zadarmo.

+1/0
22.6.2012 16:18

Jakk

Další vtipný článek

Co to zase je? Pominu-li to, že telefon není živ z aktualizací a velmi zaujatý, zbytečný a hloupý článek, tak musím hlavně opravit tvrzení, že aktualizace 7.8 přinese jen kosmetickou úpravu... Přinese téměř totéž co W8, jen na hardware co mají Lumie...

+1/0
22.6.2012 16:14

kenx

Re: Další vtipný článek

Pořád dokolečka, že? Nepřinese téměř totéž, přinese pouze start screen, který bude umožňovat čtvrtinovou velikost dlaždičky a rozšíří plochu pro dlaždičky na celou plochu (což imho považuji za špatný nápad, narušuje to původní typograficky čistou myšlenku, kromě toho kdo si zkusil startscreen někdy ovládat, ví že dát palec až k pravému okraji není moc příjemné, i z toho důvodu tam byl onen černý pruh). Co jiného přinese? Skype hlouběji integrovaný do systému? Aplikace běžící na pozadí (což nepovažuji za dobré až na výjimku typu Skype, kde klasické pushování notifikace nestačilo)? IE 10? Nativní kód hlavně her? Windows RTP API? Nejhorší na tom je, že většina z těch věcí technicky nemá problém běžet na hardwaru starších WP přístrojů, jediným blockerem je podpora UEFI secure boot v přístrojích pro WP8. 512 MB RAM bude dostatečných i pro WP8, jak dokazují informace o HTC Rio, většina WP přístrojů by tak měla být upgradovatelná. Situace ubere plyn hlavně tvorbě aplikací pro WP.

+1/0
22.6.2012 16:38

fj08

Re: Další vtipný článek

WP7.8 z uživatelského pohledu přinese většinu z WP8. Kompletní UI, což je asi největší výhoda WP8. A nejspíše také integrace Skype a IE10. Nativní kód podporuje již WP7.5. Co nepřinese je běh na pozadí (bude stále jen částečný multitásking, což je jen dobře), a taky ne WinPRT, což je logické.

WP8 by na současných telefonech běžet nedokázal což dokazuje právě HTC Rio, který má dvoujádrový snapdragon S4 Plus s arenem 305, který je odhadem tak 5x výkonější než to co je v současných WP telefonech.

Co se týče aplikací, tak je to na vývojářích, a vzhledem k tomu že rozšířenosti WP7 nadále poroste, tak určitě již teď dobrý zájem vývojářu nepoklesne.

0/0
22.6.2012 17:01

kenx

Re: Další vtipný článek

Co se skrývá za změny pod pojmem Kompletní UI kromě start screen? Ohledně integrace Skype a IE10, vaše dojmy nebo máte nějaká fakta, zdroj? Nativní kód, nikde jsem nečetl o tom, že by vývojáři aplikací mohli psát nativní kód tak jak to bude možné pod WP8. Sorry, jsem uživatel WP a líbí se mi mnohé technologie MS, ale také se snažím být soudný. Tímhle děláte pověsti WP medvědí službu. Není nic horšího než nadměrná očekávání.

0/0
22.6.2012 17:19

fj08

Re: Další vtipný článek

UI není jen start screen, ale taky různé meny, nastavení, vestavěné aplikace (např. Kalendář) a huby. Skype bude integrován do os (chat a kontakty a bude zvládat příchozí volání na pozadí, ve wp8 to bude přeci jen trochu více integrované). IE10 je zatím jen spekulace, ale nejen má. Nativní kód pochopitelně WP7 podporuje, neříkám že jej může na marketplace dávat každý, ale nativní aplikace tam jsou (např adobe acrobat reader), v každém případě wp7 nativní aplikace podporuje, a pokud MS umožní vývojářům dávat na marketplace nativní kód, tak to platí pro všechny.

0/0
22.6.2012 17:48

fj08

Re: Další vtipný článek

ještě k IE10. WP7.8 je velká aktualizace jako bylo mango (na rozdíl od malých aktualizaci nodo a tango), a stejně jako mango přineslo nový ie9, čeká se že wp7.8 přinese ie10, ostatně tady není důvod proč by ne

0/0
22.6.2012 18:00

kenx

Re: Další vtipný článek

Jste velký optimista, já vám to vyvracet nebudu :-)

0/0
22.6.2012 18:03

sojkatus

Lumie je mrtvá

hlavně kvůli windowsům, co nikdo nechce, protože "klikaču" nemá rád nikdo...

0/0
22.6.2012 16:00

D.E.S

Do Lumie možná ..

ale pokud Nokia nezaspí, mohla by se na novém OS pěkně svézt ..

0/0
22.6.2012 15:59

glider555

Re: Do Lumie možná ..

WP8 je dost možná poslední šance pro Nokii. Vzhledem k hardwarovým nárokům a obchodní politice Microsoftu ale nečekám žádné konkurenceschopné ceny. Hodně by musel vyrůst i Marketplace, oproti Play Storu a Appstoru je to pořád chudý příbuzný.

0/0
22.6.2012 16:32

AchJO24

od čeho mají kabelky?

;-DRv

0/0
22.6.2012 15:50

AchJO24

Re: od čeho mají kabelky?

pardon jiný článek;-D

0/0
22.6.2012 15:52

zeto

Hm...

Vsadím se, že autor je sadař. Konkrétně jablíčkář.:-P

0/0
22.6.2012 15:49

potrefený_modropták

Prostě vývoj...

Žádný strom neroste až do nebe a to platí pro všechny a na všechno. Nokia dosáhla vrcholu a nyní se karta obrací. Nevím, z jakého důvodu je kolem toho takový povyk.

0/0
22.6.2012 15:38

doktor_bota

Re: Prostě vývoj...

Protože to byl poslední konkurenceschopný výrobce MT v Evropě? A protože k obratu nemuselo dojít, nebýt "učinné pomoci" ze strany Microsoftu?

+1/0
22.6.2012 15:42

fj08

Re: Prostě vývoj...

To je zajímavé? ve smartphonech totiž k obratu došlo už v roce 2008, kdy nokia přišla o 60% své hodnoty a nebyla schpna ve smartphonech konkurovat. A MS podal onu pomocnou ruku až v roce 2011?

V obyčejných telefonech, kde k obratu dochází pomalu teď, zase MS nijak nepomáhá ...

Zvláštní ne? :D

0/0
22.6.2012 15:49

HrubesaMares

Re: Prostě vývoj...

Nokia mela problem s vedenim uz 2008, s Elopem od 2010 se ale pad stal neodvratnym. :-/

0/0
22.6.2012 16:00

fj08

Re: Prostě vývoj...

Nokia neodvratně padá už od roku 2008 ... BTW Nokia si může dovolit takhle padat ještě několik dalších let ... Elop v tom nehraje žádnou roli, je to jen šašek

0/0
22.6.2012 16:04

tomrak

Re: Prostě vývoj...

no je presne dano jak dlouho muze jeste padat - ma omezene mnozsti financi na uctu a je to obrovsky kolos. imho tuto zimu nebudou schopni prodavat ani lowendy a ta firma fakticky bude prodavat par milionu kusu za rok....

sice elop nemuze za vsechno - ja vidim nokii padat od 2005 - sice mela nejake uspechy v 2007, ale zmizelo okamzite... Elop nicmene je odpovedny za odtraneni z vseho z nokie krome windows phone... systemu, ktery je odmitan uzivateli od prvopocatku. ma mizivy pocet uzivatelu... s androidem mohl mit funkcni unikatni system pro vsechny kategorie - lowend, mid, highend, tablet...

0/0
23.6.2012 7:45

fj08

Re: Prostě vývoj...

Ano může padat ještě několik let, nicméně nepadá kvuli telefonům. Divize telefonů je výdělečná natolik že Nokia si může dovolit stavět novou továrnu.

Proč by Nokia neměla být schopna prodávat lowendy? Na lowendy má S30 a S40, které se prodávají stále dobře. Pokud myslíte lowend smartphony, tak pominuli že stále ještě bude prodávat symbiany, tak bude ještě prodávat wp7.8, a s tímto systémem ještě uvede několik nových telefonů.

Elop v Nokii nerozhoduje, to už tu bylo vysvětleno. V nokii o strategických otázkách rozhoduje představenstvo, a o operativních rozhoduje leader tým. Elop dokonce nerozhoduje ani o svých podřízených.

0/0
29.6.2012 20:51

tomrak

Re: Prostě vývoj...

mate trosku zkreslene predstavy o tom co to znamena CEO. funkce CEO neni o rizeni. je to o ideovem vedeni. vsechno pod CEO je management == udrzba. CEO ma za ukol vytycit cestu spolecne s predstavenstvem a tomu je odpovedny za vysledky. je to o politice. samozrejme, ze to neni hra jednoho, ale ma v tom velice silny podil a dal tomu svoji tvar... a za selhani by mel jako nrmalni CEO zaplatit. otazkou je jaky mel ukol. zatim to vypada, ze ukolem bylo snizeni ceny. proc ? to se ukaze.

nokie nema zadne prodejne highendy. nema ani prodejne hidhendy. s30, s40 nemaji sanci konkurovat lowendum s androidem - a cenove na tom jsou podobne. to je duvod pro se odhaduje, ze prodeje nokie e na podzim propadnou o nejakych 45%...a osobne bych si ted nekoupil od nokie ani ten stred.lumie jsou extremne predrazene - tak 3x...

0/0
29.6.2012 21:36

zachy_26

souhlasim

souhlasim ze touto zpravou si nokie zastavila prodeje a vsichni budou cekat na telefony s novym systemem.

mam lumii 800 a kdybych vedel ze system co mam dostanu jeste jeden upgrade a pak skoncil, tak bych si ji logicky nekoupil a pockal bych novej system kterej bude mit snad pozornost delsi :)

koupili byste si win 7 kdyby Microsoft oznamil ze v zari na ne doda posledni aktualizaci zabezepeceni a vseho moznyho? nebo byste si koupili az novejsi ktere bude podporovane dlouhodobe.

Obecne si myslim ze to nokia prokaučovala a mela si vyjednat lepsi podminky nez pustila windonsy do lumii, myslim ze v upgradu na win 8 nebude problem technicky,ale spis se nekomu proste nechce,coz mi neprijde uplne fer. jestli spolehaji, ze soucasni majitele lumii je vyhodi z okna a vsichni do posledniho si koupi novy telefon tak se pletou. naopak kdyby oznamili ze novy system pujde i na stavajici pristroje,tak by tim podle me velice podporili prodeje protoze by nakup nikdo neodkladal.

0/0
22.6.2012 14:47

jfb2

Re: souhlasim

Přesně. Momentálně začala technologická záruka na WIndows7/8, kdy člověk, který si momentálně koupí PC s Windows 7 si bude moci po vyjití Windows 8 koupit upgrade za cca 15 USD. Přesně opačný postup než u mobilů. A to termíny jsou podobné.

0/0
22.6.2012 14:52

fj08

Re: souhlasim

WP7.8 bude nadále i v příštím roce (minimálně do roku 2015) dostávat aktualizace (drobné vylepšení a bezpečnostní opravy), WP7.8 je však (resp možná) posledním velkým updatem. Je ale možné že se třeba za další rok dočkáme něčeho jako WP7.8 Refresh (tedy něco jako service pack).

Koupil jste si počítač s Windows 7, přesto že jstě věděl že nepůjde upgradovat na Windows 8? To je realita, a nikomu zásadně nevadí.

Problém WP8 je to, že obsahuje prakticky desktopový systém, a je mnohem náročnější na výkon než WP7. Současné telefony by jej nezvládly(aniž by si zachovali pověstnou rychlost). Minimální požadavky na WP8 jsou moderní dualcore procesor snapdragon S4 Plus (výkonově srovnatelný např s quadcore tegra3) a 1GB RAM (současné WP7 mají jen single core Snapdragon S1/2, a 256/512MB RAM).

0/0
22.6.2012 15:28

doktor_bota

Re: souhlasim

Na který nový počítač s Windows 7 nejde nahodit WIndows 8?8-o

0/0
22.6.2012 15:37

fj08

Re: souhlasim

A na který jde? Nevím o tom že by MS dával licence na Win8 zdarma, a už tuplem ne do OEM.

0/0
22.6.2012 15:38

doktor_bota

Re: souhlasim

Já tě opravdu budu muset ignorovat, to tvoje lhaní a překrucování mi leze na nervy tak, že bych zbytečně riskoval pozornost cenzora. Napsal jsi:

"Koupil jste si počítač s Windows 7, přesto že jstě věděl že nepůjde upgradovat na Windows 8?" - kde v tom píšeš, že ti jde o upgrade ZDARMA?

0/0
22.6.2012 15:46

fj08

Re: souhlasim

Celou dobu se tu bavíme o upgrade zdarma, např WP7.5 na WP7.8. Pokud řešíš i placený upgrade, tak pochopitelně z WP7.5 můžeš upgradovat na WP8.0 a dostaneš k tomu i nový HW :D

0/0
22.6.2012 15:53

doktor_bota

Re: souhlasim

Aha, takže placený upgrade software podle tebe spočívá v koupení kompletního nového stroje. Konec diskuze, co se mě týče, jsi troll.

+1/0
22.6.2012 15:57

fj08

Re: souhlasim

co je to software a co je to hardware? To běžného uživatele nezajímá. Ten kupuje koncový prodkut, ten plní jeho očekávání nebo ne.

0/0
22.6.2012 16:07







Najdete na iDNES.cz